Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

32. Olvasói levél: Közös erkély, közös füst

2016. augusztus 20. 17:12 - Admin Kapitány

A mai olvboritekuj2_1.jpgasói levelet tartalmazó bejegyzésben Ismét a dohányfüst áll a középpontban, ráadásul a lehető legközelebbről, a közös erkélyről.



Kedves Blogvezető!
 
Én is a dohányosok problémájával küzdök, csak nálam még tetőzi a bajt, hogy Édesanyám a COPD-s betegsége miatt bele is halhat 80 évesen. A közös erkélyről nyílik a 2 lakás bejárati ajtaja, az erkély 2 oldalt zárt, elől nyitott, tulajdonképpen olyan, mint egy loggia teljesen. A szomszéd láncdohányos ráadásul nem is kifelé, hanem az édesanyám konyha ablakával szemben kiülve a közös erkélyre, ahonnan nyílik a 2 lakás dohányzik, hiába van új bejárati ajtó, s már mindent eltömítettünk, a lakásba dől be a cigiszag.
Olvastam egy úr levelét, melyben feljelentést tesz az egészségügyi és birtokvédelmi törvényre hivatkozva, nem tudom hol tart az ügy, szívesen konzultálnék Vele.
Tudna ebben nekem segíteni vagy egyéb tanácsod adni?
A jegyzőnél természetesen hamarosan megtesszük a bejelentésünket.
Ha kell, akkor bíróságon is.
 
Segítségét nagyon megköszönném.
Üdvözlettel
Krisztina
 

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr7810666164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

$pi$ 2016.08.20. 22:25:26

"a lakásba dől be a cigiszag."

A cigiszagba nem lehet belehalni.

Killary Fucking Clingon 2016.08.21. 00:00:48

80 évesen nyugodtan meg lehet halni. Lefexik este és reggel már nem nyit ki. Ennyi. Hol van az megírva hogy 1100 évig kell élni egy embernek??? 80 bazdmeg.. nem fog ártani neki a füst.. Ezek az emberek honnan jönnek????

eMJe 2016.08.21. 00:09:00

@$pi$: Közvetlenül nem, de ne legyél retardált, rohadt zavaró

@poszt: Meg lehet oldani. Leköptem, sőt, "frissebb" pillanatomban lehugyoztam az erkélyről. Ideig.-óráig segít, de nem végleges megoldás ezek ellen a tahók ellen. Ha meg fentebb lakik, mint te, azt úgy oldottam meg, hogy kiszóltam, b... k... anyátok rohadt bagósok, gyertek ki... Nem jöttek :D Persze nekem valószínűleg egyszerűbb dolgom van a 120 kg nem teljes izomzatommal :D De ezek ellen a retardált bunkók ellen nem sokat tehetsz. Mehetsz jegyzőhöz, semmit sem érsz. Ezek a primitívek csak a primitív fenyegetésből értenek. Tudom, ne süllyedjünk le a szintükre, de másból nem értenek. Sajnos tapasztalat, hogy a szép szó, a kérés semmit sem ér, mert ők aztán megtehetik... egy arabig :D

eMJe 2016.08.21. 00:10:36

@eMJe: darabig, nem arabig :) Nyilván nem a migráns horda ellenességem ütközött ki, ez tényleg szimpla elírás volt :D

Krumpli Bogart 2016.08.21. 01:53:58

Én villanyoscigit szívok. :)))) Pedig nem is kellene, mert nekem normális a szomszédom.

Rejtélyes 2016.08.21. 07:36:25

Fustjelzot rakass fel, es tarts otthon par tuzoltokeszuleket, amint a jelzo bekapcsol, cselekedj. :) Gyorsan leszokna...

$pi$: ha erzed a szagot, akkor a karos anyag mar a tudodben van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.21. 07:41:48

@$pi$:

"A cigiszagba nem lehet belehalni."

Ez igaz. Ahhoz előbb meg kell gyújtani.

Karnevál 2016.08.21. 10:38:37

@Shabby Bear: Tudod azok a mai 80 évesek építették fel az országot....a minimális tiszteletet sem vagy képes megadni...ha valaki 80 éves, akkor dögöljön meg.....miféle ember az ilyen, aki ennyire bunkó?

Karnevál 2016.08.21. 10:40:36

@eMJe: Megértem, amit írsz, de egy 80 éves idős jóindulatú nénike hogyan szálljon szembe az ilyen félművelt emberekkel?

Karnevál 2016.08.21. 10:41:39

@Rejtélyes: ha jól olvasom a közös folyosóról megy be a füst, oda nem lehet sajnos füstjelzőt rakni. De az bizts, hogy borzalmas lehet napi 14 órában füstöt szagolni.

Karnevál 2016.08.21. 10:46:19

@$pi$: valószínűleg nincs tisztában azzal, hogy mi a COPD-s betegség, a dohányzás tilos, s ha már a lakásban bent van a cigiszag, akkor az a tüdőbe is lekerül. A tüdőhólyagocskák kipukkannak, csökken a légzési felület.
A másik: milyen dolog az, hogy a nap 24 órájában a mások bűzét szívja a szomszéd, ehhez nincs joga. Ez biztos, van erre törvény, csak buták és félénkek az emberek, nem mernek lépni.

macihagyma 2016.08.21. 10:56:09

@Karnevál: 9 éves volt a háború végén.

Karnevál 2016.08.21. 11:15:20

@macihagyma: nyilván te is dohányzol és képtelen vagy megérteni a dolgot, de nem tudom mit szólnál ha a közvetlen szomszédod naponta oda ürítené ki a saját vizeletét és székletét, hogy nesze szagold, bár attól még nem lesz egészségkárosodásod. Senkinek nincs joga mások egészségét veszélyeztetni, károsítani. De ezt többnyire csak intelligens emberek értik meg.

DanteTM 2016.08.21. 11:26:50

Mi ia dohanyzunk, de soha egyetlen panasz nem volt, ugyanis a wcben kiszedtem a szellozteto "gombat" igy azonnal kiszivja a fustot, meg a konyhabol is....utalom mikor mas fustjet kell szivni (dohanyos letemre) ezert az erkelyen nincs bagozas....ellenben alattunk levo lakasbol egy ideig rendszeresen dol be a fuszag....
lehet masokra odafigyelve, nem zavarva is mergezni magunkat

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.08.21. 11:42:35

@$pi$: de igen. Ezt úgy hívják, hogy passzív dohányzás, és a nemdohányzók védelméről szóló törvényt pont emiatt hozták. Ezért tilos még a buszmegállóban is bagózni. Csak a bunkó szomszédokra nem vonatkozik, igaza van a többi kommentelőnek, ezek csak az erőszakból értenek. Pofán kell vágni az ilyet, a szép szó nem használ.

Karnevál 2016.08.21. 11:57:16

@Tuschinger elvtárs vagyok: ha valaki tud ajánlani nekem valaki, aki hajlandó szívességből vagy akár pénzért is pofán vágni az szomszédod egy 80 éves néni védelmében, az jelezze kérem. Vagy végre alakuljon már meg egy dohányzás elleni kommandó, s most nem az intelligens dohányzókról elleni fellépésről beszélek, mert akiben van annyi tisztesség, hogy ne zavarja a szomszédot és pláne egy beteg ember életét nem veszélyeztesse, azzal semmi baj nincs. Én a bunkó, alulszocializált bagósról beszélek, akinek semmi nem szent, s lazán elnézné, hogy egy idős néni akár úgy befulladjon, hogy az végzetes is legyen. komolyan mondom én elborzadom némelyik kommentelőn, hogy mit enged meg magának.

Drago Brutic1 2016.08.21. 12:19:15

Kedves Krisztina! AZ apám is SOPD-ben halt meg, az utolsó stádiumban oxigénpalackhoz, ágyhoz kötve, 20% közeli tüdőkapacitással. Sajnos azt kell mondjam, ilyenkor a cigifüst kevésbé káros, mint a fülledt, párás időjárás, ami erős fulladást okoz, vagy egy összeszedett tüdőgyulladás, ami végzetesen ront a beteg állapotán. Posztodból persze nem derül ki, édesapád milyen állapotban van, a betegség nem visszafordítható, csak lassítható. Megértem, hogy próbálod az életkörülményeit javítani. De miért nem próbálod meg szomszédaiddal a problémát megbeszélni? Biztos vagyok benne, hogy az emberek 90% tolerálná a kérésedet. A perrel való fenyegetőzés nem megoldás. Másrészt arra is kíváncsi lennék, édesapádnak mik voltak a kórelőzményei, ez enyémnek kb 40 év erős dohányzás, 5 év leszokással (már késő volt).

rohamcickány 2016.08.21. 12:28:55

@DanteTM: bírom ezeket. Hozzánk meg dől be a füst a 10-en, mert a közös strangra bekötött elszívóknál meg a budibam cigiznek...

2016natsu 2016.08.21. 12:37:33

Azért kiváncsi lennék arra, hogy a nemdohányzók érdekébe bevezetett megállói 50 ezer forintos bírságból mennyi pénzt szedett be és kicsoda? És ugyanez a kérdés a dohányzók védelmében bekamerázott aluljárók esetén is. Egyáltalán a táblák, kamerák magyarosan közbeszerzett értéke megtérült-e? Vajon hány fő munkaerő foglalkozik a bírságok kiszabásával. És vajon ha valaki erre rákérdezne az illetékes hivatalokban, akkor mekkora költsége lenne a nyilvános adatnak :)

Ha bárkinek az a tévképzete van, hogy a nemdohányzók érdekében történt valami, akkor csak sétáljon el egy pályaudvar bejáratánál. Oda koncentrálódik az, ami nincs egyenletesen elosztva a pályaudvar területén. És próbálja meg kikerülni a bejáratot, ha fel akar szállni a vonatra.

A dohányosok olyanok mint akik megkövezéskor elhajítanak egy követ. Nem tudni pontosan kinek a köve öli meg az áldozatot, de mindenki részes a gyilkosságban. És nem egy áldozat van. Eszerint a gondolatmenet szerint a dohányosok tömeggyilkosok.

CyberPunK 2016.08.21. 12:43:07

"hanem az édesanyám konyha ablakával szemben kiülve a közös erkélyre,"

"hiába van új bejárati ajtó,"

Esetleg nem az ajtót kellene cserélni, hanem az ablakot.

Amúgy eszem-faszom megáll, mit nem képzelnek magukról az emberek. Menjenek már a picsába, komolyan otthon se lehet dohányozni? Az az erkély a saját tulajdona, ha zavar a cigifüst, akkor költözz kertes házba.

@eMJe: "Leköptem, sőt, "frissebb" pillanatomban lehugyoztam az erkélyről."

Na, téged is megkínálnálak egy kis kén-hidrogénnel az ammónium támadás után. Aztán megbeszélhetjük a gondjainkat, gondolom egy másik 120 kilós személlyel szemben már annyira azért nem vagy erős.

CyberPunK 2016.08.21. 12:44:48

@2016natsu: Ja, meg a dízelesek is, de az más, az közlekedési eszköz, az oké. Holott sokkal több légúti halálért felelős, mint a passzív dohányzás. Elmehetsz te is a picsába.

nniicckk 2016.08.21. 13:41:34

Latni kene a szituacitot, de nem igaz, hogy nem lehetne legmentessen leszigetelni az ajtokat ablakokat.
Ez persze csak vegso megoldaskent, ha annyira primitiv bunko a fustolo szomszed, hogy mas megoldas nincs.

alien 2016.08.21. 14:02:03

El kell ezeket az ügyeket indítani. A képlet egyszerű van valakinek egy bizonyítottan káros és egészségkárosító szokása. A káros anyag tőle hozzám jut. Ez jogellenes, adott esetben birtokháborítás. Sérelem díjat lehet követelni és eltiltást. Csak nincsenek ilyen ügyek. Az én láncdohányosaim pokolla tettek 4 évemet.

alien 2016.08.21. 14:04:22

@CyberPunK: figyelj csak ide nem zavarhatsz mast se a zajoddal, se a fustoddel. Költözz akárhová. A dízelt a forgalmat és az ipari szennyezést korlátozni kell. De az nem igaz, hogy az erkély fustgerillai miatt ne maradhassak meg a lakásomban.

alien 2016.08.21. 14:05:40

@2016natsu: azok. Pl a sajat gyerekukre is füstölnek.

Karnevál 2016.08.21. 14:29:06

@Drago Brutic1: Itt egy Édesanyáról van szó, aki soha nem dohányzott, nem italozott, egész életében másokon segített. A COPD-je nem visszafordítható. Persze, hogy az volt az első, hogy nagyon szépen és alázatosan megkérte a szomszédot, hogy ne a 2 lakásos közös folyosón dohányozzon, hiszen van saját erkélye,de a kb. lánya lehetne életkorú szomszéd kinevette és közölte, hogy ő ezer éve itt lakik és kész és nem fogja abbahagyni.

Karnevál 2016.08.21. 14:31:02

@rohamcickány: én azt gondolom, ha káros tevékenységet folytatok, akkor nekem kellene mindent megtennem, hogy azt mások zavarása nélkül tegyem.

Karnevál 2016.08.21. 14:32:41

@2016natsu: teljesen egyetértek, nekünk nem dohányzóknak és az intelligensen másokat nem zavaró dohányosoknak kellene létrehozni egy szervezetet azért, hogy mások tudatosan, akarattal ne károsítsanak minket.

Karnevál 2016.08.21. 14:34:53

@CyberPunK: már megbocsáss, de úgy látszik szövegértési problémáid vannak, nem saját az erkély, kettejüké, mert onnan nyílik a lakás ajtaja. De a dohányzó szomszédnak van külön saját erkélye is. De oda nem megy, mert akkor büdös lesz a szobája. Így legyen büdös másé ás szagolja napi 20 órában. Klassz és korrekt hozzáállás a részedről.

abucsuba 2016.08.21. 14:35:32

@CyberPunK: Persze. Költözz el, ha zavar a bunkó szomszéd cigifüstje. Költözz el, ha a szomszédnak vasárnap reggel 6-kor van kedve flexelni. Költözz el, mert zavar, hogy a Sziget Fesztivál miatt egy hétig zombiként jársz be dolgozni. Nem szoktam ilyen írni, de menj..... (Tudod mit, most sem írom le, képtelen vagyok bunkó lenni, sajnos.) Miért is? Mert demokrácia van és mindenki olyan tahó lehet, amilyen akar? Magyarország én így szeretlek!

Karnevál 2016.08.21. 14:36:45

@nniicckk: az ajtó már cserélve lett, új ablakot hiába vesz, ha kinyitja szellőztetni, hiszen konyhai ablakról van szó, dől be a cigiszag.

Karnevál 2016.08.21. 14:41:04

@abucsuba: @Drago Brutic1: még egy gondolat: lehet, hogy a párás idő károsabb, de az ellen nem tudok tenni, a dohányzó szomszéd pedig tudatosan öli a COPD-s szomszédot, pedig fel lett rá hívva a figyelme, sőt szépen meg is lett kérve, hogy a saját erkélyén dohányozzon.

Karnevál 2016.08.21. 14:43:04

@abucsuba: Kedves Abucsuba, nekem is az a gondom az ilyen alakokkal, hogy nem süllyedek le a szintjükre. Szerinted érdemes lenne egy dohányzás elleni civil szervezett létrehozni? Talán lehetne nyomást gyakorolni és kieszközölni olyan törvényeket, melyek be nem tartása esetén valóban kötelezik a másikat a cselekvés abbahagyására.

Karnevál 2016.08.21. 14:48:36

@alien: most már 1 ügy, az biztosan lesz........elég kitartó vagyok és ha kell minden médiát megmozgatok az ügyben. Első kör a jegyző, akinek ki kell adnia a birtokvédelmet, mert nem lehet a lakásban élni így. Márpedig a birtokomat szeretném használni nyilván. A második kör a bíróság, ahol több tucat tanúval lehet bizonyítani a történteket. Szóval mindenki drukkoljon, akinek szomszéd baja van, mert azt gondolom, hogy most próbaper kezdődik. Minden infót meg fogok osztani.

CyberPunK 2016.08.21. 16:00:35

@abucsuba: Kezdjem sorolni, hogy engem mi zavar a társasházba? Kezdve a gyereksírástól, kutyaugatástól, vietnámi büdös ételétől, a fáradtolajas hűssütésön át a lépcsőházba kibaszott szemetesig? Neveljek meg egy egész lépcsőházat? Nem, arra gyűjtök, hogy költözhessek.

Killary Fucking Clingon 2016.08.21. 16:04:11

@Karnevál: gondolom te vagy a liberál bal migránssimogató gyurcsány szavazó öntő formája. Menj a kurva anyádba, neked mondjuk már 40 év is sok :)

Killary Fucking Clingon 2016.08.21. 16:05:33

@Karnevál: tudok neked 14 évig tartó garázs pert mutatni..szóval ne nagyon bízz a döntésképtelen és impotens bíróságokban.

Karnevál 2016.08.21. 16:09:17

@Shabby Bear: intelligenciád alacsonyabb, mint a kinti hőmérséklet.........

abucsuba 2016.08.21. 16:20:33

@Karnevál: Sajnos a tapasztalat azt mutatja, egy ilyen civil szervezet nem tud olyan erős hatást gyakorolni a politikusokra, hogy azok lépjenek az ügyben. Elviekben a jog szerint ma is el lehetne járni a posztban megfogalmazott probléma kapcsán (birtokvédelem), ha az önkormányzatok jegyzői nem a jogászi szakma aljából kerülnének ki (bocs a jegyzőktől,
akinek nem inge, ne vegye magára).

nniicckk 2016.08.21. 17:20:17

@Karnevál: "az ajtó már cserélve lett, új ablakot hiába vesz, ha kinyitja szellőztetni"

A szelloztetest meglehetne oldani egy ablak ventilatorral. A ventilator a konyhabol szivna, es kifele az erkelyre fujna a levegot. Vagyis a konyha szellozne, de a fust nem tudna bejonni. Lakastol fuggoen lehet hogy nem idealis megoldas, de amig tart a pereskedes, biztos jo lenne.

Karnevál 2016.08.21. 17:25:16

@nniicckk: köszönöm szépen a javaslatot, átgondolom mindenképpen és konzultálok megfelelő szakemberrel az ügyben, hogyan kivitelezhető.

Karnevál 2016.08.21. 17:34:46

@abucsuba: egyelőre nem lesz más választás, de igazából nem csupán ez a probléma, ahnem az is, hogy nyáron egész nap kb. 7-20-ig nyitva van az ajtajuk, mindent a legbelső szobában is hallani lehet, most pár perce pl. úgy üvöltette a rádiót, hogy nem lehet normálisan élni, el lehet viselni 20 -30 percben, na de nem egész napon át. A közös erkélyen van egy kis kanapéja, szemben az édesanyám konyha ablakával, attól kb. 1 méterre , s onnan füstöl befelé, maga mellé ültetve a 10 év körüli gyerekét, aki persze nem köszön, de az Édesanyám konyhai ablakát telerajzolja. Az ablak körüli falat pedig éveken át rajztáblává változtatta, mondván az előző tulaj megengedte. szóval egy döbbenet. De. elolvastam alaposabban a lakásszövetkezet házirendjét, s abban az van, hogy a közös erkélyre nem tehet ki semmilyen berendezési tárgyat, a kanapé pedig az. Másik: a közös használatra szolgáló helyiségekben, FOLYOSÓN, lépcsőházban és liftben dohányozni szigorúan tilos. Nos kap egy felszólító tértivevényes levelet, közben megyünk a jegyzőhöz, kihívom a Médiát, biztosan lesz olyan, akit ez érdekelhet, s ha kell, akkor megyünk a bíróságra is. Mindenképpen végigviszem az ügyet, legyen ez egy precedens értékű példa. Megjegyzem, az eddig általam leírtak nélkülöznek minden költői túlzást vagy nagyítást, Persze megpróbálhatom azt is, hogy akkor hegedülők az anyám konyhájában, amikor bömbölteti a zenét, s ráadásul igyekezném ezt jó hamisan tenni.........de azt hiszem ezt mégis elvetem...legyen a törvényes út, amit ha szükséges az ország legjobb ügyvédével fogok végigvinni. Ha én nem zavarok senkit, akkor engem se, ez ilyen egyszerű.........azok pedig, aki szerint egy 80 évesnek már koporsóban van a helye üzenem, hogy hasonló jókat kívánok a szeretteiknek, már persze ha van nekik.......

Mikiapó 2016.08.21. 18:10:49

@eMJe: Én csak 115 kiló vagyok, DE NEM MÁSODRENDŰ ÁLLAMPOLGÁR, ahogy sok bunkó nemdohányzó gondolja! Például Te is, tahókám, kimennék, és nyugodtan közölném, hogy a saját lakásomban dohányzom, nem érdekel a véleményed! Amúgy családi házban lakom, és gyárts magadnak kistesót!!!

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.08.21. 19:41:08

@Mikiapó: nem vagy másodrendű állampolgár, csak egy elsőrendű büdös tapló gyökér. Fulladj bele a saját mocskodba, de miért kell másokat is kinyìrní a büdös sz@roddal?

Karnevál 2016.08.21. 20:10:31

@Tuschinger elvtárs vagyok: köszönöm, hogy megírtad neki helyettem is, nyilván az ő IQ-ja is alacsonyabb, mint a kinti hőmérséklet! Megígérem mindenkinek, aki szenved a kulturálatlan dohányzóktól, hogy végigviszem Édesanyám ügyét és itt tájékoztatom a Többieket a fejleményről. Hiszem azt, hogy állhatatosan, indulatok nélkül, de kellő keménységgel célt érek, mint eddig is az életemben. Sokszor kellett küzdenem, de mindig sikerült. Élni és élni hagyni! Ezt kellene szem előtt tartani.

Karnevál 2016.08.21. 20:17:50

@Mikiapó: igen, csatlakozom az előttem szólóhoz, bunkóságod végtelen........mérgezd magad, s dögölj meg, de engem nincs jogod magaddal rántani. Nem tudom, miért nem jut el a csökkent értelmi képességedhez, hogy én nem okozok senkinek kárt, nem füstölök, nem büdösítek, nem zajongok stb. Te mit képzelsz magadról egyáltalán? A kb. 8 osztályoddal, amiből négy első és négy napközi kb. Észérvekkel nem tudsz játszani azt már látom. Mérgezd meg a szeretteidet, de másokétól el a kezekkel, remélem világos voltam te ritka kőbunkó...........Kívánom, ha rákos leszel, gondolj rám a nyomorodban....de sok dohányost láttam már végstádiumban, akik ezerszer is megbánták, hogy füstöltek.........csak tudod akkor más késő és kutya módon megszenvednek a saját halálukért, a falat kaparják és könyörögnek egy fecskendő morfiumért....nos én a magadfajtáknak még ez utóbbit sem adnám.....s nem vagyok büszke magamra e pár sorért, de kinyílik a bicska az ember zsebében. Még te károsítasz és én legyek kussban, S tűrjem, mert te így határozol? Miféle rohadt önző dög az ilyen? Halálos ágyadon jussak eszedbe.......s hidd el, eszedbe is fogok, ahogy annak pár hasonlónak is, akik már nincsenek.........

Karnevál 2016.08.21. 20:21:01

@Mikiapó: ja, és természetesen a másokat is emberszámba vevő dohányosokra az előbbi irományom nem vonatkozik.

Karnevál 2016.08.21. 21:36:27

@Krumpli Bogart: ezt úgy érted, hogy másféle cigi esetén nem szólna a szomszédod és ezért normális a szemedben? Elnézést, de én nem így gondolom, ugye nem baj? A szomszédod vagy szintén dohányos vagy bátortalan, s nem mer szólni. Én bizony szóltam az enyémnek, amikor a dohányzásától számított 25 méterre is bejött a cigiszag, ráadásul a gyermekem szobájába. Azóta máshol dohányzik, neki volt ennyi intelligenciája.

Sandor Akarki 2016.08.21. 21:43:27

Birtokvédelmi eljárás.
1) Bíróságtól kell kérni, hogy tiltsa meg a szomszédnak az olyan helyen való dohányzást ahol a egészségkárosodást okozhat. Bírósági határozat akár rendőrrel is végrehajtható.
2) A füsttől a lakás értéke csökken (nem dohányzó tuti nem veszi meg, én sem venném). Meg kell hirdetni a lakást eladásra és utána anyagi kártérítési igénnyel beperelni a szomszédot. Bírótól függ, simán megállhat az igény.

Mikiapó 2016.08.22. 00:10:34

@Karnevál: A tusolós elvtársaddal együtt kinyalhatjátok, miután nyeleset fingok!

80 éves amúgy is rontja a haldokló nyugdíjrendszer hatékonyságát, gondolom, közel 30 éve nyugdíjas, élt eleget a mi pénzünkön!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.08.22. 10:10:15

@CyberPunK: mekkora fasz vagy te, te vagy a köcsög, és neked áll feljebb. Úgy gusztustalankodj, hogy mást nem zavarsz, ennyi. Ha az erkélyen bagózól, lehugyozom a fejed, és a ha feljössz, beengedlek, és jogos önvédelemből agyonverlek egy vasrúddal.
Az ilyenekkel így kell bánni.

Karnevál 2016.08.22. 10:48:32

@Mikiapó: Édesanyám 15 éve nyugdíjas, nem 30 éve, közel 50 évet dolgozott!!!!! Soha nem lógott vagy lazsált, szóval azt gondolnám, nem kellene a krematóriumba mennie még. Tudod, amikor Ő dolgozott, te még valószínűleg elgondolás nem voltám, de jobb is lett volna, ha az ilyen igazi férgek meg sem születtek volna, mert a társadalomnak csak parazitái lehetnek, hiszen te is az vagy. Mérhetetlen keserűségedből maximális kikövetkeztethető a nyomorod, a boldogtalanságod, az, hogy dupla nulla tagja vagy a társadalomnak. Tőles sokkal különbeket dobáltak le az ókorban a Taigetoszról, milyen kár, hogy ma már ez nincs így, mert a kezdő lökést eseteben szívesen megadnám. Ja és mellesleg üdvözlöm a nyilván hasonlóan kultúrlény szüleidet, s csak gratulálni tudok ahhoz, hogy egy genetikai hulladéknak adtak életet. Forrj a magad boldogtalan, nincstelen kis nyomorult életedbe, egy belül kishitű, ám kívül mást mutató, tanulatlan, alulszoc vagy. Csak szánni tudlak, pszichésen ápolásra szorulsz, remélem lassan kinyit újra az OPNI, bérelj magadnak egy dühöngő szobát.

Karnevál 2016.08.31. 07:49:45

@Nouby: igen, alakulnak a dolgok, úgy néz ki a birtokvédelem működni fog, de ezt majd biztosan akkor jelzem, ha kezembe lesz a papír.

Admin Kapitány · http://szomszedhaboru.blog.hu 2016.09.01. 20:24:27

@tízes: A kommented kitörlöm, mert itt csak el fog veszni, ettől pedig többet ér, ezért inkább leközlöm a következő bejegyzésben az olvasói komment rovatban. ;) Üdv

tízes 2016.09.01. 21:29:05

@CyberPunK: "Kezdjem sorolni, hogy engem mi zavar a társasházba? Kezdve a gyereksírástól, kutyaugatástól, vietnámi büdös ételétől, a fáradtolajas hűssütésön át a lépcsőházba kibaszott szemetesig? Neveljek meg egy egész lépcsőházat? Nem, arra gyűjtök, hogy költözhessek. "

Ezek közül egyik sem káros az egészségre. A dohányfüst pedig bizonyítottan az. Engem a felsoroltak közül egyik sem irritál annyira, mint a kéretlenül beáramló dohányfüst.

Egyébként a kutyaugatás ugyanaz a kategória tud lenni, mint a dohányzás. Habár engem a kutyaugatás nem zavar, pedig ugatós a szomszéd kutyája. Ennek ellenére megértem, hogy másoknak a folytonos kutyaugatás ugyanolyan zavaró, mint egy nem dohányzónak a dohányfüst.

Ha csak egyetlen alsószomszédom dohányozna és napi 2-3 szálat szívna csak, valószínűleg vállat vonnék. Az a bejön-kimegy kategória, az pont olyan, mint az egy-egy vakkantás. De a neveletlen kutya folytonos vonyítása a láncdohányos füstjével és a láncdohányos büdös lakásának kipárolgásával egyenértékű.

Mit gondolsz, a kertes övezetben nem lesz egy tuskó féreg sem, aki mindenféle műanyag hulladék égetésével fűti a lakását? Vagy aki hajnalban már kalapálja a traktort, vagy netán be is indítja, vagy teszi ezt egész hétvégén?
Ne hidd, hogy vidéken, vagy kertes övezetben semmi zavaró tényező sincs! A kutyák ott is ugatnak, a tyúkól büdös, a széljárás a közeli tehénistálló felől is hozhatja a bukét, a kecskeszag sem üdítő, olykor megjelenik a szippantós kocsi... amikor az egyik szomszéd abbahagytja a fűnyírást, elkezdi a másik. És akkor még nem említettem a folytonos nyári grillpartikat és sütögetéseket.
Persze nyilván én is inkább költöznék saját, nagy földterületre a kacsalábon forgóba, de ahhoz még nekem is gyűjtenem kell... viszont addig szeretném itt élhetővé tenni a mindennapokat.

Miért gondolják, hogy a "jogom van a saját erkélyemen/lakásomban dohányozni" kijelentés erősebb a "jogom van a saját erkélyemen/lakásomban dohányfüstmentes levegőt szívni kijelentésnél. Míg az egyik bizonyítottan egészségkárosító tevékenység a környezet számára is, addig a másik lételem.

tízes 2016.09.01. 21:39:39

@Admin Kapitány: Ijesztő, de rendben, ahogy jónak látod. Viszont későn olvastalak, azóta írtam ide még egyet, szerintem abból is felhasználható az utolsó bekezdés.

RedWing 2016.09.13. 16:01:47

Na mármost, teszem azt megkapjátok a bírtok védelmet. Ezen túl a saját erkélyén fog cigizni. Gondolom az pont átellenes oldalon van a közös erkélyhez képest. Ha ott cigizik és mégis a közös erkély felé viszi a huzat a füstöt, akkor mit csináltok? Az nem lesz zavaró?

tízes 2016.09.13. 21:34:38

@RedWing: A birtokvédelem a Te birtokodra beáradó füst ellen hivatkozik védelmet nyújtani. Tehát azzal a tevékenységgel, ami károsítja a környezetében élők egészségét, fel kell hagynia, vagy takarodjon kijelölt helyre dohányozni, vagy húzzon le az utcára.
Én is a fitnessz teremben ugrálok, nem itthon... vagy tartsak magamnak éjszakánként kangoo edzést? Megtehetem, mert a saját lakásomban csinálom. Még csak mások egészségét sem károsítanám vele, ha csak az nem minősül annak, hogy nem tudnának aludni az alattam lakók, és ezért károsodna az egészségük.