Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

24. Olvasói levél: A passzív dohányzás az egészségemre ment

2016. március 19. 06:00 - Admin Kapitány

olvkomment.jpgIsmét dohányfüst. A mai bejegyzés egy olyan olvasó levelét tartalmazza, akinek a szomszédjából átszivárgó dohányfüst, már konkrét egészségkárosodást okozott, és okoz a mai napig. 

Ha problémás szomszédja van, jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Tisztelt Szomszédháború blog!

Súlyosan érintett vagyok a témában ezért még országgyűlési képviselőkkel is felvettem a kapcsolatot, hogy mit tehetek. Sajnos a cigarettafüst egyik összetevőjére olyan mértékben érzékeny vagyok, hogy a legkisebb mennyiségű cigarettafüsttől is nagyon erősen befulladok és ezt felső légúti, ismétlődés esetén alsó légúti gyulladás követi azaz tüdőgyulladás. Elegem van a bezártságból, fulladozásból, az évi 5-6 hónapos lázas állapotból.

A lakásom alatt dohányzó hölgynek megmutattam az orvosi papírjaimat, hogy tisztázzuk, nem valami elvi okból kérem, hogy ne dohányozzon az alattam lévő erkélyen hanem konkrétan megöl ezzel a tevékenységével. A válasz az volt, hogy falaztassam be az ablakot vagy költözzek el mert ő azt csinál a lakásában amit akar! Mivel az állapotom rendkívül gyorsan romlott és hamarosan már oxigénpalack állt az ágyam mellett, lépnem kellett mivel nem akarok megfulladni. Néhány éve felújított lakásom elkezdtem árulni. Kértem a hölgyet, hogy legalább addig legyen rám (és még két családra) tekintettel ameddig sikerül eladni a lakást. Hiába.

tudo.jpgEzek után komolyan elgondolkodtam azon, hogy valóban meg lehet ölni egy embert legálisan? Lassan elviselhetetlenné vált az életem. A szobában a nyári forróság idején elviselhetetlen meleg volt és amikor mindenki ablakot nyitott, nekem akkor kellett a legjobban bezárkóznom, hogy ne fulladjak meg.

Ezek után írtam levelet országgyűlési képviselőknek. Kiderült, hogy tudatlanok vagyunk. Van törvényes megoldás. Ugyan törvény nem tiltja azt, hogy valaki dohányozzon az erkélyén de azt igen, hogy a füstjével zavarjon olyan embereket akik megkérik, hogy ne tegye. Két törvény vonatkozik erre.

Az egyik a birtokvédelem, a másik az egészségügyi törvény. Mivel az egészségügyi törvényben nulla szintben van maximálva az egészségre káros anyagokra vonatkozó tolerancia szint, ezért nem hatolhat be senki a mások életterébe a cigarettája füstjével mert ezzel a két fent említett törvény sérti. Egészségkárosodást sem okozhat senki semmilyen jogaira hivatkozva. Az az ő szégyene, hogy beteg embereket nevel a gyerekiből de más, független személyekkel ezt nem teheti meg. A nulla szintű tolerancia miatt még vizsgálni sem kell az esetet, nem kell füstmérő vagy egyéb eljárás mint pl. zaj esetén. Tanúkkal kell igazolni, hogy a törvénysértés megtörtént vagy folytatólagosan történik. Jó lenne ha ez a tény minél több emberhez eljutna!

Elképesztő, hogy emberek kénytelenek a szociálisan érzéketlen, önző lakótársaik miatt szenvedni. A dohányzás magánügy és senki nem erőltetheti másokra a káros szenvedélyét. Én sem tehetném meg ha például alkoholista lennék, hogy a szomszédaimat megitassam a lakásukban valami bűzlő, egészségkárosító itallal ami nekem tetszik és nem érdeke ő mit szól hozzá! Ha én az ő földszinti lakása előtt gyepet locsolnék és néhány csepp bemenne a lakásába, joggal szólíthatna fel, hogy ezt ne tegyem pedig ettől nem fulladozna és betegedne meg. Én nem szólhatok, hogy a fulladást, betegséget okozó füstjével ne hatoljon be a lakásomba? Arra hivatkozik, hogy azt csinál a lakásában amit akar de én nem tehetem meg ugyan ezt, jelen esetben ő dönti el, hogy én dohányzok vagy nem és el kell menekülnöm itthonról, barátoknál menedéket keresve mert nem tudok hónapokon keresztül kivergődni a lázas állapotból és a tüdőgyulladásból?

Csodálkoztam, hogy csak ennyit érnek a törvények de örülök, hogy kiderült a nem túl publikus igazság. Az ő jogai ott érnek véget ahol egy másik ember jogai kezdődnek! Most éppen ott tartunk, hogy ügyvéddel felszólíttatom, hogy fejezze be a törvénysértő tevékenységét és utána feljelentem egészségkárosítástól kezdve a birtokháborításig mindenért. Kártérítést fogok kérni és a gyógyításommal kapcsolatos költségek megtérítésétől kezdve az ügyvéddel kapcsolatos kiadásokig mindenért ami bizonyítható!

..arról nem beszélve, hogy ezzel még mindig jobban jár mint ha az történik vele amit az egyik lakó rokona fontolgatott elkeseredésében. Szemet szemért... Ezt nem fejtem ki!

Üdv 

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr838470482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.19. 17:34:32

Tisztelt levélíró!

Ne legyen igazam, de jogi eljárást indítani gyakorlatilag felesleges, ráadásul mire ez bebizonyosodik, addig hosszú évek fognak eltelni. Ahhoz, hogy rá tudja bizonyítani az alsó szomszédjára, hogy az ő dohányzása révén keletkező dohányfüsttel ön egyáltalán kapcsolatba léphet, olyan egyértelmű bizonyítékokat kell készítenie, ami normális körülmények között szinte lehetetlen.

Már csak az egészsége miatt is, érdemes lenne sokkal rövidebb időn belül eredményt elérni, ehhez pedig sok sokkal olcsóbb és könnyebben kivitelezhető megoldási lehetőség van. Ne feledje, hogy nagyon nagy stratégiai előnye van azzal, hogy ön lakik a szomszédja fölött. Én már rég eláztattam volna őt "véletlenül", ha kell, akkor akár rendszeresen is, de egyéb fél illegális megoldással is sokkal hamarabb lehet eredményt elérni. Mindenkinek van gyenge pontja, tesztelni kell a szomszédot, és a reakcióiból hamar ki fog derülni, hogy mi az. Addig pedig egy jobb minőségű szűrővel rendelkező klímát kell beszerelni, de semmi esetre se törődjön bele ebbe a helyzetbe, de az eredményhez stratégiát, és alapvetően mentalitást kell váltani!

borzimorzi 2016.03.19. 18:15:10

Kiváló klíma az első beszerzendő. Következő lépésben az összes felfelé vezető csövet, amelyben villamos vezetékek futnak, szigetelni kell, hogy ne jöjjön fel a füst. Ez azt jelenti, hogy villanyszerelőt hívunk, aki a konnektorok és kapcsolók falon kívüli részeit elemeli a faltól és rengeteg Pur habot nyom be a vezetékeket tartalmazó csőbe a falon belül. Jó pár flakon fog kelleni. Anno laktam olyan lakásban, ahol a konnektorokból ömlött át hozzánk a szomszéd banya füstje, nem kellemes. Következő lépés egy éjjeli edény beszerzése. Teletenni a megfelelő matériával. Ahogy az alsó szomszéd kiül bagózni, zutty a fejére önteni! Persze,nem mindig, hogy ne tudjon rá tanúkat hívni, meg ilyesmi, csak mindig rettegjen tőle. Idővel rá fog jönni, hogy a lakásán belül kell bagóznia, vagy kelletlensége lesz.De szigorúan tartózkodni kell minden olyasmitől, ami sérüléssel járhat! A lábtörlője alatti párizsi is jó büdi tud lenni egy idő után, de fagyasztott és felengedett kis rákokat is bele lehet masszírozni a zárjába. Használt WC-papír a postaládájában szintén kellemes. Félreértés ne essék, ezek civilizálatlan, barbár dolgok, és senkinek sem javaslom, mert elmérgesítik a szomszédsági vitákat. Aki ilyesmibe kezd, az végül megbánja, mert jobb a békés megegyezés, akkor jobb minőségű az élet utána. A posztolónak azonban semmiféle élete nem lesz, ha belepusztul ebbe, tehát neki nincsen veszteni valója.

Sajnos, ezek durva dolgok, de itt életmentés a cél.

Üdv:
b

na__most__akkor 2016.03.19. 19:31:58

@borzimorzi

Ön goromba, de igaza van.

Huszonévekkel ezelőtt hasonló helyzetben voltam, szerencsére betegség nélkül. Az alsó szomszédék az erkélyen dohányoztak.

Elkezdtem ilyenkor vizet önteni az erkélyre. Persze lefolyt, ki tehet róla?
Harmadjára feljött, hogy mi van; mondtam, a virágokat locsolom.
- De lefolyik a felesleg, pont mikor ott vagyunk!
- Na és - mondtam - magának meg feljön a füstje, amitől hányok. Pont, mikor ott vannak.

Egy idő után észrevette ...

2016.03.19. 19:36:24

"legkisebb mennyiségű cigarettafüsttől is nagyon erősen befulladok "!

???? az utcán mit csinálsz?

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.19. 19:56:05

@kobalt: Utcán sokszor ki lehet kerülni, ugyanis a cigifüst általában jól látszik, viszont kivédeni teljesen ott sem lehet, sőt még a természetben kirándulóhelyeken sem, mert a sok idióta ott is dohányzik. Pont ezért nagyon zavaró, ha már otthon is ezt kell szagolni.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.19. 20:14:05

@kobalt: "???? az utcán mit csinálsz?"

Volt már pár olvasói leveles poszt cigi témában, már leírtam akkor is kommentben,hogy én pl nagyon rühellem a dohányfüstöt. Ha pl ülök egy téren vagy parkban, a gyerek játszik, és valami gyökér kátránytüdejű idióta rágyújt mint ha ez normális lenne, akkor én először normálisan megkérem,h menjen arrébb és szívja máshol a cigijét mert zavar a füst. Erre 10-6-szor az a válasz,h akkor menjek máshova én ha zavar, 4 esetben pedig (általában a fiatalabbak) arrébb mennek egy bocsival. Általában az idősebb és/vagy megkeseredett biorobotok lázadnak. Ezután már nem szoktam visszafogni magam, és rezzenéstelen arccal elkezdem nyomni neki, hogy "azért mert neked hitvány és már semmire sem használható a tested, ne abban leld az örömed,h mások egészségét akarod károsítani te szerencsétlen. Igazából örülök, hogy szívod ezt a szart, látszik is rajtad az eredménye, minél többet kellene szívnod, hogy minél hamarabb kirohadjon a tüdőd. Amúgy hogy lehet így élni, érzed még egyáltalán, hogy mennyire büdös vagy még innen 2 méterről is? Stb." Igazából én úgy vagyok ezekkel,hogy ha pl közterületen elkezdi szívni a teveszart valaki mások közelében, akkor ennyi erővel én pl simán levizelhetném a ruháját vagy akármijét, ugyan azon az alapon, ahogy ő rám fújja a füstjét. Vannak akik maguktól arrébb mennek, figyelik a széljárást stb, az korrekt szerintem. De a menni alig tudó öreg láncdohányosok, akik szívják a sodort tehénszart, meg pipázik ott órákig közben meg krákog, ezek minek élnek fogalmam sincs.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.19. 20:37:16

"A nulla szintű tolerancia miatt még vizsgálni sem kell az esetet, nem kell füstmérő vagy egyéb eljárás mint pl. zaj esetén. Tanúkkal kell igazolni, hogy a törvénysértés megtörtént vagy folytatólagosan történik. Jó lenne ha ez a tény minél több emberhez eljutna!"

Erről még nem hallottam, de jó lenne, ha valóban igaz - és főképp érvényesíthető - lenne. Szurkolok a levélírónak, hogy sikerüljön gátat szabni a szomszág bagózásának. Nehogy már ő szereltessen be légszűrőket, legyen ez a bagózó szomszéd költsége és felelőssége.

Ami a kértérítést illeti, ott viszont nem látok semmi esélyt, ui. nem bizonyítható, hogy a szomszéd bagófüstje okozta az egészségkárosodást ill. milyen arányban okozta azt.

Sajnos az a gyanúm, hogy hiába a törvény, semmit nem fog elérni vele. Azért jó lenne, ha a levélíró a későbbiekben beszámolna az eredményről.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.19. 20:48:52

@Admin Kapitány:

"De a menni alig tudó öreg láncdohányosok, akik szívják a sodort tehénszart, meg pipázik ott órákig közben meg krákog, ezek minek élnek fogalmam sincs."

Azért, hogy mások egészségét tönkretegyék.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2016.03.19. 22:47:07

Azért Ceizel Endrének nagyon igaza volt,....

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.19. 22:47:56

Buta, egyszerű emberek pótcselekvése.
Nem véletlen, hogy az orbán féle eszmék mindenhol megtalálják a rajongók tömegét, az agymosott idiótákból lehet tömegbázist építeni.
Az agyhalott barma él egy olyan környezetben, ahol a levegőt csak azért, hogy közlekedni tudjon naponta tízezerliterszámra a tömegközlekedésben elégetett gázolaj szennyezi, de mivel azzal nem tud és nem is akar mit kezdeni, felfogni sem tudja mert nem látja át és kevés az agya is hozzá, így megkeresi magának azt a felületet, ahol mást betámadhat a buta látomásaival.
Irányítható barmok tömkelege mindenhol, akik mindig megtalálják maguknak az aktuális ellenséget akit éppen gyűlölni kell, mert nem hajlandó vele együtt mantrázni az idióta szólamokat.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.19. 22:56:44

Általában a levélíró pártját szoktam fogni, de itt tanácstalan vagyok. Végül is mit kellene tennie a bagós hölgynek. minden egyes cigival szaladgáljon le az utcára? Mondjuk ha ennyire erős bagós, talán neki is jól jönne egy füstelszívó. Talán fel lehetne ajánlani neki hogy felerészt hozájárul a levélíró.
A jogi út időpazarlás. Senki sem fog azért elmarasztalni a bíróság, mert a saját lakásában cigarettázik..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.19. 23:15:17

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

"Nem véletlen, hogy az orbán féle eszmék mindenhol megtalálják a rajongók tömegét, az agymosott idiótákból lehet tömegbázist építeni."

Megdöbbentő, hogy egyeseket még a bagózás is Orbán fikázására késztet.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.19. 23:33:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Próbáld meg a teljes szöveget értelmezni. A hülyékről volt szó, és jelenleg hazánkban orbán szedte össze a legnagyobb idióta nyájat, miért ne lehetne megemlíteni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.19. 23:39:36

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

"Irányítható barmok tömkelege mindenhol, akik mindig megtalálják maguknak az aktuális ellenséget akit éppen gyűlölni kell, mert nem hajlandó vele együtt mantrázni az idióta szólamokat."

A DK szavazótáborára gondolsz?

bkkzol 2016.03.19. 23:43:27

Nem vagyok dohányzó. Az viszont hisztivel kevert elmebaj, hogy a dohányos szomszédja az életére tör. Valószínű nagyon ingerszegény , unalmas az élete... beteg ( valószínű nem csak a légútjai, tüdeje).

$pi$ 2016.03.20. 00:11:25

"Elegem van a bezártságból, fulladozásból, az évi 5-6 hónapos lázas állapotból."

Javaslom, hogy fordulj orvoshoz, mert ez egészen biztosan nem a szomszéd dohányzása miatt van.

Rébusz 2016.03.20. 00:17:04

Én azt vettem észre az utóbbi jó pár évben, de pár ismerősöm is mondta már, hogy az utcán sokkal intenzívebben lehet érezni a cigaretta szagát már messziről is, mint régen. A levélírót nem akarom elkeseríteni, de ha a dohányos szomszéd a lakásban dohányozna, majd szellőztetne, a szellőztetés alkalmával ugyanúgy érezné a cigaretta szagát.

_Neville 2016.03.20. 00:53:21

@Admin Kapitány: Azt ugye tudod, hogy a nagyváros forgalmában sétálva sokkal több káros anyagot szívsz be, mintha valaki cigizik melletted a szabad levegőn? Érted, szabad levegő, a füst elszáll. No nem baj, fölösleges magyarázni, bizonyos embertípusnak fekszik ez, ha 60 évvel előbb lennénk, akkor épp a kulákokat szidná ilyen vehemenciával. Mikor mi a közös, éppen szabadon utálható ellenség.

_Neville 2016.03.20. 01:01:52

"Elegem van a bezártságból, fulladozásból, az évi 5-6 hónapos lázas állapotból." Itt szerintem valami komolyabb probléma lehet, amit nem ártana rendesen kivizsgáltatni. Kizárt dolognak tartom, hogy ezt csak a szabad levegőn elszálló dohányfüst okozná.

Killary Fucking Clingon 2016.03.20. 05:30:02

Dohányos vagyok és kibaszott sok adót fizetek azért hogy hódoljak a szenvedélyemnek. Tiszteletben tartom a tiltó rendelkezéseket és a nemdohányzók védelmében hozott szabályokat. De ami elég az elég, ha már füstölgésnél tartunk.. Ma Magyarországon a probléma és a legjelentősebb veszélyforrás a tüdőrákkal kapcsolatban, ahogy a korábbi évtizedekben is, az hogy pl Érd, Dunakeszi, Budakeszi,Fót, Nagytarcsa és itt lehetne sorolni az összes fővároshoz közeli és távoli települést, és persze a fővárosi lakókat, vegyes tüzelésű kazánnal fölszerelve szemetet égetnek. Háztartási, kommunális hulladék égetés mindennapos gyakorlat ebben az országban. Na az a veszélyes nem az utcai dohányfüst.

Killary Fucking Clingon 2016.03.20. 05:31:50

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Faszkalap, Orbán az ENSZ dohányzás elleni kampányának hőse. Mit orbánozol a dohányzással kapcsolatban???? A faszi egy anti dohyányos politikus, ha rajta állna betiltaná.

Coco Binky · http://cocobinky.blog.hu 2016.03.20. 06:12:41

Füstölő... A nikotin ingerli a torok nyálkahártyáját. Ha erre még rájön más is, az rosszullétet, hányást okoz. Egy ideig akár két füstölőt is meg kell gyújtani egyszerre a saját lakásban. Párszor rosszul lesz a füstölőszagtól a bagós, majd meggondolja, hogy hányszor gyújt rá. Vannak bizonyos fajta füstölők, például a vanília, amit nagyon nem bírnak a dohányosok.

nu pagagyí 2016.03.20. 06:55:26

Kíváncsi lennék a "tudományos" kutatás leírására, a kutatóintézet megnevezésére, a "kutatók bemutatására" és természetesen az eredményekre, amit a passzív dohányzás ártalmairól végeztek. Szerintem egy humbug az egész. Az allergia természetesen kellemetlen, sok embernek van mindenféle szir-szartól, mégsem akarja az egész természetet felszámolni. Menjen orvoshoz.

nu pagagyí 2016.03.20. 08:04:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbán-féle eszmén szerintem azt értette a kommentelő, hogy ebben az országban csak olyan dolog lesz, ami neki tetszik. Például a pálinkát szereti, így azt nem fenyegeti a betiltás veszélye, a cigit viszont nem szereti, így pokollá teszi a dohányosok életét. A sunyi fizetett propagandára jellemző a szinte mindenhol változtatás nélküli címmel megjelenő cikk, mely szerint Verebes mester a dohányzásba halt bele, igaz 74 évesen. Castró meg nyilván százévesen fog belahalni a szivarozásba.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.03.20. 09:01:58

Költözzön tanyára ha fizikailag képtelen elviselni egy dohányost a szomszéd lakásban. Ez van.

inebhedj - szerintem 2016.03.20. 09:29:27

Én az autókat utálom.

Meg a kutyagumit.

2016.03.20. 10:25:42

@vacsad: "Költözzön tanyára"

Nagyon nagy tévedésben vagy. Az költözzön tanyára, aki nem tud közösségben élni úgy, hogy nem zavarja embertársait (dohányos, kutyás). Ez van. Nehogy már egy hülye miatt tíz ember költözzön tanyára. És nehogy már egy hülye miatt változtassanak forgalmi rendet az autópályán...

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Megdöbbentő, hogy egyeseket még a bagózás is Orbán fikázására késztet. "

Olvasd el még egyszer, troll. Nem az orbánodat fikázta, hanem a rendszerét. A vélemény szabad, nem? Ha zavar, told odébb a bringát.

@A megvalósult amerikai ólom..: "Senki sem fog azért elmarasztalni a bíróság, mert a saját lakásában cigarettázik.. "

Nem figyelsz, Pumukli: éppen az a gond, hogy nem a lakásában dohányzik, hanem az erkélyen. Milyen troll vagy te, ha ennyire nem tudsz figyelni? Ezt le fogják vonni a heti bónuszodból.

@Shabby Bear: "Dohányos vagyok és kibaszott sok adót fizetek azért hogy hódoljak a szenvedélyemnek. "

Nem akarlak megdícsérni, de nincs is miért. :D

"Ma Magyarországon a probléma és a legjelentősebb veszélyforrás a tüdőrákkal kapcsolatban, ahogy a korábbi évtizedekben is, az hogy pl Érd, Dunakeszi, Budakeszi,Fót, Nagytarcsa és itt lehetne sorolni az összes fővároshoz közeli és távoli települést, és persze a fővárosi lakókat, vegyes tüzelésű kazánnal fölszerelve szemetet égetnek. Háztartási, kommunális hulladék égetés mindennapos gyakorlat ebben az országban. Na az a veszélyes nem az utcai dohányfüst. "

Ebben teljes mértékben egyetértünk és nagyon remélem, hogy Tarlós elvtárs és a Párt odafigyel erre a jelenségre, mert én közvetlenül három szomszédomtól kapom a mérgező füstöt az alacsony kéményekből. Ezek ellen a tudatosan környezetmérgező hazaárulók ellen kellene végre fellépni (néhányat lámpavasra felhúzni), hogy ne akarjanak olcsón szeméttel fűteni, mert sokallják a gáz vagy az áram árát (és azzal meg drágán lehet 25-30 fokon tartani a lakást télen).

Roy 2016.03.20. 10:26:04

@Admin Kapitány: A kipuffogó gázokat hogy véded ki? Javaslatom Állj ki a Thököli út, és a Hungária krt. sarkára, és szívd a "friss" levegőt. Öt perc után biztos megfulladsz. Ez egyébkén minden nagy forgalmú csomópontra érvényes.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.03.20. 10:34:18

@kopasz barmok országa: Dohányozni (még) nem illegális, tiltó tábla híján ott teszem, ahol jól esik. Akinek nem tetszik menjen a pusztába.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.20. 10:44:45

@Roy: Úgy,hogy nem a mocskos fővárosban élek, de még csak forgalmas főút közelében sem. ;)

egysmás 2016.03.20. 10:46:24

Antidepresszánsokkal, vagy, ha azzal nem akar élni, akkor marihuánával kezelni lehetne azt a gyulladást meg túlérzékenységet...

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.20. 10:46:25

@vacsad: Tipikus dohányzó mentalitás. Leszarod,h másnak is káros amit csinálsz, pedig tudod, hogy az, de mégis csinálod. Ehhez mérten kell kezelni titeket. Megkeseredett függők vagytok egytől egyig.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.03.20. 11:05:53

@Admin Kapitány: Tipikus jogkövető magatartás. Azt, ott és akkor teszem ahogy meg van engedve. Nehogy már a saját ingatlanomban ne gyújthassak rá. Ha valaki ennyire nem tud ezzel együtt élni mint a posztoló az szigetelje a lakását, érdekes módon mások nem sírnak amiatt, hogy a szomszédnak van pofája a saját lakásában dohányozni. Az meg 100%, hogy te is függsz valamitől, nem ártana egy kis önelemzés Tökéletes Úr.

Bobby Newmark 2016.03.20. 11:14:58

@Shabby Bear: Istenem, baszdmeg, hogy lehetsz ennyire fasznaív? Betiltaná, csak nem rajta áll, mi? Orbán baszdmeg azt tilt be mostanában amit akar, felhatalmazás, támogatottság ide vagy oda. Lásd vasárnapi nyitvatartás.

Ha nem tűnt volna fel, nem azért lettek a nemzeti dohányboltok, mert a gecinek olyan kurvára baja lenne a dohányzással, hanem hogy haveroknak lenyúlhassa a forgalmazását.

Komolyan, baszdmeg, eldobom az agyam, hogy ennyire faszbarmokkal van tele az ország...

élhetetlen 2016.03.20. 12:08:20

@kopasz barmok országa: „Az költözzön tanyára, aki nem tud közösségben élni úgy, hogy nem zavarja embertársait (dohányos, kutyás).”, meg a macskás, mert a házban valaki allergiás a macskaszőrre, és a liftben találkozhat vele. Én legfelső emeleten lakok, és időnként becsavarodok. Eredetileg két lakás volt egy szinten, de adott szinteken leválasztottak kis lakásokat. Ezekben az előszobában van a minikonyha. Leégeti a fokhagymás szeletet, és persze, hogy nem a saját szobáján keresztül szellőztet az utcára, hanem a lépcsőházba engedi ki a bűzt, ami szépen feljön a nyolcadikra, és a kulcslyukon is bejön. Bűzlik az előszobám. Ő is költözzön a tanyára. Tudomásul kell venni, hogy aki több szintes társasházban él, az, ha lent van, akkor kopognak a feje fölött, időnként beáztatják, aki fönt él, az megkapja a szagokat, és időnként beáztatja az anyatermészet. Ezt valaki vagy tudomásul veszi, vagy tényleg költözzön tanyára. Olyan nincs, hogy valaki mindenkinek megfeleljen. Egyébként a cikkben szereplő eset. Normálisan a cigifüst felfele száll, és ha a paciens nem csinál direkt valami befele húzó kereszthuzatot a lakásában, akkor a füst nem kanyarodik be hozzá magától. A szél se fújja be, mert az már azelőtt szétnyomja, hogy felérne. Szóval nem tudom.

élhetetlen 2016.03.20. 12:40:25

@Admin Kapitány: „Ehhez mérten kell kezelni titeket”. Minden más „káros” tevékenységgel szemben is ilyen szigorú vagy? Vagy az belefér, ha valaki mószerolással tönkreteszi a kollégája karrierjét, ha lop, csal, hazudik, ha iszik, és megkeseríti a családja életét? Vagy egy törvénnyel elveszi valaki megélhetését (pl. trafikosok), stb.? Igen dohányzom, és mikor semmi tiltás nem volt még, és hárman dolgoztunk egy szobában, ketten cigiztünk, akkor is rávettem a másik dohányost, hogy ne gyújtsunk rá benn, mert a harmadik. Ti szupermenek, akik nem dohányoztok, miben segítetek nekünk, megkeseredett függőknek? Mert lehetne. Két éve kaptam volna egy hetet egy barátomtól Hajdúszoboszlón. De jó. Aztán letelefonáltam, harmadik emelet, lift nincs, és csak az utcán lehet rágyújtani. Nem lehetett volna kialakítani egy sarok erkélyt emeletenként? Persze, minek. Operaház, harmadik emelet, a legjobb helyem volt évekig a legutolsó sorban. Ott sem lehetett megoldani, hogy egy szélső sarkot leválasszanak egy füstevővel, mert minek. Tudod, valószínű, hogy több ezer egyéni rossz tulajdonság, rossz szokás, akár rossz társadalmi szokás van, de csak a dohányosokat kell írtani, de őket aztán teljes gőzzel.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.20. 13:03:55

@élhetetlen: Természetesen amiket felsoroltál, munkahelyi furkálódás, áskálódás stb is gusztustalan dolgok, tapasztaltam már én is sok mindent. Viszont a dohányzással az a baj, hogy annak ellenére,hogy próbáltad normálisan intézni, még úgy is biztosan sokakat zavart. Egyszerűen ezt nem nagyon lehet kivédeni.
A másik probléma veletek dohányosokkal, hogy azt, hogy ti dohányoztok azt ugyanolyan alap és elfogadandó tulajdonságotoknak tekintitek, mint ha valaki a szokásostól pl eltérően öltözik, vagy vörös a haja stb. Ha vita van, akkor azonnal személyes támadásnak veszitek, pedig a rossz szokásotokkal van a gond, nem pedig veletek, na és persze a frusztrációtok miatt, amiért függtök attól a szartól. Fel nem fogom,h milyen érzés lehet úgy elvégezni naponta ugyanazt a cselekvést 10-20x amiről belül tudod,h saját magadnak is ártasz! Ha saját magad leszarod, akkor másokat vagy úgy összességében az egész világot már miért ne tennéd? És innen ered a probléma. Egy dohányos inkább fog szemetelni mint pl egy fegyelmezettebben élő ember. Elég megnézni az útszéli árkokat, 10m-en belül találsz egy cigisdobozt. Sokkal gyakrabban látok frusztrált, ingerlékeny, megkeseredett, kötözködő embert dohányozni, mint ugyanezt sportolók között. Ami érthető, mert ez a szokásotok az élet minden területére negatív hatással van. De ti választottátok ezt magatoknak, nekem meg másoknak ne kelljen már ezt szó nélkül tűrni adott esetben, amikor a gyomrom felfordul a szagotoktól amit kibocsátotok, az utcán, a lépcsőházban stb.
Eleve olyan a hozzáállásotok, hogy pl ha én szeretek bringázni, akkor legyen már minden szállodában meg irodában meg hivatalban biciklitároló! Azért mert én bringázok, alkalmazkodjon már hozzám mindenki! Ti ezt csináljátok. Ezen az alapon akkor minden orvosi rendelőben, gyógyszertárban és autóbusz pályaudvaron legyen egy belövő sarok a heroinistáknak vagy hogy? Egy embernél nem az az alap állapot,hogy dohányzik, hanem az,h nem dohányzik. Onnantól kezdve, hogy valaki elkezd dohányozni, nehogy már komplett társadalomra érvényes új szokásokat kelljen bevezetni, hogy nekik könnyebb életük legyen a hétköznapokban, mert ők egy saját döntésük miatt megnehezítették azt. A mozgássérültek más történet, mert ők nem tudnak változtatni, és sokszor nem saját döntésükből, és pláne nem kedvtelésből választották az új helyzetet maguknak.

ötköb 2016.03.20. 13:10:38

Én ugyanígy szívom az alattam levő füstjét. Olyan kocsma és áporodott lakásbűzzel jön, hogy az elképesztő. Szintén egy lakótársnőről van szó. Szerencsére csak akkor érezni nálam, ha az erkélyajtó nyitva van. Még a lakás ellenkező részében is érezni. Így hát az ajtó sokat van csukva, nyáron megy a légkonícionáló. És hát ami tőlem telik az meg megy lefelé a növényi hulladéktól a morzsán át a kevésbé gusztusos dolgokig.
A lakást eszemben sincs eladni, mert nagyon klassz szuper a kilátás.
Bízom a biológiában, a nikotin, a kátrány és bűntársai előbb utóbb benyújtják neki a számlát és akkor jöhet a lobectomia, ha még van értelme.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.20. 13:16:00

@vacsad: Azért mert törvény még nem szankcionálja, ez még nem jelenti azt,hogy normális vagy rendben lévő dolog az,h a szomszédaid lakásába átszivárog az okádék szag amit te termelsz otthon. Ez egy nagy hiányossága még a törvényi rendelkezéseknek, ezért kell felvenni a kesztyűt és egyedi megoldásokkal jobb belátásra bírni a szomszédot, ha zavar a dohányfüstje. Pl a mi utcánkban több emeletes házban is lejárnak még este a hidegben is és a ház előtt pöfékelnek, nem a lépcsőházban. Nem tudom ki kezdte el, vagy honnan jött ez, lehet volt szomszédháborús előzménye, de ez egy járható út szerintem. Ha a dohányzóknak megér ennyi plusz kellemetlenséget a szenvedélyük, akkor csinálják, de legalább tekintettel vannak másokra is.

egysmás 2016.03.20. 13:18:59

@Admin Kapitány: Az a helyzet, hogy van valaki, aki konkrétan pszichiátriai eset. A levélíró.
Tényleg az, mert az a szindróma egyszerűen nem létezik, amit leír.

Ez a pszichiátriai eset, mivel az, ami, direkt azt lesi, hogy hogyan tudja megrendszabályozni a környezetét.
Ebben keres partnereket az országgyűlési képviselőn, ügyvéden keresztül.
Nah, ennek egy állomása a blogod.

És itt megtalálta az önigazolást.
Mert egy bagósnak sosem lehet igaza.
Az dögöljön meg.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.03.20. 13:29:28

@Admin Kapitány: Az kéne még, hogy kikényszerítsenek a saját lakásomból, jó vicc. Legközelebb aki büdösen főz (de mennyi ilyen van) majd csak étterembe járhat, mi?

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.20. 13:37:38

@egysmás: Orvosi igazolása van a dohányfüst egyik összetevőjével szemben fennálló érzékenységről, vagy miről... :)

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.03.20. 13:41:31

@vacsad: Senki nem akar kikényszeríteni a lakásodból, hanem a dohányzást ne ott végezd. Neked jó amúgy a büdös lakásodban élni nap mint nap? Nem jó, de a függőséged miatt nem tudsz tenni ellene, így beleszarsz, és az egész világra is teszel ugyanígy. Ha már neked szar, másnak se legyen jobb. Ez a baj,h így álltok a külvilághoz is. Én még nem beszéltem olyan emberrel, aki azt mondta volna,hogy figyelj, ez kurvajó, egyszerűen annyival jobbá teszi az életem,h sem az ára sem a tüdőrák kockázata nem érdekel! Nem is értem miért nem dohányzik mindenki!? :D
Ehelyett mind tudja,h hülyeség, le is tenné ha tudná, de nem tudja. Ezt persze ritkán valljátok be, ilyenkor inkább,h fenntartsátok magatoknak a hazugságot amiben éltek, jön a megnyugtat, jól esik stb szöbeg. Ami vicc kategória.

egysmás 2016.03.20. 13:42:37

@Admin Kapitány: meg rokkantnyugger papírja a fél országnak.

2016.03.20. 13:48:17

@élhetetlen: "Ti szupermenek, akik nem dohányoztok, miben segítetek nekünk, megkeseredett függőknek?"

Semmiben, mert rajtatok nem lehet segíteni, azt nektek kell megoldani. Én legalább tíz évi dohányzás után hagytam abba, de nagyon drasztikusan, egyik pillanatról a másikra, még 1996-ban. Arra a következtetésre jutottam, hogy én parancsolok a szervezetemnek és tudok magamon uralkodni. Kiderült, hogy valóban így van.

@Roy: "A kipuffogó gázokat hogy véded ki?"

Ez hogy jön ide? A kipufogó nem szenvedélyből eregeti a gázokat.

élhetetlen 2016.03.20. 14:01:39

@Admin Kapitány: „próbáltad normálisan intézni, még úgy is biztosan sokakat zavart”. Lehet. Amiről én beszélek, az az, hogy ha van egy kolléga, aki minden dálután bemegy a főnökhöz, és a főnök vevő rá, az biztosan többet árt, mint én ártottam, de azt simán elviseled, mert, hát ilyen. A dohányzót nem, akkor sem, ha viszonylag kultúráltan szeretné megoldani. „elfogadandó tulajdonságotoknak tekintitek”. El lehetne fogadni minket is, és megfelelő körülményeket biztosítani, csak azért. mert még sokan vagyunk, és nem biztos, hogy a nem dohányzók hasznosabbak a társadalomra, csak azért mert nem dohányoznak. Adott kolléga, aki beköltözött az irodába, és egészségügyi problémái voltak, a szoba közepén csöpögtetett az orrába, és krákogott utána, gusztustalan volt, csinálhatta volna ezt a mosdóban is, de neki szólnál? Nem. A bagósnak lehet szólni, hogy büdös. „Ha saját magad leszarod, akkor másokat vagy úgy összességében az egész világot már miért ne tennéd?”. Ez is szép szöveg, de a dohányzás az egyetlen egészségkárosító tevékenység? Mert ha nem, akkor miért csak ez ellen tesztek? Szemetelés, nevetséges, legalább annyi csipszes zacskót találhatsz, mint cigis dobozt. Azt meg ne „dudd ki” Fülig Jimmy stílusában, hogy milyen az, mikor rárépsz a csikked végére, felveszed, aztán még két utca hosszat mehetsz, mire találsz egy szemetest. A szemét nem a dohányosok miatt van. „gyomrom felfordul a szagotoktól”, gratulálok, hogy még nem találkoztál nem dohányzó büdös emberrel. Vagy őket elviseled? „legyen egy belövő sarok a heroinistáknak vagy hogy”. Az is jobb volt, mikor volt (8.ker), mert kontrolláltan steril tűvel történt, de ez már gondolom, sok neked. „már komplett társadalomra érvényes új szokásokat kelljen bevezetni, hogy nekik könnyebb életük legyen a hétköznapokban, mert ők egy saját döntésük miatt megnehezítették azt.”. Ezt azért gondold át, most vezettek be a komplett társadalomra érvényes új szabályokat, a szinte teljes tiltást. „Eleve olyan a hozzáállásotok, hogy pl ha én szeretek bringázni, akkor legyen már minden szállodában meg irodában meg hivatalban biciklitároló!”. Hát ez alakul, míg nekem a dohányzósarok nem. De tiéd a világ!

élhetetlen 2016.03.20. 14:16:25

@kopasz barmok országa: „azt nektek kell megoldani”. És, ha nem akarom megoldani, akkor miért nem lehet megoldani az elszeparált dohányzóhelyeket akár egy színházban is? Miért pont a dohányosokat kell kitiltani a közéletből? Nem arra vágyom, hogy mindenhol cigizhessek, csak alakítsanak ki egy helyet, ahol megtehetem. Mennyivel rosszabb a cigi, mint a pálinka? „tudok magamon uralkodni.”. Húha. Én is. Volt három évem, amikor nem gyújtottam rá, aztán rágyújtottam, mert szeretem a cigit. Biztos, hogy értéktelenebb ember vagyok, mint te, csak mert te mást szeretsz?

blasiusii 2016.03.20. 15:58:56

@Admin Kapitány: teljesen igaz, és sokkal keményebb birtokháborítás, mint a zajkeltés olyan szempontból, hogy ez közvetlenül egészségkárosító is. És nem, a légkondi nem oldja meg teljesen a dolgot, (és ha már itt tartunk, annak a költségébe akkor a dohányzó szomszéd is beszállhatna).

A dohányosok azt nem bírják megérteni, hogy az egyszerűen nem normális, ha nyáron hajnalban nekem arra kell ébrednem, hogy az alattam lakótól jön fel a füst, és ez egy jó példa, hogy miért is meríti ki a birtokháborítást. Miért kellene nekem alkalmazkodnom ahhoz egész nap, akinek van egy káros szenvedélye, amivel engem is károsít és az én életvitelemet is felborítja?? Ezt nem magyarázzátok meg, bagósok!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.20. 20:47:23

@_Neville:

"a nagyváros forgalmában sétálva sokkal több káros anyagot szívsz be, mintha valaki cigizik melletted a szabad levegőn"

És ez kit hatalmaz fel arra, hogy passzív dohányzásra kényszerítse a szomszédját?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.20. 20:50:46

@Admin Kapitány:

"Ehhez mérten kell kezelni titeket. Megkeseredett függők vagytok egytől egyig."

Akaratgyenge, jellemgyenge alakok. Egy szar vegyület függőségében élnek, micsoda szar ember az ilyen?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.20. 21:01:12

@kopasz barmok országa:

"Olvasd el még egyszer, troll. Nem az orbánodat fikázta, hanem a rendszerét."

Na igen, én sem rajtad röhögök, hanem azon, amiket irkálsz. :D

"A vélemény szabad, nem? Ha zavar, told odébb a bringát."

Te idióta, vajon hogyan jön a dohányzás témájához Orbán rendszere? A ti életeteket teljes egészében Orbán és a vele való szembenállás határozza meg. Milyen szar is lehet nektek, hogy minden gondolatotokat egy általatok utált ember határoz meg...

dedunoka 2016.03.20. 22:52:58

@Admin Kapitány: Nagyon jól végigvezetted egy dohányzó lelkivilágát. Azzal egészíteném, ki hogy sokszor pszihikai okai vannak, hogy valaki dohányzik: jajj istenem ideges vagyok, feszült lettem mert mindjárt megkezdődik a munka, hazajöttem kinyújtom magam egy kicsit az erkélyen mielőtt megfőzöm a vacsit azaz újra dolgoznom kell. vagy hülye a főnököm, vagy a szomszédom, vagy az apám stb. Ideges vagyok ez majd lenyugtat mert addig se kell semmivel sem törődni míg szívom.

Mindenki másképp vezeti a mindennapját: pótcselekvésnek feszültséglevezetésnek én is a sportot javaslom! Idősebbeknek meg a sétálást! A levélírónak meg a Pilisi hegyekbe költözést!
Állítólag arrafelé annyira jó a levegő meg a széljárás hogy az aszmásoknak is jobb lesz a tüdeje! Aki beteg sajnos nem elég elköltözni egy dohányos mellől, hanem olyan helyet kellene keresnie ami távol van mondjuk egy 6 sávos úttól is stb.
Most jó a lakáspiac, remélem gyorsan talál más lehetőséget!

2016.03.21. 20:53:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Te idióta, vajon hogyan jön a dohányzás témájához Orbán rendszere?"

Ha jól láttam, akkor te érezted magad elhívatottnak, hogy egy mindenki által figyelmen kívül hagyott komment után, rögtön gőzerővel megvédd a vezéredet. Rávetetted magad, mint tyúk a takonyra. Ugyanakkor bölcsen elhallgatod, hogy az összerajzolt kétharmaddal a Párt akár be is tilthatta volna a dohányzást, ha szem előtt tartja a magyar nép egészségi állapotát. Helyette inkább megtartotta a dohánykereskedelmet, sőt kimutyizta azt (is) a haveroknak, rokonoknak meg csicskáknak. Szóval, ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

2016.03.21. 21:01:59

@élhetetlen: "mert a házban valaki allergiás a macskaszőrre, és a liftben találkozhat vele"

Egész életszerű, hogy a macska meghívja magának a liftet. Viszont sokszor látok kutyát a liftben, mert a hülye parasztot nem érdekli, hogy tele van a küszöb szőrrel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.03.21. 22:51:55

@kopasz barmok országa:

Neked teljesen elment az eszed a nagy Orbán-gyűlölettől: mindenről Orbán és a Fidesz jut eszedbe. :D

Én mindenesetre nem vagyok kíváncsi a szövegedre, így mostantól szűrlek. Felőlem válaszolhatsz, nem fogom látni sem ebben a blogban, sem egyetlen másikban.

élhetetlen 2016.03.22. 09:56:24

@kopasz barmok országa: Miért, a kutya meghívja magának a liftet? Általában a gazdája szokta. És van, aki a macskáját viszi le pórázon, mint más a kutyát, de végül is mindegy.

Roy 2016.03.26. 13:49:29

@kopasz barmok országa: Úgyhogy azt is szívod. Az bezzeg nem rossz. Az nem okoz rákot.

Roy 2016.03.26. 13:51:20

@Admin Kapitány: Akkor malacod van. Azért te is kapsz egy kis szmogot.

kutyás majmok (törölt) 2016.03.28. 10:12:39