Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

31. Olvasói levél.: Jogos/jogtalan csendháborítás vád

2016. augusztus 13. 17:57 - Admin Kapitány

boritekuj2_1.jpgAz eheti bejegyzésben a levélírónk arról tájékoztatta a Szomszédháború blogot, hogy már többszöri alkalommal is feljelentette őt csendháborítás miatt az egyik szomszéd család. De a szomszédi konfliktusokban a vétkes fél a legritkább esetben állapítható meg egyértelműen, jól látszik ez a mai levélben leírt esetben is.

Tiszteletem!

Keresgéltem a neten csendháborítással kapcsolatban , tulajdonképpen az első keresési feltételek között találtam ezt az emailt és gondoltam kérdeznék ha lehet. Nem tudom , hogy jó helyre írok , de kíváncsi vagyok egy kívülálló véleményére is.

Pár napja történt , hogy este kb 20 óra magasságában rendőrök jelentek meg előttünk.... Zenét hallgattam (bent tényleg igényes és hangos a zene 2db 30as mély 8 ohm kb 60watt RMS az egész felszerelés maximális zajszint 79DB de sosem hallgatom teljes hangerőn )  Korábban  volt ,  hogy több órán át megállás nélkül szólt a zene napszaktól függetlenül senkit nem zavart , senki nem szólt soha .... Faluban lakom egy kis utcában szembe szomszéd nincs , jobbról üres telek , balról pedig Mamámék laknak ....Mint utólag kiderült a szembe szomszédom (ahol nem lakik senki) a mellette lévő házból hívták ki az intézkedőket ... Elég nehéz így látatlanba elmagyarázni de a lényeg a mi házunk XY köz  ben van ővék pedig XXYY utca .....  kizárt , hogy annyira zavarná őket a zene , hogy emiatt rendőrt kellene hívni... a kiérkező rendőrök szerint idézem "NEM VÉSZES , DE HALLKITSA LE " ez a szokásos hangerőn történt ÉS NYITOTT ABLAKNÁL!!!! Arról is tájékoztattak hogy még egyszer ne kelljen kijönniük , mert bírság lehet belőle. Én ezt tudomásul vettem lehúztam , sőt ki is kapcsoltam a zenét.... Most jön a fordulat másnap leruccantunk családdal a Balatonra fürödni . Édesapám itthon maradt , egyedül volt a házba. Már jócskán a vízben voltunk mikor jött a telefon , hogy megint kint voltak a rendőrök Bírságot akartak adni nekem mivel a kedves szomszéd vagy hogy is nevezzem , megint betelefonált , hogy zenét hallgatok és ők nem tudnak pihenni.... de mivel látták , hogy nem tartózkodik senki más a lakásban csak édesapám, kénytelenek voltak bírságolás nélkül távozni...
Szerencsémre bejelentés előtt tankoltam számlával tudom bizonyítani  , sőt útközben még egy közúti ellenőrzésbe is belefutottam.... ???????????????????????????? 
Hogyan tudok egyszerre otthon CSENDHÁBORÍTÁS CSINÁLNI és utazni siófok felé??? huh de fasza gyerek vagyok :D
Mikor hazaértem megkérdeztem mindenkit hogy kinek köszönhetem ezt a  kis "meglepetést" . Senki nem tudott semmiről .... Ekkor megláttam a házban élők fiát akit ugyan csak meg akartam kérdezni nem tud e valamit az esetről , mikor meglátott annyira sietett betolatni , hogy majdnem elütötte a saját kapujukat :D Közelebb érve megszólítottam "Helló gyere ide egy pillanatra légyszíves"  jött a válasz "MIVAN , MIVAN" . "Ti hívtatok rendőrt zenélés miatt?"  a kapott válasz széles mosolyal az arcán "IGEN" megköszöntem , majd nem folytattam tovább a beszélgetést... Ekkor már leesett , hogy ez nem más mint személyeskedés :) 
Kérdéseim a következők :  Mit tehetek ilyen esetben ??? Bíróság , Rendőség és harcoljak az igazamért? Ha jol tudom a 2. bejelentés jogtalan , sőt rágalom is ...
Ha csak tehetem zenét hallgatok bár mostanság nem tul sok időm van rá és ha van is hát igen kérem ilyen szituációba keveredik az ember hamar. Én megértem azokat az embereket akiket zavar a zene , de légvonalban is kb 45-60 méterre van a házuk sarka ....... nem keveset költöttem a felszerelésre , azért vettem hogy használjam nem fogom sem eladni , sem fülesre cserélni azért mert vannak a földön ilyen igen kifinomult kutya hallással rendelkező emberek .... ( ja és még családról annyit hogy 3 an laknak a házban anyuka 2 gyerek akik már nem kisgyerekek 18-20 évesek , anyukához pedig minden nap új hódoló érkezik ) A lényeg adott  egyenlőre  nem léptem még semmit , tapasztalatok , vélemények érdekelnek 
 
Mihamarabbi válaszát várom és előre is köszönöm.
ÜDV
Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr8010408340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ergerberger 2016.08.14. 09:43:20

Fejhallgatóval hallgassad a fos zenédet, te rántott paraszt. Ne az "igényes" :D szetteden nyitott ablaknál, te tahó.

"senkit nem zavart , senki nem szólt soha"

Zavarta őket eddig is, csak nem akartak konfliktust, arra vártak, hogy rájössz magadtól is, érted?

2016.08.14. 09:47:22

@_droid_: OK, hangszigetelés, csak nyáron nyitott ablaknál nem sokat ér.

nafene 2016.08.14. 10:05:43

A csendhez való jog mások számára a jelek szerint alapértelmezett. Az a baj, hogy levélírónk szerint nem, hiába keresett sok pénzt és vett drága felszerelést, erre az alapigazságra nem jött rá. Igen, csukd be az ablakot, vagy vegyél nagy birtokot. Gondoltál arra, hogy ami neked "jó zene" az másnak fülsértő, igénytelen zaj? Úgy hallgass zenét, hogy ne hallatszódjon át a szomszédos telekre. Alap...

A szomszéd ettől függetlenül geci.

János Elemér Román 2016.08.14. 10:30:11

Tapasztalatból mondom: A szomszéd fiatalok szintén 50-60 m-re hallgatják a zenét. Maga a zene nem hallatszik át, csak a dob dübörgése, ami még szörnyűbb, mintha az élő zenét hallanánk (és talán élveznénk). A levélíró állítsa be a rendszerét, ahogy szokta , és mejen el a bizonyos 50 m-re és akkor ellenőrízheti, zavaró-e vagy nem.

scavengario 2016.08.14. 10:53:17

Zárd be az ablakot. Ne zavarj másokat a zenéddel. Tegyél feljelentést a szomszéd ellen.

Kalac 2016.08.14. 11:02:35

Sok ilyen suttyó van, "nem szólt senki".... Ha meg szólnak, akkor meg "jogom van zenét hallgatni". Nekem meg pihenni/aludni hajnali 3-kor is, esetleg fejszét állítani a mélynyomódba.
Ez vagy kamu cikk, vagy nagyon fiatal a zajongó és szülei szarnak rá, esetleg vérsuttyó. Az meg úgysem érti, h mi a baj...

jogalany 2016.08.14. 11:08:04

Engem az érdekelne, hogy a rendőr hívás elött szóltak-e a hangos zene miatt ? Mert ez fontos, hiszen, ha nem szóltak, akkor kifejezetten rosszindúlatú a hatóság bevonása, ha szóltak és a zenét produkáló még szülő nyakán élő nem ettt semmit akkor meg jogos, a rendőr.

hioll 2016.08.14. 11:39:34

A 79 dB-nél egy átlagos benzines fűnyíró is hangosabb, amelynek a zajkibocsátása 95 dB körül van. Ez elég hangos 1-2 méterről. A kertben 30-35 méterről ez a zaj kb. egy átlagos, jó állapotban lévő, benzines autó alapjáratánál (csukott motorháztető mellett) nem hagosabb szintre lecsökken. Persze nyilván a hangmagasság, ablak mérete, terepviszonyok, hőmérséklet, páratartalom és szélirány is számít valamit.
Egyébként, ha egy szomszéd meghülyül, azzal nem tudsz mit kezdeni. Reménykedsz, hogy meggyógyul vagy elköltözik. Amit megpróbálhatsz, hogy csukott ablaknál hallgatsz zenét. Bár kétlem, hogy segítenél ezzel a helyzeten, ha akkor is zavarod őket, amikor otthon se vagy és nem szól a zene.
Én nem kezdenék háborúba. Ha sor kerül rá, bebizonyítanám, hogy nekem van igazam.
Ilyen esetekben az eljáró hatósági személy emberségén és intelligenciáján is múlik, hogy mi történik. Végső soron pedig lehet fellebbezni az első fokú határozat ellen, ha lesz ilyen. Olyankor majd lehet bizonyítani, hogy mekkora zajterhelés éri a szomszédot és azt kell-e eltűrnie vagy sem.

Én is tudnék mesélni egy 45 év körüli szomszédról és a 17 körüli lányáról, aki a kutyaugatás miatt jelentett fel minket. A hobbija korábban az volt, hogy kiállt az erkélyre és az öt házzal odébb lévő kutyára is ráüvöltött, hogy fogja be a pofáját. Vagy egy előttünk elsétáló kisgyerekes családra szólt rá, hogy ne nézegessék a kutyánkat, mert zavarja az ugatás. A gyerek nélküliek vissza is szóltak. Tette ezt a lányával felváltva.
Az eredmény: a hatóságok egyszer ellenőriztek, hogy megfelelően tartjuk-e a kutyát, egészséges-e? Be se jöttek, mert elég volt benézni a kertbe és ránézni a kutyára és megkapták a választ.
Aki kertes házba költözik, vagy vidéken él, annak tisztában kell lenni azzal, hogy a szomszéd bácsi nagyot hall és bömböl a Dankó Rádió, ha a kertben dolgozik. A másik szomszéd a csirekhúst is flex-szel vágja. A kutya ugat, a fűnyíró búg. Ha szalonnát sütni összejön egy társaság, akkor ott beszélgetnek és nagyobb a zaj.

Persze a kikapcsolódás és pihenés mindenkit megillett az otthonában, ezért kell egy közös nevező. De a zajforrásnál 75 dB 60W nem kavar hangorkánt a szomszéd 60 méterre lévő szobájában.

Satiy 2016.08.14. 12:11:20

@jogalany: Ha valaki nyitott ablaknál nyomatja a zenéjét egész nap, nem feltételezem, hogy van annyi jóindulata, hogy kérésre abbahagyja. Ha szólok egyszer, majd szarik rá és kihívom a rendőröket, a barom tudni fogja, hogy én hívtam ki és meghúzza a kocsit vagy valami megtorlást talál ki. Kösz nem.

cso zsi 2016.08.14. 12:20:32

Nem a hangerő a lényeg, hanem a mély hangok terjedése, és hatása.
"A tipikusan 200 Hz alatti hangfrekvenciákon a hanghullámok hossza összemérhető a házi-mozi helyiség méreteivel. (Néhány tipikus hangfrekvencia és hullámhossza: 200 Hz/1,72 m, 100 Hz/3,44 m, 50 Hz/6,88 m, 20 Hz/17,2 m) Ezeken a kis hangfrekvenciákon (vagyis nagy hullámhosszokon) a zárt helyiségben rezonanciák keletkeznek, úgy mint egy hangszer testében."
www.hazi-mozi.hu/cikkshow.php?cid=1181

Nem véletlen, hogy a "Sziget" hangját 10-15 kilométerre is zavarónak tartják.

PomberMaci 2016.08.14. 12:27:12

Az őstulok földbuta paraszt megkapta az ugyanilyen szomszédját, immáron ketten egy pár.

Karipapa01 2016.08.14. 12:52:38

Ez esetben mindent elmond az, hogy az utcában lakó távolabbi szomszédot akkor is zavarja a zene, ha nem is szól, sőt az illető nincs is otthon :D Ilyen alapon akkor is zavarná, ha az összes ablak be lenne csukva (hioll meg is írta) , sőt szerintem akkor is, ha eladnád a berendezésedet. Valahol máshol van a probléma gyökere.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.14. 13:17:47

ez a tipus az aki azt akarja, hogy mas is hallja, hogy milyen qrwa jo zenet hallgat
mintegy terito
meg vannak a hagyomanyai a vallra akaszthatos kazettas magnoktol, a nagy vallon hordott taskaradion at az ablakba kitett hangszorokig
nekem is volt szomszedom..
tuti ha kijonnek bemerni nem haladta volna meg a hatart
de mikor napi 15-szor kell - a szamodra - ugyanazt a szart hallgatni
hat nem orom

hioll 2016.08.14. 13:24:31

@cso zsi: Jogos. Nem értek a technikai részéhez, puszta spekuláció volt a részemről. Elnézést, ha a hozzáértők idegein táncoltam a technikai részben.

Mindenki másnak, akiből erős indulatokat és parasztozást vált ki az ügy. Azért azt nem szabad elfelejteni, hogy egyikünk se járt a helyszínen. (Az ügyben érintetteket leszámítva.)
Ami az ügy érdekessége, és a levélíró mellett szól: ha a feljelentő akkor is ráhívja a rendőröket, amikor nincs otthon a levélíró, akkor vajon máskor jóhiszeműen járt-e el a feljelentő. Ez még nem teszi alaptalanná a panaszát, de a szavahihetőségét aláássa.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.14. 13:48:14

@hioll: en meg kotve ketlem, hogy siri csendben is kihivtak a yardot
ebben valami ferdites lehet
/amellett meg mindenki finoman elsiklik, hogy a posztolo tulajdonkeppen lekurvazta a szomszedasszonyt/

"anyukához pedig minden nap új hódoló érkezik "
ezek utan, ha a szomszed 20 eves gyereke lennek vernem szet a posztolo fejen a 2db 30as mély 8 ohm kb 60watt RMS az egész felszerelés maximális zajszint 79DB berendezeset
uff

Netuddki. 2016.08.14. 14:08:01

Van aki nyitott ablaknál szereti a tuc-tucot, más meg nyitott ablaknál nem akarja hallgatni egész nap. Na, kinek van igaza?

macihagyma 2016.08.14. 14:09:56

Tuc-tuc....
Nyitott ablak és mélynyomó...
Anyád te paraszt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.14. 14:14:41

@macihagyma: raadasul beviszi a balatonba a telefonjat:)
mikozben a faterja otthon tuc-tucozik
mar falun sincs rend

okostojas007 2016.08.14. 14:38:50

mi van ha két zajos szomszéd van? a hang irányát nem feltétlen tudják mindig egyből megállapítani. Megy a tucc-tucc kék a szeme egész nap, azt ha egy másik szomszéd is benyomja, megszokásból ráküldik :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.14. 14:50:19

@okostojas007: melyebb vitak vannak itt ha kurvazza a szomszednot
onnan megy az

egysmás 2016.08.14. 14:54:03

Feljelenthetem a papot is, hogy a fasznak harangozik, amikor én pihenni akatok?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 15:23:44

Megjegyzem, a sziget hajnali kettőkor kb 40dB-t produkált csukott ablak mögött. Ehhez képest a tévénél hangosabban dübörgött. Eddig minden hajnalban. Ha ehhez hasonlítom a 79dB-t... hát izé.

@PomberMaci: kívánok neked a levélíróhoz hasonló seggfejet szomszédnak! Talán akkor majd rájössz, hogy nem a feljelentő a barom. A sztoriból az nem derült ki egyébként, hogy pontosan mikori csend-/birtokháborítás következménye volt a bírság. Azt ugyanis ritkán róják ki azonnal...

egysmás 2016.08.14. 15:36:32

@Hóhér az utolsó barátod: 40 dB _nem_ hangosabb a tévédnél.
Főleg, ha be van kapcsolva.

79dB-nél hangosabb a telefonom csengése.

okostojas007 2016.08.14. 15:51:50

@hagyma: Nem feltétlen, hisz simán láthatta, hogy járkálnak hozzá, csak nem érdekelte. Engem se érdekelne. Csak mikor elkezdték feljelentgetni, kapott egy jelzőt :)

okostojas007 2016.08.14. 15:53:17

@egysmás: ez nem feltétlen igaz. A zajszintet egy bizonyos frekvenciatartományon belül mérik. Attol még mozoghatnak akár a tányérok is a szekrényben, a műszer meg mutat 30-at.

egysmás 2016.08.14. 16:05:12

@okostojas007:
Az lehet, hogy Hóhérnál nem 40 dB volt a zajszint, de az feltétlenül igaz, hogy a normál használatú tévé 40 dB-nél magasabb zajszinttel rendelkezik.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 16:06:49

@egysmás: mivel a kibaszott szigetesek miatt sokadik napja nem tudok éjjel aludni, be volt kapcsolva a tévé (két napig volt tévém, épp tíz perce vitték el), hangosabb volt. Sokkal. Ugyanis a zajmérők a mély hangokat nem nagyon mérik. Ha nem értenéd: finoman célozni próbáltam rá, hogy az a 79dB kb. semmiféle információt nem hordoz.

egysmás 2016.08.14. 16:09:08

@Hóhér az utolsó barátod: képzeld, mit élnek át azok, akik templom mellett laknak!

Azt a szart nem viszik el egy hét múlva, ott kolompol nap mint nap.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 16:11:41

@egysmás: azzal sokkal nagyobb baj, hogy sérti a kolomp a vallásomat. Ateista vagyok. Még jó, hogy müezzin nem óbégat naponta többször :D

egysmás 2016.08.14. 16:35:17

@Hóhér az utolsó barátod: Az enyémet nem sérti, sz én ateizmusom nem vallás.
Engem simán zavar, főleg az, hogy azok a szerencsétlenek egy géppel keltenek zajt.
Esküszöm, ha egy ember húzná a harangot isten dicsőségére, azt betudnám annak, hogy hülye szegény.

De egy időrelé működtette zajkeltő eszközön nincs mit toleránskodni.

Kalac 2016.08.14. 17:08:31

Azon információk alapján írtuk a véleményünket, amit levélíró leírt és ahogyan leírta. Tehát a szomszéd piros zoknija/néni vélt fehérmája irreveláns a mélyhangok és a nyitott ablakok miatt okozta irritáció miatt.
Én kurva messze vagyok a szigettől, mégis fúj ide a szél hajnali 3kort dübörgést.

Csak Norris 2016.08.14. 17:26:10

Na itt is negnyilvánult az irigy suttyó szittyamagyar vagy panelproli mentalitás.
Családi háztól 60 m-re akit 89 dB zavar az szívjon gázt, mert az feljelentheti akkor az arra járó autókat is egyenként.

A sok tespedt homos meg itt tapsikol neki, de amikor pl. öregverő zsótika hisztizik a villamoson, vagy épp a romák lincselnek akkor meg fületeket farkatokat behúzzátok.

Off: Orbán jól csinálja amit csinál, csak egy rakat rosszindulatú begyöpösödött fajankót vesz semmibe, mindenki csak azt kapja amit érdemel.:D

Csak Norris 2016.08.14. 17:29:29

@egysmás: "képzeld, mit élnek át azok, akik templom mellett laknak!

Azt a szart nem viszik el egy hét múlva, ott kolompol nap mint nap. "

A templomot nem tegnap építették meglepetésszeüen oda, aki oda költözik, pontosan tudja hogy mit vállal, ugyanúgy mint ahogy vasút mellet és ártérben Sem veszek házat.

egysmás 2016.08.14. 17:31:20

@Desmond77: Tehát, ha én lakok előbb egy helyen, akkor az új beköltöző ne rinyáljon, ha hangosan hallgatok zenét, mert a pofa lapos, itt ez van, ezt kell megszokni.

cso zsi 2016.08.14. 17:37:33

@egysmás: Az a baj, hogy valami kullancspárt rendelte el a napi háromszori harangozást, mert attól mennek a népek...
..nem a mezőre, nem a templomba,
a falnak.
@Hóhér az utolsó barátod: Így van. Nem a hangerő, hanem a dübörgés.
@Desmond77: Te ugye nem érted, hogy mi a probléma?
Nálam az aktuális egyetemista albérlőcsapat a szemközti lakásban szokta megtalálni a mélynyomó gombját. Volt már, amelyiket áthívtam magamhoz. A zene nem volt zavaró hangerejű, a poharak mégis mászkáltak a konyhaszekrényben.
Aztán bekapcsoltam neki az én cuccomat.
Amíg ők laktak ott, soha többet nem volt tuc-tuc. Az újaknak elég este 11-kor bezörögni, csak unalmas évenként már. Mint a Sziget zaja is.

lothistvan 2016.08.14. 17:41:05

Aki kevesli a 79dB-t, annak javaslom az újraolvasást, itt ugyanis nem a maximális hangerőről, hanem a jel-zaj szint arányról van szó és a technika minőségére utal, nem pedig a hangerőre.
A 60W RMS nagyjából 100-110 dB-t tud (aminél a fentiek szerint már 21-31dB-nyi zaj hallható) ez egy láncfűrész hangereje (www.fuldugo.hu/hallas-wiki/hangero-decibelben).

Mindenesetre ha a szomszéd előbb hívja a rendőrt, mint szól, akkor ott tuti van valami más is a háttérben.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 18:12:22

@lothistvan: jogos, én csak átfutottam az irományon. Volt ilyen szomszédom, aki szerint a lakásában bármit csinálhat. Így viszont végképp semmi köze a megadott dB-nek a témához.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 18:17:52

@egysmás: neked mindent a szádba kell rágni vagy direkt kötözködsz? Amikor egy vallássérült ( (c) fingom sincs, hogy ki :) ) kikövetelhet magának mindenféle, a hitéhez kapcsolódó előjogokat, akkor miért pont az ateistákkal kell kibaszni, akiket történetesen zavarhat a kolomp. Főleg, ha három műszakban dolgozik és a szomszédos templom miatt nem tudja kialudni magát.

vilagpolgar 2016.08.14. 18:38:16

@hioll: Az a 79 dB az a kimeneti jel-zaj viszony lesz a vezetékben, nem a hangerő. A levélíró csak össze-vissza leírt számokat, fogalma nincs, miről beszél. Elemes kisrádió maxra kivezérelve simán tud 80 dB felett, persze recseg. Ha bezárt ablak + 60m távnál is zavaróan hangos, ammor a zajforrásnál simán megvan az 110-120 dB is.

Csak Norris 2016.08.14. 19:04:12

@egysmás: "Tehát, ha én lakok előbb egy helyen, akkor az új beköltöző ne rinyáljon, ha hangosan hallgatok zenét, mert a pofa lapos, itt ez van, ezt kell megszokni"

Azért ugye a zenehallgatást te Sem gondoltad egy szinten emlegetni egy pl. 200 éve ott álló templommal.
Vagy "tilcsák be" a harangozást? :))

Csak Norris 2016.08.14. 19:08:44

@cso zsi: "Te ugye nem érted, hogy mi a probléma?
Nálam az aktuális egyetemista albérlőcsapat a szemközti lakásban "

És tovább nem is idézem, mert a lakásnál van a hangsúly. Egy házon bellül prosztóság, és ettöl nem tudnak sokan elvonatkoztatni. Falun ahol a jelentgetö 60 m-re lakik, ott 80dB lófütty, föleg ha ahogy írja, nem használja ki. Már ha tényleg annyi.

Csak Norris 2016.08.14. 19:10:12

@vilagpolgar: "ammor a zajforrásnál simán megvan az 110-120 dB is. "

120 dB már fizikai fájdalom, ha hangnyomásról beszélünk. Tudtommal 85 felett tartósan már garantált a halláskárosodás.

Csak Norris 2016.08.14. 19:11:29

@cso zsi: Ja még annyi, hogy otthon Sem Volt a zenehallgató delikvens, akkor miért ö a paréj, hogy kihívták a rendörséget másodszor?

egysmás 2016.08.14. 19:21:24

@Desmond77: Valóban nem gondoltam egyszinten valónak a zenehallgatást a harangozással, mivel a zenehallgatáshoz jelen kell lenni, míg a harangot egy automatika kapcsolgatja, Isten nagyobb dicsőségére.

cso zsi 2016.08.14. 19:22:58

@Desmond77: Fentebb leírták mások, hogy ott már nem csak ez lehetett a fő gond.
Ott már szomszédháború van.

.
Aki "élvezni" akarja a mély hangok hatásait kilométerekre a keletkezési helytől, az pár perce megtapasztalhatta a Sziget felől.

dukeekud 2016.08.14. 19:24:32

Ha igazak a korulmenyek,
2x 30 watt egy szobaban, 50-60 meterrol, nem tunik durva zavarasnak. Persze ez fugg az idotartamtol is.
Mert ha 0-24 oraban megy, megha nem tul hangos is, akkor kurvaanyat amiert tonkre teszi a videki nyugalmat csendet. De napi 1-2 orat azert el lehetne viselni.
Azzal persze nehez mit kezdeni, ha eppen nem szol semmi, de megis kihivja a hatosagot.
Hallani kene mi hogy hallatszik, hogy donteni lehessen.

egysmás 2016.08.14. 19:30:58

@dukeekud: vidéki nyugalom és csend?

Banyek, fűnyíró, fűkasza és láncfűrész. Ez a falusi idill.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.14. 19:56:03

"Korábban volt , hogy több órán át megállás nélkül szólt a zene napszaktól függetlenül senkit nem zavart , senki nem szólt soha"

Te beképzelt szar ... az, hogy EDDIG nem szólt senki, nem jelenti azt, hogy nem is zavar senkit. Lásd a feljelentőt. Elég sokáig tolerált, remélte, hogy megunod. A jelek szerint nem untál rá. Másrészt, miből gondolod, hogy a te zenei ízlésed (bár ez erősen kétséges -már hogy van) a be/fel-jelentőével megegyezik? Áruld el, ki hatalmazott fel arra, hogy az általad halgatot szar zenéket másokra rákényszerítsd? Szerintem olcsón megúsztad. Örüljél inkább ennek, és halgasd a jövőben olyan hangerőn, hogy ne zavard a többi közeledben lakót.

görbén felfele néző 2016.08.14. 20:06:01

Itt nagyon sokan fényévekre vannak a realitástól.
1. A hangdobozokon feltüntetett teljesítmény az a villamos teljesítmény amit a hangdoboz károsodás nélkül elvisel, nem pedig a hangteljesítmény, amit képes kiadni.
2. A rádióhallgatás közben az átlagos teljesítmény 10-100 milliwatt, tehát aki szerint 20-30 watt nem sok, az még nem volt ilyen hangteljesíménnyel egy szobában.
3. Posztolónak: feljelentés _ismeretlen_ tettes ellen hamis vád bűncslekménye miatt. (Ha megnevezi, ő ellene is indíthatnak hamis vád miatt eljárást.)

görbén felfele néző 2016.08.14. 20:09:35

@Desmond77:

És ha a templom épül melletted, néhány 'valláskárosult' szektás jóvoltából?

cso zsi 2016.08.14. 21:04:27

@egysmás: Kihagytad a flexet.

@Desmond77: Nem volt ott...
A régebbi cuccomnak elég egy kapcsolóóra.
Az újabbnak internet, és némi okoskütyü használat.

zsolla39 2016.08.14. 21:07:08

ennyi marhaságot...
én 6x120-150 W-ot hallgatok, és nem szívóznak velem a szomszédok, este hét után már nem nyomom én sem, és hetente 1x megy max a zene

ennyi

AnnieC 2016.08.14. 21:10:29

Erősen kétlem, hogy a 79dB jel-zaj arány lenne, a több, mint 20 éves Kenwood erősítőm tud 90 dB-t. Ha viszont a hang erősségét akarta vele kifejezni, akkor jó lenne tudni a távolságot is. A tartósan legfeljebb 35W-ot elviselő 13 centis mélyhangszóróval szerelt hangfalaim tudnak olyan hangerőt produkálni a 40 négyzetméteres lakásban, hogy az már konkrétan rosszul esik. És hiába van hangszigetelés, a mély hangokat a szomszéd szerint nem fogta meg úgyhogy marad a fejlhallgató ha tartósan hangosan akarunk zenét hallgatni. Valószínű, hogy az ennél majdnem 2x nagyobb teljesítményt elviselő és négyszer több levegőt megmozgatni képes hangfalak eléggé durva hangokat tudnak produkálni viszonylag nagy távolságról hallgatva is. Az viszont tényleg furcsa, hogy akkor is hallják a hangot ha nincs otthon senki.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 21:12:33

@görbén felfele néző: a poszt toló a jelek szerint komplett hülye. Ahogy már írtam korábban, ez általában úgy megy, hogy...
zaj -> police kiugraszt -> megállapítják, hogy valóban zaj van -> eljárás indul -> határozat -> bírság.
Nem úgy, mint a tilosban parkolásnál, hogy nebammeg, itt a csekk...
Legalábbis nálunk ez történt.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.14. 21:19:12

@dukeekud: hát nem t'om. Jó húsz éve néha rám is rámjött a hülyeség és egy 2x35W-os Technics erősítő és egy pár 50W-os, három utas Videoton hangfal kb. 3/4 hangerőn pár perc után már fizikai fájdalommal járt és a lakásunktól úgy egy háznyi távolságban (nagyjából 30-35m ha jól emlékszem) még csukott ablakon át is hallatszott, hogy mit hallgatok.

Alick 2016.08.14. 21:42:38

Egy jó wireless fülessel meg van oldva a csendes és kényelmes zenehallgatás. :)

vilagpolgar 2016.08.14. 21:55:54

@AnnieC: Nekem.is kevésnek tűnik a 79 jel-zajnak, de itt "igényes" felszerelésről beszélünk...
20 éve is tudtak ennyit vagy többet az erősítők, ebben olyan sokat nem javult a technika. Persze azért nem, mert nincs minek, úgyse hallod meg, ha jobb.

@Desmond77: Ebben teljesen igazad van. Ennek ellenére a koncertek jellemzően 110 dB felett mennek, ha a küzdőtérre/ládák mellé állsz. Tropára is megy pár év alatt a füle annak, aki sokat van a környéken.

Beer Monster 2016.08.14. 22:48:40

Különösebben nem kérdés, hogy itt a zenehallgató hülyegyerek a primer paraszt.

_Wasp_ 2016.08.15. 00:00:15

Parkra néző panelházban lakunk alsó emeleten. Hajnal háromkor arra kellett ébrednünk, hogy az ablak alatt nyomatták a cigánydiszkót. Fél óra elteltével, néhány lakó lekiabálása ellenére sem hagyták abba, kiballagtam, megkértem őket, hogy kapcsolnák-e ki, halkítanák le, vagy mennének arrébb az igényes zenéjükkel másokat szórakoztatni. Erre ők: joguk van itt lenni. Én mondtam, hogy nekem meg jogom van rendőrt hívni. Erre ők, haha, úgyse jönnek ki ide. Erre én, ez tök jó, mert ha nem kapcsoljátok ki, földhözbaszom a szar ötezer forintos zajládátokat. Erre ők: ebből nagy bajod lesz, úgyse mered, és egyébként is 13 ezer forint volt. (jajdejó, ez csak szabálysértési érték) Földhözbasztam, csönd lett. Még három órát tudtam aludni utána.

kalbász 2016.08.15. 01:16:38

@Desmond77: De az arra járó autó elmegy bazmeg és nem kell órákig hallgatni a másik szarját. Fogd fel, hogy van aki a csendet szereti nem az állandó zajongást.

ebella 2016.08.15. 04:04:28

Kit érdekel, hogy mennyit költöttél szegényember? Egy úriember nem zavarja a környezetét, a cigányoknak meg tilos. Elég egyszerű nem?

bontottcsirke 2016.08.15. 06:51:31

A következő ingatlanom egy erdő közepe lesz, ott nem lesznek mentegetőző parasztok.

Én tudom jól 2016.08.15. 07:39:19

Vidék... gyakran hangosan szóló zene... esetleg lefűrészelt csövű kipufogó is van a verdán? :)

Csak Norris 2016.08.15. 07:50:11

@cso zsi: "A régebbi cuccomnak elég egy kapcsolóóra. "

Na jó, de ehhez nagyon elborultnak kell már lenni, bekapcsolni ha nem vagyunk ott.

Gino 2016.08.15. 07:55:03

Sok mindent jelenthet a 79 dB.

pl Lehetne jel zaj viszony de egyrészt hangfalnál értelmetlen ez az adat, másrészt erősítőnél magas, CD-nél alacsony...

Jelenthet érzékenységet a hangfalnál, ami azt jelenti, hogy 1 Watt 1 méter távolságban ennyit dB-t fog eredményezni. dupla teljesítmény +3dB-el emeli a hangerőt.
2Watt => 82dB, 4Watt => 85dB, ... 64Watt => 97dB.

Amit viszont a szomszéd hall:

- A hang lényegében egyenes vonalban terjed, tehát pl lakótelepen a szomszéd ablakból nem jön úgy át a hangos zene, mint az utcáról a gyalogosok beszéde, hiszen a fal felfogja és nem kanyarodik vissza az ablaknál.

- Ezt a dolgot viszont a mély hangok nem tudják, mert nekik több méteres a hullámhosszuk és a fal olyan, mint a fénynek az üveglap. gond nélkül átmennek rajta. Ezért halljuk a dübörgést, így a posztolónak talán elég lenne a basszust visszatekerni és a szomszéddal még haverkodhatnának is.

- Viszont a nyitott ablakhoz van még egy dolog: Az ablakon kifele felfele induló hangok melegben vissza kanyarodnak a földszintre átugorva a közvetlen szomszédot. Ez amúgy a levegőrétegek eltérő tulajdonságai miatt van. (lásd: www.ikispal.hu/rulez/fizika/hullam/dopplhg.htm)
Szóval igenis lehet, hogy a szomszédot nem annyira zavarja, mint a távolabbit.

Volt olyan középkori csata, ahol az ágyúzajokat nem hallotta a pár km-re levő ellenséges csapat csak a még távolabbi (baráti), így a látszólag esélytelen fél segítségére tudott sietni.

irdesmond 2016.08.15. 07:59:11

Azért elég gáz, hogy valaki kiköltözik a világ végére, hogy ott a szomszéd zenélését hallgassa. És igen, elég pofátlanság akkor is nyomni a zenét ha egyébként nem vagyunk otthon.

Lady Scarlett 2016.08.15. 08:13:19

Na figyi Poszter! 50-60 méterre nem az a kurva igenyes zened hallattszik el, normal hangeron, hanem a zened kibaszottul idegesito egyes reszei! Ha van benne utemes dob akkor az, ha némi elektronikus tuc-tuc akkor az. Ami sokkal idegorlobb mint a zene maga!

Tegyel egy probat! Anyucid, sut egy talca finom pogit, amikor kesz van, te megkered apukadat hogy zeneljen egy kicsit, mig te atmesz a bejelentokhoz egy kosar pogival. Kozben egy erre valo kutyuvel mered a zajszintet, utban a szomszedhoz. Amikor odaersz, udvariasan elnezest kersz, megigered, hogy figyelembe fogod venni a keresuket, amennyiben toled kerik, hogy halkitsd le a zenet. Ha megint a rendorseget hivjak, akkor te is feljelentest fogsz tenni zaklatasert. Mindezt nyilvan akkor, ha a teszt a te igazadat bizonyitja, es a zajszint a szomszed haz ajtajaban a megengedett erteken belul van.

Amugy olvasgasd a Sziget utalo posztokat. A III. Keruletben lakok szinte menekulnek ha Sziget van. Allitolag hatarerteken belul van a zajongas. A gond nem is ez, hanem, az idegesito zenereszletek, amik a hatarerteken belulrol jovo hangero miatt is atjonnek. Az nem zene hanem egy bosszanto kerepeles, cicceges, annak aki csak azt hallja. Se aludni, se tevezni, se olvasni, se semmit nem lehet tole csinalni. Szabalyosan az oruletbe kergeti az embert.
Inkabb te legyel kulturalt, ertsd meg es mukodj egyutt a dilinyos szomszeddal. Legyenek tanuid, hogy te probaltad kezelni a problemat, joszandekulag, de ne hagyd magad megfélemliteni.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.15. 09:03:37

@Lady Scarlett: mégis mivel mérjen? Mert pont a dübörgés az, amire érzéketlen a legtöbb ilyen kacat. Egyébként a sziget "megfelelő" zajszintje nettó hazugság. Amikor mérik, akkor halkan szól. Csak este 7 után, a -5. napot követően nem szokásuk a méricskélés... talán nem véletlenül. (Ja, de: kimennek a bejelentőhöz két percre, aztán amint elmentek, megint dübörög minden...)
A zaklatás vádja egyébként sem hinném, hogy megállná a helyét a sorozatos feljelentések kapcsán. Zaklatásról max. akkor beszélhetne, ha a szomszéd a rendőrség helyett nála csenget indokolatlanul. Hangsúlyozom: indokolatlanul! Viszont minden olyan zajkeltés, ami másokat zavar, és nem feltétlenül szükséges a létfenntartáshoz (tuctuc hallgatás, porszívó, fűnyíró, láncfűrész stb. hajnali kettőkor), birtokháborításnak minősül.
Ebbe beletartozhat akár a panelban alattad/fölötted lakót zavaró, egyébként viszonylag halk tévézésed is (forrás: egyik kerületi illetékes, pár évvel ezelőttről - már nem tudom, hogy a polgármesteri hivatalból vagy a rendőrségtől)

koprofágia 2016.08.15. 09:36:37

Ha van egy kisebb hazibulim a tarsashazban,az ajto elott racs,es kikotom a csengot,akkor a rendorok mit tudnak csinalni?
Gondolom, csendhaboritas miatt nem fogjak levagni flexel a racsot,es ramtorni az ajtot.
Vagy igen?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.15. 10:00:39

@koprofágia: tarsashazban ne tarts bulit
huzzal valami romkocsmaba
uff

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.15. 10:25:05

@koprofágia: elég ha nem nyitsz ajtót, nem szaroznak sokat a csengővel. Láttam. Ettől még a bírságról szóló értesítést megkapod. Ha nem fizetsz, a végrehajtó már rádtörheti az ajtót is ;)

koprofágia 2016.08.15. 10:30:07

@Hóhér az utolsó barátod:
Biztos, hogy ennel sokkal bonoylultabb.
Haveromek hazanak az aljaban szorakozohely van,es 1.5 ev volt,mire elertek,hogy leszigeteljek a helyet.
Eleg ha a tulaj hatosagi merest ker, mert szerinte nem lepte at az elfogadhato merteket a hangero.
Az iylen feljelentgetos szomszednak meg szet kell verni a gyomorszajat.
Iszonyatosan faj, de nem latszik semmi,nem bizonyithato.
Akinek egy evben 2-3 buli nem fer bele,az koltozzon ki az erdobe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.15. 10:44:15

@koprofágia: a posztban rendszeres, utcara ordibalos zene van
ami zavarja a szomszedot
ez egy
ketto: aki bulizni akar egesz ejjel AZ mennyen ki az erdobe, ne a -4-5-6-10 tarsashazi szomszedja, gyerek kutya, anyos ne tudjon aludni
es a byulizos szomkszednak kell szolni, hogy most kerlek eleg, mert rendort hivok
ezutan -ha nem hagyja abba, tenyleg rendort hivok, vagy pofanverem
es az latszik is

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.15. 10:48:22

@koprofágia: én a saját tapasztalataimat írtam le. Mellesleg ezen hozzászólásod alapján inkább úgy gondolom, a magadfajta arcáról kéne leverni a bőrt, hogy nyona maradjon egy életre... ha érted a finom célzást.
Évi egy-két buli még belefér, de heti kettő már túlzás, ahogy a folyamatos zajkeltés is.

Csak Norris 2016.08.15. 12:45:08

@kalbász: "De az arra járó autó elmegy bazmeg és nem kell órákig hallgatni a másik szarját. Fogd fel, hogy van aki a csendet szereti nem az állandó zajongást. "

Én is a csendet szeretem. A szomszéd társasházban egy fitala mindig punk zenét hallgat. AMikor megjövök, hallom, de bent illetve hátul a kerben nem hallom. Pedig nem 60 méterre van hanem kb 10 méterre a társasház a házunktól.

Innentöl kezdve csak rosszindulat az egész. Ha valami zavar, elöször szólok az érintettnek. Ha nem tesz eleget vagy visszapofázik, akkor jön a jelentés. De magyarisztánban jobb sunyiskodni.

Andalúziai kutya 2016.08.15. 14:05:49

érdemes tájékozódni, hogy van e önkormányzati szabályozás vagy nincs. Nekem is volt hasonló problémám, egy igazi tahó kádárrendszerben szocializálódott házmesterszindrómás beteg nővel.... Volt 8 szomszédunk, 7 soha egy rossz mondatot nem szólt (volt hogy rá is kérdeztem tőlük, hogy bármikor volt e gond, zavart e őket bármilyen zene stb. mindig nem volt a válasz, és jó viszony volt a jellemző) ez az egy, meg állandóan a rendőröket küldözgette (Miskolc egyébként). Sajnos ott is ez a trend, hogy ha 2x jönnek bírságolnak, független attól, hogy van e zaj vagy nincs (Konkrétan kijöttek, és mondja a rendőr, hogy hát behallgatóztunk azon a kulcslyukon, és hallottuk, hogy megy a tv, sajnos ilyen esetben ezt a mondatot érdemes lett volna akár fel is vennem, mert magában megállapítaná, hogy vicc az egész), viszont rengeteg olyan megye van, ahol ez jobban szabályozva van. Pl. Bács-Kiskunban, vagy Budapesten van egy x zajszínt, és a rendőr zajszint mérővel jön ki ugyanezen okból. Be sem csönget, hanem először mér, ha eléred a határértéket akkor az eljárást már ismered, ha nem akkor békénhagynak. Ha szerencséd van ilyen helyen élsz, és akkor nem lesz ilyen gond, ha esetleg a rendőr nem tud róla, mert még kezdő, vagy meg mert szeret mindent izomból megoldani, akkor hivatkozhatsz az adott rendeletre, és kérheted, hogy mérje meg, történik e egyáltalán jogsértés. Ha azt mutatja a gép, hogy ez még bizony hangos, akkor szépen berakod a határérték alá, és ennyi. Probléma megoldva....

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.15. 14:52:12

@Andalúziai kutya: ezt a mérős baromkodást itt nem ismerik a rendőrök, pedig budapesti vagyok. Te honnan vetted? Egyébként tudtommal nincs dB-hez kötve. Ha valakit zavar, akkor abba kell hagyni. Ennyi. Napszaktól sem függ igazán.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.08.15. 18:56:04

Tisztelt levélíró!

Személy szerint legtöbbször a levélíróknak adok igazat, de nagyon nem lövök mellé ezzel, mert mire valaki odáig eljut, hogy levelet írjon a problémájával kapcsolatban ide vagy akár egy másik blogra, addig nem kevés bosszúságot okoznak neki. A jelenlegi helyzetben viszont a kulcsmondat az volt, hogy bár rendszeresen hallgatod hangosan a zenét a szipiszupinak tartott hangcuccoddal, mégsem szóltak neked érte korábban, ezért te tévesen ezt tekinted normálisnak. Tök jogos volt,h miután megunták a zenélésed (aminek időtartamáról nem véletlenül nem írtál, tehát lehet,hogy hónapok sőt évek óta így élsz) rád hívták a rendőröket, mert mondjuk személyesen szólni neked nem mertek. A további fejleménye szinte mellékesek, lehet,hogy a rendőröknek a második bejelentés egy vagy több nappal korábban történt, csak később mentek ki ellenőrizni a helyszínre.
Nincs ezzel gond, ez bizony szomszédháborű a javából, emberedre akadtál, de ahogy mondani szokták, aki kurvának áll az ne csodálkozzon ha megbasszák! :)
Az, hogy hol mi számít csendháborításnak és ezt helyben hogyan kezelik, ez a helyi önkormányzattól függ. A jogi menüpontban találhatsz hasznos infókat ezzel kapcsolatban.

Csak Norris 2016.08.16. 09:11:26

"mert mondjuk személyesen szólni neked nem mertek."

" emberedre akadtál"

Csak nekem ellentmondásos, hogy egy gyáva féregben emberére akadt?

koprofágia 2016.08.16. 13:22:51

@Hóhér az utolsó barátod:
Es ha 3ngem a szomszed napi 8-10 oran at (nem vicc) ugato 3 havanese kutyaja zavar,akkor azokat elaltatjak ?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.16. 13:49:28

@koprofágia: tudom, hogy nem vicc, volt itt bolognese is és beagle is, akik ha egyedül maradtak, folyamatosan ugattak 10+ órán át is... szerencsére a gazdáikkal meg lehetett beszélni.
Ha nálad ez nem opció, akkor keresd meg az önkormányzatnál a jegyzőt!
Ebben a témában szerencsére nincs gyakorlati tapasztalatom.

jogalany 2016.08.16. 21:15:46

@hioll:
Érdekes a kutyás eseted. Nekem a két telekkel arébb lakó szólt, hogy sokat ugat a kutya, egy héttel késöbb megfenyegetett, hogy elviteti. Az illető foglalkozása: ügyvéd. Aztán két hónap múlva azt állitotta a kutya kiment, átment és otthonában megtámadta, feljelentés mindenhova, vizsgálat 1, vizsgálat 2,határozat 1-2-3, határozat 1-2, fellebbezések, most jönnek a perek, még kártérítést is követel, hogy megijedt. Egyetlen bizonyítéka a házastársa tanúvallomása. A hivatalok csak hozzák a határozatokat ellenem, elfogultak mert? ........a kutya nem is az enyém, a telken más is lakik, azé, de az ingatlan tulajdonost büntetnék, ami nincs bizonyítva sem. Már ideges vagyok, itt nincs igazság, ha nyernék a lottón elhagynám ezt korrupt helyet. Nálad hogy végzödött ?

hioll 2016.08.17. 22:12:41

@jogalany: Nálunk az egyszeri ellenőrzés után nem jöttek többször. Itt csak a kutyaugatást (nemcsak a mi kutyánkét) kifogásolta a szomszéd, aki továbbra is az erkélyről próbálja idomítani a kutyákat és - ha bele lendül - az erre sétáló embereket is.

Bízok abban, hogy végül megnyugtatóan zárul az ügyed.

Intelli 2016.09.09. 11:16:59

Annyiból igaza van a posztírónak, hogy át is lehet menni, szólni első körben.
Aztán ha az nem használ akkor viszont rendőr.

Neked posztoló meg lehetne bazmeg annyi eszed a többi 100.000 zenés társaddal együtt, hogy vagytok annyira szociális lények, hogy felfogjátok, azért mert te szeretsz x zenét y hangerővel hallgatni, más még kurvára nem biztos, hogy kíváncsi rá.

Biztos neked ia a tököd ki lenne ha valami barom, nem messze tőled nyomná a zenét, amikor te éppen nem tolod, és miért nem?
Mert kurvára nincs kedved hozzá...

LocomotiveAnchoredman 2016.09.17. 16:12:42

én nem rendőrt hívnék rád hanem felrúgnálak, az igényes hangfaladat meg a seggedbe dugnám te barom.
zenét akarsz hallgatni? füles a fejedre és süketülj meg egyedül.