Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

5. Olvasói levél: Kisgyerekre hivatkozó, kötözködő alsó szomszéd

2015. augusztus 26. 10:00 - Admin Kapitány

boritekuj2.jpgA mai olvasói levél a probléma lényegét tekintve, akár az előző olvasói levél szöges ellentéte is lehetne. Kétségbeesett olvasónk ezúton kér gyakorlati tanácsot, a folyamatosan mindenbe belekötő, az életüket megkeserítő, fenyegetőző alsó szomszédjával kapcsolatban, aki mindezt a kisgyerekre hivatkozva teszi.

Ha problémás szomszédja van, jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Tisztelt Szomszédháború blog! 

Teljes elkeseredettségemben, valami isteni sugallat vezetett Önökhöz!

Biztos nem vagyok egyedül a problémával, már csak saját környezetemben élőkről nem kell tovább mennem. Mégis amit nekem, nekünk kell átélnünk a saját lakásomban a családommal, félelmetes, és elkeserítő. Próbálok rövid lenni.


fejfajas.jpgPanelben lakunk, magas földszintes és mi a 3. emeleten, legfelül, felettünk csak a padlás van. Üresen. A lakás a férjem szüleié, a férjem is itt nőtt fel, kb. ezekkel a szomszédokkal. Rengetek gyerek volt már az ő gyerekkorukban is, és most sincs ez másképp. Anyósék elköltöztek, mi beköltöztünk. Először csak házasként, majd néhány év múlva, kibővültünk, született egy gyermekünk. Szeptemberben lesz két éves.

Ahogy a gyerek lábra állt, és aktív életet élt, gondolok itt arra, hogy elborult az építőkocka, elesett, vagy felborított egy széket, esetleg leesett a cumija, a szomszéd jelezte, hogy őt ez zavarja. Hozzáteszem, mert a férjem  gyerekkorában is  állandóan jelezte, hogy ők is zavarják, és nem csak velük, hanem más szomszédokkal sem egyezik semmiben.

Parketta van ugyan, de szőnyegeztünk, hogy tompítsuk a zajt lefelé. Linóleum van, azon szőnyeg,  a konyhában csempe, de azon is szőnyeg. székek lábán gumitalp.

A gyerek okosodott, de persze tovább élt és vele együtt a zajok sem szűntek meg. Autót tologat, zenélő játékokkal játszik, építőkockázik.  Intem, hogy a szőnyegre menjen, ne szaladjon és igyekszem mindig mellette játszani, nem csak, mert anyai mivoltomból ez adódik, hanem mert próbálom őt zajmentes játékokra serkenteni.

Kedves szomszédunknak nem volt ez elég, ősztől egészen márciusig olyan dörömböléseket és csőveregetéseket csinált, hogy nekem, felnőtt ember létemre a gyomrom összerándult és féltem itthon lenni a gyerekkel. Szüleimet hívtam fel, hogy legyenek velünk itt kicsit. Dübögött és verte a fűtéscsövet, nem akármilyen módon. Persze ebből a másfél éves gyerek semmit nem ért, maximum megijed és sír, később, majd talán visszadübög.

Márciusban lementünk hárman, férjem, gyerek és én, tisztességes hangnemben ezt megbeszéltük. Megértettük őket, nem fiatalok, beteg a férfi, van egy valamilyen fogyatékossággal bíró felnőtt ”gyerek”, és zavarja őket a gyerek által élt élet hangja, zaja…vagy nem tudom hogy fogalmazzam.  Ők is felfogták, hogy gyerek és játszik, és stb. stb. Két hétig.

szomszed.jpgAztán elölről kezdődött, dübögés, ütögetés, csőverés, stb.  Hívtam a lakásszövetkezetet, azt mondták, hogy beszéljük meg normális emberi módon. Mondtam, hogy megtörtént, de semmi haszna.

Tűrtük, nem szóltunk, a gyereket továbbra is szőnyegre parancsoltuk, csendre intettük, mivel nagyszülők kertes házban laknak, igyekeztünk elmenekülni itthonról.  Este 8-kor az ágyba parancsoltuk, hiába ordított a repcsije után (ami nyílván a szomszéd megint csak zavarta). Reggel 8-ig nem engedjük kiszállni az ágyból, hogy ne legyen játék és zaj. Nem volt elég. (Még ehhez azért elmondom, hogy a gyerek 7-kor ébred, fél 10 körül elalszik és dél táján ébred. Fél 4-ig aztán megint fent van, és akörül elalszik, majd 6 körül ébred. )

Kedves szomszéd egy szép napon délben majdhogy nem rám verte az ajtót, majd ujjával fenyegetve intett arra, hogy mi szemtelenek fejezzük be. Hogy a gyerek azt csinálja, ami én megengedek neki, és a többi,  még sorolhatnám. Én csak álltam és emlékeztettem, hogy ezt egyszer már megbeszéltük. Nem tudok mit tenni.

Rá egy hétre a lépcsőházban kapott el és ordított velem, hogy mit csinálunk és szégyelljük magunkat és pofátlanok vagyunk, és menjünk el otthonról a gyerekkel. Állította, hogy előző nap milyen zajt csapott a gyerek, pedig tanúm van és volt rá, hogy itthon sem voltunk. Továbbra is csak azt tudtam mondani, hogy már megbeszéltük.

Az alig két éves gyerek mellettem állt és mivel sírtam és reszkettem a félelemtől, a gyerek is megijedt és csak hajtogatta, hogy ne sírjál anya. Semmi baj. Ekkor telt be a pohár. Legközelebb megrángat engem vagy a gyereket? 

Felhívtam a jegyzőt, aki azt mondta, hogy nyugodjak meg, egy két éves gyerek bizony zajjal jár, és ha kedves szomszéd intett, hogy menjük el otthonról,  neki is adva van ez a lehetősége. Két kollégája ki fog jönni hozzánk.  Kicsit megnyugodtam, a remény…felcsillant.

Majd jön a felesége……aki kért rá, hogy toleráns legyek a férjével szemben, aki beteg. Ezért ilyen ingerült és ezért nem bírja elviselni a gyerek zajait. Mondtam, hogy én úgy érzem, hogy toleráltunk, ők nem tudják tolerálni, hogy gyerek van felettük. Elmondtam, hogy a jegyzőtől kértem segítséget, mire azt mondta, hogy akkor még nagyobb cirkusz lesz.

Eltelt néhány nap, kijöttek a jegyző kollégái. Bejöttek hozzánk. A gyerek álmos volt, tény nem a legjobb formáját hozta. De látták, hogy nem ütve fúróval játszik, nem adunk neki hús klopfolót és a szőnyegeket egymás hegyén hátán vannak. Megkérdezték mi a probléma, majd elköszöntek és lementek a szomszédhoz is.

Majd telefonon értesítettek róla, hogy  a szomszéd beengedte őket, elmondták, a nálunk látottatokat, hogy fogadják el a gyerek, az gyerek. És majd ahogy növekszik, úgy okosodik, kevésbé fog olyat játszani, ami őket zavarja. A család azt mondta, hogy már ki vannak készülve idegileg a gyerektől és hogy az az egy kérésük van, hogy menjünk el itthonról többször. Én megértettem és mondtam a hölgynek, hogy amit eddig megtettünk, azt ezután is megfogunk, bár nem értem, ilyet hogy kérhet tőlem a szomszéd. Biztos nem fogok a gyerekemmel a 40 fokban játszótérre menni, vagy a téli mínusz 20-ban, mert ő ezt kéri. Mindegy.

Az elmúlt héten nyaraltunk. Majd bepótolva a nagyszülőket, inkább ott tartózkodunk náluk. Ezen a héten szintén alig voltunk itthon, mert a férjem szabadsága lévén autót szerelt, családot látogattunk, stb.

Ma fél 9-kor mentem el itthonról a gyerekkel, 3 óra előtt jöttünk haza, és az ajtónk mellé ragasztva egy szövegkiemelős papír fogadott.

Tudom, hogy a szomsimages4.jpgzéd és tudom, hogy nekünk szánta. Szegény viszont nem tudja értelmezni, az üzenetet, hiszen közös helyiségekben lévő „csendháborításra” hívta fel a figyelmünket, aminek semmi alapja.  Csak az jutott el a tudatáig, hogy nem zavarhatjuk egymást semmilyen magatartással és cselekvéssel, az viszont nem, amivel a bekezdés kezdődik, hogy közös helyiségekben. De ez is lényegtelen. 

Szóval hosszú történetem lényege és kérdése egyben, hogy mit tegyek még, hogy abba hagyja? Forduljak rendőrséghez, hogy zaklat? Este 10-kor kezdi el rángatni a függönyét, nyílván valóan bosszúból, a gyerekkel alulról szomszédos szobában. Mi is halljuk vagy hallottuk már többször, amikor a gyereküknek rohama van és csúnyán őrjöng, még sem mentünk le vergődni velük. Nagyon sokszor rettentő hangosan hallgatnak zenét, ezért sem szólunk.

Ott tartunk, hogy nem szeretünk itt lakni, nem merek kimenni a lakásból. Főleg a gyerekkel nem. Mindig a következő lépésükre várok. A gyereket állandóan paráztatom, hogy ezt ne csinálja, azt ne csinálja, pedig szegény semmiről nem tehet és egyáltalán nem tesz jót a szellemi és lelki fejlődésének. 

Segítségüket kérem!!!!

M.L.

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg, vagy jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

A képek forrásai:

  • http://www.green-beauty.net/#!migrén/zoom/c1gc9/image1alr
  • http://vixi.blog.hu/2014/08/04/jo_szomszedi_iszony_685
  • http://www.ehow.com/info_8339974_disciplining-children-1950s.html

 

Ha tetszett a bejegyzés, akkor ezt leginkább egy Like-al, vagy megosztással értékelheti!

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr137730294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

halaloszto 2015.08.26. 22:32:42

ha épésszel túl akarod élni, és nem akarod hogy lelkileg megnyomorítson, nincs más választásod mint hogy elfogadod hogy ő egy ilyen. megérted és a családoddal is megérteted hogy nem ti vagytok a hangosak, hanem ő a nemnormális. és a nemnormálisoknak kijáró elnéző mosollyal hallgatod a panaszait, majd leszarod. ha pedig fenyegetőző vagy agresszív próbál lenni, akkor a mosoly eltűnik, és egy pillanat alatt megmutatod neki hogy ha itt valami harc lesz, abban ő csak a vesztes lehet. amikor rádöbben hogy szükség esetén messzebbre vagy hajlandó elmenni mint ő, akkor hirtelen összehúzza magát.

én egy nagyon békés ember vagyok, sokan birkának tartanak, de a fentit az életben tanultam.

Vajk

PongLenis 2015.08.26. 22:39:21

Nincs a gyereknek apja, hogy lerendezue az oreget? Az en felesegemet meg gyerekemet fenyegetne meg torne ra az ajtot hat kezet labat eltornem, akarmilyen beteg.

Bambano 2015.08.26. 23:52:58

én egy elárvult testvérpárba futottam bele, akiknél semmilyen fék nem volt, szó szerint azt csináltak, amit akartak.

nekem volt egy beag csöves erősítőből kiszerelt kimenőtrafóm. a nem hozzáértők elég, ha annyit tudnak, hogy egy tejesdoboz méretű, rohadt nehéz vasdarab.

ezzel kiválóan tudtam labdázni, amikor elkezdték a zajongást.

a másik eszköz a fogpiszkáló. filléres darab, de milyen jól ki tudja ékelni a csengőgombot...

még azt is el tudom képzelni, bár ebben már nincs személyes gyakorlatom, hogy a gyerek kiválóan tud üvölteni, hosszasan, ha a szomszéd megijeszti. esetleg kicsit tudja rugdosni a bútorokat is, láttam már ilyen gyereket.

Navarone 2015.08.27. 00:18:00

Panelt adják el és költözzenek el.

Szaszy G 2015.08.27. 06:53:22

Nyugi, előbb utóbb úgyis megdöglik ;)

kis_bálna 2015.08.27. 07:07:33

Ha jól értem ez egy társasház.Akkor ami szerintem a legjobb megoldás,beszélni a közös képviselővel.Elmondani mi a gond,esetleg megkérdni a többi szomszédot,hogy ők is mondják el ezzel tapasztalatos élményüket és amit sokan nem tudnak,ha egy lakóra elég sok panasz érkezik a közös képviselő felszólíthatja,hogy ha nem viselkedik akkor ki lesz költöztetve.Legalább is Én így tudom.Érdemes lenne utána járni.

she_wolf 2015.08.27. 07:11:24

@szhblog:
Az én javaslatom tökéletesen kiütné Zámbó Jimmyt: Pink Floyd, és mondjuk Mike Oldfield az ő Csőharangjaival:D
De én nem akarnék ily módon háborúzni. A megbeszélés megtörtént, a kisgyerekesben megvan - vagy legalábbis sokáig megvolt - a jóindulat, a közös nevező megtalálására való törekvés. Innentől kalap! A kisgyerekes maradjon csak ugyanilyen kompromisszumkész, de nem mindenben behódoló. A ragaszok begyűjtése támogatandó ötlet, és az sem lenne hátrány, ha a kisgyerekes a rendőrségen jelezné a problémát. A lényeg, hogy mindig járjon egy lépéssel a k. szomszéd előtt.

Fodor Balázs 2015.08.27. 07:20:09

@PongLenis: "Az en felesegemet meg gyerekemet fenyegetne meg torne ra az ajtot hat kezet labat eltornem, akarmilyen beteg."

Nem jó megoldás. Egyrészt a mentálisan beteg simán nem tanul ebből sem, másrészt annyi esze lehet, hogy lesz, hogy téged jelentsen föl és a végén te szívsz nagyobbat.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 07:53:13

@halaloszto: Ugyanúgy ahogyan sokak sem, így én sem az ilyen eszközöket gondolnám megoldásnak, ha még nem kerültem volna ilyen helyzetbe. Sokan abba a hibába esnek, hogy elhiszik, hogy jelen esetben pl tényleg az ő gyereke által keltett ilyen olyan zajok zavarják a szomszédot, és úgy gondolják, ha ezt kiiktatják, akkor megszűnik a konfliktus! De pont nem, csak akkor fog elkezdődni a kálvária, mert a rosszindulatú szomszéd már letesztelt, egyelőre azt hiszi,hogy nyugodtan támadhat, és fog is! Csak az indok lesz mindig más!
Nagyon jól megfogalmaztad, ha azt látja, hogy itt ő csak rosszul járhat, akkor onnantól gyakorlatilag megszűnik a konfliktus. Hihetetlen, de ezek a tények sajnos, hogy 2015-ben állítólag Európában még mindig dzsungel és farkas törvények uralkodnak, még az otthonunk közvetlen környezetében is. Ehhez kell alkalmazkodni, csak sokak idegenkednek az ilyen mentalitástól, és inkább tűrnek. Ez mindenkinek a saját döntése, de egy kisgyerekkel már nem szabad ennyire beletörődni a dologba.

_z_ 2015.08.27. 07:56:40

Szerintem: szard le / küldd el a pics*ba (hangulatodtol függöen), és mindenképpen rögzitsd a bizonyítékokat (levelek, ragaszok, ordibálás, stb.). Ha van elég, akkor megfenyegetni, hogy feljelented zaklatásért (bizonyítékokat az orra alá dörgölve, csak ki ne tépje a kezedböl). Ha még szopózik, akkor meg feljelented és vársz. Ha tényleg az van, amit írsz, akkor csak nyerhettek. És ezt egész addig ismételgetni, amíg békén nem hagy... Vagy elköltözni, ha akartok.
Ismerösi körben volt hasonló eset, ott az örült szomszéd tett feljelentést, és az lett a bírosági döntés, hogy a gyereknek joga van játszani akkor is ha hangos (nyilván normális keretek között), szóval jogilag nem nagyon van félnivalótok.
Azt meg értem, hogy beteg ember / beteg gyerek, irigység, stb. de ilyet akkor se csinálhat.
(német billentyüzeten ékezetet még könnyen tudok varázsolni, de hosszó ö/ü-t bemásolgatni nem sok kedvem van, bocs...)

metal · http://electric.blog.hu 2015.08.27. 07:59:49

Nem kellett volna papucs férjet szerezni. egy normális férj már régen lerendezte volna a dolgot. Megnézném, hogy ki kiabál az én párommal, és fenyegeti a lépcsőházban. Hamar vége lenne a dolognak. Amúgy amit ő csinál, az simán birtokháborítás, tegyetek bejelentést újra az önkormányzatnál, a jegyző kénytelen lesz megbüntetni őket. A fenyegetés meg bűncselekmény, azért meg a rendőrségen. Az első hiba az volt, hogy belementetek a játékba, és megpróbáltatok megfelelni, ahelyett, hogy a helyére tettétek volna a jó embert.

horcsogpofi 2015.08.27. 08:01:33

Nálunk is volt ilyen műsor, ott a közös képviselő tett rendet. A kulcsszó az életszerű lakáshasználaton van.
Az, hogy valaki tart egy szülinapi vagy szilveszteri bulit, ami hangos egyszer egy évben életszerű. Ha minden nap bulit tart nem életszerű. Ha egy kisgyerek rohangál, játszik életszerű. Ha műanyag motorral megy a lakásba nem.
De persze ehhez az kell, hogy mindkét fél rendelkezzen megfelelő IQ szinttel. Ahogy látom itt már nem beszélhetünk ilyenről.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 08:03:56

@kis_bálna: Ilyenről még nem is hallottam, és szerintem kivitelezhetetlen is, hogy ha aláírást gyűjtenek valaki ellen a lakók, aki semmi törvénytelent nem csinál, akkor a saját lakásából kiköltöztetik. :)
A mi lépcsőházunkban volt olyan, hogy (amikor ideköltözésünk után először mentem le lakógyűlésre), észrevettem, hogy van olyan lakó (egy akkor még országgyűlési képviselő apja), aki 15 éve nem fizet sem közös költséget, sem vízdíjat, sem a távhőt. Azért nem, mert ezeket nem lehet kikötni, megy a cső az egyik lakásból a másikba, nem lehet kikötni. És persze azért nem, mert bár a tartozásokat vonták a tróger nyugdíjából, a törvényileg meghatározott levonható havi összeg, kevesebb volt, mint a havi rezsije. Tehát mivel amúgy sem mert szólni neki senki, ő erre rendezkedett be élete végéig. És ezt 15 évig tűrte mindenki, még a nagypofájú büdös bunkó szomszédom is, neki pl nem mert szólni egy szót sem.
Amikor kiakadtam,hogy részben miért én fizetem neki a vizet stb, és miért nincs kiköttetve nála a víz pl már évek óta, akkor még voltak lakók, akik azt mondták,hogy ne legyek embertelen, vízre mindenkinek szüksége van! Ismétlem, egy országgyűlési képviselő apjáról van szó! Megszavaztattam, kikötötték a vizet, 2 hétig fóliákkal cipelte a vizet a boltból, utána elköltözött albérletbe, majd 2 hónappal később eladta a lakást, amiből le kellet törlesztenie az összes adósságát. Ráadásul mocskos és büdös is volt, sokat javult a lépcsőház színvonala azzal, hogy elköltözött.

Zoltán Szilvásy 2015.08.27. 08:12:03

Véleményem szerint nem csak egy kisgyerek jár zajjal, egy átlagember sem síri csendben éli az életét, úgyhogy ha nem lenne gyerek, akkor az ilyen szomszéd mást találna ki, hogy mi zavarja. Ha engem zavar valakimás zaja, akkor csinálok magamnak olyan háttérzajt, ami azt elnyomja, és nekem jól esik (TV, rádió, zene). Persze nyilván nem egy ütvefúrás vagy falvésés elleni hangerőről beszlélek, de az ilyesmik úgysem szoktak sokáig tartani. Az ilyen szomszédnak is pont ezt javasolnám: ha őt zavarja az, hogy az én zajaimat hallja az ő haláli csöndjében, akkor hallgasson olyat, amit ő szeret, és ne a neszekre figyeljen. Az biztos, hogy ha ilyesmivel zaklatnának, akkor nagyon hamar elzavarnám melegebb éghajlatra az illetőt, nem hagynám magam terrorizálni, főleg nem a gyerekemet!

tzi 2015.08.27. 08:19:46

@gyerekesszomszéd: prodigy... gyenge.. tessék iknább ilyesmit adni neki, tuti az érvágás :D
www.youtube.com/watch?v=4t18SUjyRd4

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 09:00:57

@tzi: Bmeg, ezzel az a baj,hogy erre nincs rendőr vagy bárki más, akinek bemagyaráznád,hogy te ezt a zenét szereted és azért hallgatod ezt, nem pedig azért,h kinyírd vele a szomszédod! :D

tzi 2015.08.27. 09:02:46

@szhblog: pedig én ezt a zenét szeretem, és azért hallgatom, mert az nekem jó :D
a szomszédok hullása már csak járulékos nyereség :D

Tibman 2015.08.27. 09:03:25

Kedves M.L!

Sajnálattal és együttérzéssel olvastam az írást, sajnos mi is voltunk szomszéddal háborús viszonyban, igaz nem ennyire és ott mi voltunk az alsó (szenvedő) fél. Éppen ezért bátorkodom elmondani a véleményem a másik oldalról:
A mi háborúskodásunk kb. másfél két évig tartott, de az jött le belőle, hogy alulról egy ilyen harc háborús eszközökkel (normális emberek számára) nem nyerhető. Egyszerűen azért mert sokkal, ismétlem SOKKAL nehezebb alulról zavarni a felső szomszédot, mint felülről az alsót. Kopogtatni, függönyt húzogatni lehet, de fárasztó és nem is végteleníthető. A hangos zene/fúrás-faragás veszélyes; mert az tényleg illegális és más is feljelenthet miatta. Felülről viszont a normál életvitel élése is zavaró lehet, ami ráadásul végteleníthető is.
Tisztában van ezzel az Ön alsó szomszédja is, ezért nagyfokú aggresszivitással próbálja ellensúlyozni a helyzeti hátrányát. Erre egyetlen helyes válasz van, amit már a többiek előttem leírtak: semmiképp sem behódolni, hanem ellenkezőleg: azonnal és érezhetően RONTANI kell a helyzetén. Szőnyeget felszedni, gyerekre nem rászólni, otthon klumpában mászkálni!! A lényeg, hogy éreztetni, hogy ennél lehet ez SOKKAL rosszabb is, ha kötekszik, és ezt természetesen tudtára is adni a következő találkozáskor! Majd ha kicsit jobb a helyzet, akkor visszatenni a szőnyeget (éreztetni, hogy lehet jobb is).

A gondnok/közös képviselő az ilyen ügyekben nem csinál semmit, a mienk is hivatkozott valami rendeletre, ami szerint a normál életvitelből eredő zajokat az alsó szomszéd tűrni köteles (ez le van írva valami jogszabályban), és ez pontosan Önt védi jogilag az ilyen kötekedőktől.
A férjéről nekem is megvan a véleményem, mivel egy ilyen háborúskodás mindig a "normális" fél számára jelent nagyobb lelki megrázkódtatást (a másik félnek volt egy egész élete, hogy hozzászokjon...) ezért fontos lenne, hogy segítsék támogassák egymást a nehéz pillanatokban.

Mégegy valami eszembe jutott: ugye írtam, hogy erőt kell mutatni, mert ezek csak abból értenek: nálunk annak idején az is segített, amikor sógorom nálunk volt néhány napig és vele együtt látogattam meg a delikvenst (sógorom termetre úgy kétszer akkora, mint én). Nem szólt egy szót se, de az "ottlétével" nyomatékosította a mondandómat :)) Javaslat: kimenni a legközelebbi stadionhoz meccs tájékán és 1-2 kopasz kigyúrt egyénnek egy kisebb összeget felajánlani egy kis segítség fejében, majd velük együtt meglátogatni a delikvenst és eljátszani, hogy ők rokonok. Lehet, hogy utána kisebb lesz az arc...Sok sikert, kitartást, de legfőképp sok erőt kívánok!

Kalocsai Tamás 2015.08.27. 09:03:35

SENKI SEMMILYEN OKBÓL NEM LÉPHET FEL FENYEGETŐLEG, KIABÁLVA A MÁSIKKAL SZEMBEN!!! SOSE HAGYD SZÓ NÉLKÜL AZ ILYESMIT, MERT ONNANTÓL ÖRÖKRE ELKÖNYVEL "ALÁRENDELTNEK" AZ ILLETŐ (AKÁR BOLOND, AKÁR NEM)! A kulturált viselkedés csak azokkal szemben jó megoldás, akik maguk is kulturáltak. A többi esetben csak a magad érdekérvényesítő képességének ártasz vele... szomorú, de ez az igazság.

Vili Doli 2015.08.27. 09:16:38

Gyógykezelni kellene azt az intoleráns szomszédot!
Valami nagyon nincs rendben vele, ha már évtizedek óta képtelen beilleszkedni. talán a feleségével kellene beszélni, rávehetné, hogy menjen orvoshoz.

Addig is ajándékozd meg egy füldugóval.

Hány éves egyébként a bácsi? Lehet reménykedni, hogy egyszer természetes úton és végleg megoldódik a probléma?

kisQtya 2015.08.27. 09:25:28

Meg kell mondani a szomszédnak, hogy két dolog közül választhat: vagy eltűri a gyereket (és ami még születik), vagy kiadom a lakást egy hatgyerekes cigány családnak és elköltözöm a bérleti díjból máshova, ahol nem zavarom őkelmét..

Mi ezt a dolgot meg is ejtettük. A párom munkája kapcsán jó viszonyban volt több jófej cigány családdal, akik pontosan értették, hogy mit szeretnénk elérni.
Egy (pontosabban két) család "beköltözött" a házunkba és csinálták a kerti bulikat, stb. Egy-egy vendégség alkalmával 14 gyerek is volt a kertben. Élték a normális életüket,semmi törvénysértőt nem tettek, csak SOKAN voltak.

Három hét után megkérdeztük a szomszédot, hogy minket akar-e lakótársnak, vagy a bérlőket?
Minket választott és azóta nem meri kinyitni a pofáját.

kishablehány 2015.08.27. 09:50:19

Mi hasonlo cipoben jarunk, csak nem a gyerekunk, hanem mi zavarjuk a szomszedot, mi "allunk a boldogsaga utjaba a kozel 40 eves Anyucival lako jogasz ferfinak, aki a gyerekszobajabol terrorizal. Igazabol megfoghatatlan, hogy miert zavarjuk, nyilvan azert, mert sok evig uresen allt az altalunk lakott ingatlan.
A lenyeg: mi Bejelentest tettunk tobbszor a rendorsegen eloszor zaklatasert, de azt nehez bizonyitani, ujabban csak leirva mit csinal a szomszed. A rendorseg javaslata: minden attrocitas utan rogton be kell jelenteni, idoponttal stb, hogy minel pontosabb legyen, mert idovel az ember elfelejti a reszleteket. Igy nyoma van, es hatha lesz belole valami. Egyszer kimennek, csak megijed a bacsi.
En abszolut at tudom erezni a helyzetet, mert velunk is napi szinten tortenik hasonlo, es utalok otthon lenni, foleg a gyerekemmel egyutt, mert felek.

Nagy Zoltán J. 2015.08.27. 10:01:49

Nekem is volt ilyen szomszédom. egy szép őszi napon azzal fordult a közös képviselőhöz hogy egész nyáron hátom gyerek rohangált a feje felett.
Gyerek1 : 8 éves egész nyáron nagyszülőknél
Gyerek2 : május 25.-én volt 1 éves, egész nyáron nagyszülőknél
Gyerek3: július 25.én született ( ő különösen sokat rohangált)
Az ilyen ember menthetetlen...

prim 2015.08.27. 10:02:29

@gyerekesszomszéd: Igen-Igen!!! 24 óra prodigy, és a küszöböd is megcsókolja :)

Lady Ann 2015.08.27. 10:12:15

Sajnos az ilyen primitív embereknél nem megoldás, hogy még hangosabban dübörögtök vagy vendégséget tartotok minden héten 4x. A bácsi csak örülni fog neki, hiszen 1: igazoljátok, hogy hangosak vagytok 2: végre van mivel foglalkozni 3: végre van, aki vele foglalkozik (ti).
Erre egy megoldás van: ha legközelebb találkozok és beszól, ki kell kérni, le kell üvölteni a fejét és elküldeni a p*csába. Nem baj, ha a gyerek látja, lényeg, hogy a bácsi felfogja, hogy nem ő a főnök. Ha a férjed nem tud/képes/hajlandó megvédeni, akkor vedd elő az anyatigrist. De ezen kívül nem foglalkozni vele, nem dühíteni. Éljetek normálisan. És amit lehet, költözzetek el.

hszs 2015.08.27. 10:13:22

Én is rendszeresen "szívok" a felettem lakók gyerekei miatt, mégsem ettem meg őket, pár esetben beszéltem velük kulturáltan, de nem acsarkodtam, hanem ésszerűen KÉRTEM pár betartható dolgot.
Azért volna mit javítani a viselkedésükön, de ez a szülő hibája, nem a gyereké.

Azért tegyük hozzá, sok esetben az sem életszerű, hogy órákon keresztül rohangál a gyerek a lakásban, mert a szülője éppen rest kicsit kivinni vagy foglalkozni vele. Mert ugye napi szinten mindenki mindig takarít, főz, mos, dolgozik, elfoglalt a lakásban, sose ér rá... na persze.

Senkinek sincs joga a másikat fenyegetni és zaklatni, főleg nem gyerekek miatt, de ugyanúgy bunkóság még jobban kitolni a szenvedő féllel, bármilyen is az. Gratulálok az ilyen javaslatot tevőknek, költözzenek felétek rockzenészek vagy hajnalban kelő pékek! :-)

Andie 2015.08.27. 10:18:53

@kisQtya: Ez marhajó, már ha tényleg igaz, hatalmas ötlet volt :)

Hogy hozzá is szóljak: mi is kisgyerekes (jó, immár 6 éves, de volt kisebb is) család vagyunk, úgyhogy érintett vagyok/voltam mindkét oldalról. Teljesen igaza van a posztolónak, hogy amit megtett, az a max, ennél többet nehéz megtenni. Minden jóindulat megvan részéről, már ha minden így történt ahogy leírta.
DE.
Laktam én egy olyan társasházban, ahol nem a fölöttem lévő, hanem az amellett lévő lakásban volt egy 7-8 éves forma kislány. Az hétfőn-szerdán-pénteken gumimacik erobikra járt, és mikor hazajött, 2 óra hosszát ugrált a lakásban, apucinak bemutatandó a tanultakat. A hét többi napján, elszórtan 1-2 órát gyakorolt, ugrált, pattogott. Felmentem, szóltam, a válasz:" ő nem köti le a gyereket a kedvemért".
Apósomék panelban laknak, felettük egy posztban is szereplő kisgyerek. Havonta 1-2 órát vagyunk náluk, de nekem az idegeim pattanásig feszülnek. Nem tudom, hogy akik naívan lebunkózzák az alattuk lakót, azok laktak-e gyerek ALATT ? Ülök a fotelban, beszélgetnék apóssal, vagy épp eszünk : dübb dübb dübb dübb dübb dübb (szoba egyik feléből át a másik felébe, futva, sarkon!). Pár másodperc szünet, vissza: dübb dübb dübb dübb dübbdüdübb (elesett). Hangos sikítás, sírás. 1 perc múlva megnyugszik, dübb dübb dübb dübb dübb...
A vékony, enyhén rugalmas plafon, falak rohadt jó hangszórók ám! Ott esetleg nem is érzékelik, hogy lent mennyire felerősítve jönnek a hangok.

Szóval én soha nem laknék senki alatt. Ha házra nem futná neadjisten valami miatt a jövőben, akkor laknék inkább erdőben. Az, hogy én napi több órán át (rosszabb esetben 24 órán át, 4-6 szomszéddal körülvéve) azt hallgassam, ahogyan ŐK élnek, a futkosástól kezdve, a fúráson át, a kajaszagig, az éjszakai du..ások hangjáig - szerintem embertelen. Ha ezeket hosszú távon valaki el képes tűrni, az vagy süket, vagy csak elfojtja a stresszt, aztán csodálkoznak, mitől dobta fel a talpát 45 évesen.
Az, hogy valakinek joga van valamihez, nem jelenti azt, hogy feltétlen muszáj is azt csinálnia, tudván tudva, hogy bosszantja vele a közelében élőket. Ide sorolandó a kutyások, hangosan bulizók, erkélyen dohányzók, udvaron maszekműhelyt üzemeltetők, stb is persze.
Nekem is jogom lenne az udvaromon reggeltől estig prodigyt üvöltetni, mégse teszem. Sőt, rászólok a gyerekre, ha elszabadulnak az indulatok, és sikítozva rohangálnak a haverral az udvaron. Mert én nem szeretném, ha a szomszéd úgy nézne rám, hogy nézd, ott a bunkó gyerekes.
Szóval én, mikor asszony terhes volt, és lakásban laktunk, és a mellettünk lévő lakásból kihallatszott a gyereksírás, mire a balra mellettünkből kiordított a gyerektelen vénlány, hogy "kuss" - elköltöztem a lakásból házba. Megelőzendő az ilyen konfliktusokat - és valahol jogosnak is ítélve azokat (a stílust nem). Megmérgezni mások életét csak azért, mert nekem gyerekem születik - nem az én formám.

borso 2015.08.27. 10:19:30

a normálisabb megoldás: birtokvédelem a jegyzőtől.
az igazi megoldás a férjed és az ökle, mert ha semmiből nem ért a nyugger paraszt akkor sajnos azt kell mondjam, hogy meg kell tanítani a magyarok istenére. Sajnos öregszik a társadalom és egyre több a szenilis vén fasz. Én is próbáltam alkalmazkodni a szomszédaimhoz 2 év után meguntam, hogy a saját tulajdonomban egy 80 éves fasz akar parancsolni. nem bántottam csak emelt hangon elmondta neki: 1 ha nem tetszik el lehet költözni 2 ha ezt tovább folytatja el fog csúszni a vizes lépcsőn és a törött kezével fogja a vérző orrát törölgetni. azóta kussban van. sajnos rájöttem a szép és kultúrált szó kevés az ilyen degenerált szenilis faszoknak, bármennyire távol áll tőlem csak az erőszakból értenek.

borso 2015.08.27. 10:22:17

@szhblog: tökéletesen igazad van!

borso 2015.08.27. 10:24:36

@gyerekesszomszéd: ne hagyd magad kérlek mert akkor ő nyer a te életed meg pokol lesz. ha nem vagytok otthon akkor Halász Judit Csiribiri végtelenítve!!!! 3.5 éves mellett a 10. hallgatás után mamutot tudnék őlni! :-)))

Panka968 2015.08.27. 10:39:16

Zárószinten lakunk albérletben, gyerek nincs. Az alsó szomszéd rendszeresen jelentget a lakás tulajdonosának, hogy zavarjuk a nyugalmát, mert pl. 23 órakor zuhanyozunk. Soha semmi nem jó neki. A tulaj a múlt hónapban azt akarta elérni, hogy ülve vagy guggolva tusoljunk, mert a lezúduló víz zaja zavarja a szomszédot. Aznap este direkt a sarkamat a padlóhoz csapkodva mentem a lakásban és a zuhanyrózsa elé tettem a kezemet jó magasról, hadd örüljön.

halaloszto 2015.08.27. 10:40:39

@horcsogpofi: nem a lakáshasználattal van gond, hanem az alsó lakó elmeállapotával. ez egyértelmű. amíg ezt nem fogjuk fel, lehetetlen a problémát megoldani. ha valakinek bűntudata van mert rántotthúst klopfol, annak hamar lesznek komoly pszichés problémái. muszáj megfordítani és elhinni hogy a probléma nem velünk van.

Vajk

Emma Paula Keresztanyuja 2015.08.27. 10:42:50

@gyerekesszomszéd: hu, nekem is volt egy ilyen alsószomszéd, egy nyanya, korábban tanárnő. Én, (egyedül laktam) ha kimentem a vécére éjjel, éjfél után elkezdett telitorokból üvölteni, hogy "dögööölj meeeg", és panelról lévén szó, felhallatszott.
Én is lefutottam ezt a sütivivős kört h béküljünk stb, de végül az használt valamelyest, h minden reggel, miután üvöltött azt terjesztettem a liftben, valamint neki is mondtam ha összefutottunk, h máskor ne igya magát részegre, mert már megint hallottam hangosan dajdajozni az éjjel.
Azt meghalt. Azóta nyugi van.

TheSaurus 2015.08.27. 11:03:36

Ha legközelebb jön az alsó szomszéd, szó nélkül nyomjon a kezébe egy pár füldugót (patikában pár száz forint), és csapja rá az ajtót.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 11:23:54

Volt egyszer egy tévékabaré-szám, ahol az ilyen neurotikusok elleni technikákat mutatták be. Én csak kettőre emlékszem. Az egyik a mechanikus kakukkoz óra mutatóinak összeakasztása, a kismutatóra húzott pl. befőttes gumival. Jó beállítással a távozás után 59 perccel "egészkor" utoléri a nagymutató, és addig kakukkol, amíg le nem tekeredik a súly. A másikhoz kézügyesség vagy szakember kell: "T" idomokból és két könyökből csinálni kell egy hatos (1+6) elosztót. A felső végét kell a csaptelep "gyöngyöztetője" helyére csavarni, és a hat alsóba szépen betekerni 6 db, különböző hosszúságú, ferdére vágott aljú csövet. A hidegvizes csap megnyitásával szabályozható a hangszín és a hangerő.
A mai világban persze az is megteszi, ha néhány nagy teljesítményű, gondosan a csövekhez, radiátorokhoz, kőpadlóhoz rögzített hangszóró, pontosabban mélyhang-sugárzó. Ha távozáskor automatikusan beindul egy 8-18 Hz-es generátor, hiába nem hallható, mégis örülni fog, ha hazaértek, és kikapcsoljátok.
Persze azt én is tudom, hogy a társasházak huzamos emberi tartózkodásra nem alkalmasak. Idős korban viszont nehezen mozdul ki az ember. Fel kell tehát kínálni megvételre a lakást a hülye bácsiéknak, alternatívaként néhány rejtett verőforrásokból álló családot meghívni, mint potenciális vevőket. A Leoncíjjó, ne engedd el a kélgyót, mert bemászik!" meg a "Pamela, ne szarj a lábtörlőre!" sikoltás fel tudja ébreszteni a toleranciát a megszokott szomszédok irányába...

fizetekmegegysort 2015.08.27. 11:23:57

A szomszédod nem normális. Ha annyira beteg, hogy nem képes normálisan együttélni másokkal, akkor vonuljon ő a megfelelő intézménybe, ne a te gyerekedből csináljon rettegő, fenekén ülő gyereket, és belőled irreálisan rettegő szülőt (belekényszerítve ezzel abba, hogy a gyerekedet rögtön a szélsősőgesen csak másoknak való megfelelésre neveld).
A gyerek nem azért mozog, mert rossz, és nem azért csap zajt mert zavarni akarja a szomszédot. Egy két éves gyerek normál mozgásfeljődéséhez hozzátartozik a mászás, szaladgálás, az, hogy építőkockázik (ami igen, felborul), hogy tolja az autót...stb. Ettől fog fejlődni az agya, nem attól, hogy csendben meghallgat napi 300 mondókát, jajjnezavarjukaszomszédot felkiáltással. Szóval szerintem told csak fel az a Prodigyt (...:)), aztán ha nem tetszik, és a betegsége miatt nem tud elviselni egy normál (érzésem szerint nagyon is jólnevelt és csendes) kisgyereket, akkor kezeltesse a betegségét és a dührohamait egy megfelelő intézményben. Vagy simán költözzőn át mellénk egy hétre, nekem 3 hat év alatti fiam van, majd megtudja, mi az a zaj.... utána garantáltan epekedni fog az egyszem kétéves "zajongása" után... :D

bunkó · http://bunko.blog.hu 2015.08.27. 11:26:26

Van egy törvényben előírt maximális zajszint, amit napközben mindenki köteles elviselni.
Szakemberrel számoltassátok ki, hogy hogyan tudtok pontosan a megengedett zajt kelteni az alsó szomszéd lakásában.
Ahányszor felkopog egy kis zaj miatt, annyiszor produkáljatok számára egy órányi "megengedett szintű" zajt. Ha reklamál, mondjátok meg neki, hogy ezt ő provokálja ki, ha nem tetszik, akkor ne kopogjon. Egyébként nyugodtan lehet menni a bíróságra, de a zajszint pont a törvényes határ alatt van.
Az akció előtt az összes többi szomszédot figyelmeztessétek.
Nem szabad hagyni, hogy egy bunkó a fejedre nőjön, így is tele az ország olyan birkákkal, akik miatt lassan bármit meg lehet tenni az emberekkel.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.08.27. 11:35:19

"mit tegyek még, hogy abba hagyja? Forduljak rendőrséghez, hogy zaklat?"

Már rég ezt kellett volna tenni.

"222. § (1) Aki abból a célból, hogy mást megfélemlítsen, vagy más magánéletébe, illetve mindennapi életvitelébe önkényesen beavatkozzon, őt rendszeresen vagy tartósan háborgatja, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Eperke2222 2015.08.27. 11:44:04

Ugyanilyen az alsó szomszédunk: mikor mi voltunk gyerekek azért verte a csövet, mikor a fiam járni kezdett azért, ők a társasházban mindenkit feljelentgetők, mindenbe belekötők. 2 évesemmel kézenfogva megyek karácsony előtt a boltba, minősíthetetlen dolgokat üvölt utánam a nő(!) hogy a p*csádat oda tudtad tartani de gyereket nem tudsz nevelni hagyod hogy hajnal 5 kor rohangáljon te meg döglesz (??) és társai. Csúnya vége lett, verekedés, rendőrség és a végén még valami még rosszabb, nem ide tartozik.
A lényeg, hogy adjátok el a lakást amint lehet és meneküljetek. Nálatok még nemcsak idióták de betegek is, ez NEM LESZ JOBB nem fogjátok tudni értelmesen megbeszélni, a gyereket ha az ágyba szíjazod szerencsétlent, akkor sem fog változni a hozzáállásuk. Saját magad és főleg a kicsi érdekében, amint lehet költözzetek el! Szégyen feladni, de nem tudsz mást csinálni. Ha maradtok, rámentek minden szempontból.

Eperke2222 2015.08.27. 11:48:31

@bunkó: Sajnos van az a tirpák agresszív szomszéd, hogy egyszerűen nem tudsz vele mit kezdeni mert mindig válaszol, mi alsó szomszédunk agresszív is volt, anyukámat megverte a férfi(!), nekem utánam kiabáltak mikor a bölcsisemet vezettem lehordtak minden *rvának hogy a p*csádat oda tudtad tartani de gyereket nem nevelsz... Férjem leordította a nőt ha nem vagyok ott sztem meg is pofozza miután anyut megverte a férje, semmit nem számíottt, feljelentettek a rendőrségen, kijött két nyápic rendőr, a gumibotot csapkodta a tenyerébe és a rokkantnyugdíjas anyámmal úgy beszélt mint egy darab szarral egy bűnözővel én szóltam rá hogy már ne haragudjon... Durva dolgok voltak. El kell költözni, sajnos szégyen-nem szégyen rámegy gyerek is, anyuka is. Tudom hogy nekik van igazuk. Sajnos akkor is. A saját egészségük fontosabb.

prfact 2015.08.27. 12:02:08

Ismerős mesélt hasonló történetet.10 emeletes házból mentek 4 emeletesbe, mert lett még egy gyerek. Azt hitték kevesebb szomszéd ergo jobb hangulat lesz, de az alattuk lakó nyugdíjas néni folyamatosan terrorizálja őket állandóan veri a plafont úgyhogy a gyerekek már félnek a szobában. Korábban is gyerekes család lakott a lakásban, nem lehet újdonság a szomszédnak, úgyhogy valószínű, hogy "csak" teszteli őket.

Sentinel800 2015.08.27. 12:08:27

Egy régi motoros panellakó véleménye:

Én kicsit másképp közelítem meg a dolgot, mikor én gyerek voltam édesanyám külön gondoskodott róla, hogy minden feles energiánkat leadjuk a játszótéren, leküldött játszani: ping-pong-oztunk, bicikliztünk stb. nyilván a lakásban rohangálás, ugrálás nem volt megengedve.

A gyereket nem is kell a melegben levinni, ezért mentünk le reggel vagy este mikor lement a nap.

Én igazából nem értem, ha a gyerek valóban viszonylag ,,csendben elvan", normálisan játszik, nem ordítozik akkor azt hogy lehet hallani lent. Voltam én is kicsi, játszottam én is a panelban (nem vastagabbak nálunk se a falak) de mégse zavart senkit, megtanultuk hol a határ, pedig nálunk is vannak nem toleráns lakók, mi se voltunk szentek. A legozás, fémépítés, társasjátékozás nem hiszem hogy zavarná a lent lakót. Volt fa építőkockánk is, nem tudom azzal, hogy lehet úgy játszani, hogy 2 szőnyegen át is hallható.

Én, ha bömböltettem a zenét vagy hangoskodtunk, a szomszéd nemhogy kalapált, átjött jelezve hogy ez kicsit sok és vissza is vettünk, alkalmazkodtunk. Nem is szokás nálunk zenét bömböltetni.

Lehet mindkét félnek meg kéne érteni, hogy ezek panelok és bizony az átlagosnál hangosabb viselkedés zavarhatja a másikat.

Emberből is van többféle van aki kevésbé tudja elviselni a rendszeres zajt és van aki toleráns. Lehet ha helyet cserélne a lenti lakó, akkor az új ott lakót zavarná a dolog.

Valami tuti nincs rendben, ha a lent lakót rendszeresen ennyire zavarja a a gyerek játéka, 22 00 kor is kalapál, hiába raktak a gyerek alá 2-3 szőnyeget. Nálunk egy szem gyári szőnyeg volt, mégse kalapált az alattunk lakó, mondjuk 19 00 kor már alvás volt. 22 00 kor még mit csinálhat egy kisgyerek?

Az se megengedhető, hogy ok nélkül a másik lent lakó hangosan zenét hallgasson. Neki sincs joga ehhez, de a beteg gyerekkel nem lehet mit kezdeni, nem tehet róla, hogy nem mehet le egy játszótérre.

A panelok sose a vastag falaikról voltak híresek, de ennek a problémának szerintem nincs megoldása.

Mivel nem ismerem a konkrét feleket, meg kéne hallgatni a másik felett is, ezért nem tudok állást foglalni. A modern kornak megfelelően mediátorra lenne szükség, aki közvetít és megoldást keres.

Getta,grip 2015.08.27. 13:03:16

Üdv!
Le kell törni az alsó szomszéd szarvát, minket is terrorizált ilyen ember.
Birtokvédelmi eljárást kell indítani ellene. Valószínűleg Ő is fog, de akkor kimennek az Illetékesek és csak egyszer kell meghallaniuk hogy az alsó szomszéd üti a radiátorcsövet amikor a gyerek legózik... Kapja is az ötvenezres büntetést. Aztán a harmadik után majd elköltözik, vagy bekussol.

www.nyugat.hu/tartalom/cikk/szomszedjog_zajos_hangos_szomszed

Zaj, szag, fény, ez a megoldás mindenre. Ha száz macskát tart valaki és macskahúgyszag van mindenhol, akkor is birtokvédelem, nem állatvédők meg ilyenek :)

martineden 2015.08.27. 13:05:07

Egyszeru a megoldas,nem anyunak kell bujkalni es magyarazkodni,hanem apunak ferfikent viselkedni.Tehat apu atmegy a szomszedhoz,ket kezzel megragadja a grabancat es udvariasan kozli,ha meg egyszer zaklatja a feleseget ,fog nelkul marad , ennyi.Bevalt recept es mukodik.Ano nekunk is volt ilyen szomszedunk,aki avval jott a felesegemhez,hogy hol vannak a csempek amit ejjel lelopott a konyha falrol,mas esetben a kozelben levo boltban tamadta le ,hogy eldugta a rantott hust a pinceben de nincs meg,azonnal adjuk vissza.Az en felesegem is rettegett es foleg a ket kisgyereket feltette ,mert egyertelmuen bolond volt az illeto es munkam folytan egesz nap nem voltam otthon.Na aztan megelegeltem es a fenti recept szerint jartam el,annyi elteressel ,hogy egy kicsit meg is razogattam es bedobtam a sajat ajtajan,hogy seggre ult.Ezutan bolondsag ide,bolondsag oda meg a folyosora sem jott ki mikor valaki kint volt a csaladombol.

Richard Xenos 2015.08.27. 13:07:49

@szhblog: KÖLTÖZÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉS????? Hát költözzön el a szomszéd, ha zavarja. Igen, én is kerültem hasonló helyzetbe már. Én egyszerűen megmondtam neki szépen, nyugodtan, hogy ha még egyszer feljön hozzám ezzel, kitépem a szívét és megetetem vele. Megértette. Nyugalom lett.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.08.27. 13:14:31

Az általános igazság itt is igaz.
Vagy megszoksz vagy megszöksz.

Ami jelen esetben azt jelenti, hogy ha megszöksz, akkor vége a tortúrának. Költözés oszt jónapot.

Ha megszoksz, az pedig azt jelenti, hogy lezsarod a szomszédot magasról. Nem idegeskedsz, nem alkalmazkodsz.
Nem teszed, hisz ő se teszi.
Leszarod. Ha üvölt ha zörög azt is.

Nálunk cseppet más a szitu, de az se jobb.
Csótányok szaladgálnak tőle ki, nem takarít, és rohadt büdös a felső szomszéd.
Mindent és mindenkit ráeresztettünk (a lakóközösség, a közös képviselő, ...), de semmi hatás.
Illatosítók a folyosóra, gyereknek elmagyarázva hogy a bácsi tök hülye és büdös, elnevezve egységesen büdibácsi-nak, csótány méreg kitéve, ...

Amíg az övé a lakás, és mindent fizet, addig mindenki tehetetlen.
Kimegy a csótányirtó a rendőrrel együtt, meg önkormányzati képviselővel, közös képviselővel, és így együtt négyüket hajítja ki, ahogy akarja.
Ez van.

Peresze meg lehet próbálni még a nem hivatalos utat is, amit @martineden: vázolt.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 13:18:25

@Sentinel800: Lehet,hogy régi motoros vagy panellakóként, de ezek szerint még nem volt szerencséd ilyen szomszédállathoz, mint amiről a levélíró írt. Azért mertem olyan tanácsot adni a levélírónak, mint amit leírtam az elején, mert tapasztalatból tudom, hogy működik, és ezeknél a vadbarmoknál csak ez működik!
Nálunk mindenféle indokkal támadott, kezdetben én is elkövettem azt a hibát,hogy bár erélyesen, de csak szóban védtem meg magam, még megadva a tiszteletet a korkülönbség miatt. A határt akkor lépte át, amikor egyszer hazajöttem ebédelni, a vadbarom nem tudta,hogy itthon vagyok én is, azt hitte,hogy csak a párom van itthon a kisbabával, és elkezdte ököllel verni az ajtót, mert hogy mertük kinyitni a lépcsőházban az ablakot??!!
Alkalmazkodás, visszatámadás! Mást el kell felejteni! A visszatámadás történhet a hatóságok igénybevételével is, de ennek a kimenetele ma már sokszor kétséges.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 13:20:24

@Getta,grip: A bemásolt cikkhez egy hozzászóló már régebben bírta,hogy ma már a csendháborítással nem nagyon foglalkozik a rendőr, bizonyítani kell, ami logikus is. Ha lesz időm utánanézek már ezeknek a hivatalos megoldási lehetőségeknek is, és felépítem a menüben a jogszabályokkal foglalkozó részt. De igazság szerint én eddig ebben a témában még soha sem a hivatalos utat erőltettem. :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.08.27. 13:21:51

@Sentinel800:

Lényegtelelenek a részletek, és a másik oldal.

Egy panelban vagy kertes házban, körfolyosón tök mindegy.

MIndenki azt csinál a saját lakásában amit akar.

Kijön ugyan a rendőr, kimegy a képviselő, mindenki kimegy, a megfelelő hatóságtól amit elintézel, de ha nem engedi be a lakásába, akkor nem megy be.
Pont.
Ez az aktuális törvény.

Alsó szomszéd zöröghet kedvére, senki nem tilthatja meg neki.
Gyerek ugrálhat, zene szólhat, azt se tilthatja meg senki.

Ez van.
Vagy van kompromisszum vagy nincs, csupán és pusztán csak ennyi a kérdés.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 13:27:07

@Trompf: Mindenkinek van gyenge pontja, ő a hatóságokra immunis, tovább kell keresni a gyenge pontot.
Stratégiailag nagyon komoly hátrány,hogy ő a felső lakó, ezért ezt figyelembe véve kell kitolni a határt, ami az igénybe veendő eszközöket illeti.

Azt pedig könnyű mondani,hogy költözni kell és kész is. És akinek jelzálog terheli a lakását? Mi a garancia arra,hogy a következő lakás esetében, nem lesz szerencsénk egy ilyen szomszédhoz? Semmi, sőt az anyagi ráfordításon felül amivel a költözés jár, még egyéb kockázatokat is felvállalunk a költözéssel, egy idióta miatt.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.08.27. 13:33:55

@szhblog:

Két módszer van.
- vagy belemegy egy fenyegetéses, terrorizálásos, küzdelembe, bevetve férjet és minden hatóságot (akik egyébként tehetetlenek)
- vagy felveszi a leszarom pózt, és nem idegeskedik a szomszéd idegbaján.

Esetleg mindkét módszer egyszerre párhuzamosan.
Ha egyik sem működik, mert pl lelkileg, természeténél fogva alkalmatlan rá a posztíró, akkor csak a költözés marad.

A menekülés, konfliktus kerülés nem mindig rossz megoldás. Te is átmész az utcán este 10-kor, ha szembe jön 5-6 cigány.

Getta,grip 2015.08.27. 13:37:39

@szhblog: nem kell belekeverni a rendőröket, nekik ehez semmi közük. Az aki a birtokvédelemmel foglalkozik az büntet, minden olyanért ami miatt kell. Amúgy meg nem úgy működik a világ hogy ha sok a kisértékű lopás és unják a rendőrök akkor nem büntetik meg érte az elkövetőt... Nekem ezt tanácsolták a hozzá értők, azért írtam.
Egyébként ahol most lakok, ott egy egyszerűbb módszerem van, 135 kiló vagyok, elég nagy darab, a hangom sem kislányos. Amikor az egyik szomszéd szólt hogy zavarja ahogy a kutyánk sírdogál amikor elmegyünk otthonról, azután kicsit hangosabb voltam a lakásban, káromkodtam, vertem a falat és üvöltöttem hogy megölök mindenkit. Na azóta igaz hogy nem köszönnek, de nem is szólnak semmiért és igyekeznek eliszkolni a környezetemből.
Az előző lakásunkban meg a felső szomszédban volt két éneklő gyerek aki nem tudott énekelni, de lelkesen próbálgatták a hangjukat egész nap, őket cannibal corpse terápiával szoktattam le a hangoskodásról, napi 9 óra CC szólt nekik max hangerőn. Hogy haljanak muzsikát is. Az all shall peris-re néha visszadaloltak, az nem volt elég.
De az érzékenyebbeknek a hivatalos birtokvédelmi vackot ajánlom.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 13:40:12

@Trompf: Azzal ha otthon úgy csinálunk, mint ha leszarnánk, attól még aki ilyen, az csak vérszemet kap, tovább fog támadni, és az általa előidézett kellemetlenséget mindenféleképpen érzékeljük, a gyerek megijed a zörgő radiátorcsőtől stb.
Ne menjünk el ebbe az irányba, de ha átmész az utca másik oldalára ilyen esetben, akkor az olyan, mint ha odakiabálnál nekik, hogy félsz tőlük. Legközelebb légyszíves használjátok a kisebbségi vagy erőforrás szavakat, azt is mindenki megérti, köszi. Ne kelljen ilyen miatt építő jellegű hozzászólást kitörölnöm. ;)

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 13:44:40

@Getta,grip: Ha van rá lehetőséged, akkor írd le légyszíves, hogy hogyan is zajlik egy ilyen birtokvédelmi eljárás, mik a feltételei a büntethetőségnek stb stb. Az elejétől a végéig. Mert azt kétlem,hogy bizonyítás nélkül csak úgy megbüntetnek valakit, mert állítólag zörög a radiátorral. A bizonyítás érdekel itt engem nagyon. Azt el tudom képzelni,hogy ha pont akkor van nálam a rendőr amikor zajong a vadbarom, akkor erről ő készít egy jegyzőkönyvet. De zajongani szabad, csak egy meghatározott mérték vagy időtartamot nem léphet át elvileg. De ezt bizonyítani kell, ha szerintünk igen.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.08.27. 13:45:55

@szhblog:

Hidd el én mélyen egyetértek veled, ami a "nem szabad hagyni magunkat" részt illeti, és magam is gyakorlom ezt a módszertant, de ismerek személyesen is 3-4 embert akik képtelenek ilyen, vagy bármilyen küzdelmet felvállalni.

Off:
A "nem hagyom magam" részhez nekem az is beletartozik, hogy mindent úgy hívok, ami.
A cigányt cigánynak hívom, a nácit nácinak. :)
Megjegyzem ők önnön magukat is így hívják, a romát soha nem használják egymás közötti csevely esetén. A roma szót csak parasztvakításra találták ki, mert a cigány szó cseppet elhasználódott, de erról nem anyelvészek tehetnek.

Sentinel800 2015.08.27. 14:04:03

@szhblog: Ismerem a problémás lakókat, de arra nem tudok példát, hogy valaki minden ok nélkül támad. Annak kell legyen előzménye.

Azt pedig szintén tapasztalatból mondom, hogy az a tipp, hogy csapjunk vissza a ,,bunkónak" nem vezet sehova, miután jól visszavágtok, majd ő fog:

Pesten a szomszédom egy idősebb lakó volt albérlőként, akik (igaz 4 hónap múlva) elárulták miért viselkednek agresszívan velem (lemondták a céges takarítót és mindenki felmossa az egész lépcsőházat beosztás szerint) Persze én is visszavágtam, honnan tudhattam volna mi a szabály, ha nem mondják el, stb fenyegetően megemeltem a hangom (nem üthetek meg idősebb embereket és önbíráskodhatok) és mi lett a vége:
-jött futárral csomagom, ahelyett hogy átvették volna, letagadták, hogy ismernek
-beázás volt a 4. emeletről és konkrétan kárörvendett
...
elég csak továbbgondolni a dolgot.

Miután fizettem KP t az egyik lenti lakónak, hogy takarítson (ingázok városok között - emiatt ha akarom se tudtam takarítani lépcsőházat hétvégente) leszálltak rólam.

Szóval megoldást kell keresni, mert lehet nagyobb baj is az ellenségeskedésből és nem arra biztatni, hogy mutassa meg, hogy ő is visszacsap. Mondom ezt én, aki bár sokáig tűr, gyorsan el tud durranni az agyam.

szamok embere 2015.08.27. 14:04:13

Javasolni kell neki, hogy költözzön családi házba.

prakp 2015.08.27. 14:05:09

Szerintem egy büdös nagy csicskapofon megoldás lenne. Tapasztalat. Hatóság?! Értelmes duma?! Ugyan...

Getta,grip 2015.08.27. 14:07:31

@szhblog: Úgy volt hogy a szomszédunknak konkrétan 11 darab macskája volt és egy kutyája, az erkélyre jártak üríteni az állatok, vagy ahol éppen rájuk jött, idősebb ember volt a gazdájuk, nem takarított, mindenhol penetráns húgy és fosszag volt, de még a ház környékén is. 4 emeletes társasház.
Feljelentettük, bejelentettük, mindent csináltunk. A rendőr amikor kijött akkor nem mehetett be a lakásba mert ha nem engedik akkor nem mehet be, így elment. Az állatvédőket beengedte ugyan, de azok látták hogy nem szenvednek az állatok, csak "belakták" magukat és szépen eléldegélnek, vagyis nem büntethetik meg ezért sem. Sokadik alkalomra kijött az önkormányzattól valaki aki értett az ilyen esetekhez. Ő mondta hogy akár lovat is tarthat az ember a tömbházban, nincs szabályozva, egészen addig amíg az másnak a lakhatását nem korlátozza, zavarja, nem tudom hogy szól hivatalosan. Az volt a lényeg hogy ha valahogy korlátozva vagyunk akkor birtokvédelmet kell kérnünk az önkormányzatnál, akkor megint kijönnek, de már nem azt vizsgálják majd hogy hány macska vagy kutya van, hanem azt hogy ez mennyire zavarja a bejelentőt, tehát ha büdös van, akkor a büdösségért büntetik meg, nem az állatok száma miatt. Így a lakásba sem kell bemenniük, csak küldik neki a bírságot. Kijönnek, megvizsgálják, bebizonyosodik és büntetnek, minden olyan dologért ami az én ottlakásomat, zavarja, korlátozza...stb. Az 50ezer Ft-ot meg ez az ember mondta, nem tudom a tarifákat.

Getta,grip 2015.08.27. 14:16:32

@szhblog: Háát, most találtam egy ilyet:
www.gyomro.hu/ugytipusok/ugytipus.php?i=13
Itt a zajjal kapcsolatos dolgok úgy tűnik hogy nem tartozik a bejelenthető dolgok közé. Nekünk szag miatt volt, azt tényleg lehetne jelenteni. De még utánajárok:)

korondisz 2015.08.27. 14:20:58

Én is panelben lakom, a felettem levő lakást egy két gyerekes-kiskutyás család bérelte két éven keresztül. Amit akkor átéltem, nem kívánom az ellenségeimnek se. Páros lábbal ugráltak naphosszat a lakásban az egyik végétől a másikig, miközben a kutya (valami tacskó) ingerülten ugatta őket. Éjszakás vagyok, így napi tíz órában hallgattam a visítást, verekedést, és ajtócsapkodást. Két hónap után mentem fel először...Ugyanezt mondta az anyuka: "ezek gyerekek, nem köthetem le őket". Ebben egyet is értettünk, abban viszont már nem, hogy két üvöltő hiperaktív gyerek mellé minek még egy ugatós kutya is. Meg hogy miért vásárol egy ekkora gyereknek trombitát, meg harmónikát...Tudom hogy le leszek fikázva a hozzászólásomért, de aki leszól, annak fogalma sincs milyen érzés amikor az ember nyugalmas otthonából évekre csatatér válik úgy, hogy nem tehet ellene semmit, legfeljebb felköti magát. Pontosan tudtam róla amikor lementek például a közértbe, mert azonnal angyali nyugalom szállta meg a lakást, ilyenkor a mennyekben érezhettem magam. Egy negyed óráig...
Tapasztalatok alapján hajlok arra hogy elhiggyem, nem is annyira kötekedős az a szomszéd, csak nem akar megbolondulni mások miatt. Hozzáteszem, mióta elköltöztek és négy egyetemista fiú béreli a lakást, újra jó itt élni. Egy két hetente bulit csinálnak, de a többi nap maga a nyugalom. Annyi meg simán belefér.
+-

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 14:21:19

@Sentinel800: Az,hogy felemelted a hangod, az nem visszacsapás. Mivel nem ott, vagy nem csak ott laktál, naponta el kellett járnod dolgozni is, így kiszolgáltatott helyzetben voltál valamennyire hozzájuk képest, ellentámadásba sem lendültél, csak szerény védekezést mutattál, így nálad érezték a legkisebb ellenállást, ezért téged támadtak.

sas70 2015.08.27. 14:23:18

Volt egy ilyen szomszédunk, szintén alattunk lakott és minden zavarta, pedig nem voltunk zajosak és többnyire otthon sem voltunk, mert dolgoztunk a gyerekek meg oviba jártak már akkor. Többször feljött és verte az ajtónkat, néha olyankor is, amikor nem voltunk otthon. Egyszer éppen a lépcsőfordulóban találkoztunk, hazafelé, akkor is a mi ajtónkat verte, pedig üres volt a lakás.
Én a következőt mondtam neki: Van egy hajléktalan ismerősöm, akinek szívességből, egy jelképes albérleti díj mellett, bérbe adhatom a lakást. Igaz kicsit le fogja lakni, nem fizeti majd a közös költséget, esténként páran buliznak majd kicsit részegen, de az engem nem fog érdekelni. Úgyhogy jobb ha kussban marad! Persze aztán nem is köszönt, de nem is mert szólni többet.
Szerencsére, közben adódott egy jó lehetőségünk és el tudtunk költözni, az élet szépsége, hogy egy háromgyerekes, elvált nő vette meg a lakásunkat, ahol a legnagyobb fiú kamasz volt és imádta a rock-ot. Azt nem tudom őket, hogy bírták, de amikor én találkoztam velük, eleven gyerekeknek tűntek.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 14:25:58

@korondisz: Az,hogy a gyerekek fel le ugrálnak a födémen, ráadásul gyakran és sokáig, plusz még a kutya is vonyít állandóan, ez már bőven nem a normális kategória. Én sem engedem a gyereknek,h ugráljon itthon, mert engem is zavar a hang ami ezzel jár, akkor el tudom képzelni alulról milyen lehet. Pedig megérdemelné az alattam lakó. :D

Szputya 2015.08.27. 14:27:07

Manapság szuper hangszigetelő anyagokat lehet kapni, nem csak a tojástartót... Javaslom egy lépésálló hangszigetelés lerakását (kicsit csökken a belmagasság), valamint hangszigetelő lap ragasztását a falra... Nem olcsó, de biztos megoldás... ha ezek után is balhézik, birtokvédelem...

talicskás munkásember 2015.08.27. 14:29:37

Van már XBOX-a a kicsinek? Ha nincs, feltétlenül be kell szerezni, nem megfeledkezve a Kinect szenzorról sem, és indulhat a harc!

kisvirag78 2015.08.27. 14:33:23

Volt ismerősöm (férfi), akinek a szomszédja egy öreg néni volt, és valahányszor felsírt a gyerek (baba), pedig állítólag nem nagyon hagyták sírni, ütögetni kezdte a botjával a falat. Az ismerősöm megcsinálta: odament a szomszédhoz, álszent hangon, teátrálisan, hogy tudom, hogy a nénit nagyon zavarja a kisgyerek sírása éjszakánként, ezért és csak ezért szilveszterre anyukámhoz megyünk, hogy tessék nyugodtan aludni, de mivel ott csak az öcsém szobájában tudunk aludni, addig az öcsém költözik ide. Ha beválik, akkor lakást is cserélünk. Ennyi. Öcsi meg vitt vagy 10 nagydarab havert bulizni. Nem volt nagy buli, nagy zaj, főképp számítógépeztek, de a néni többet nem szólt egy büdös szót se a gyereksírásra.
Egyébként az ilyen konfliktust egy férfi sokkal jobban elintézi. Azért kötnek bele a nőbe, mert az sérülékenyebbnek gondolják. Óriási nagy baj, hogy a férj nem veszi a kezébe az ügyet, és megy le azzal, hogy ha gond van, CSAK engem keressenek, mi majd megbeszéljük, mint férfi a férfival, de feleségemet és a kiskorú gyerekemet ebből hagyják ki, vagy nem állok jót magamért. Aki ezt mondja, annak a feleségével nem mernek többet szórakozni. Itt a férjjel komoly gondok vannak. Nálunk is ugattak a telekszomszédok, hogy hangosan csukjuk be a kaput, és felébrednek rá a délutáni alvásból, aztán odament a férjem, hogy mi is a probléma, na akkor már mindjárt nem is volt probléma.

korondisz 2015.08.27. 14:41:40

@szhblog: Tudom, hogy Te ilyeneket nem írtál. Viszont a fölöttem lakó pontosan ugyanígy meg volt lepődve hogy mit akarok én itt, hiszen teljesen normális gyerekek, talán csak egy kicsit elevenek. A nagy részét azonban simán letagadta. De lehet hogy csak nem fogta fel, hogy a pattogó labda/ugráló gyerek hangja nála csak egy tompa puffogás, nálam viszont meg lehet őrülni tőle.
Tényleg nagyon embert próbáló időszak volt, meg tudom érteni aki nem kér belőle.

báró Csekonics 2015.08.27. 14:54:52

@kisvirag78: "Óriási nagy baj, hogy a férj nem veszi a kezébe az ügyet, és megy le azzal, hogy ha gond van, CSAK engem keressenek, mi majd megbeszéljük, mint férfi a férfival, de feleségemet és a kiskorú gyerekemet ebből hagyják ki, vagy nem állok jót magamért. Aki ezt mondja, annak a feleségével nem mernek többet szórakozni. Itt a férjjel komoly gondok vannak. "

Hát bizony... Feleségemet fenyegetné így meg, nem érdekelne milyen beteg. Még betegebbé tenném, az fix.

Első avagy Egetverő Arrogancia 2015.08.27. 14:57:47

@szhblog: Én is éltem hasonló szituációban 2 gyerekkel. Az alattunk lakó alkoholista vén ribit a Rammstein nevezetű rockbanda zenéjével kezeltem. Természetesen amikor nem voltunk otthon. Szerencsére a szomszédok megértették, mert ők is szenvedtek a házmester-szindrómában szenvedő "kedves" lakótól....
Az ereit nem vágta fel, de egy hónapnyi zenehallgatás után leszállt rólunk.

ekat 2015.08.27. 15:22:30

@korondisz: Egyetértek. MI béreltünk lakást egy két kisgyerekes anyuka alatt, aki amúgy teljesen szimpatikusnak és kulturáltnak tűnt. De a lakás olyan volt, hogy középen egy folyosó, és a két végén egy-egy szoba.... és a gyerekeinek az volt a kedvenc szórakozása, hogy azon rohangáltak végig fel- és alá, és alá és fel, megállás nélkül. Egy nyugodt perc és egy nyugodt pont sem volt a lakásunkban. A férjem felment, megkapta a 'de hát a gyerekek ilyenek'-dumát, bár úgy vélte a gyerekeket elnézve, hogy szerinte nem százasak. (Akkor is üveges szemmel zombiként rohangátak el előtte hol az egyik, hol a másik irányból.) Aztán egyszer azt KÉRTÜK tőle, hogy ne 11-kor locsolja a virágait, mert nálunk a bádog ablakakármin veszettül kopog a víz, amitől nem tudok aludni, na onnantól én voltam az alatta lakó abnormális terrorista... mikor kettesben találkozott a férjemmel, részvétét fejezte ki neki a közözködő felesége miatt... Igen hamar elköltöztünk. Legfelülre. :)

astonferi 2015.08.27. 16:06:06

szönyeg felszed csak parketta marad és reggel 6 kor meg este 11 kor faklumpában végig sétálsz jó párszor határozott léptekkel. átgondolja majd melyik jobb a gyerek vagy a klumpa.. :D
minden találkozás alkalmával köszönsz - szevasz paraszt. -

kisvirag78 2015.08.27. 16:08:31

@ekat: Az igazi választ akkor kapod meg, amikor neked is lesznek gyerekeid. Mindenki toleráns lesz, amint a sajátjáról van szó.
Persze, vannak nehezebb esetek, de engem a gyerekzsivaj sose zavart. Inkább ezt, mint balhés szomszédot, visítozó feleséget, késsel rohangászó részeget, a lépcsőházat telebagózó bunkót. Ezekhez is volt szerencsém.

Andie 2015.08.27. 16:16:43

@kisvirag78: "Nálunk is ugattak a telekszomszédok, hogy hangosan csukjuk be a kaput, és felébrednek rá a délutáni alvásból, aztán odament a férjem, hogy mi is a probléma, na akkor már mindjárt nem is volt probléma. "
Ja, tehát ti az a fajta vagytok, akiknek mindent lehet, mert csak odaáll a nagydarab (kövér?) faszid, és minden el van intézve. Csak nehogy egyszer emberére találjon. Mondjuk az nem fordult meg a fejetekben, hogy meg kéne csinálni a kaput, vagy ha nem fussa, hát csöndesebben becsukni?
Pont ezekről van szó itt, hogy zavarják a szomszédot, aztán még nekik áll följebb. Fordított esetben te mit szólnál? Reklamálnál valamiért (jogosan), aztán ahelyett, hogy megértően állnának hozzá, cserébe odajönne a kigyúrtkopasz, azt lecsapna ('ná a férjed)...

dedunoka 2015.08.27. 16:22:51

Kedves M.L!

A leveled teljes mértékben kimerítő és valóban úgy tűnik hogy már mindenen túl vagytok.
A tanácsok, amelyek a "harc hát legyen harc" -ra buzdítottak, - annak ellenére hogy ügyintézőként a szomszédok harcai (egymás bejelentgetései) engem is nap mint nap "szórakoztatnak", és tőlem várják a nagy igazságtevést, - és annak ellenére is hogy mindig azt javaslom, a feleknek hogy igyanak meg együtt egy sört, én is úgy látom, hogy ne hagyd magad.
Persze előtte ki kellene várni, ha egy kisebb zajnál hogy feljön vagy kikel magából, hogy elmondhasd neki, hogy mától más világ lesz: "Ne ez már zaj lesz!"
Ha az ember persze olyan dologra készül amiről saját maga is meg van győződve hogy nem szép dolog, vagy amúgy nem tenné meg hiszen ritkán ordíttatja az ember a magnóját direktbe a szomszéd felé téve a hangfalat, azért jó tudni, hogy milyen következményekkel jár a tette, azaz megéri-e? Adott esetben ha Önre hívják ki a rendőröket, akkor annak következményeit vállalja-e?
Ha erre is felkészült, akkor végül is tényleg lehet, hogy egyet kell értenem a legtöbb hozzászólóval.
Egyébként nagyon sokszor visszanyal a fagyi. Általában ha jönnek hőzöngeni az emberek a szomszédra panaszkodva, mi mindig alaposan megvizsgáljuk a másik oldalt is.
Sokszor nehéz felvenni komoly arccal egy jegyzőkönyvet, hogy ha olyanokat mondannak: hogy "azóta van lódarázs náluk, amióta a szomszéd lovakat tart", vagy miután egy órán keresztül a lehető legkülönbféle átkokat mondja el az idős néni a szomszédjára a csattanóként megemlíti, hogy a múltkor amikor megmondta neki a magáét úgy ahogy nekem is, a szomszéd meghúzta úgy a nyakában lévő sálját, hogy egy pillanatra belé fojtotta a szót ami már bűncselekmény. Pedig én sem csodáltam. Szerintem a legjámborabb ember is ha levegővétel nélkül szidják ilyen ordítozva akkor a végén bepöccen. És persze a néni hívott rendőrt akik semmit persze semmit a szomszéddal. (Mivel ők is ismerik már milyen a szája a néninek.)

kisvirag78 2015.08.27. 16:35:46

@Andie: Na most a férjem nem nagydarab, hanem csendes, udvarias, békés ember, aki kedvesen megkérdezte, hogy mi is a probléma a kapuval, mert hogy ha gond van, szívesen megcsinálja, nem szeretné, ha ez problémát okozna a szomszédi viszonyban. Erre kedvesen azt mondták, hogy semmi. Csak nálam próbálkoztak, meddig mehetnek el.
A kaput zsíroztattuk, kivágtunk belőle, hogy ne szoruljon, hangtompító szalaggal béleltük a záródásnál. Különben előtte sem volt semmi vele, régi fakapu, nyilván nem hangtompítós volt, de nem érzékeltük extra zajnak. Csak hogy a gond az volt, amit másoktól vissza is hallottunk, hogy azelőtt 30 évig lakatlan volt a ház, utána meg odaköltöztünk egy rakás gyerekkel, nekik nem lehetett gyerekük, ez plusz fájó volt számukra, a délutáni alvásuk idejében egymás után különböző időszakokban jártak haza az iskolából, óvodából, és mentek különórákra. Vagyis a kaput a korábbi nulla helyett átlag 10-15x nyitottuk ki. Amúgy amikor megjavítottuk a kaput, azt vetették a szememre, hogy csörömpöl benne a kulcscsomó. Ha még kötekednél, hozzáteszem, hogy a kaput én nyitogattam, ebben az időszakban a gyerekek csak csöngettek, és igen, nem csapkodta senki.
Amikor már sokadszor kiabáltak velem a kerítésen át, akkor szólt nekik a férjem, nem fenyegetve, hanem kedvesen. Na, azóta sincs probléma.

dedunoka 2015.08.27. 16:43:14

Költözéskor sokszor belefut az ember abba a hibába, hogy CSAK a lakást nézi, vagy csak azt tudja megnézni. Mi sokszor próbáltunk már elköltözni a társasházból és pont a szomszédok miatt nem tudunk a szó legjobb értelmében ugyanis őhozzájuk képest mindenkinek van valami baja. Mindig megkérdeztem a kiszemelt háznál, hogy milyenek a szomszédok (ez már szakmai ártalom, de tudom hol laknak a városunkban a gondnokoltak is) és van hogy megmondják az igazat hogy "kicsit" beleszólósak, de az is gyanús ha hebegnek habognak. Sasszemmel figyelek ha pl vigyázz a kutya harap tábla van 10 db a kerítésen, vagy kamera, vagy nagyon magas kerítésfal, vagy egy szűnni nem akaró ugatás és ugatás.
Mi végül a szomszéd lakást vettük meg és így bővültünk hely szűkében, mert a JÓ szomszédainkat nem akartuk elhagyni! Ha a közös kertben sütök, lehívom őket sörözni, vagy segítek egy egy hivatalos ügyükben, vagy bevásárolok nekik (idősek)! Ha meg néha gyerekzsúrozunk, akkor ők is segítenek sütivel ha meg ütvefúrózunk akkor meg adnak fúróhegyet hozzá ha eltörik, vagy náluk zuhanyoztunk WC-ztünk felváltva amíg tartott a vizesblokk felújítása! Nem mondom hogy mindig elégedettek vagyunk, egymással, de megtudjuk beszélni. Sajnos nem ez a jellemző sokaknál....

ózdi cigány 2015.08.27. 18:13:08

Én rendeznék a haverokkal egy komolyabb esti bulit este 10-ig. Amolyan jó nagy darabokkal.

okleveles naiv 2015.08.27. 19:43:12

Akik azt írták, h költözzön a szerző, nem gondoltak bele, hogy az új lakásban (de lehet kertes ház is) is lehet ilyen szomszéd. Akkor? Költözzön újra? Értelmetlen.
Jóbarátom szülei retek lakótelepen laktak, bulibáró és egyéb szomszédokkal. Szenvedtek. El tudták adni, tudtak venni sokkal jobb lakótelepen (igen, tudom, itt szúrták el :) ) egy nagyobb, és elméletileg jobb lakást.
Nos, nem. Nagyon nem. A felső szomszédjuk ugyanis gyakorló elefántdübörgő... :)
A közös hangot kell megtalálni. Mivel a cikkíró békésen már próbálta (és nem nyert), jöhet a törvényes út (rendőrség, jegyző), majd annak a jelenkori Magyarországon várható sikertelensége után a... khmm... szóval unortodo megoldás.
Mert megoldás kell. Mert élni kell, nem csak lakni és vegetálni.

Gyulimali 2015.08.27. 19:49:31

Nekem a kettővel alattunk lakóval voltak ilyesmi gondjaink.
Először is jött megmondani, hogy ne mossunk fél tíz után, mert nem tud aludni a 30cm-es fal túloldalán sokáig csorgó víz zajától.
Erre többször el is mondtuk neki, hogy NEM mosunk, hanem zuhanyozunk és azt is, hogy nem fogunk csak miatta új napirendet kialakítani. Ez különösebben nem zavarta, csak hajtogatta, hogy ne mossunk fél tíz után.
Ehhez az is hozzá tartozik, hogy az alattunk lakó családban (tehát, aki felette lakik közvetlenül) is van 2 gyerek, és az ő dübörgésüket nem hallotta, csak az én gyerekeimét.
Persze ennek megvan az oka, mert ők nagy haverok, mi meg nem.
Úgyhogy viszonylag hamar átláttam a szitán, hogy itt nem igazi okok vannak, hanem már megint nincs rajtam sapka, szóval végighallgattam őket, és megígértem, hogy nem fogunk MOSNI fél tíz után.
Aztán ő is behallucinált gyerekzsivajt olyankor, amikor a gyerekek vidéken voltak a nagyszülőknél hetekig.
Ja és ő is "bátor" volt rugdalni az ajtónkat, amikor tudta, hogy a feleségem egyedül van otthon a gyerekekkel.
Természetesen zuhanyozni ezután is zuhanyoztunk, de ez a kis jelenet nyomot hagyott a barátságunkon.
Annyira, hogy a csávón szépen, látványosan keresztülnéztem ezután.
A gyerekeinek, meg a rokonainak udvariasan köszöntem, de neki nem.
Nagyon fontos ilyenkor a szemkontaktus, és lenézni sem szabad, hogy TUDJA, hogy egy féregnek tartod, és nem félsz tőle.
A jelen helyzetben szerintem a legjobb megoldás a kertes házba költözés lenne.
Jót tesz a kisgyereknek, ha zöld környezetben szocializálódik bár, tudom ez nem egyszerű és főleg nem olcsó megoldás. Esetleg lehet javasolni a szomszédnak is, hogy költözzön vidékre/tanyára, ha zavarják a városi hangok.
Maradás esetén lehet hadakozni a szomszéddal, de szerintem nem éri meg. Szerintem nagyon könnyen elvadulhat a dolog.
Nekünk jól bevált a levegőnek nézés. Amennyiben mégis közlési kényszere van, és megállít, akkor érdemes a legrövidebb, zárt válaszokkal a lehető leghamarabb befejezni a "társalgást".
(igen, nem, nem tudom, nem magára tartozik)
Ha a csávó még agresszív is, akkor rá kell hívni a rendőröket egy párszor. Ha tényleges fenyegetés akár bántalmazás is elképzelhető akkor viszont esetleg be kell szerezni egy gázsprayt, és lefújni vele a tagot csak, hogy egyenlőek legyenek az esélyek, amikor túlságosan belehergeli magát a "beszélgetésbe" és utána átlépni rajta és távozni. Lehetőleg szó nélkül.
Amit semmiképpen nem szabad ezután, az tovább adni a lovat az ilyen szomszéd alá.
Meg kell neki húzni újra a határt, amit már réges régen átlépett. Emiatt nehezebb lehet a dolog, de ki kell tartani.
Ahogy sokan megírták már, szőnyegeket kidobni, széklábakról a filcet levenni, ha olyanotok van, zenét hallgatni, vendégeket hívni, élni a gyereket feleslegesen nem csitítgatni.
Vegyetek házimozi rendszert 7.1 hanggal, és nézzetek gyakran filmet :-)

Ha esetleg jön panaszkodni amikor nincs otthon a férj, érdemes javasolni, hogy jöjjön vissza amikor itthon lesz.
Illetve e módosított Csubakka védelmet alkalmazni:
- Hé, szomszéd, a gyereke már megint a Hilti ütvefúróval játszik? (ide tetszőleges zajkeltő eszköz értendő)
- Igen, és?
Itt általában megakad a társalgás, mert nem ilyen válaszra számítanak. És ekkor lehet elköszönni/nem elköszönni a kialakult szokásokhoz híven és becsukni az ajtót.

dedunoka 2015.08.27. 21:30:18

Jut eszembe. Egy ideig volt egy skizofrén szomszédom is, aki ráadásul ha lehetett akkor "drogozta" is magát, azaz ivott a gyógyszerére, vagy bekávézott ezerrel. Mint kiderült ugyanis, mindenkihez bekopogott kávéért és mindenki adott is neki. Egyszer vasárnap hajnal 4 -kor csengetett be, mondván menne dolgozni, de nem bír felkelni, mert nincs kávéja. Adtam neki és ezen bukott le először, mert panaszkodtam a szomszédnak hogy mikor keltett fel erre ő is nézett rám hogy jé hozzá is becsöngetett szintén aznap hajnalban. Gondolom 4-5 szörös adagot főzött le egyszerre mert úgy bepörgött egyszer hogy mesztelenül jött le még egy adagért a reggeli órákban. (elfelejtette, hogy nincs rajta ruha annyira kivolt.) Becsengetett, én meg pont úgy nyitottam ajtót hogy a két akkor még kisgyerekem ott állt mögöttem. Bevágtam az ajtót és onnantól bármit kérhetett, a köszönését se fogadtam. Vettem biztonsági zárat, láncot az ajtóra stb. A szüleihez fordultam (akik akkor még továbbra is falaztak neki) meg a Családsegítőbe, de szerencsére pár hét múlva megoldotta Ő a saját és a szülei élete problémáit.
Igazából elsősorban a szüleire voltam anno dühös, amikor kiderült mi van mert nagyjából ismertem őket és titkolták, hogy a felnőtt gyermekük skizofrén és azért vették neki a felettem lévő garzonlakást, mert egy vadbarom orvos azt mondta, hogy ha magát kell ellátnia egy kis felügyelettel akkor lefoglalja magát és enyhülnek a tünetei is. Ha tudom milyen beteg mentálisan, akkor nem engedjem be a lakásba kávéért és nem engedem, hogy a hátam mögé kerüljön, ha nem vette be a gyógyszerét. Később az is kiderült hogy közveszélyes is volt, nem csak magára veszélyes. Mi csak azt láttuk, hogy jön néha a mentő és nem mindig értettük hogy miért is? Sokszor nem nyitott ajtót a pizzafutárnak és néha kérdezte a lépcsőházban, hogy mi nem félünk e mert őt üldözik és megfigyelik. Persze nem értettük miről beszélt.
Nagy megkönnyebbülés volt a szüleinek amikor eltávozott és végre elmondhatták a nagy titkot. Egész éjjel beszéltek és beszéltek és sírtak az egyik szomszédnak.
Nekem is jólesett megbocsátani.
Amúgy nem is tudom mit csinálhattam volna vele ha tovább köztünk marad.

Intelli 2015.08.27. 22:06:34

Szőnyeg az kb. lósz.rt nem ér.

Vannak lépéshanggátlót - pl. Rockwool Steprock HD, de az elég macerás mert szét kell bontani az egész padlót ellenben bitang mód lefogják az efféle zajokat - pár új építésű társasháznál már a fődémbe alapba beleteszik -, de ha kicsit költségtakarékosabb megoldás kell, akkor is legalább egy centis parafát le lehet rakni a szőnyeg alá.

Amúgy ilyenkor én megkérném az alsó szomszédot, hadd menjek be hozzá egy kicsit, mert lehet, hogy tényleg rohadtul hallatszik.

Akár lakásátrendezés is lehet, hogy a gyerek a mászós, rohangálós életét mondjuk ne az alsó szomszéd hálószobája felett végezze.

Sok lehetőség van, hangtalan társasház nincs sajnos, régen, olyan, hogy hangszigetelés, nem is hallottak róla és az igazán jó hangszigetelés a szerkezetileg hangszigetelt házakban létezik.

Viszont azért bele lehet gondolni, hogy ha a gyerek csak naponta 2-3 órát dübörög valaki felett, az egy idő után rohadt unalmas tud lenni.

Én mindenképpen azt mondom, hogy tegyetek meg mindent, amit lehet, hogy tompítva legyen a zaj és ha még akkor is probléma, akkor szólni kell a közös képviselőnek, hogy beszéljen az öreg fószerral.

kis_bálna 2015.08.28. 07:16:08

@szhblog: Nekünk itt a közös képviselő mondta az egyik szomszédra,hogy ha nem moderálja magát és nem tud alkalmazkodni a szabályokhoz akkor ki lehet költöztetni.Mondjuk Ők bérlők.De gondolom tulajdonosnál is működik ez.Az adóságát amúgy rá lehet terhelni a lakására.Nálunk is van egy olyan szomszéd aki nem akar közös költséget fizeti.Mert Ő állítóleg úgy vette meg a lakást,hogy nincs közösköltség (ami persze akkor igaz is volt,mert akkor még nem voltunk társasházzá nyílvánítva,ami mára már változott) és inkább ha valami felújítás lesz Ő kifizeti egyben a részét.Most a következő közgyűlésen a lakóknak kell megszavazni,hogy mi legyen a sorsa,hagyjuk,hogy ne fizessen vagy terheltessük az ingatlanára.

gyerekesszomszéd 2015.08.28. 13:01:36

@szhblog: Amikor a jegyzőtől kértem segítséget, azt mondta, hogy nincs az a jogi megfogalmazás, amibe ez beletartozna. Már mint, hogy a gyerek él és mozog. nem csendháborítás, nem egymás nyugalmának zavarása, stb. Egyszerűen aktív életet él egy két éves gyerek, azt pedig egy szomszéd sem kérheti, hogy menjek el otthonról, mert őket zavarja.

gyerekesszomszéd 2015.08.28. 13:07:43

@Intelli: Itt nincs közös képviselő. Lakásszövetkezet van, arról meg már írtam.
A parketta alatt hangtompító szigetelés van. Azért, mert mikor még a férjemék voltak ugyanebben a lakásban gyerekek, velük ugyanezt csinálta. Gondolván a jövőre, fel sem szedtük a padlószőnyeget, arra raktuk a hangszigetelést és rá a parkettát.

Hát...két szobánk van össz-vissz. Plusz konyha, és mellékhelyiségek. Sajnos kivitelezhetetlen, hogy átrendezzem és ne ott játszon, ahol ők tartózkodnak. Különben a gyerek csak a saját szobájában játszik. Így szokta meg, nem hurcolkodik szét, nem viszi a játékait a lakásban egyik helyről a másikra. Egy szobában játszik. Az az ő gyerekük (28 éves) szobája felett van. Próbáltuk már, hogy a másik szobában kockázunk vagy akármi....ugyanúgy zavarja.

Két éves lesz szeptemberben a gyerek. Nem dügög és ugrál...higyjétek el nekem....3 órát. Meg kevesebbet sem. Napi "rutin": 7 kor ébred, 10-ig fent van. Alvás délig. Vagy ebéd után már el is megyünk nagyszülőkhöz, vagy játszik itthon 3-ig, alvás fél 5-ig kb. Aztán kaja és elmegyünk itthonról. 8 körül hazajövünk, fürdés, kaja és már csak meseolvasás, kakót megissza és csucsu. nincs fent napi 12 órát és nem rohangál megállás nélkül.

Nyílván van másik fél is....aki mellett 3 gyerek lakik és tegnapelőtt fél 10-kor még az ő visításukat hallgattam én is és még jó pár szomszéd. Gondolom nekik is döbögött a kedves szomszéd.

gyerekesszomszéd 2015.08.28. 13:12:18

@Gyulimali: Igen. Tervben van elköltözni, de nem olyan egyszerű az, hogy a szomszéd zaklat és holnap elköltözök. Majd, egyszer, kb.5 év múlva. De nem ő miatta-szerintem.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.28. 15:26:53

@gyerekesszomszéd: A fele is sok lenne azoknak az erőfeszítéseknek, amit leírtál. A hba nem veletek van, hanem a szomszédban! Ha nem lenne gyerek, akkor más lenne az indok. Pl.:
Miért oda parkoltatok, ahová ő szokott?
Miért nem látott még téged söpörni a lépcsőházban?
Miért nem lapátolod te is a havat?
Miért beszélgettek a lépcsőházban?
Miért néztek TV-t este?
Miért dugtok?
Miért keltek korán?
Miért fekszetek későn?
Miért beszélgettek az erkélyen?
Miért hallgattok rádiót?
Miért van a szánkótok a közös helyiségben?
Stb.

dedunoka 2015.08.28. 23:16:15

Amikor a szomszédviták tüzében állok, és egykor pszihológiai tanulmányt is folytattam, sokszor gondolom azt, hogy viták alapja nem csak alapvetően az hogy valaki zajt kelt vagy valamit csinál.
Ahogy blogíró írja az imént, van hogy csak az érdekes hogy "van-e rajta sapka vagy nincs". Úgyis beleköt valamibe és ennek alapja pedig a saját problémáinak megoldatlanságában és nem a szomszédban keresendő.
Nemrég miután végighallgattam a másik felet ahogy minden piszkálódást frappánsan megválaszolt, (rákontrázott, hogy miért hülyeség)már csak egy két kérdésem volt:
-Ismeri Ön a szomszéd magánéletét? Ha igen, akkor nem tudja véletlenül milyen magánéleti problémái vannak?
És onnantól minden kiderült. A feljelentő gyönyörű nagy családi házat épített amelyet minden évben szépít és néhány hónapja talán éve is ráköltözött az anyósa, aki ellene hergelte a feleségét és olyan sikeresen, hogy az meg is csalta. most válnak...
És akkor ott van az a sz...t szomszéd akin le lehet vezetni a feszültséget, aki gyanús módon viselkedve tisztogatja az árkot, vagy a szemben lévő üzlete előtt éjjel egykor randalíroznak ismeretlen fiatalok. (Az üzlet este 10-kor bezár.)
Nem is értem hogy hol itt a probléma? Mit tehet arról, hogy az árok eldugult és egy bottal megpróbálta esőben kitisztítani, közben meg a szomszéd udvarra is be ment a víz a dugulás miatt. Mit tehet arról ha a bezárt üzlete előtt pár órával randalíroznak egyesek?
A levél írója is arról írt hogy beteg az Apa és van egy 28 éves még betegebb fiú. Ez már elég ok hogy utáljon mindent ami körülötte történik, vagy van.
Sajnos Magyarországon a mentális problémákkal nem divat foglalkozni, max gyógyszerezés nyugtatózás szintjén. Egy pszihiáterhez, elmenni pedig sokaknak nagyon ciki, pedig mennyi emberre ráférne Csernus doki beszólásai, hogy felébredjenek saját világukból!

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.29. 07:49:32

@atiz_3: Atiz! A hsz-eid így csak elvesznek a többi hozzászólás között. Örömmel venném ha 1-2 levélben bővebben megosztanád a "szakmai" tapasztalataidat, esetleges háborús élményeidet. :)

dedunoka 2015.08.29. 14:12:15

@SZHBadmin: Kedves SZHBadmin! Ha én elkezdenék mesélni.
Mint látod a téma nagyon érdekel amit felvetettél, mert a mindennapjaimat nekem is ez tölti ki csak ügyintézői oldalról. Még messze a nyugdíj, de az első éveiben az tervezem hogy könyvet írok a "Drága ügyfeleim" címmel, amely minden valószínüség szerint besseller lesz. Próbálom ugyanis mókásan felfogni a dolgokat másképp belezizzennék.
A bírósági döntések egyébként egy egy szomszédháborúban külön megérnének egy fejezetet, mert hihetetlen, hogy hogyan értékelik komoly jogi emberek a jogszabályokat és az emberek viselkedését.
Én ezért mondanám azt hogy oldják meg az emberek egymást köz a porblémáikat. Többet ér! Csak beszélgetni kellene hozzá nem csupán cselekdni!

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.29. 16:00:23

@Dánka: Kedves Dánka!
A hozzászólásod felér egy hosszú, jól megfogalmazott olvasói levéllel, ezért kitörlöm, de csak azért,mert hamarosan leközlöm egy külön posztban. Itt csak elveszik a sok komment között. Vélhetően sok használható tanácsot fogsz kapni, mert a te esetedre is van megoldás. Köszönöm.

Dánka 2015.08.30. 18:35:29

Kedves SZHBadmin!
Maximálisan egyetértek veled, ügyvédi irodában dolgozom, tudom miről beszélsz. Ugyanaz az eset, teljesen eltérő ítéletek. Az egyik ügyfél ilyen jellegű pere 6!!!éve tart. Sajnos a mi esetünkben a szép, udvarias szó arra volt elég, hogy a kedves szomszédok vérszemet kapjanak és azt gondolják, velünk mindent lehet. Higgyétek el, munkahelyi- és saját tapasztalatom is az, hogy farkastörvények uralkodnak, az erősebb megeszi a gyengét. Sajnos, tényleg van olyan embertársunk, aki nem ért a szép szóból. A legtöbbünk azt hiszi, hogy a hivatalos út majd megoldja a problémájukat, de a legtöbb esetben csalódniuk kell. Nálunk is betelt a pohár a tujasorunk legyomirtózásakor és a tacskónk trágyalével való leöntésével. Hát megigértük nekik, hogy új idők jönnek!!!! Bevált. Külön posztban majd megjelenik a sztorink egy része.

gyerekesszomszéd 2015.09.03. 11:55:39

Üdv! Köszi ezt a sok-sok reagálást az írásomra. Új dolgok itt....igazából élünk, ahogy eddig. Semit nem változtattunk. A gyerekkel kapcsolatban sem. Viszont napjaink úgy alakultak, hogy kb. három napja dél és fél 1 körül már elmegyünk itthonról és csak este 7 táján jövünk haza.
Kedves szomszédunknak nem elég ez sem. Rendszerint kopog ütemesen és ritmusosan. Szerintem vett egy kapapácsot meg egy vádógeszkát direkt erre a célra. Főleg este, javában 9 után már. Rángatja a függönyét. A gyerek fekszik az ágyon, egy hangja nincs, tehát nem tudom, hogy akkor mire. Engem nem zavar. Viszont a gyerek a héten már felfigyelt a kopogásra és ijedten kérdezte, hogy mi ez?
Ma fél 10 körül teregettem az erkélyen, a gyerek meg kint volt velem, a pillangókat várta. GYerekdalt énekeltünk a pillangónak. Erre a szomszéd őrült módon kiabált az erkélyen, hogy ne szórakozzak vele ÉN!!!!!! nem a gyerek, hanem ÉN!!!??? és hagyjuk abba és türhetetlen és a stb. stb. Én megijedtem megint, csendben hallgattam és a gyerek figyelmét próbáltam terelni. Majd becsapta az erkélyajtót és bement gondolom.
Nyugodt voltam néhány napja, de most megint félek még a lépcsőházba is kimenni. Ő kérte, hogy többet menjünk el itthonról, de neki úgy látszik meg ennyi sem elég.
Felvetődött bennem, hogy tetessünk padlószőnyeget mindenhova, az talán segítene rajta. Bár tudom, egyértelmű, hogy nem ez az igazi és legfőbb baja............

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.09.03. 12:06:45

@gyerekesszomszéd: Láthatod a saját példádon is, és a többi kommentelő véleményéből, tapasztalataiból is, hogy a védekező magatartás semmit sem ér! Legyen az padlószőnyeg, vagy komplett hangszigetelés az egész lakásra 2 milliárd forint értékben.
Tanácsokat kaptál, fogadd meg és cselekedj, támadj! Nem kell vele kommunikálnod, ha félsz vegyél egy gázspray-t és használd ha pl a lépcsőházban le akarna támadni. De kezdj el erőt mutatni, mert mint majd más történetekből is ki fog derülni, így meg fog enni titeket, ki fog készíteni és a gyereket is. Ha a férjed nem véd meg titeket ilyen szinten, akkor keress valakit, aki "szívességből" rárúgja az ajtót a baromra és jobb belátásra bírja! A legtöbbször az ilyen vadbarom csak azzal ilyen határozott, akiről tudja, hogy gyenge. Veled is másképp állna hozzá, ha ki mernéd nyitni a szád, netalán még cselekednél is ellene.

Beer Monster 2015.09.10. 02:17:27

@atiz_3: "igyanak meg együtt egy sört"

Ez a legostobább tanács, amit egyáltalán el lehet gondolni.
Az ember megválogatja, hogy kivel barátkozik.

Turchi (törölt) · http://panaszom.blog.hu 2015.09.12. 14:09:26

Az a baj hogy az ember ha elköltözik az említett okok miatt, jó eséllyel lesz legalább egy bolond szomszédja. Ha meg a költözéskor éppen nem volt, akár pár hétre rá új lakó költözik aki szintén elmeháborodott és kezdődhet elölről. Az emberek fele a hülye szomszéd, a másik fele meg a "normális. Nincs megoldás csak a családi ház még akkor is ha ott is vannak gondok. Szigorú, betartható, számon kérhető, büntethető törvények kellenének. Én ugyan nem iszom sört senkivel de hajlandó vagyok beszélni vele amit tudjuk hogy ló**szt sem ér. Miért kell 3 ugató kutyát tartani egy panelba? Miért kell őket kizárni az erkélyre? Miért kell olyan kutya amelyik vonyít ha egyedül van? Mondjuk egész nap? Miért kell labdázni egy lakásban? Miért kell a galéria a 3. lépcsőfokáról leugrani a gyereknek mert úgy milyen menő és gyorsabb? Miét kell részegen randalírozni, verekedni akár a kamasz gyerekekkel együtt? Szóval tanya vagy kertes ház. Nincsenek kidolgozott törvények, mindenki húzza a száját a hivatalokban, az ügyintézés olyan körülményes hogy sokan bele sem kezdenek, vagy ha igen, a szomszéd azalatt megígéri hogy szarrá lesznek verve, stb. Tapasztalat! Mondjuk én győztem :-)

dedunoka 2015.09.12. 19:25:54

Turchi! Hidd a családi ház ugyanolyan rossz lehet ha nem rosszabb. A tehetősebb szomszédok kényesebbek és kevésbé tolerálnak is ugyanakkor az én házam az én váramon belül azt gondolják pláne azt csinálnak amit akarnak. Persze a kivétel erősíti a szabályt, de minden második kertes házban van kutya vagy cica. A kutya egész éjjel ugat, a cica meg a te gyereked homokozóját sza...ja tele.
A komposztot a szomszéd a te teraszod mellé helyezi a kerítésen túl, és a tűzrakó helye az ablakodtól pár méterre van. Minden hétvégén fűnyírás, közös rohadó kerítés amelyet te azért nem javítasz meg mert ő csinálta és lehet hogy még szakszerűtlenül is, ő meg azért nem, mert jogilag a te feladatod. (Szembe állsz a jobb oldali pl). Az esővize rád folyik, mert te a domb alján laksz ő meg feljebb és még sorolhatnám.
Csak egy olyan tanya lenne jó, mint a DALLAS-ban a Ewing családnak volt.
(Bár szomszédháború még ott is volt valahol a 3598645-dik részben. :-)

Turchi (törölt) · http://panaszom.blog.hu 2015.09.13. 02:05:09

@atiz_3: Én elhiszem, de már mindenféle házban laktam és eddig a családi ház volt a legjobb annak minden hibáival együtt. Igaz hogy a családi házas verzió nem Magyarországon volt de senki nem zavart, hangokat ritkán hallottunk, kutya nem divat, a macskákat meg szeretjük, igaz csak nappal. Tyúkok, kakasok meg nincsenek. A maradék zajokat elnyomják az "atommeghajtású" őrületesen hangos klímák, de azt még toleráljuk. A tanyától kicsit félnék a mai világban.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.01.11. 14:51:07

@gyerekesszomszéd: Örülök,hogy a leveled beküldése után megint jelentkeztél a fejleményekkel. A kommentedet kitöröltem, és valamelyik szombaton leközlöm egy külön posztban, a korábbi leveledet tartalmazó bejegyzés folytatásaként. Így a kommented csak elkallódna, úgy pedig többen el fogják olvasni. ;)