Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

37. Olvasói levél.: Undorító dohányosok

2016. október 16. 10:01 - Admin Kapitány

olvkomment.jpgEbben a bejegyzésben egy korábbi olvasói levélhez írt hozzászólásban írja le részletesen egy olvasónk, hogy milyen egy aktívan dohányzó lakó közvetlen szomszédságában élni.

Szintén dohányos szomszédokkal van porblémám. Csak nekem nem veszélyeztetik beteg rokonomat ezzel a tevékenységükkel, csupán az én egészségemet, valamint bebüdösítik az életteremet, az egész lakást, a függönyöket, a bútorokat, az összes ruhámat, a szélcsendes napokon olyan szinten megreked okádék bűzük a nappalimban, hogy még a hajamnak is kocsmaszaga lesz. Ellenben ha lehullik két szirom muskátli a virágaimról az erkélyükre, akkor rögtön felkiabálnak. Három oldalra nyílnak ablakaim+erkély, de mivel minden alattam lakó dohányzik, mindenhonnan nulla-huszonnégyben áramlik be a putribűzük.

A konyhaablakot gyakorlatilag egy éve nem merem kinyitni (mert a folyamatos bagózásuk mellett rothadó kutyát is főznek ötödször használt fáradtolajban). Már éjszakára sem merek nyitva hagyni semmit, egyszer fulladva ébredtem, állt benn a füst a hálóban. Amikor elmegyek itthonról, akkor is inkább mindent bezárok (pedig régen mindig nyitva hagyhattam az erkélyajtót). Így mire hazaérek 60%-os páratartalom fogad, de még mindig jobb, mint a tömény füst. Persze utána meg szellőztetni sem mindig tudok, mert akkor is csak a fertelmes bűz ömlik be. Hangosan szoktam dohogni, és néha idegességemben botladozom, valamint a bútorokat is egy időben meglehetősen gyakran toltam a lakás egyik feléből a másikba, így az alattam lakók érzékelték, hogy problémám van. Azt találták ki, hogy valami fertelmes illatosítóval próbálják elfedni gyomorforgató dögszagukat, de sajnos így meg citromos illatú dögszag árad fel.

Emlékszem, gyerekkoromban még a konyhaablak is folyton nyitva lehetett, azóta kicserélődtek a lakók, kivéve azt, amelyik régen is láncdohányos volt, csak akkor még dolgozott, most meg nyugdíjas így egész nap ráér bebüdösíteni a lakásomat.

Az a baj a bagósok 90%-ával, hogy rettenetesen igénytelenek és senkire sincsenek tekintettel, de elvárják, hogy rájuk mindenki tekintettel legyen. Vagy bűzben élnek és büdös a lakásuk, a ruhájuk, a hajuk, még a bőrüknek is bűzös kipárolgásuk van, ebben az esetben pl. fogalmuk sincs, hogy milyen zavaró a káros tevékenységük mások számára. Vagy azért járnak az erkélyre dohányozni, mert ők maguk sem bírják elviselni a füstöt. Az utóbbiakkal célt lehet érni sima kommunikációval, mert különbséget tudnak tenni büdös lakás és nem büdös lakás közt, de aki 40 éve doghányzik a bűzös putriszagú lakásában, aminek a falai is ontják a hullaszagot, és soha senki nem szólt rá, azt nem az én kérésem fogja levezetni az utcára sétálni.

Egyébként meg miért kell megkérni a dohányost arra, hogy ne dohányozza tele a lakásomat? Nem teljesen magától értetődő? Mint ahogy az is, hogy nem rázom ki a rongyot az erkélyen, vagy nem lesöpröm az erkélyt, hanem felporszívózom. Amióta nyilvánvalóvá vált számomra, hogy nincsenek rám tekintettel, azóta én sem úgy szedem le az elszáradt leveleket a muskátliról, hogy az egész cserepet behozom a fürdőkádba (pedig régebben így csináltam).

Írtam egy kis versszerű dalocskát két akkordra, arra gondoltam, hogy amikor rágyújtanak, akkor kiülök az erkélyre és eléneklem nekik, hiszen az sem tilos. Ebben elénekelném, mennyire igénytelenek, és milyen gusztustalan a mentalitás, amivel az erkélyen állnak és bebüdösítenek másokat... de valószínűleg ez sem érne semmit, örülnék, ha jogi úton, törvényesen lenne megoldás a problémára. Sajnálom őket, mert azt hiszik, velük van problémám, pedig csak az undorító szokásukkal, és azzal is csak azért, mert rám erőltetik.

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy jelentse itt a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr8411670004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

PonDrow 2016.10.17. 10:37:21

Együttérzek a poszt szenvedő alanyával. Esetleg egy lakáscsere valamelyik dohányossal (értékegyeztetve, stb.) megoldhatná a problémát (akkor a füst nem hozzá áramlana be alulról)

PonDrow 2016.10.17. 10:40:32

@Dummy Druggist: a probléma a dohányfüsttel van. Elég lenne a dohányfüstöt betiltani (mint az autóknál a környezetvédelmi besorolásoknál). Tőlem úgy dohányzik bárki a saját pénzén, ahogy akar HA nem ereget füstöt, mert az zavar. Nem az, hogy dohányzik. :)

Netszamuráj 2016.10.17. 10:43:14

@PonDrow: Azért ez a lakáscsere kissé abszurd ötlet. Tiéd egy lakás akár már évtizedek óta - vagy akár születésed óta ott laksz -, felújítottad, ráköltöttél egy csomó pénzt, minden zegzugát ismered. Azért mert egy seggfej költözik alád, nem hiszem, hogy pikkpakk fel kéne ezt adni. Illetve a dohányosok ugyanúgy utálják más dohányfüstjét, tehát senki sem akarna a dohányzó fölé költözni. Nálunk is vannak erős dohányosok a házban, akik simán a lépcsőházban füstöltek, de egy lakógyűlés után ki lett írva, hogy ezt ne tegyék, azóta mindenki kijár az udvarra dohányozni. Így is bejön egy kicsit a füst néha, de sokkal-sokkal elviselhetőbb.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2016.10.17. 10:47:58

@Dummy Druggist: nem érdekes, hogy _neked_ mi jó. Attól még másnak, köztük nekem, rossz. És _ettől_ lesz erkölcsi kérdés, hogy másra is hat.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2016.10.17. 10:49:30

a dohányzás NEM magánügy, mert a füst terjed, a csikk szemét, a tűzveszély közügy. Emiatt sokkal rosszabb, mint minden más efféle káros szokás. Igen, az ivásnál is, mert egy mértékletes ivó _semmilyen_ kárt nem okoz másban, egy mértékletes dohányos meg de.

Netszamuráj 2016.10.17. 11:00:26

@peetmaster: Jó a blogod. Mondjuk a címe kicsit megtévesztő, mert azt hittem csak a dohányzásról szól.

guy 2016.10.17. 11:04:56

Szerintem a poszter már ott is cigifüstöt lát, ahol nincs. Biztos olyan zölden él, hogy már fotoszintetizál, ezért hallucinációi vannak.

Egy kis füst meg nem árt senkinek.

élhetetlen 2016.10.17. 11:46:13

@Netszamuráj: Azt hiszem, nem érted az esetet. Mind a három oldalon füstölnek alatta, és mindig mindhárom irányból fúj a szél egyszerre, ami az összes füstöt beviszi a lakásába. Nála nincs olyan, hogy egész nap nyugati szél fúj, és akkor a keleti oldalon szellőztethetne, mert onnét elfújná. Sőt, ha nem fúj a szél, akkor az idomított füst nem száll fel, hanem bekanyarodik hozzá. Tehát a teraszon dohányzás sem jó...

hillman. 2016.10.17. 11:49:35

Társasház egy közösség. Vannak jo és rossz tagjai vagy elfogadod öket igy, vagy még sokat leszel ideges.

Errefelé nedves avart égetnek mostanában és jol megáll a ködben a füst, azután egész télen fütenek minden szarral a szomszédok. Annak a füstje is jol megmarad; szélcsendes idöben egész sürü szmog van. Ha a csirkésfelöl fuj akkor meg csirkeszag van.
(meg ugatnak a kutyák; kukorékolnak a büdös dögök, zsibonganak a gyerekek; visit a malac minden etetésnél; valakik valahol mindig épitkeznek; a szomszéd délelöttönként körfürésszel tüzelöt aprit...ha csak cigiznének a pofámba rendkivül boldog lennék; és a belpolitikát meg sem emlitettem. )

Amiota nem lehet kocsmában cigizni azota itt üresek és a többség otthon kocsmázik.
Lehet, kevesebbet cigiznének a pofádba ha máshol is tehetnék, de mivel az ember csak otthon cigizhet kedvére igy (mivel dohányosok közt laksz) te jobban megszivtad. Talán nem kellett volna mindenhonnan kitiltani a dohányzást.

taffer 2016.10.17. 11:53:19

A poszter gondja érthető, de a reakciói (dübörgés a "bűnösök" feje fölött, szemetelés az erkélyükre, gúnydalocska éneklése) borítékolhatóan nem megoldani fogják a problémát, hanem elmérgesíteni. Ha valakinek ilyen formában hozod tudomására, hogy amit csinál, az nem tetszik neked, azzal csak sértődöttséget és további agressziót fogsz kiváltani.

Ha már túl vagy a kezdeti (egyébként tök érthető) bosszúálló gondolatokon, és _ténylegesen_ a probléma megoldására szeretne koncentrálni, vedd a bátorságot, és utalgatás/üzengetés/idegesítő megnyilvánulások helyett először is beszélj az illetőkkel, és közben próbáld te is az emberi oldaladat mutatni.

Ha reflexből azt mondod erre, hogy "de hát ezekkel másképp nem lehet", akkor te sem vagy jobb a deákné vásznánál. Kezdetnek javaslom, hogy olvass egy kicsit az erőszakmentes kommunikációról.

Egyébként sok sikert, nekem is ismerős a probléma. A legrosszabb az volt, hogy még a csukott ablak sem segített, mert a csövek mellett is feljött a füst.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.17. 11:56:35

@peetmaster: ahogy elnézlek, te egy nagyon idegesítő fasz vagy. Tehát üldözésed helyes, eliminálásod egyenesen kívánatos (a többség nyugalma érdekében)

Hörömpő cirkusz világszám 2016.10.17. 12:01:59

@Ylim: A dohányost kötelezzük rá, hogy alakítson ki bagószobát, haha. Továbbá a neked nem tetsző szagú kaját főzőket is kötelezzük arra, hogy csak kellemes illatú hozzávalókat használjanak, vagy fővesztés terhe mellett tiltsuk meg a szellőztetést, mert átjön a büdös hozzád? Apropó, kezdeményezted már a pálpusztai betiltását? Ja, a hangosan szexelők meg alakítsanak ki hangszigetelt baszobát, mert éjjelente zavar a nyögdécselés meg a sikongatás?
Ezek mind olyan "mániák", amik másokat zavarnak. Itt a megoldás: tilcsuk be! Törvényben!
A betartatás végett állítsunk fel házmesterkommandókat, minden társasházba egyet-egyet. A kommandóknak fegyverviselési engedélyt és felhatalmazást a helyszíni főbelövésre.

A világ más területén a társasházak viselkedési szabályzatával oldják meg az ilyen és ehhez hasonló konfliktushelyzeteket. Az új tulajdonos vagy bérlő költözés előtt megismeri a szabályzatot, aláírja, hogy elfogadja. Dohányozni vagy a lakásban, vagy az erkélyen lehet, a közös használatú helyiségekben tilos.
A szabályzat kitér arra, lehet-e és ha igen, mit tartani pl. a lépcsőházban, mikor lehet zajjal járó tevékenységet folytatni, meddig lehet hangoskodni, milyen hulladékot melyik kukába kell tenni stb.
És betartják. Ennyi. Nálunk ilyet miért nem lehet?

Jakab.gipsz 2016.10.17. 12:03:14

A szokásos műbalhé.
Tipikus eset annak a jelenségnek amikor egy pszichopata igazságot követel, mert a szomszéd a saját lakásába dohányozni merészel.
Valószínűleg az illető csak és kizárólag csak kölni vizet pisikél, amit viszont a különleges összetevője miatt, mindenkinek dicsérnie kell, nyilvánvalóan itt a tökéletes homo sapiens panaszkodik.

Tehát minden olvasónak kötelessége ajvékolni, nahát milyen okos, és nagyon szépen kifejtette, a dohányzók a patás ördögök, a "ott a bűnös feszítsd meg" , jöjjön a népharag, lincselésre felkészülni, köveket begyűjteni.. Aki pedig vonakodik az antidemokratikus, rasszista, nyilvánvalóan homofób stb. unalmasan hülyék vagyunk.

nu pagagyí 2016.10.17. 12:09:09

A blogíró a kákán is csomót kereső típus. A békés egymás mellett élést úgy képzeli, hogy mindenki pont azt szereti, amit ő. Ez a típus szokott egy luxusszállodában is nyakra-főre reklamálni, vagy szerényebb helyen luxust követelni. Külföldön minden idegen szokással baja van, a kaja meg értelemszerűen szar. Mindent végletesen csinál, vegetáriánusként megjegyzéseket tesz a húsevőkre, "zöldként" mindenkibe beleköt, aki nem lebomló szatyorral mászkál. Feltételezem a szomszéd sem külön, csak másképp. Egymásra találtak.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.17. 12:13:52

@Wrex: sajnos egyet kell veled értenem, de nem teljesen maradéktalanul. A bunkó az akár dohányzik, akár nem, bunkó. Csak füstölő blázzal a kezében könnyebb kiszúrni, hogy megint egy dohányzó bunkó.
A rend éber őreinek következetesen be kellene tartatni a törvényt. Buszmegálló +/-5m, üzletek bejárata (HJE) +/-5m, tömegközlekedési járművön (!) tilos a dohányzás. A tömegközlekedésben pölö at tetszik még, hogy a paraszt, mielőtt felszállna, az ajtó előtt még szív egyet a dekkből, majd felszállás után, az utastérben fújja ki a füstöt. Ez is kb kortól/nemtől/rassztól független.
De ugyan így megvannak a nemdohányzó bunkók is. Amelyik az istennek sem nyitna ablakot a buszon (mer' klíma van vazze!), pedig a) meg lehet rohadni a melegtől, b) 60 ember izzad/bűzölög, de akkor sem enged be levegőt ha ő is majd' megdöglik (mer' klíma van ércsedmámeg!). Beáll a babakocsi(k)nak fenntartott helyre, de akkor sem mozdul, amikor már a 3. babakocsival szállnak fel (ennek alternatívája amelyik babakocsival akar felszállni a tömött buszra, látja hogy nincs hely, de tolja előre a babakocsit, mint a véres kardot, mert NEKI JOGA VAN). Áll az ajtó előtt keresztbe, miközben sokan leszállnának, ő inkább jobbra-balra lépeget (táncol?), de le nem szállna, hogy a többinek könnyebb legyen. Toporzékol az ajtó előtt, hogy miért nem nyitja ki a sofőr, pedig NEKI kellene megnyomni a gombot. Autóval a belső sávból kivág jobbra (2 sáv, a dózsán) a kanyarodó sávba, így vészfékezésre kényszerítve a sofőrt, ha az éppen nem akarja leamortizálni a buszt. Vonaton lerúgja a cipőjét, lábát felqrja arra a nem tudom minek nevezzem asztalkára (ami az IC-ken van, a szembefordított ülések között), és így utazik Miskolctól BP-ig. Lehetne sorolni napestig ...

DFK 2016.10.17. 12:14:41

@guy: Aha, a passzív dohányzás károsabb, mint az aktív. És, de árt a cigifüst. Az, hogy te a saját egészséged leszarod, egy dolog, de ha már másét is leszarod, az már nincs rendben. Más ember egészséghez való jogát nem korlátozhatod, sértheted.

ngjbp 2016.10.17. 12:15:37

úristen, ez a levélíró nagyon beteg :D ekkora frusztrált, agybeteg, nyivákoló agyhalottat! remélem jól kifüstölik :) remélem felettem lakik, megyek is rágyújtani, te fasiszta állat :)

DFK 2016.10.17. 12:21:03

Na, az itt kommentelő dohányosok mutatják be mi a baj: a többségük önző bunkó.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.17. 12:25:40

@Hörömpő cirkusz világszám: "Továbbá a neked nem tetsző szagú kaját főzőket is kötelezzük arra, hogy csak kellemes illatú hozzávalókat használjanak, vagy fővesztés terhe mellett tiltsuk meg a szellőztetést, mert átjön a büdös hozzád"

Szívemből szóltál. Annyival egészíteném ki, hogy abban az esetben, ha éhes vagyok, és kellemes illatú (kabátoshús -de nem a papírvékonyságúra szétklopfolt verzió!-, rakottkolompér, frankfurti leves, babgulasch, etc.) kaját főz, fővesztés terhe mellett 20adot kell beszolgáltatni! Ellenkező esetben a teljes kajamennyiség elkobzásra kerül :D

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.17. 12:27:07

@DFK: nemkülönben, mint a levélíró is például. De akár te is belenézhetnél a tükörbe ;)

káposzta 2016.10.17. 12:33:44

Minden dohányos, akivel találkoztam, önző volt mint az állat. Szerintem 2-3 évtizedig még eltart a bagózás, aztán betiltja ezt is az EU.

Advanced Flight 2016.10.17. 13:09:01

@hillman.: "Talán nem kellett volna mindenhonnan kitiltani a dohányzást. "

Nagyon igaz.

FlybyWire 2016.10.17. 13:24:08

@Hörömpő cirkusz világszám: a dohányzás önmagában teljesen életszerűtlen.
Irgalmatlan gusztustalan, undorító szokás, és teljesen hülye, aki ma még űzi, mivel pontosan tudhatja, mivel jár.

FlybyWire 2016.10.17. 13:24:42

@Advanced Flight: Az a baj, hogy nem sikerült tényleg mindenhonnan.

FlybyWire 2016.10.17. 13:27:18

@Dummy Druggist: Te teljesen hülye vagy.
A migráns, cigány, zsidó, buzi is egyszercsak, fiatal korában kipróbálta, milyen migránsnak, zsidónak, cigánynak és buzinak lenni, majd rászokott?

Hagyd, úgyse fogod fel, de hátha más igen.

FlybyWire 2016.10.17. 13:28:55

@Dummy Druggist: lehet, hogy neked, jó, de nyilvánosan elhülyültél tőle, ahogy az írásaid is megmutatják.

Elrettentő példára persze szükség van, úgyhogy lsz folytasd. Köszi :)

FlybyWire 2016.10.17. 13:32:18

@Jakab.gipsz: érdekes, miért ordít pár kommentelőről, hogy frusztrált, idegbeteg bagós? :D

Olyat még véletlenül sem olvasni, hogy igazad van, én is dohányzom, de odafigyelek másokra.
Pedig rengeteg ilyen dohányos van.
Fura, hogy ők nem kommentelnek ilyen helyekre.
Talán mert nem frusztált, impotens kis ideggombócok? :D

FlybyWire 2016.10.17. 13:33:43

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: tyű, látom téged mennyi minden zavar a világban. Írj még róla, könnyebb lesz...

scavengario 2016.10.17. 13:34:54

Nálunk is ez a helyzet. 9. emeleten lakom, alattunk a 8. emeleten a férj és a feleség is cigizik. Ráadásul nem is az erkélyen, hátha jobban szétoszlana a füst, hanem a konyha ablakában. Nyáron kinyitom az ablakot és húzza befelé a huzat a füstöt. Én is cigizek, bár már nagyon ritkán. Elektromosra váltottam, azt is alig szívom. De én mindig kimentem az erkélyre, télen is. Télen azért király, mert akkor ahogy kinyitják az ablakot, a WC szellőzőben fordul meg a légáramlat iránya és így a WC és a fürdőszoba is úszik a füstben.
Ez így nem jó. Nem dohányozhat a saját lakásában sem, ha nem tudja megoldani azt, hogy az egészségkárosító füstje ne jöjjön át hozzám. Menjen le a ház elé. Ha nekem ezért szólna a 10. emeleti lakó, akkor lemennék. Vagy rá se gyújtanék. Az a napi egy szál már csak dísznek van.
Mert ok, hogy néha cigizek, de az az én döntésem. Ő az én egészségemet, de főleg az 1 éves lányomét ne károsítsa. A saját kevéske cigizésemtől is óvom a lányom, véletlen se találkozzon a füsttel, ezek meg alulról tolják nekem.
Megoldás? Van működő jogi út, birtokvédelem. De ehelyett én első körben elkezdtem az erősítőt hangosabbra venni este filmnézéskor, egy robbanástól is beremegett az üveg. Hozzá tartozik, hogy ők a nappaliban alszanak, nem a hálószobának tervezett helyiségekben, azok a kamasz gyerekeké. Na ezt a kis mini dübörgés-világvégét észrevette, feljött, én meg közöltem, hogy elviseli, vagy feljelent, de én akkor a dohányzás miatt fogom feljelenteni, ami nagyobb súlyú az egészségkárosító hatás miatt aztán meglátjuk mi lesz.
Azóta még pár alkalommal döngettem nekik, most már jóval kevesebbet cigiznek és az erkélyt is használják, hallom amikor nyitja az ajtót este.

FlybyWire 2016.10.17. 13:35:42

@káposzta: nemcsak önzők, a sok kátránytól meg nikotintól agresszív barom is a legtöbb, csak közvetlen a drog adagjuk megkapása után nyugodnak le.
Ide nyilván még cigiszünet előtt, szanaszét rángó idegekkel kommentelnek egy jót, hogy legyen mivel igazolni a folyamatosan egekig felb***ott idegességüket, és mehessenek le megint munka helyett bűzölögni :)

FlybyWire 2016.10.17. 13:36:48

@scavengario: Na, végre csak ideért egy normális lelkületű dohányos is, jó azért ilyet is látni!

Funk You 2016.10.17. 13:42:15

El van ez túlozva egy kicsit. Az én szomszédaim (alul és mellettem) is dohányoznak, gyakran a teraszon is, nem mondom, hogy nem érzem néha, de ez a minden irányból hozzám száll a füst és beteríti a lakást, jaj még ablakot sem nyithatok című történet barokkos túlzás lehet a poszter részéről. Szerintem ha egy gyufa sercenését meghallja, már az idegbaj kerülgeti és akkor is érezni véli a bagószagot, ha valaki csak a gázsütőt gyújtja be vele.

nu pagagyí 2016.10.17. 13:50:54

@DFK: A passzív dohányzás körüli habverés a dohányosok elleni uszítás egyik eszköze. Körülbelül annyira káros, mint a városi levegő. Attól is nyugodtan elélhetsz 110 évig, ha egyébként kerülöd a stresszt és nem nyalsz be minden ostobaságot.

Hari Seldon 2 2016.10.17. 13:56:45

A posztol, kisit eltúlozta a lényeg hogy jobban érzékeltesse, de azért jellemző, hogy majdnem 50% aki nem ért vele egyet, pedig teljesen igaza van (a sarkítások nélkül)

FlybyWire 2016.10.17. 13:57:23

@nu pagagyí: Csak ne felejts el alufóliából sisakot hajtogatni, az bisssztosan megvéd a passzív füsttől is.

Agyaroggyant.

FlybyWire 2016.10.17. 13:59:14

@Hari Seldon 2: itt @FlybyWire: írtam ennek a fiziológia/neurológiai okáról.

Meg hát provokatív a cím is (undorító dohányosok), azaz a sok drogfüggő idegbeteg eleve véres szájjal, hegyesre köszörült fogakkal esik ide.

Klasszik kommentmágnes, well done index.

szil_ 2016.10.17. 14:00:00

@peetmaster: „a _másokra_ kényszerített füstnek a 0 az egyetlen elfogadható mértéke” Valóban? És mit szóltak hozzá az autósok, mondjuk mentősök, buszosok, kamionosok? Hogy nekik muszáj? Mert?

nu pagagyí 2016.10.17. 14:00:27

@FlybyWire: Nem tudom, mi hatalmaz fel téged arra, hogy más helyett eldöntsd, mi szeressen és mit ne. Attól, hogy nincs pénzed már cigire, nem muszáj kompenzálni.

FlybyWire 2016.10.17. 14:03:32

@nu pagagyí: Sehol nem döntöttem senki helyett, hogy mit szeressen és mit ne. Felőlem gargalizálhat kénsavval is, csak a lassú, mások számára is sok kellemetlenséget okozó agóniáját vigye oda, ahol nem szennyez vele környezetet, egészséges, hangulatot stb.

FlybyWire 2016.10.17. 14:04:47

@FlybyWire: egészségeT
@szil_: az autó egyelőre nem megy füst nélkül, de ezen már dolgoznak.

Az ember mindig is ment füst nélkül.

Egy újabb béna, szerencsétlen, szánalmas drogos "ellenérv"...

scavengario 2016.10.17. 14:06:42

@nu pagagyí: Nem tudom mi hatalmaz fel mást arra, hogy mit szívjon a kislányom és mit ne. Zárt ablaknál cigizzen. Jah, hogy ki akar szellőztetni? Én is, csak a füstjétől nem lehet. Csináljon amit akar, de más életterébe ne avatkozzon be, főleg ne egészségkárosító módon. Mit szólna, ha lemennék, bekéreckednék, telefinganám a lakást aztán eljönnék. Lenne nagy "fúj-bazmeg-undorító" meg felháborodás. Pedig az enyém nem károsítja az egészséget, csak büdös, mint az ő cigije. Háborogna, de az nem zavarja, hogy ő mit tesz másokkal. Cigis vagyok/lassan csak voltam, de mindig figyeltem másokra. A buszmegállóban, amikor szabad volt szívni, akkor is a széliránynak megfelelően szélre álltam, hogy ne a többire menjen a füst. De a magyarok többsége buta, empátiából elégtelen, megkeseredett sz*r, akit nem érdekel senki, csak önmaga és a kritikára nem magába néz, hanem habzó szájjal támad. Mert személyes sértésnek vesz mindent.

nu pagagyí 2016.10.17. 14:09:16

@peetmaster: Engem kurvára zavar a templomi harangozás. Tíccsák be aztat is! Na meg a városi nyüzsi, ihaj-csuhaj, zeneszó, indokolatlan vidámkodás. Magyarország legyen a csend országa, este 6-kor villanyoltás. Kérek engedélyt levegőt venni.

FlybyWire 2016.10.17. 14:11:05

@scavengario: "Cigis vagyok/lassan csak voltam"

Asszem elég jól demonstrálod a csökkenő függőséget ezekkel a kommentekkel :)

Respekt!

szil_ 2016.10.17. 14:15:13

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: „...tolja előre a babakocsit, mint a véres kardot, mert NEKI JOGA VAN”
Sírni fogsz, de történetesen tényleg joga van :)

szil_ 2016.10.17. 14:19:34

@FlybyWire: „...az autó egyelőre nem megy füst nélkül, de ezen már dolgoznak.”
Ez engem semennyire sem érdekel. Az én egészségem ér annyit, mint bárkié. Semmiféle jogod sincs az autóddal károsítani. Akár van megoldásod a helyzetre, akár nincs.

„Egy újabb béna, szerencsétlen, szánalmas drogos "ellenérv"...” -> gondolom magadra értetted, mert én nem dohányzom, MINDEN füstöt utálok.
Viszont a mostanában elterjedt dohányzáselleni inkvizíciót kifejezetten kontraproduktívnak tartom. És hazugnak is.

scavengario 2016.10.17. 14:19:50

@FlybyWire: Ez nem a függőség kérdése, hanem gondolkodásbeli dolog. Amikor napi egy doboz cigit szívtam, akkor is ugyanígy gondoltam, mint most. Az emberek nem figyelnek a másikra, ez a baj. Nem kell ehhez cigizni, ugyanezt látom a közlekedésben is és az élet egyéb területén is.

FlybyWire 2016.10.17. 14:25:02

@szil_: akkor is demagóg, szar szöveg barátom, mert az autók, pláne a tömegközlekedés kiváltására egyelőre nincs lehetőség. De legalább már léteznek kezdetleges megoldások ebben az irányban.

A dohányzás viszont semmit nem támogat, semmit nem old meg, semmire nem jó, és tökéletesen kiváltható a füstölős része IS ma már.

Úgyhogy baromi, baromi rossz példa, amit te is tudsz.

Next.

Terézágyú 2016.10.17. 14:25:53

Kibszott kurva bagósok.

FlybyWire 2016.10.17. 14:27:02

@scavengario: Igen, ez a normális hozzállás, és tényleg üde és kellemes meglepetés, hogy ezt is tudja valaki képviselni, dohányos létére is. Igazán üdvözítő lenne ha ez terjedne el, de sajnos igaz, amit az általános, tömérdek frusztrációra alapuló itthoni idegállapotról írtál.

De még egyszer: RESPEKT.

szil_ 2016.10.17. 14:30:52

@FlybyWire:„ akkor is demagóg, szar szöveg barátom, mert az autók, pláne a tömegközlekedés kiváltására egyelőre nincs lehetőség.”
És ott áll minden autós háta mögött a kgb kibiztosított pisztollyal, hogy márpedig muszáj beindítanod, és muszáj telepöfögnöd a levegőt vele? A kényelmedért, a profitodért károsítod mindenki egészségét.
Ez nem kényszer, hanem szokás. Éppolyan rossz szokás, mint a dohányzás.

Funk You 2016.10.17. 14:31:15

@scavengario: rossz példa. a helyes kérdés ez esetben az lenne, hogy mit szólnál, ha téged baszogatnának, hogy ne fingjál a saját lakásodban, mert zavarja a szomszédokat a bűz, ami az ablakon kiárad? a durrogásról nem is beszélve :D

Lady Ann 2016.10.17. 14:31:36

@káposzta: Amíg adót lehet szedni érte, addig nem fogják. Pláne, amíg a csókosoknak is jut belőle.

kommentes nikk 2016.10.17. 14:38:19

Aláírom, hogy szar ügy a felszálló bagófüst, de a poszter íráson keresztül is átjövő sikoltozó rinyálása sokkal ellenszenvesebb. Valszeg az a típus, aki direkt keresi a konfliktust, hogy jól kiállhasson az igazáért, meg levezethesse a feszültséget. Ha nem bagósok lennének, akkor ugató kutya, hangos mosógép, síró kisbaba, bármi, csak előadhassa a végtelen igazságtalanságot, ami vele történt.

FlybyWire 2016.10.17. 14:39:54

@szil_: na jól van, ennyire hülye nem lehetsz, a trollkodáshoz meg nincs türelmem.

Élj tovább a delíriumodban, ahol mindenki be tud járni a munkába, el tudja vinni a gyerekeit oviba/suliba gyalog vagy biciklivel.

Agyatlan barom.

FlybyWire 2016.10.17. 14:45:18

@kommentes nikk: vagy csak elege van, teljesen érthetően.

Ne aggódj, a bagósok is sírnak-rínak ezer, őket zavaró dolog miatt, csak nem a cikkben, hanem a kommentekben, amint látható.

szil_ 2016.10.17. 14:52:44

@FlybyWire: itt bizonyítod, hogy az egész egészségkárosító tevékenységed csupán a profitról és a kényelmedről szól. És leszarod mindenki egészségét, sőt: agresszíven letámadod azt, aki szól, hogy bakker, nemcsak szálka, hanem gerenda.

BTW: 4(!) kilométer autós pöfögéseddel több károsanyagot bocsátasz ki, mint bármelyik masszív dohányos egy év alatt. Számold ki, lusta vagyok neked előkeresni netről.

gigabursch 2016.10.17. 14:57:15

A dohányosok olyanok mint a demokratikus ellenzék.
Épeszű ember megveti őket.

FlybyWire 2016.10.17. 15:01:22

@szil_: Ha már egy személyskedsz, akkor engedd meg, hogy én is reagáljak.
Szóval te FASZ, sajnos nekem napi 2x 18 km-t kell megtennem, hogy eljussak a munkahelyemre, eközben a gyerekemet is el kell vinnem oviba. Még így is sokszor busszal megyek, mert képzeld: itt csak az jár. Az se közel, mert 20 perc séta. De ezzel nincs is gond, engem nem zavar a mozgás, max a családomtól elvett időt sajnálom, mert hát ami autóval 18 perc, az gyalog+tömeggel már 75 perc.

Ahogy írtam is, és ami fölött elsiklott te FASZ, hogy leírtam, hogy egyelőre még a tömegközlekedést sem lehet kiváltani nem környezetszennyező dologgal, de biztos vagyok benne, hogy ennek is eljön majd az ideje. Érdekes lesz arra gondolni, akkor milyen kitalált, hamis idióta ürüggyel fogsz itt okoskodni/trollkodni.

De hogy a dohányzásról már a 0 perctől faszságot beszéltél (opcionális, másokra nézve is káros dolog, ellentétben a közlekedéssel ami magában SOHA nem opcionális, nagyon ritka és szerencsés esetben nem környezetszennyező dologgal kiváltható) az mindenki számára nyilvánvaló, és a hiper demagóg faszságoddal (járjon mindeni gyalog meg biciklivel -gondolom ilyen futárféle vagy egyéb tróger biciklis lúzer lehetsz) itt égeted magad, az valami szánalmas...

FlybyWire 2016.10.17. 15:03:28

@gigabursch: Én alapból csak sajnálom őket, csúnyán meg lettek szívatva, és most azt nyögik ezer módon.
Amikor viszont még vissza is támadnak, akkor már tényleg csak a megvetés marad.

szil_ 2016.10.17. 15:05:44

@FlybyWire: A saját életedet te szervezted meg ilyenre, nem állt a hátad mögött a pisztolyos gonosz ember. És nem kell a problémádat magyaráznod, elég sok ilyen emberrel találkozok.
Te csináltad magadnak, nem én. Te károsítod az emberek egészségét, nem én. És szembekötve köpködöd a dohányosokat. (btw: jogosan, de magadat is bele kéne értened az utálandó csoportba)

nu pagagyí 2016.10.17. 15:07:37

@gigabursch: Témánál vagyunk. A birkák nagyon tudják utálni azokat, akik nem egy karámban képzelik el az életüket. Téged lassan mindenről leszoktatnak, semmit nem csinálhatsz csak amit a gazdi kívánatosnak tart. Mi is lesz a következő? Betiltják a csokit, vagy az üdítőket? Sok sikert az alkalmazkodásban, te nem lóghatsz ki, nem élhetsz saját életet. Magyarország jövője az olcsó ember, aki nem szórakozik, nincsenek igényei és ne pofázik vissza.

FlybyWire 2016.10.17. 15:09:03

@szil_: értem, tehát mindenki magad dönti el, hol dolgozik, hol lakik, hova jár a gyereke, és mindenkinek képesnek kellene lennie mindezt ÚGY eldöntenie, hogy kötelessége legyen képesnek lenni gyalog vagy biciklivel körbejárnia mindezeket.

Most megvilágosodtam, és elnézést kérek, mindenért, Te tényleg mindent tudsz, és mindenhez értesz. Megyek és megszaggatom a ruháimat.

De azért írt még, oly sokan vannak még sötétben rajtam kívül....

Peterpapo 2016.10.17. 15:09:22

Mint dohányzó személy meg tudom érteni a nem dohányzó személyek problémáit, de nem igazán értem mi ez a hadjárat ellenünk? A nagy kérdésem az, hogy az alkoholt miért nem üldözik ennyire az emberek? Az ittas emberek büdösek az italtól, oda pisilnek, oda hánynak ahol épp vannak. Bizonyos esetben még össze is szarják magukat. Agresszívek lesznek, ittasan vezetnek és halálos balesetet okoznak. Családok mennek tönkre az alkohol miatt és mégsem hőzöng ennyire senki sem az alkohol ellen.

FlybyWire 2016.10.17. 15:13:17

@szil_: ja, amúgy demagóg faszkám, válaszolj 2 apró kérdésre:

Áramot használsz? Boltban vásárolsz?

Tudod-e, hogy ezek előállítása, és a nyomorék bicikliddel elérhető közelségben levő boltba elszállítása mennyi környezetszennyezéssel jár?
Te, rohadék, a sok erőművel, teherautóval, tengeri hajóval GYILKOLOD az összes többi embert, hogy bírsz a tükörbe nézni?

CÍMERES giga Barom.

FlybyWire 2016.10.17. 15:15:20

A többiektől elnézést a stílus miatt, de sajnos a demagógia-allergiám alacsony IQ-val találkozással keresztezve néha ilyen rohamokat generál :D Bocsi.

szil_ 2016.10.17. 15:28:15

@FlybyWire: Túl könnyen mented fel magadat a felelősség alól. És közben próbálod rámtolni. Amellett, hogy hőbörögsz a dohányosokra.
Az én életformámmal 50 év alatt sem termelek annyi szennyezőanyagot, mint te egy laza napoddal. Ezt próbálod te összehasonlítani?
Másrészt: 2 ha földemen erdősítettem paulowniával és fűzzel, ez több levegőt tisztít meg, mint amennyit a legközelebbi egész falu (247 fő) beszennyez a nyavalyás traktorokkal.

Áramot nem veszek, hanem eladok.
Boltba legutóbb szemüvegért voltam.
A mérlegem messze pozitív.

kasztor 2016.10.17. 15:32:52

"Szóval te FASZ,....... " (Rés az új egység páncélján. )
A dohányzás (is) káros!
Amúgy sok mindenbe bele lehet még halni.
Az őrjöngés helyett többet kéne a szakirodalommal és a tényekkel foglalkozni.
A terjengő füst "illata" még nem azonos a dohányosok által letüdőzött, vagy zárt helységben terjengő mennyiséggel.
www.webbeteg.hu/uploads/hirek/halalok.jpg

FlybyWire 2016.10.17. 15:36:39

@szil_: Igazad van, tényleg mindenkinek így kellene élnie.
Arra nem válaszoltál, hogy boltba jársz-e.
Ne aggódj, az összes fűzed soha nem fog annyi káros anyagot kiszűrni, mint amennyi káros anyag és környezetszennyezés az 50+ éved alatt elfogyasztott, elhasznált javak előállítása és szállítása okozott.

Remélem, emiatt most nem fogod felvágni az eredeit azonnal, de légy erős, az egyenleged bőven negatív, és az is marad amíg élsz.

Ja és ha már gyakorló demagóg vérzöld aktivista vagy, legalább annyi erősfeszítést tehetnél, hogy kerülöd a szalmabáb-érvelést. Fogalmad sincs, mennyi szennyező anyagot termelek, mennyi kell autóznom és miért (borzalom, életemben 100-nál több repülőutamon is rommá szennyeztem mindent, szerinted hogy kellett volna másképp eljutnom több ezer km-ekre rövid időben belül?

És amire sosem válaszolsz: a dohányzásos analógiád továbbra is tökéletesen álságos, hazug, pofátlan, demagóg, gerinctelen stb. stb stb.

Mindez csak arra volt jó, hogy végre idekompenzálhasd hogy te vagy a Föld megmentője, de ha ez kellett, miért nem ezzel kezdted? Ja, mert trollkodni, szart kavarni milyen jó is.

Ugye? :)

FlybyWire 2016.10.17. 15:41:32

@kasztor: Ebből 54% (szív és érrendszer) jelentős része, a 27% (daganatos) szintén igen masszív része, és a 8% (légzőszervi) megint csak vélhetőn JÓÓ nagy százaléka köthető a bűzrúdhoz.

És mégis...

szil_ 2016.10.17. 15:51:22

@FlybyWire: „Arra nem válaszoltál, hogy boltba jársz-e.” Válaszoltam.

Ezt „kellett”, meg amazt „kellett”, illetve „muszáj volt”. Mondd, valójában ki éli a te életedet?

„Ne aggódj, az összes fűzed soha nem fog annyi káros anyagot kiszűrni, mint amennyi káros anyag és környezetszennyezés az 50+ éved alatt elfogyasztott, elhasznált javak előállítása és szállítása okozott.”
Paulownia és fűz - jól válogatott és gondozott aljnövényzettel.

„Ja és ha már gyakorló demagóg vérzöld aktivista...”
Nem tudom, hogy ez mit jelent, biztosan megint vmi agresszív gúny akar lenni, mint a „te fasz”, meg a „címeres giga barom”. Megkérlek, maradj inkább ezeknél.

„Fogalmad sincs, mennyi szennyező anyagot termelek, ...”
Tényleg nincs, de egy ember dohányzását mértük az autózásodhoz, és mint most kiderült a repülőzésedhez. A dohányzás is ártalmas mások egészségére, és az autózásod/repülőzésed is. A mértéken lehet vitatkozni, persze.

Nem értem, hogy miért kéne a föld megmentője legyek, vagy egyáltalán hogyan gondolod azt, hogy egyetlen ember lehet a föld megmentője. Magamért vagyok felelős, és korlátozottan a családomért, még korlátozottabban a környező közösségekért. Nem is értem, hogy mi okból kéred számon rajtam :O

Peterpapo 2016.10.17. 15:51:48

@scavengario: @FlybyWire:

Szóval menjen le a ház elé. Értem. tehát aki a földszint, vagy az elsőn lakik, az le van szarva? Vagy aki csak arra felé sétál az utcán. Az nem érdekes? Annyira álságos ez a védem a kislányom még magamtól is, hogy csak na. Átálltál az e-cigire? Érdekes, hogy abból nem füst jön, csak pára és mégsem használhatod zárt térben. Már a munkahelyekről is kitiltották. Azzal is el kell menned a kijelölt dohányzó helyre. Én abszolút támogatom, hogy sima cigit, szivart, pipát ne lehessen használni zárt térben. Otthon én is kimegyek a teraszra. Sőt vendégségben sem gyújtok rá akkor sem, ha a háziak ott dohányoznak, de amit ti itt elvártok, meg leírtok, annak alapján a világon sehol sem lehetne dohányozni. Tehát a dohányos legyen rád tekintettel, de te nem vagy rá tekintettel. Értem.

scavengario 2016.10.17. 16:05:33

@Peterpapo:
"tehát aki a földszint, vagy az elsőn lakik, az le van szarva? "
Nem. Azért menjen le, hogy el tudjon annyira távolodni a épülettől, hogy eléggé szétoszoljon a füst.

"Átálltál az e-cigire?"
Igen és azzal is a kijelölt helyre megyek és itthon is ugyanúgy kimegyek vele, nem a lakásban csinálom. Sőt, hétvégén nem is szívom, amíg fent van a gyerek. Ne is lássa, ne legyen mintakövetés.

"Tehát a dohányos legyen rád tekintettel, de te nem vagy rá tekintettel. Értem. "
Pontosan. Nem létszükség a dohányzás, lehet nélküle élni. Innentől kezdve csinálja úgy a dohányos, hogy ne zavarjon vele másokat. Menjen le a ház elé olyan helyre, ahol nincsenek mások, akiket zavar. Ha nem tudja megoldani, akkor szokjon le. Vagy zárt ablakoknál bent füstöljön. Amíg a dohányzás csak luxuscikk, élvezeti tevékenység és nem létszükség, addig ne én legyek már a másikra tekintettel.
Érdekes módon amíg csak rendes cigit szívtam, nekem ment magamtól, hogy figyeljek másokra. Ennyi.

Peterpapo 2016.10.17. 16:13:24

@scavengario:

"Nem. Azért menjen le, hogy el tudjon annyira távolodni a épülettől, hogy eléggé szétoszoljon a füst."

Na ne viccelj már! :) Ha messzebb megy az épülettől jobban szétoszlik mint az épület előtt? :))) Aztán mi okból kifolyólag lenne így? És ha így is lenne, mi van azokkal, akik épp arra sétálnak?

Pedig az e-ciginek pont az a lényege, hogy nincs káros anyag kibocsátása a levegőbe, mert csak pára jön ki belőle, nem füst.

A mintakövetés nem csak tőled függ, de ezt el tudom fogadni. Én sem azért kezdtem el dohányozni, mert otthon dohányoztak volna, mert sem apám, sem édesanyám nem dohányzott, Azért kezdtem el, mert az osztálytársaim dohányoztak és az olyan menő volt. Utólag már tudom, hogy kár volt elkezdeni, de hát ez van.

Az autózás sem létszükséglet. Emellett a sima létfenntartáshoz szükséges dolgok előállításával is egy csomó minden környezetkárosító.

scavengario 2016.10.17. 16:14:52

@Peterpapo: Ez amúgy sem arról szól, hogy tekintettel van-e rám. A gyerekem egészségét károsítja!

Hangosabban néz filmet, dönget kicsit? Este hangosan szexel? Elnézem, mert hát annyira nem vészes, kibírom, ha szereti, csinálja, max kicsit ingerültebben várom ki a végét. Dögöt főz? Még azt is elviselem. De azt a büdös, mérgező szart ne akarja ránk tukmálni.

Peterpapo 2016.10.17. 16:16:09

@scavengario:

Ja és én is figyelek másokra, és mint mondtam, egy jó pár dolgot teljesen jogosnak is tartok, de az a hajtóvadászat, amit az utóbbi években művelnek a dohányosok ellen, az már szerintem egy kicsit túlzás. Szemben az alkoholistákkal és alkohollal szemben, akiket senki sem akar semmire sem kényszeríteni, pedig ártalmasabbak a hatásai, mint a ciginek.

Peterpapo 2016.10.17. 16:17:15

@scavengario:

A gyereked egészségét ezer más dolog is károsítja.

Peter Ronay 2016.10.17. 16:20:11

Társasház, tehát a többség dönt. Nem tetszik? Költözz el.

Peter Ronay 2016.10.17. 16:21:26

@scavengario: gyújts rá, attól megnyugszol.

scavengario 2016.10.17. 16:27:24

@Peterpapo: "Na ne viccelj már! :) Ha messzebb megy az épülettől jobban szétoszlik mint az épület előtt? :))) Aztán mi okból kifolyólag lenne így? És ha így is lenne, mi van azokkal, akik épp arra sétálnak?"

Nem viccelek, alapvető fizika. Egy kisebb légmozgásnál is mire eléri az épület ablakait, addigra jobban eloszlik a füst. Amikor alattam cigizik az ablakban, a felszálló füstöt a huzat úgy húzza be, mint valami páraelszívó...

"Pedig az e-ciginek pont az a lényege, hogy nincs káros anyag kibocsátása a levegőbe"
Attól még betartom a törvényt és ott használom, ahol szabad. A gyerekem meg ne lássa, ne lássa a mintát, nem kell neki függőség egy anyagtól...

"Az autózás sem létszükséglet."
Nem, de nem is élvezeti cikk a mindennapi használat során. A legtöbb ember praktikus okokból használja, ami a megélhetéssel összefügg. Elvinni a gyereket bölcsibe, beérni a munkahelyre, eljutni egy hipermarketbe nagybevásárlást csinálni, mert ott olcsóbb az áru, mint a kisboltban.
A cigi meg csak úgy, mert jól esik. És ez a baj, hogy akkor úgy essen jól, hogy ne jöjjön át hozzám a füst. Zárt ablaknál, bent cigizzen, ha a ház előtt sok a járókelő. Ő alkalmazkodjon. Eleve kellene annyi önerő, hogy minél kevesebb cigire kellene szorítkozni, de régen az alattam lakó nyáron óránként 2-3-szor is rágyújtott. Az erősítős döngetésem és összeszólalkozásunk óta már 3-4 óránként 1x cigizik. Ez is előre lépés, de szomorú, hogy ezt nem magától lépte meg.

Jah, ha én éjfélkor szeretnék hangosan zenét hallgatni, azt lehet? Hiszen nem egészségkárosító. Ok, átmegy a másik lakásba is, mint a füst. De hát az ablakot be lehet zárni, a fülbe lehet füldugót tenni, nem? Legyen más toleráns, mert nekem ha épp olyan műszakban dolgoznék, éjjel lesz időm kiélni szenvedélyemet, a zenehallgatást. És úgy szeretem, ha odabasz.

És ha nekem az erkélyen szárított trágyát égetni van kedvem? Azt is lehet? Csak egy kis füst. Büdös is, egészségkárosító is, de én szeretem csinálni. Na ilyenkor mi van?

scavengario 2016.10.17. 16:28:37

@Peterpapo: "A gyereked egészségét ezer más dolog is károsítja. "

Így van. Ezért nem kell még ez is, mert nagyobb a kockázat. Vagy úgyis mindegy, úgyhogy nyugodtan cigizzek mellette? Esetleg adok neki egy kis pálinkát is...

scavengario 2016.10.17. 16:30:15

@Peter Ronay: Nem vagyok ideges, ezeket a sorokat teljesen nyugodtan írom. Még ha nem is úgy tűnik. Amúgy nem a cigi nyugtat meg. A nikotinhiánytól leszel ingerült. Más a kettő.

scavengario 2016.10.17. 16:35:34

Én a dohányosokat szorongató intézkedéseknek örültem is anno, mert így ha nem is volt elég akaraterőm, ez is dobott rajtam egyet, hogy kevesebbet cigizzek. Ma is sokszor lusta vagyok a munkahelyen lemenni a többiekkel az épület elé, inkább dolgozok tovább :D

Az az érdekes, hogy egy dohányost zavar az, hogy a káros szenvedélye korlátozva van, miközben azon kéne agyalnia, hogy minél kevesebbet űzze ezt a tevékenységet.

Zsuzsi25 2016.10.17. 17:49:33

En annyira megertem a posztolot. Mikor osszejittem a ferjemmel, hozzakoltoztem a lakasaba,es 1 evre ra vettunk hazat......korulottunk MINDENHOL!!! de komolyan mindenhol! dohanyoztak. Minket kiveve. Undorito. Hanyadek..... Nekunk a klima segitett. Es akkkr igy nem kellett sokat szelloztetni. Egyebkent a nok szaglasa fenyevekkel erzekenyebb mint a ferfiake, engem sokkal jobban zavart mint a ferjemet. Javaslom a klima beszereleset. Nincs levegotlenseg, megis van levego. Tudom, tudom, nem neked kellene valtoztatni hanem nekik, de mivel kulturalatlan budos bagosok, igy nem fognak.+ nekunk fel milliot dobott a lakas erteken. Fel nem fogom, hogy hogy tud valaki ilyen gorcsosen ragaszkodni ezekhez a bűz rudakhoz.

5perc 2016.10.17. 18:00:59

Sajnálom szegényt, de nincs megoldás, mert egy lakatlan szigeten kívül szerintem nem létezik hely, ahol ne zavarná valami, ahogy a jelen helyzet sem a dohányfüstről szól. Ezt a rothadó kutyafőzésből és a bőrük kipárolgásából gondolom, amik nem egésszégkárosítók. Neki célpont kell.

élhetetlen 2016.10.17. 20:20:15

@taffer: Hát, rajtad sem segít az isten sem ha magadon nem tudsz. Ahol a csövek mellett feljön a füst, ott feljön a hang is, meg a fingszag is. Hallottál már a sziloplasztról?

élhetetlen 2016.10.17. 20:35:49

@FlybyWire: Tudod, a megvetéseddel maradj magadnak. Ha az az egy jó tulajdonságod van csak, hogy nem dohányzol, és ettől felsőbbrendűnek érzed magad, akkor nagy baj van veled, nagyobb, mint egy értelmes dohányossal. Mert vannak olyanok is, ez nem szellemi választóvíz.

élhetetlen 2016.10.17. 20:50:49

@FlybyWire: Azért nem, mert cikkből is, a kommentekből is süt a dögöljön meg minden bagós, és, különben is ellenük szól minden, tehát értelmetlennek látják. Akkor most mesélek. Kaptam volna egy barátomtól egy hét Gyulát, harmadik emelet, lift nincs. Nekem gondom van a lépcsőkkel. Azt „nem lehet megoldani” egy szállodában, hogy a folyosó végén, ahova nem nyílnak ablakok, csináljanak egy kilépőt a dohányosoknak, mert egyszerűbb kitiltani őket. Operaház, harmadik emelet, ami normál léptékkel hat emelet magasság, lift nincs, nem tudnak egy füstelszívóval kialakítani egy sarkot. Mert nem akarnak. Mert kitiltani egyszerűbb. És a dohányosok az agresszívak. Ja.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2016.10.17. 22:01:43

@Netszamuráj: köszi.

@élhetetlen: igen, ez így helyes. A dohányzás nem egy támogatandó vagy akár elviselendő hobbi, hanem egy megszüntetendő hiba. A dohányzás nem egyenlő döntés a nemdohányzással, nem lehet azt mondani, hogy ki így, ki úgy. Se logikailag, se erkölcsileg, se orvosilag, se sehogy nem egyenlő. Ezért nem is kérhetnek egyenlő elbánást.

gigabursch 2016.10.18. 14:46:33

@nu pagagyí:
Köszönöm szépen, de egy másodpercig sem érzem magam birkának, hogy a dohányzás "szabadság jogával" nem élek.

Ellenben azokat az embereket, akik annyit nem értenek meg, hogy a dohányzás
- büdös
- drága
- koszos
és
- egészségtelen.
HA neked ez a szabadság, akkor élj vele - dá másokat ne kötelezz az eltűrésére!

gigabursch 2016.10.18. 14:51:40

@gigabursch:

Ellenben azokat az embereket, akik annyit nem értenek meg, hogy a dohányzás

helyett:

Ellenben azokat az embereket baromira betegnek tartom, akik, akik annyit nem értenek meg, hogy a dohányzás

Dummy Druggist 2016.10.19. 06:04:16

@PonDrow: Az e-cigiben nincs dohányfüst...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.19. 10:29:02

@szil_: ne ragadj ki egy félmondatot. Lehet neki joga, de azt is fel kellene tudnia mérni ésszel, hogy NEM fog felférni a tömött buszra. Hiába erőlködik.

tízes 2016.11.26. 04:42:36

@taffer: Beszéltem. Semmit nem ér ezekkel. Proli tahó alkoholista nő, negyed órán keresztül artikulálatlanul rikácsolt a lépcsőházban. Ezzel értsél szót!

A férfi még úgy ahogy, valamit felfogott, kezdte érteni mi a gond, a nő meg káromkodva óbégatott, hogy a lakásában azt csinál, amit akar. Rendben. De akkor én is, vagy nem?

Amikor a férfinek azt ecseteltem, hogy én eléggé jó felső szomszéd vagyok, mert rendkívül halk járásra nevelt anyám, akkor bólogatott és mondta, hogy tudja. Sosem volt mire panaszkodnija. Mondtam neki, hogy azóta nem figyelek már a macskalépteimre, amióta felfogtam, hogy semmibe veszik a légteremet.

tízes 2016.11.26. 05:02:17

@5perc: Baromira a dohányfüstről szól. Ugyanis ugatós kutya van az emeleten, ami egyáltalán nem zavar. Síró baba, visító gyerek is van egy emelettel lejjebb, az sem érdekel különösebben. Sőt, vagy egy folyton kötekedő szomszédasszony mellettem, akinek mindig felcipelem a szatyrait, ha épp cűgöl. És nem mellesleg süket, folyton ordíttatja a TV-t. Ezekkel a dolgokkal együtt tudok élni, ugyanis gyerek korom óta itt élek. De hogy ne tudjak levegőt venni a saját lakásomban, hogy ne tudjak mentálisan felkészülni a versenyeimre, mert egy nyamvadt légzőgyakorlatot sem tudok végigcsinálni cigifüst mentesen... az már sok nekem. Jogom van az egészséghez és az egészséges élethez. Most ne gyere a benzingőzzel, mert igen, épp elég a benzingőz, hadd ne kelljen már cigit is passzívdohányoznom mellé.

Milyen jogon köteleznek engem a passzívdohányzásra? Milyen jogon kötelez az egészségkárosodásra?

Ez a dohányfüstről szól! És nem az "elszív a szomszég egy-két szálat" szituációról. Egyszerűen nem tudok mit csinálni, azon kívül, hogy reménykedek, hamarosan a káros szenvedélye megszökteti a földi létből. Mert kettőnk közül nem én vagyok az, aki kárt okoz a másiknak. Az a helyzet, hogy a csövek mellett szivárgó füst ellen nem lehett semmit tenni sziloplaszozással sem. Próbáltam. A parkettában árad szét a füst, a bűz. Ugyanis csak ha betonig visszabontom a parkettát és úgy sziloplasztozok a fűtéscső körül, esetleg akkor lezárhatom egy ideig a réseket, de a hőmérségleti változások miatt így is idővel újra rések lesznek, amin árad fel a bűz. Az a helyzet, hogy most már jelentős, bizonyítható károkat okoz a lakásban. Amitől a lakás értéktelenedik. Alapos utánajárást követően valószínűleg megpróbálom kártérítési perre vinni a dolgot.

tízes 2016.11.26. 05:07:46

@Peter Ronay: Amióta megépült ez a ház, a családom itt lakik, amióta megszülettem, itt lakom. Gondolhatod, nem én fogok elköltözni.

tízes 2016.11.26. 05:17:15

Tényleg erősebb a dohyánosnak a dohányfüstös levegőhöz való joga, mint a nemdohányzónak a dohányfüstmentes levegőhöz való joga?
Én miben zavarom a dohányost azzal, hogy füstmentes levegőt lélegzek be?
Ki zavar kit?
Azért a dohányosok is elővehetnék a józan eszüket. Vagy a logikára is káros hatással van a bagó?

tízes 2016.11.26. 05:30:06

@szepipiktor: Ez nem verseny, hogy kinek rosszabb. Nyugodjál le szépen!

Én csak szeretnék lélegezni. Biztos nagyobb bűn ez, mint nem hagyni a másikat lélegezni. El vagytok ti tévedve.

A társas együttélés íratlan szabályait mindeddig betartom, amíg mások is. Ha rám nincsenek tekintettel, nekem ugyan miért kéne tekintettel lenni rájuk?

tízes 2016.11.26. 05:39:14

@kommentes nikk: Biztosan nagyon okosnak hiszed magad. Nem, pont nem az a típus vagyok. Harminc éve semmilyen szomszéddal nem volt gondom, mert régebben még olyanok laktak itt, akik tudták, hogyan kell egy társasházban együttélni.
Mint írtam, ugató kutya van az emeleten, engem nem zavar. Bömbölő gyerek egyel lejjebb, az sem zavar, a kötekedő néni mellettem lakik, az sem érdekel, mivel öreg, a kötekedései ellenére szívesen felcipelem a szatyrait, mert már nagyon öreg. Üvölteti a TV-t... engem nem érdekel, mert nem károsít meg.
Most gondold át újra a dolgot!

Ja, és igen, gyűlölöm az ilyen összeférhetetlen dohányosokat. Ez süt az írásomból. De ettől én még nekik semmifeéle kárt nem okoztam és nem okozok. Azok ők!

tízes 2016.11.26. 05:46:02

@vuvuvu2: Olvastam a birtokvédelemről. De hogyha a kerületi jegyző dohányos, akkor nem lenne eredménye. Nyilván megpróbálkozom vele, de csak akkor ha a jegyző, illetve aki kijön felmérni a terepet még a normális szaglás és logikus gondolkodás képességének birtokában van. Bár azt, ami a a parkettán keresztül, a csövek mellett árad fel, azt szerintem műszerrel is ki lehet mutatni, hogyha valaki a szaglás híján van.