Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

4. Olvasói levél: Randalírozó gyerekek

2015. augusztus 22. 12:45 - Captain Admin

Az alábbi levelet Krisztina küldte, mert elege van abból,hogy a felette lakó szomszéd nem tartja kordában a túl eleven gyerekeit.


boritekuj2.jpgTisztelt Hölgyem/Uram!

A következő történetet szeretném Önökkel megosztani. Két évvel ezelőtt költöztünk egy budafoki panellakásba,mit sem sejtve arról, hogy a felettünk lakó szomszéd majd megkeseríti az életünket. Egy négy tagú családról van szó. Apa,anya es két gyerek.A fiú 13 év körüli a lány pedig 10 éves lehet. Amikor iskola van legalább napközben fellélegezhetünk,de ilyenkor nyáron még erre sincs lehetőség.

Iskola időszakban délután 16 órától este 23 óráig nem hallunk mást, mint ugrálást (néha a kanapéról ugrálnak le a földre a gyerekek),porszívózást (este 11 órakor),futkározást,ugrálókötelezést, kiabálást,labda pattogtatást és üveggolyó gurítást.Azt a dübörgést amit hallunk az leírhatatlan.Az éjszakai takarítás ennél a családnál normális dolog.Nem hallunk mást mint a bútorok ide - oda húzkodását,taszigálását.A fúrásra és kalapálásra is kitérnék amit pofátlan módon szombat ill. vasárnapra tartogatnak.

A nyári időszakban ez egész napos.Annyi különbséggel,hogy ilyenkor a gyerekek éjjel 1 óráig randalíroznak. Már kétszer szóltunk, hogy változtassanak a szokásaikon,de sajnos csak süket fülekre találtunk. A gyerekeknek mindent szabad.Semmi sincs megtiltva.Kérdem én mit tegyen az ember ilyen esetben?

Üdv: Krisztina

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

 

Ha tetszett a bejegyzés, akkor ezt leginkább egy Like-al, vagy megosztással értékelheti!

110 komment
Címkék: levél gyerekek

A bejegyzés trackback címe:

https://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr627725364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaszfej 2015.08.23. 07:51:53

Jel, hogy költözni kell.

Szumi 2015.08.23. 08:37:37

A hangszigetelés nem megoldás - a beton elemek az alacsony frekvenciájú rezgéseket akkor is átviszik. Költhettek rá milliókat - kidobott pénz és elfecsérelt idő lesz - hacsak azt nem számítjuk, hogy az installálás közben törleszthettek valamit a zajokból. Vegyél nekik ajándékba vastag, gumis aljú, süppedős padlószőnyeget.

livibaba 2015.08.23. 08:58:30

Tapasztalatból tudom: nincs más, mint hatalmas türelemmel lenni még max 2 évig. Addigra a nagyobb legfeljebb csak aludni jár majd haza, ezért a kisebbiknek nem lesz kivel kergetőzni. Egyedül meg ülni fog a tv vagy a számítógép előtt. Igy már nem lesz olyan rendetlenség a lakásban, tehát porszívózni sem kell éjjel. A hétvégi fúrás-faragás sajna megszokott azoknál, akik hétközben nem érnek rá, illetve a szaki csak akkor tud jönni. Ez a lakótelep, ahol én is életem felét töltöttem.

♔bаtyu♔ 2015.08.23. 09:08:09

Vennék egy ugatós kutyát, aki hajnalban is ugat.

Aztán ha a fentiek nyafognak, hát tudjátok a kutya is olyan mint a gyerek, nem lehet neki megmondani mikor ne zajongjon.

Dzsontra Volta 2015.08.23. 09:34:40

Krisztina néni, a probléma az ön készülékében van, sajnos pont az ilyen házmesterlelkületű unatkozó öregasszonyok keserítik meg a lakótársak életét és nem fordítva.

Netuddki. 2015.08.23. 09:36:29

@♔bаtyu♔: Ostoba fidesztroll! Legalább a kutyától se tudnának pihenni...

2015.08.23. 09:40:19

@Fuxos csülök: Nagyon hasznos link, köszi, különösen a hangszigetelés!

2015.08.23. 09:56:47

@gorillka: Azért egy 10 éves gyereknek nem kellene iskolai időszakban 23h-kor még ugrálni. Az én fiam 13 éves, este 9-kor alvás. Másnap meg iskola. A nyári szünet az más téma. De olyan sincs hogy a gyerekekkel nincs mit tenni. Az már elég szar ügy ha ebben a korban nem tudnak velük mit tenni, később mi lesz? A panel rossz, ez így van. Azért én megkérdeztem volna a helyedben hogy valóban fakockákat görgettek-e és mi célból? DD

2015.08.23. 09:57:43

@Dzsontra Volta: Honnan lehet tudni hogy Krisztina néni öreg? :-)

Terniak 2015.08.23. 10:23:45

@Dzsontra Volta: sajnos a dolog nem ilyen egyszerű. Egyre több ilyen esettel találkozni és nem csak panelban, hanem új társasházakban is. Találkoztam olyan esettel, ahol pszichológiai problémái lettek az alsó szomszédnak. Fiatal párral,ahol nem jött össze a gyerek, majd elköltöztek és a hölgy azonnal teherbe esett. Volt sajnos olyan akinél a lelki megterheltség testi betegséggé alakult (magas vérnyomás). Ez nem játék., gondoljon arra, hogy az alsó szomszédnak ugyanúgy az otthonáról van szó, ahol nyugalmat szeretne találni. Olyannal még nem találkoztam aki pl. Egy síró kisbabát szóvà tett volna, de egy 10 és 13 éves gyereknél már nehezen fogadható el, hogy nem lehet velük beszélni. Mindkét félnek együttműködést kell tanúsítania.

gorillka 2015.08.23. 10:24:33

@Turchi: Krisztina csak gondolja, hogy a 10 éves gyerek ugrál le a kanapéról este 11-kor. (barokkos túlzás) Most már elárulhatom, mi lakunk felettük, a gyerekek 9-kor már ágyban vannak, ilyenkor van időnk egy kis testmozgásra, fontos a jó kondi :)
Az ötleteket pedig várom, hogy mit tegyek a két kölökkel. Felmerült, hogy lekötözöm őket a tv elé, amíg dolgozunk, de a férjem meggyőzött, hogy ha hagyjuk őket szabadon mozogni, sem fogják felgyújtani a lakást.

Roy 2015.08.23. 10:27:49

Feljelentni csendháborításért.! Egyébként nem csak hétvégén, és este 10 óra után létezik csendháborítás. Napközben is.

Dzsontra Volta 2015.08.23. 10:29:00

@Turchi: "Amikor iskola van legalább napközben fellélegezhetünk,de ilyenkor nyáron még erre sincs lehetőség." mondjuk ettől még lehet permanens munkanélküli is :)

2015.08.23. 10:36:56

@Dzsontra Volta: Igaz, ezt nem vettem észre :-)

Dzsontra Volta 2015.08.23. 10:38:54

@Terniak: Én speciel pont egy ilyen vén kurva miatt költöztem ki budapestről, folyamatosan zaklatott, még fel is kellett jelentenem, mert esténként felmászkált becsöngetni, hogy ne ilyenkor tologassam a bútorokat, meg ugat a kutya, meg ilyesmi, miközben a bútorokat az ottlakásom két éve alatt egy miliméternyire sem mozdítottam el és kutyám sem volt soha. A levél hangvételéből elég egyértelműnek tűnik, hogy a nyanya vagy unalmában basztatja a szomszédot, vagy csak a szomszéd új autója miatti sárga irígység beszél belőle.

2015.08.23. 10:43:08

@gorillka: Ez komoly? Mármint hogy ti laktok felette? DD Vagy hasonló helyzetben vagytok ti is? És 16h-20h-ig mindketten dolgoztok? Addig egyedül vannak?

Terniak 2015.08.23. 10:57:23

@Dzsontra Volta: a zaj zaj,mindegy hogy honnan jön. A felső szomszéd van cselekvési helyzetben olyannyira hogy tudomásom szerint pl. Hangszigetelni is onnan lehet hatékonyan. Az Ön esetét nem ismerem, én egyre többször fiataloktól hallom a panaszokat, nem a sztereotip öreg nénis storykat. Ami viszont közös, a gyermekes családok részéről az együttműködés hiánya.

gorillka 2015.08.23. 10:58:32

@Turchi: Nem komoly. De ahogy Dzsontra Volta is írta, panelban egyáltalán nem biztos, hogy úgy keletkeznek a zajok, ahogy elképzeljük. Egy építész biztos hosszan tudna erről értekezni.

Halasi csipke 2015.08.23. 11:08:09

Alattam albán pékség van.

2015.08.23. 11:21:35

@gorillka: Tudom, panelos vagyok én is de én már rájöttem hogy sehol se jó lakni. Viszont azért költöztem a legfelső emeletre mert ott kevesebb hangot hallok. (és hamarabb be is ázok D) Na jó, a családi ház az biztos jobb. De olyanunk még nem volt csak béreltünk.

Danubius 2015.08.23. 11:33:02

Tegnap este 7-kor elkísértem a majdnem 5 éves gyermekem a városba a biciklijével (néha támogatni kell/+én is égetem a zsírt). A városban sehol egy gyerek. Ilyenkor mindíg lelkiismeretfurdalásom van, hogy mások biztos matekoznak otthol az asztalnál a gyerekükkel, én meg csak biciklizek vele...
A javaslatom pedig: bűzforrás.
Persze csak miután kérsz birtokvédelmet a jegyzőnél. Birtokvédelmet akkor lehet kérni ha nem tudod rendeltetésszerűen használni a tulajdonodat: a lakás pihenésre is szolgál.

Danubius 2015.08.23. 11:35:50

@Turchi: Családi házban meg a lusta/trehány kutyatartó szomszéd a gond. Szóltam hogy unatkozik a kánikulában a kutya és nappal alszik, éjjel meg mindent megugat. Mondtam meg kéne nevelni. Semmi reakció. Tettem klímát, így csukva az ablak. Nekem ez így 170,000-be került (telepítés). Igaz amúgy is kellet volna ebben a kánikulában.

blasiusii 2015.08.23. 11:40:36

áh, a napközbeni hangoskodás az fityfiritty, már meg se haragudjon az író... (ha éjszaka menne, az már más tészta)

Hadd nyugtassam meg: az én alsó szomszédom láncdohányos, nyáron nem lehet nyitva hagyni miatta az ablakot, mert akkor az én lakásom is tele megy füsttel (belső kertre néz az erkély, nincs szél, rögtön az én lakásomba jön). Na, ez a szívás! (és törvényileg ez MEGENGEDETT, a csendháborítás meg nem, pedig előbbi egészségromboló tevékenység)
Hogy hasznosat is írjak: próbáljon meg vele beszélni mindenképp! (én is ezt teszem a szomszédommal, csak eddig jórészt sikertelenül, mert "elfelejti" egy idő után, hogy mit beszéltünk meg)

Danubius 2015.08.23. 11:43:55

@blasiusii: birtokvédelem. Ráadásul az egészséges környezethez való alkotmányos alapjogodat tapossa. Minősítő tényező a sima törvény/szabálysértéshez képest

gorillka 2015.08.23. 11:49:28

@Turchi: Kertes házban megy a fűnyírás és a flex, a tanya a megoldás :)

2015.08.23. 11:54:03

@gorillka: Lehet DD, tanyát még nem próbáltam

Turchi (törölt) · http://panaszom.blog.hu 2015.08.23. 11:55:53

@Danubius: No de ha meleg van pont éjszaka lehetne szellőztetni, jaj, nem jó ez sehogy sem :-)

Anders Behring Breivik 2015.08.23. 11:59:45

Duplacsovu vadaszpuska a megoldas. Arcaba tolni az egyik tahonak, es egyszerre sutni el a ket csovet, ezutan a tobbi taho, remelhetoleg megembereli magat.

Igazság, hol vagy? 2015.08.23. 12:05:25

Mielőtt valaki leírja,hogy"vén kurva"gondoljon a saját anyjára.Bizonyos tolerancia pedig elvárható időstől és fiataltól egyaránt. Ez ma sajnos"hiánycikk".

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 12:34:54

@gorillka: Saját tapasztalat is, hogy ezek a gyerekek tele vannak energiával. Amikor hozzánk is pár havonta feljönnek a barátai, akkor én sem lennék egyik szomszédom helyében sem, de időnként ez belefér, de amikor életvitelszerűen nap mint nap megy a randalírozás, azt szerintem senki nem tudná elviselni nyugodtan.
Jó megoldás lehet sportoltatni a gyerekeket, lehetőleg valami intenzív edzésformával, ami le is szívja őket estére rendesen. Úszás, futás stb. Ez a szomszédoknak is és nektek a szülőknek is jó lesz. A tv, Play station, tablet, notebook, internet stb a lehető legrosszabb megoldás. Bár sajnos ez az általános! Ismerek olyat, aki az 1(!) éves gyerekének lapos tv-t és dvd lejátszót vett születésnapra. Sokkal egyszerűbb leültetni a tv elé a gyereket (hagy bambulja, addig is csendben van, nem kell vele foglalkozni) mint foglalkozni vele, játszani vele, tanítani, elvinni ide oda, esetleg vele együtt sportolni.
Ezért is érdekes ez a gyerekes szomszédbosszantás, mert konkrétan nem hibáztathatjuk a gyerekeket, a szülővel kell egyezségre jutni, ai lehet nem is tud a kellemetlenségről, vagy csak fel sem tűnik neki, és pont ezért fogja támadásnak venni a kérésünket. És már kész is a szomszédháború! :D

Turchi (törölt) · http://panaszom.blog.hu 2015.08.23. 12:35:19

@Igazság, hol vagy?: Így van. Bizonyos tolerancia elvárható. De mennyi? Ezek az idős emberek általában nem unalmukban csesztetik a népet hanem mert agyilag már kissé roggyantak, hogy szépen fogalmazzak. S bizony tönkre tudják tenni a hétköznapokat mikor 1 nap már harmadszor jön fel hogy a galambok az én párkányomról az ő ablakába szarnak, természetesen kanyarban mert én a 10. emeleten lakom ő meg a nyolcadikon, és még csak nem is vagyunk egy oszlopban, valamint de ezt már írtam, az erkélylámpánk bevilágít hozzá, nincs az erkélyen lámpa de ez nem zavarja, őszintén szólva nem a szüleimre gondolok ilyenkor. És neki szabad ilyeneket csinálni mert idős, tisztelni kell, stb. És persze a fiataloknak meg a középkorúaknak is vannak érdekes szokásai amiket nem feltétlen kell tolerálni.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 12:43:26

@Turchi: Merem állítani,hogy az idős panelban lakó gyakran kötözködő lakók UNALMUKBAN csinálják a dolgaikat. Itt mellettem is ilyen lakik, neki később majd 4-5 bejegyzést fogok szentelni. Az előző lakásban is volt ilyen, abban az utcában másik három épületben szintén, mindegyik lépcsőháznak megvolt a maga unatkozó öreg kötözködő lakója. Ő egy külön embertípus, általában az unatkozás és az irigység vezérli őket. Arról lehet az unatkozót felismerni, hogy mindenbe, szó szerint mindenbe beleköt! Gyakran azon kívül, hogy ő a régebb óta ott élő, más érve nincs, csak mondvacsinált indokaik a kötözködésre.

gorillka 2015.08.23. 12:47:38

@szhblog: ok, akkor továbbra is legyek az ördög ügyvédje :) Lehet a szülőnek nincs pénze sportoltatni a gyereket.
Számomra érdekes már maga a fogalom: gyerekes szomszédbosszantás
Vannak a gyerekek, akiknek a tevékenysége bosszantja a szomszédot.
Ezt ne vegyük már szándékosnak.

Danubius 2015.08.23. 12:49:48

Én amúgy már érlelem a bosszút a 80 éves szomszéddal szemben, akit nem zavar az ugatós kutyája. Ha jobb létre szenderül és jönnek az örökösök eladni a házat nálam mindíg hangosan fog szólni a cigánymuzsika. Ha nekik megér az a kutya 2-3 millió forintot, ám legyen.

hillman. 2015.08.23. 12:52:12

@Sandor Akarki: Nem megoldás a rendör, mert téged büntet majd meg, hogy rabolod az idejét.

ugy 15 éve panelban voltam albérletben, az alattunk lako nö folyton hisztizett, hogy tologatjuk a butorokat. Amikor 2 hétig nem voltunk otthon akkor is hallotta. majd a fia is eltöltött nálunk egy napot.
mint már más is irta : a beton elemek az alacsony frekvenciájú rezgéseket átviszik.
amikor lementünk az alattunk lakohoz mi is hallottuk a tologatást, de mi lent voltunk tehát nem tologathattunk.
Valoszinübb, hogy a fél ház zaját hiszed a fölötted lakoénak. Vagy megszokod, vagy elköltözöl vastag falu téglaházba ami nem betonvázas tégla, hanem tömör tégla.

Turchi (törölt) · http://panaszom.blog.hu 2015.08.23. 12:53:25

@szhblog: Lehet, minden előfordulhat. Pont az idén nyáron kaptam meg egy vita közben hogy azért van igaza mert ő már régebben itt lakik. És még idős sem volt. A másik idős viszont ordít mint állat, ütni is képes lenne ha elborítja a szar az agyát. Mert bolond. Csak így egyszerűen. Lehet hogy én is bolond öregasszony leszek de addig amíg nem, addig nem tudom tolerálni ha zavar csak mert idős.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 12:56:45

@gorillka: Ha én vagy mások meg tudjuk tanítani egy kisgyereknek,hogy ne hangoskodjon, de dobálja a játékokat a parkettára, mert azt az alattunk lévő emeleten is hallani, akkor erre Ön is képes. Csak lehet,hogy nincs rá már energiája, ideje, vagy csak nem érdekli. Egy kisgyereket csak akkor lehetne hibáztatni, ha már képes is megérteni, és el is lett neki magyarázva,hogy mit miért nem szabad, de szándékosan csinálja rosszindulatból. Van ilyen, de ritka. Legtöbbször csinálják ami jól esik nekik, mert meg sem fordul a fejükben,hogy ez így nem jó, hiszen senki nem hívta fel erre a figyelmüket.
Ha tényleg anyagi akadálya van annak,hogy sportoltassa a gyerekeket, akkor ebbe nyugodtan bevonhatja a az alsó szomszédját, szerintem pár évig amíg leszoknak erről a viselkedésről a gyerekek, örömmel beszállna az ilyen költségekbe ő is, de cserében Önnek is hatnia kell a gyerekeire! Gondoljon arra, hogy más ilyen esetben nem ilyen blogra ír panaszlevelet, hanem más eszközökhöz nyúl.

Terniak 2015.08.23. 13:30:42

@szhblog: @Dzsontra Volta: nem tudom ki az, jogászként és pszichológusként találkozom ezzel. Nagyon igaz, hogy a mértékkel van a gond. Egy gyereknek nem lehet a mozgást megtiltani, de játszóteret sem lehet csinálni a lakásból. Az emberek nem hiszik el, és az Ön reakciója is erre mutat, vagy bagatellizálják, hogy biztos csak unatkozik a vén szivar, kurvastb. De ahogy írtam,itt valami másról van szó. Fiatal párok panaszkodnak, hogy hazaérnek munkából, majd a nagyvárosi stressz kipihenése helyett kezdődik fölöttük az elefántdübörgés, leszakad a mennyezet. Szép új társasházakban,ahol ma szinte kövrtelmény a zöld kert játékokkal, soha nem látni a gyerekeket sem nyáron, sem máskor a kertben játszani, helyette ott a lakàs. Sok minden változott a gyermeknevelésben, de az életben is: több a stressz, a zaj. Ezt pedig az emberek otthon akarják és tudják kipihenni.

Intelli 2015.08.23. 14:21:16

@blasiusii: ablakod elé raksz egy ventilátort.
Amúgy nem tudom hol laksz, de a nagyvárosokban a szmog miatt már alapvetően verheted a balhét mert kb ugyanannyira károsít a szmog, mint a dohányfüst.

Bizonyára érzed a füstöt de az mire hozzád feljut a koncentrációja már töredéke lesz még ha közvetlen alattad cigizik is az illető, szóval már biztos rá is pörögsz és mindenhol cigifüstöt akarsz érezni és addig szagolgatod a kilincs orroddal a szobádat amíg végül el nem kapod a bűnös szagot.

Ha jó levegőt akarsz akkor irány egy csendes vidéki kisváros vagy falu.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.08.23. 14:21:27

@szhblog: Ezesetben viszont áttestálod a problémát arra a szerencsétlenre, aki megveszi a lakást.. Nem túl etikus, de nekem sincs jobb ötletem.
Az ilyen a legundorítóbb szomszéd, aki állandó zajkeltésével elveszi a mellette lakó nyugalmát. Ugrál a kölök az ágyon egész nap? Leverek neki kettőt és nem fog.. Ennyi, és nem teszem pokollá a lakóközösség életét.

sunabajnok 2015.08.23. 14:33:35

Az én felettem lakó a faklumpával vitt a sírba. Ha tudna benne menni, nem lenne vele baj, de ez csoszogott és klaffogott benne. Párszor felmentem még sötétben, (hajnali 4) de rá se bagózott. Egyszer az alattam lakó jött fel, szintén még sötét volt, hogy álljak le a húsklopfolással, mert pofán bac. Végül rájött, hogy feljebb kell mennie. Mindketten birtokvédelmi eljárást indítottunk a felettünk lakóval szemben, azóta kuss van. Most a falszomszédom van válságban, amióta elhagyta az asszony, minden péntek és szombat bulinap. Kap még pár hétvégét, oszt elvágom a betápkábelét. Én is panelban nőttem fel, de ekkora paraszt egy szomszédom sem volt.

Intelli 2015.08.23. 14:38:21

Amúgy hangszigetelés ilyen esetben szerintem is felesleges pénzkidobás. Egyszerűen ezek a hangok, dübörgés, kalapálás csak szerkezetileg úgy megépített házban küszöbölhetőek ki, amik alapvetően így lettek tervezve pl. 30 centis hangszigetelt födém felette 10 centi hangszigetelt réteg, ami persze csak álom.

Szomszédok meg lettek kérdezve, hogy ők hallanak valamit? Bútortologatás, dübörgés ilyen házakban még a szomszédhoz is lehallatszik de akár az ő szomszédjaikat is meg lehet kérdezni.

Esetleg ha ők is hallják és zavaró nekik is, velük együtt, többed magatokkal felmenni, ha látják nem egyedül ti problémáztok akkor lehet jobban berosálnak.

Ha erre nincs mód, vagy nem használ akkor közös képviselő. Ha ez sem használ akkor lehet a jegyzőnél birtokvédelmi eljárást indítani de ilyen esetben sajnos elég kétes az ügy kimenetele.

Jogilag az ilyen renitens fajzatokat nehéz megfogni, megrendszabályozni mert ahhoz olyan törvény kéne amivel nagyon könnyen vissza lehetne élni és össze vissza jelentene be mindenki mindenkit a hatóság meg egyszerűen a képtelenségig le lenne terhelve.

Próbáljatok meg "követőket" szerezni a közvetlen környezetetekből akiknek hasonlóan zavaró az állandó zajongásuk és többen felmenni hozzájuk.

Amúgy csak intelem, alapszabály, lakás, házvásárlásnál oda kell menni legalább kétszer, hétköznap késő délután és hétvégén délelőtt, be a lakásba és ott maradni, elfogadni a kávét a tulajtól és fülelni.
Háznál a környéken is végigmenni, leállni, nézelődni, hallgatózni, kertek, környékbeli házak állapotát megnézni.
Ez sem 100%-os de egy jó szűrő, mert ha ilyenkor hall valami komolyan nem tetszőt az ember akkor már erősen el kell gondolkodni a vásárláson.

Intelli 2015.08.23. 14:58:26

Annyit még hozzátennék az eljövendő posztok és problémák megoldásának érdekében, hogy ha valakit - mindegy ki az - a saját lakásában, házában akarsz megrendszabályozni ahhoz a legravaszabb, legdiplomatikusabb és legbölcsebb formádat kell hoznod mert minden emberbe, a prolitól kezdve a snájdig úriemberig benne van az én házam én váram érzés itt Magyarországon.

És ha kendőzetlenül el kezded tolni az illetőnek, hogy ez a baj meg az a baj, meg ez zavar meg az zavar így szimplán ledarálva akkor első körben nagy valósínűséggel a fejében már a monológod felénél el fog küldeni a pics@ba függetlenül a te igazadtól.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 15:16:12

@agigyongy: Szia. Írd meg a történeted inkább emailben, és ha kéred kiposztolom valamikor, úgy fogsz rá választ kapni, így csak elveszik a kommentek között.

Intelli 2015.08.23. 15:22:10

@agigyongy: ha önkormányzati lakás akkor egyszerű a dolog. Ugyanis az önkormányzatnak kell szólni. Aki önkormányzati lakásban él az kedvezményes albérleti díjakban részesül. Viszont nagyon sokan szeretnének ilyen lakásban lakni és nagy a várakozólista úgyhogy ha csak nincs ismerőse az illetőnek az önkormányzatnál akkor ha bejelented, hogy feletted a hivatal kecójában állandóan problémák vannak és mindezt úgy, hogy megkéred az ügyintézőt, hogy legyen kedves segíteni, akkor nekik egy telefon oda, elmondják, hogy vagy kultúra lesz vagy húzhatnak onnan, ...vissza fogják fogni magukat.

Dr_utcai_arcos 2015.08.23. 16:29:19

@gorillka: Én is nehezen hiszem el, hogy 2015-ben valaki nem érzi az iróniát/fekete humort. Persze, tudom az okát, az állandó kib... szájlizás, mert a nélkül az emberek már képtelenek helyén értelmezni egy mondatot.

Josagos 2015.08.23. 16:39:51

@szhblog: egy gyereknel termeszetes a rohangalas es ugralas. A termeszeten kell eroszakot tennie ha halkan kell beszelni es csendesen kell setalni.
A mammereknel ez forditva van, ok csendben uldogelnek. Mi lenne, ha a mammert koteleznenk napi egy ora butorrol leugrasra?
A tarsashazban a zaj termeszetes.

fizetekmegegysort 2015.08.23. 17:17:19

@agigyongy: két dologra jössz majd rá, ha lesz gyereked (főleg, ha több is). Az egyik, hogy van olyan, hogy egy gyereket valamire nem lehet megtanítani, létezik ördögien "rossz" (én inkább élénk/mozgásigényesnek nevezném) gyerek, a másik, hogy fél tizenkettőtől reggel hatig aludni, az maga a mennyország...:) Ezt csak az ítélkezés miatt írom, nem tudhatod miért olyan a gyerek amilyen/miért olyanok a szülők, amilyenek. És ezzel nem azt feltételezem, hogy oltári jó arcok, csak te túlliheged, hanem azt, hogy nekik is van egy változatuk. Nekem pl egyszer beszólt a szomszéd, hogy szedáljam le a kölköket (2-4-6 évesek) tévével, minden 7végén reggel 7-f8tól, hogy ő pihenhesse a hét közbeni munkát. Persze nem tudja, hogy a kölkök 6kor kelnek, én rendre mesélek nekik 6-7-f8ig, utána kezdenek mozogni. Teszem ezt úgy, hogy 6 éve nem aludtam át éjszakát, és minden éjjel felkelek arra (is) hogy ő hazajön este 11kor és csapkodni kezd, és a kamasz gyereke ordít földszintről emeletre. És ugyanez felkelti a srácokat is. Hogy egy kisgyereket mekkora meló éj közepén visszaaltatni, ha megrémült, azt ne részletezzük. Szóval nem tudhatod ki mitől frusztrált. Ha este nyolckor letennék a kissrácot, lehet azért írnál ide, hogy rendre felkel éjjel, és ordít, vagy hogy hajnali fél öttől ébren van és rohangál. A gyerek nem pénzbedobós automata, akibe bedobod az infot és onnantól úgy működik. Megoldás az előttem már leírtak szeint: levél az önkorinak. És nem, nem kell hozzá szabit kivenned, elég ha írsz a megfelelő helyre. Ha mást is zavar, bölcs dolog aláiratni a lakóközösséggel a panaszt. Biztos vagyok benne, hogy reagálni fognak rá.

bontottcsirke 2015.08.23. 17:42:49

Én ilyen okokból tudatosan költöztem a legfelső szintre. Azóta béke, nyugalom. Haverjaim akik nem a felső szintem laknak szinte sosem alszanak ilyenek miatt. Fel fog még értékelődni még a negyedik emelet...

vg123 2015.08.23. 18:04:32

Nem csak elkészíteni kellene a gyereket, hanem odafigyelni is rájuk, foglalkozni velük . De erre csak kevesen hajlandók. Darab-darab. A tök vadul is megnő, mégse kell rá figyelni.

Rendőr pedig errefelé nem a barátunk, nem az a dolga. Abból ugysem élne meg.

Intelli 2015.08.23. 18:15:29

@Josagos: a sz.rás is természetes dolog már bocsánat, de akkor is meg van az illő helye és módja a dolog elvégzésének. Azért mert valami természetes még nem feltétlenül jelenti azt, hogy korlátok nélküli.

dedunoka 2015.08.23. 18:32:41

Kedves Krisztina!
Társasházban van házirend, azt pedig igyekezni kell betartani, így egy társasházi közgyűlés jó alkalom rá felhívni a szomszédok figyelmét hogy ne mosson pl éjjel mert az lehallatszik. Nekem volt olyan szomszédom aki kertesből jött fiatal volt és nem tudta hogy halljuk, vagy nem tudunk aludni. A kopogós cipő is ilyen volt. Kedvesen szóltam neki hogy amúgy hallom ám mennyit készülődsz reggel és topogsz tükör előtt. Abszolut nem tudta, hogy a hajnali tűsartkús mászkálása bennünket is felkelt. Azóta vett egy mamuszt magának. Volt egy alattunk lakó akinek meg a mennyezeti ventillátora remegtette be a falakat is úgy hogy éjjel teljesen kész voltunk a rezgésektől amit ő észre sem vett. (édesden aludt). Nehezen jöttünk rá hogy mi a zaj forrása és már mindenki kérdeztem a házban mire megvolt a "tettes". Azóta éjjel nem kapcsolja be illetve igyekszik csak rövid időkre beindítani.
Egyébként mi is egy kétgyerekes család vagyunk és mi is óhatatlanul dübögünk, igaz csak este 9-ig de így működik egy társasház. Hallom hogy a szomszéd horkol, vagy hogy felkelti a csecsemő anyát hogy szopni szeretne. Akinek ez nem megy az tényleg tanyára való. Lehet szólni de azt nem egyből erőből kell vagy a jegyzőt ráhívva, hanem kedvesen, szolidan érzéssel. Nekünk is most szóltak hogy az ebédlő széket ha kihúzom nagyon gáz. Olyan kedvesen mondták hogy vettem rá filceket. A fene se gondolta, hogy lehallatszik.Persze ha idegbeteg módjára rámripakodott volna, akkor juszt se érdekelt volna.
A hétvége meg hétvége. Én non sztop dolgozom hétközben és a lakást meg karban kell tartani, plusz a gyerekek nőnek változik az igényük, így hát bútort szerelünk vagy lámpát fúrunk fel, sőt lenyírom a füvet a közös kertben mások helyett. Szóval zajongunk. Ez így csak működik! Jó lenne ha tengernyi időm meg pénzem lenne és egy-két hét alatt pöpecül fel tudnám újítani a lakást egy teljes bútorcserével de nem tudom!
Szóval szerintem kedvesen többet el lehet érni!

Thomas Dantes 2015.08.23. 18:55:14

Szörnyű. Éjszaka mosnak?
Az eszébe se jutott senkinek, hogy van aki nem a poén kedvéért mos éjszaka? Hanem mert...napközben dolgozik? Tiszta ruha meg kell. Ne dolgozzon, vagy rohadjon rá a ruha? Vagy kurvaanyját, az a legegyszerűbb.

Szombaton és vasárnap fúrnak? Meg kalapálnak? Megismételném: az emberek hétköznap dolgoznak. Máskor nem érnek rá.

Továbbá -én is társas házban élek- persze, minden hétvégén fúrnak? Miért? Lyukacsosra csinálják a falukat? ez hülyeség. Minden hétvégén fúr valaki, csak úgy tűnik mintha épp felettünk fúrnának.
Hát basszus, áthallani éjszaka még a szék arrébhúzását, meg a budi lehúzását!
Most mondjam erre azt, éjszaka mindenki szarjon be? Nekem ne húzzák le a WC-t?

A leírhatatlan és kibírhatatlan zaj, lefogadom erős túlzás. AMikor, tizen sok éve költöztünk! költözés közben! jött a szomszéd hogy halkabban...anyád! Majd lábujhegyen tesszük helyére a szekrényt...hja, mert előttünk sokáig egy öreg pár élt ott, akik a tollat is óvatosan tették le...mi meg költöztünk...ami zajjal jár.

Az is külön vicc, hogy hányan akarnák megverni vagy más módon bosszút állni a zajongón...hát mi a szar? Ezt hogy képzelitek?
Tolerancia? Békés egymás melletélés? Alkalmazkodás? Meg mik ezek a bosszú javaslatok? Épp az ilyenek miatt van békétlenség és balhé! Óh, én csak azért csinálom mert a bosszút állok a szomszédon aki...hát nagy szart. Némelyik embernek tanya kéne 10 méteres betonfallal.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.08.23. 19:05:54

@agigyongy: Egy lehetséges módszer, hogy a saját pihenőidejükben zavarod őket rendszeresen zajokkal. Ha este 11-kor még nem alszanak, felteszem, hogy 7 előtt nem kelnek fel.
Az ilyenek másból nem értenek, csak ha leesik nekik, hogy te is tudsz ártani. Persze, ha fölötted laknak eleve előnyben vannak.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.08.23. 19:21:38

@Thomas Dantes: Persze, reggel héttől este 11-ig dolgozik az egész család. Ne hülyítsük már egymást. Ráérős trehányság, és a szervezés hiánya , inkább erről van szó, ami miatt más pihenését zavarják.
Engem egyébként a hétvégi barkácsolás nem zavar, mert tudom hogy az illető nem szórakozásból csinálja. Kivéve persze, ha ez mondjuk vasárnap reggel hatkor jut eszébe..
Vannak az együttélésnek íratlan szabályai, amit egyesek sajnos nem tettek magukévá. Pl. 8 óra előtt és este 10 után nem zajongunk, mert ez sok embernél a pihenés ideje, vagy nem állunk neki éjfélkor bútorokat tologatni , mert az alattunk lakót felébresztjük ezzel, és sorolhatnám.
Ez a többség számára természetes, de sajnos közel sem mindenkinek..

agigyongy 2015.08.23. 19:26:44

@fizetekmegegysort: Tisztában vagyok vele hogy egy ekkora gyerek nem a felnőtt viselkedési szabályok szerint viselkedik. A kiabálás miatt soha egy szót sem szóltam (az közel sem annyira zavaró, pedig most is majdnem egy órája sír a gyerek), csakis a dübörgés miatt. De épp ezért írtam hogy egyrészt szerintem soha nem viszik le játszani, nem foglalkoznak vele, azért is rohangál a lakásban, másrészt pedig ezért javasoltam nekik a szőnyeg mindenhova + papucs/mamusz megoldást, amire abszolút nem hajlandóak. Szerintem ha én vennék nekik 3 párat, azt sem vennék fel.

Egyébként tudják, hogy zavarnak azzal amit csinálnak, pl. legutóbb amikor felcsöngettem, a kisgyerek ezt kiabálta még ajtónyitás előtt: "o-ó, apa, szomszéd, o-ó szomszéd" - nyilván nem maga találta ki 3 éves fejjel hogy ha éjjel fél 11-kor csöngetnek, az az alsó szomszéd lesz, hanem a felnőttek beszélték hogy ez várható. Mégis csinálják, ennyire pofátlanok. Még annyira sem hajlandóak hogy legalább a nappalira korlátozzák a gyerekek rohangálását éjszakára.

Köszönöm a tanácsot, arra még nem gondoltam hogy közvetlenül a társasház-kezelőhöz forduljak (azaz a közös képviselőt kértem erre, de ők magasról...) Viszont korábban 2 évig nem lakott senki ebben a lakásban, lehet hogy mégsem állnak annyira sorban érte, lehet hogy az önkormányzat örül hogy ki tudták végre adni (még új ablakokat és redőnyöket is kaptak...). Majd kiderül.

Thomas Dantes: Alkalmazkodás? Én pl dec. 14 óta folyamatosan alkalmazkodom, azóta mindig valami tv-t vagy zenét zümmögtetek, akkor is ha teljes csendre vágyom, hogy legalább részben elnyomja a döbörgést és ne legyek tiszta ideg félóra után. Agyig feltolt füldugóval fekszem le minden este és még ezen keresztül is hallom őket. Csakis akkor zörgetek fel nekik, ha már legalább 3 órája randalíroznak és csak akkor megyek fel ha még este 10 után is durván csinálják. Ez részemről az alkalmazkodás, a szomszédok részéről meg a nagy büdös semmi.

Intelli 2015.08.23. 19:55:10

@Thomas Dantes: ez kicsit olyan ellentmondásosra sikeredett.

Mindenki alkalmazkodjon hozzátok mert a békés együttélés az alap de te azért beindítod a centrifugás mosógépet éjszaka ha arról van szó.

Tanya meg pont azoknak kéne akik képtelenek felfogni, hogy közösségben vannak olyan társadalmi normák amik azt működőképessé teszik és minél kisebb helyre minél több ember zsúfolódik be, annál jobban kell figyelni a saját zavarkeltésünkre is.

A sok jó ember kis helyen is elfér is pont arra utal, hogy sok, normális IQ-val és kellő szociális fogékonysággal megáldott ember képes a közösségi életre.

Nem, nem kell a tollat halkan lerakni de akár szükségszerű, akár nem, tirpákság éjfélkor beindítani a zanussi centrifugás traktorodat.

Addig nyomod ezt a kell dumát amíg majd egy éjszakai műszakos biztonsági őr nem költözik a közeledbe aki mivel éjszaka dolgozik, hazamegy majd neked hajnali négykor fog mosni meg csörömpölni. Egyszer mindenki a f.sz rossz végére kerül.

Kíváncsi leszek akkor a toleranciaszintedre.

Költözést nem lehet halkan csinálni, a hétvégi barkácsolás is olyan, amint írták, hogy ha nem hajnali hatkor áll neki akkor nincs vele gond.

biododírium 2015.08.23. 19:58:45

Amikor hangoskodnak, akkor felmenni (naponta többször) és teljes erőből rugdosni kell a bejárati ajtajukat, valamint közölni vele, hogy erre számíthat, amíg el nem kussolnak, meg nem tanulnak mások mellett élni, vagy el nem takarodnak egy tanyára.
Nekem bevált. A 7 tagú család el is költözött mindenki örömére.

gorillka 2015.08.23. 20:03:04

@Dr_utcai_arcos: Hát, ez van. Van, akinek leesett. Köszönöm. :)

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 20:12:30

@biododírium: 70 komment kellett az első gyakorlati tanácshoz. :D A mesékben már sajnos én sem hiszek, az ilyen megoldások működőképességét pedig már én is tapasztaltam. Az a baj viszont, hogy az ilyen megoldás sokak számára nem kivitelezhető, pl egy egyedülálló nőnek vagy idősebb embernek...

dedunoka 2015.08.23. 20:57:42

Az éremnek mindig két oldala van, de valóban az idősek akikeknek nincs vagy nem volt gyerekük, vagy távol él vagy az unokát csak a vasárnapi ebédkor látja (ismeri) annak a gyerekekről fogalma sincs és azok működéséről sem. Nem is tudja elképzelni, hogy ha egy 10 éves boldog, akkor szökdécselve megy ki az anyukájához a konyhába. És hiába szól rá az ember, akkor már késő, mert már szökdécselt! A fiam karatézik, úszik, focizik, minden nap sportol, itthon a közös kertben sokat lent van, de mégis dübögve jár kel a lakásban, szóval hülyeség hogyha levinném játszani akkor megülne, vagy lábujjhegyen járna, mert sokat van lenn. Ja és állítólag én is dübögve sétálok, a 60 kilómmal, pedig nem akarok. Mégse zavarja a szomszédot mert tudja hogy nem tehetek róla nem direkt van.
Viszont volt hogy azért szóltak mások, hogy a kerten a gyerekeim ne kergetőzzenek és visongjanak azaz hagosan ne nevessenek!!! Akkor hol szaladgáljon? A suliban nem lehet. A lakásban nem lehet. Az utcán nem lehet. A játszótér messze van, minden nap nem tudunk elmenni. Természetesen a néni is is unokátlan! Nagy különbség! Az én alsó szomszédaim idősek és kicsi korukban vigyáztak a gyerekeimre. Érdekes, hogy mindent meg tudunk beszélni normálisan ha épp a zavaró zajokról van szó. És tolerálnak, ahogy én is, ha éppen vasárnapi mise ordít a rádióból.
A gyerek van hogy éjjel összehányja az egész ágyneműt,a falvédőt, a szobaszőnyeget, az előszobaszőnyeget, és a WC-t is!!!!!!! Ilyenkor nemhogy a mosógépet kell beindítani, de még a szőnyegtisztító takarítógépet is ami állati hangos. Éjjel kettőkor! Aztán ha összetalálkozunk a szomszédokkal elmesélem nekik, hogy bocsi de muszáj volt zajongani, mert beteg volt a gyerek. És csodák csodája megértik.
Kommunikálni kellene a szomszédoknak egymással és nem csak akkor amikor a zaj miatt hőbörögnek, mert az édes kevés. Ha jobban megismernénk egymást, biztos hogy könnyebb lenne alkalmazkodni vagy tolerálni is azzal szemben akit kicsit jobban ismerünk.

dedunoka 2015.08.23. 21:21:19

@agigyongy: Mindenütt szőnyegünk van, a parketta alatt pedig hangszigetelés! Mégis hallatszik ha valamelyikünk bemegy a konyhába! Lementem meghallgatni a családomat is miután a szomszéd szólt.Nem lehet mit csinálni! Hiába járok én is óvatosan, elhiszem, hogy lehallatszik, mert valószínűleg a sarkamra helyezem a súlyom!

Bikli néni 2015.08.23. 21:22:37

@Dr.Démonmac1: Ez konkrétan csendháborítás szabálysértés. Ki kell hívni a yardot, ők vagy kiszabnak egy helyszíni bírságot, vagy továbbküldik a járási hivatalnak, hogy folytassák le az eljárást. Majd ha fizetni kell, különben bezárják pár napra, majd elgondolkodik magán. Ha többször indul ellene szabálysértési eljárás (itt is érvényes a három csapás), még inkább elgondolkodik magán. Sok sikert!

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 21:31:03

@atiz_3: Azt, hogy ma ebben az országban az emberek mennyire tolerálják a másikat egy lakóközösségben, nem kell részletezni. Szinte semennyire! Viszont meg kell különböztetni a szomszédot és a szomszédbosszantót. A kettő közötti alapvető különbség az az, hogy a szomszédbosszantó szándékosan okoz rendszeresen kellemetlenséget a lakótársainak. Ő róluk, és az ellenük alkalmazható megfelelő megoldásokról, történetekről szól ez a blog. ;)
Ajánlom elolvasásra a korábbi elméleti bejegyzéseket, leginkább ezt:
szomszedhaboru.blog.hu/2015/08/17/a_szomszedbosszanto_tipusai

dedunoka 2015.08.23. 21:34:43

@agigyongy: Amikor még nem volt gyerekem, vitatkoztam a szintén gyerektelen sógornőmmel, aki azt állította, hogy egy gyereket nem lehet este 11 előtt lefektetni ha még nem akar, vagy nem fáradt. Ő akkor már babysitterként dolgozott egy háromgyerekes anyukánál ezért volt nagy a szája, hogy tapasztalatból beszél. Szóval én vitattam pedig nem értettem állítólag úgy hozzá mint ő, mert nem hittem el és most sem hiszem el hogy nem lehet lefektetni egy gyereket. Nekem még most is már este 9-kor könyörögnek, hogy menjek mesét olvasni, vagy mehetnek fürödni? Fél tízkor elzárjuk a tévét, lekapcsoljuk a villanyt és melléjük fekszünk amíg elalszanak (10 és 12 évesek). A bátyámnál meg este 11-kor mivel anyuka süti másnapra a sulinak a vagy az ovinak a beigért sütit, vagy apuka még ül a számítógép előtt ezért minden gyerek ébren van. Mi is sütizünk, meg netezünk, vagy akármi, de csak miután lefektettem a gyerekeket és megvolt a melléfekvés is és a gyerekeknek szunya van.
Sajnálom az olyan családot ahol nem hagyják pihenni a gyerekeket csak azért mert nekik sincs kedvük lefeküdni, vagy lefektetni őket. Nem igaz hogy nem fáradtak, csak kiváncsiak, hogy miért vannak ébren a szüleik. Miről maradnak le? Nekik lehet akkor nekem miért nem. Példamutatás!
A szülők részéről pedig tipikusan nemtörődömség, ha ezt nem veszik észre!
Szomszédként sajnos ez ellen valóban nem lehet mit tenni.

Bikli néni 2015.08.23. 21:37:39

@szhblog: Na kérlek, ez úgy működik, hogy a szabálysértésben eljáró szerv (jellemzően a járási hivatal) meghallgatás nélküli eljárásban is hozhat határozatot, és ott a rendőrség által megküldött irat önmagában bizonyító erővel bír. De az eljárás alá vont személy a határozat kézhezvételét követő 8 napon belül meghallgatást kérhet, ha vitatja a határozatban foglaltakat, nem tetszik a bírság, stb. Ilyenkor jön a felek, tanúk meghallgatása. Ezekben az esetekben általában könnyen eldönthető, kinek van igaza. Se ezért, se anyagi-emberi erőforrás okokból nem szaroznak szakértővel.
Ha a csendháborítás ténye bebizonyosodik (pl akkor is üvölt a zene, mikor a rendőr bekopog), az bőven elég a bírsághoz, nem kell a folytatólagosságot bizonyítani. Max két hét múlva újra lakossági bejelentésre induló eljárás. És igen, a korábbi elkövetéseket nyilvántartják és figyelembe veszik (két éven belül) a bírság kiszabásakor.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 21:41:59

@atiz_3: Alap igazság, hogy a gyerek olyan amilyenné nevelik! Kiskorától kezdve akit úgy szoktatnak,hogy 9-körül alvás, az ritka kivételtől eltekintve, lefekszik, gyakran magától is. Persze aki csipszet meg kólát ad a kisgyerekeknek még este felé is, és a gyerek mást sem lát tőle, mint hogy a gép/tv előtt ül, az ne csodálkozzon, hogy a gyerek sem akar menni lefeküdni aludni, még ha álmos is. Nekünk is volt egy időszak, amikor mi is eljátszottuk,hogy lefekszünk aludni vele egy időben, és kikapcsoltuk a tv-t is amíg elaluldt. A gyerek alapvetően a látott mintát követi otthon is.

dedunoka 2015.08.23. 21:45:02

@szhblog: NAgyon tetszett a másik levezetés és asok típus!
Erről eszembe jutott az egyik szomszédom aki a méregdrága perzsa szőnyegét minden hétvégén porszívózás után finoman elverte az erkélyen (mivel állítólag csak így lehet a molytól megvédeni hogy az ne költözzön bele) és előtte figyelmességből mindig lenézett hogy az alsó szomszédnak nincs e véletlenül kiteregetett ruhája, nehogy rárázza, vagy zavarja vele! Az alsó szomszéd vérben forgó szemmel mesélte hogy az az aljas szemét felső szomszéd, látta hogy mindig kifigyeli azaz leles, hogy vajon nincsenek e kint az erkélyen hogy lopiban jól kirázza a poros mocskos szőnyegét az erkélyen csak hogy szemétségből a porszemcséket az ő erkélyére verhesse. Ismétlem, kiporszívózott szőnyegről beszélünk egy egy régészcsaládról akinél mindig pöpec rend van, tehát néhány porszemcséről lehetett szó és nem szemétkedésből nézett le hanem mert figyelmes akart lenni ha netán ágyneműt lát akkor később végzi a dolgát.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 21:53:31

@Bikli néni: Ezt kétlem,hogy a rendőri jelenléten és az esetleges rendőri észlelésen kívül nem kell más bizonyíték egy sikeres eljáráshoz. Nagyon várok már egy olyan hozzászólást vagy levelet, amiben leírja valaki,hogy vele hogyan zajlott le a gyakorlatban egy ilyen csendháborításos eljárás az elejétől a végéig.
Mert elméletben itt minden szépen működik, csak amikor helyzet van, akkor szembesülünk sokan az állam működésképtelenségével.
Pl. Nemrég kb 15 telefonnal derítettem ki a helyi gyepmester telefonszámát, mert szerettem volna ha elvisz egy gazdátlan keverék staffordshire terrier szerű kutyát, egy olyan közterületről, ahol állandóan sok gyerek játszik. Válasz: Tele van, nem tudja elszállítani, szóljak valami önkéntes állatmentő egyesületnek! Felhívtam őket is, és a telefonban közölte a csaj,hogy 22 kutya van most épp a saját otthonában is, szóljak a sintérnek! EU/Hungary 2015!
Marad két megoldás:
1. Feljelentést teszek ismeretlen tettes ellen, nyomozzák ki kié a kutya, intézkedjenek stb.
2. Valaki a gyerekeiket féltő szülők közül megmérgezi a kutyát.

2015.08.23. 22:15:19

@atiz_3: "A gyerek van hogy éjjel összehányja az egész ágyneműt,a falvédőt, a szobaszőnyeget, az előszobaszőnyeget, és a WC-t is!!!!!!! Ilyenkor nemhogy a mosógépet kell beindítani, de még a szőnyegtisztító takarítógépet is ami állati hangos. Éjjel kettőkor! "

Egyszerűbb lenne, ha nem hagynád sokat piálni. A gyerek nem bírja úgy, mint egy felnőtt. Amúgy meg, ha már mindent összehánytatok, akkor inkább áztassátok be reggelig, nem kell rögtön mosógépet indítani. A takarítógép reggel is fel tudja szedni az okádékot, tehát ne gyere ezekkel a hülyeségekkel, mert kiröhögteted magad, pedig hozzád hasonló fazonokat ki kellene telepíteni a pusztába, mint az ötvenes években a burzsujokat.

Bikli néni 2015.08.23. 22:17:32

@szhblog: Bevallom, én rossz szülő vagyok. Le szoktam rakni a gyereket a tévé elé, igaz, csak rövid ideig ül meg ott és akkor is kétpercenként nyektet, hogy másikat kér. Az így "felszabaduló" időt olyan úri huncutságokra szoktam szánni, mint pl. ebédfőzés, felmosás, pisilés...
Mellesleg, vigasztalódjanak a panelosok, én egy kb. hat éves tégla társasházban lakom, és simán hallom, miről beszélnek odaát a szomszédok. A gyerekem meg frankón tudja, hogy csend, mert a fal másik oldalán gyerekek alszanak (más kérdés, hogy kétéves létére nem képes csendben maradni :P)

dedunoka 2015.08.23. 22:23:18

Akkor most, mint polgármesteri hivatalban szociális bérlakókkal is foglalkozó írom:

A száraz jogszabályok:
A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról 1993. évi LXXVIII. törvény
25 § (3) Ha a bérlő vagy a vele együttlakó személyek magatartása szolgál a felmondás alapjául, a bérbeadó köteles a bérlőt - a következményekre figyelmeztetéssel - a magatartás megszüntetésére vagy megismétlésétől való tartózkodásra a tudomására jutástól számított nyolc napon belül írásban felszólítani. A felmondást az alapjául szolgáló magatartás folytatásától vagy megismétlésétől számított nyolc napon belül írásban kell közölni.
30. § (1) A bérlőtárs és a társbérlő a bíróságtól kérheti a lakásban lakó másik bérlőtárs, illetőleg a társbérlő lakásbérleti jogviszonyának megszüntetését, ha az, illetőleg a vele együttlakó személy
b) a közös használatú helyiségeket szándékosan rongálja, beszennyezi vagy a tisztántartásukra vonatkozó rendelkezéseket megszegi;
c) a lakásban lakó személyek nyugalmát zavarja vagy velük szemben az együttélés követelményeit durván sértő, botrányos magatartást tanúsít;
(3) A kereset megindítása előtt a bérlőtársat, illetőleg a társbérlőt fel kell hívni a költség megfizetésére, illetőleg a kifogásolt magatartás megszüntetésére. Nincs szükség előzetes felszólításra, ha a magatartás olyan súlyos, hogy a sérelmet szenvedett féltől a bérlőtársi (társbérleti) jogviszony további fenntartása nem várható el.
(4) Ha a felszólítás eredménytelen volt, a keresetet a felhívásban a költség megfizetésére megszabott határidő elteltétől, illetőleg a sérelmes magatartás folytatásától vagy megismétlődésétől, ha pedig a felszólításra nincs szükség, a tudomásra jutástól számított harminc nap alatt kell megindítani. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Lefordítva: a fent leírt hangoskodások nem merítik ki az együttélés szabályainak megsértését, mert élni mozogni kell. Nem buliznak hajnalokig, nem pisilnek a lábtörlőre, nem részegeskednek és verekednek a szomszéd ajtaja előtt.

Az önkormányzat két részlege foglakozhat az üggyel:

Az egyik mint tulajdonos, mint bérbeadó felszólítja őket ha egyet értenek a panaszossal, hogy halkabban legyenek 8 napon belül, majd ha ismét van bejelentés a képviselő testület elé kell vinni, hogy mondjanak nekik fel, de valljuk be ezek nem elég okok, mert ennél sokkal durvábbakat csinálnak mások! Ha összehasonlítjuk egy drogos családdal, vagy egy állandóan italozó verekedős ordítozós családdal, akik 12 kutyát tartanak a lakásban és térdig ér a szemét meg a szar, akkor őket nem fogják kidobni, csak mert hangosabbak a kelleténél.

A másik a birtokvédelmi osztály: felveszik a jegyzőkönyvet. Jó ha van hangfelvétel, vagy videófelvétel vagy fotó esetleg az adott szituációról ( vagy pl ha a szemetet tartanak az ajtó előtt vagy valami egyéb ami fotózható), mert ugye csak napközben lehet kimenni a helyszínre és megkérdeni a másik félt aki éppen csendben lesz és normális lesz. Felveszik a másik fél véleményét és hoznak egy döntést (30napon belül). Ha felszólítják, hogy viselkedjen, akkor utána van türelmi idő, majd ha megint hangosak akkor megint jelezni kell és megint bizonyítékkal érdemes (hangfelvétel). Ha nagyon gáz akkor szabálysértés miatt meg lehet büntetni, aztán kezdődik előlről. Addig amíg el nem fárad a feljelentő. Az eljárási díj 3000Ft. Ennyit kell fizetni minden feljelentésért (bejelentésért).

Azon kívül hogy tovább mérgesíti a két fél közötti helyzetet szerintem semmire sem jó egyik eljárás sem!

Bikli néni 2015.08.23. 22:23:20

@szhblog: Én nagyon szívesen megírom neked, de csak privátban (szakmabeli vagyok, mondhatni, láttam már 1-2 ilyen ügyet).

dedunoka 2015.08.23. 22:25:50

@kopasz barmok országa: Neked nincs gyereked meg szőnyeged sem igaz? És sosem találkoztál rota vírussal? Sosem fostad össze magad miközben hánytál? Örülök hogy ilyen tökéletesen egészséges emberek is vannak, akik még lázas hányós beteget sem láttak.

Bikli néni 2015.08.23. 22:28:24

@szhblog: Szólsz a polgármesteri/közös önkormányzati hivatalban a jegyzőnek, esetleg a mezőőrnek. Ammeg hivatalból intézkedik, hogy a gyepmester elvigye a kutyát. Ha van benne chip, akkor a gazdája húzós összegért kiválthatja a telepről, ha nincs, altatás lesz a sorsa...
Sose a gyepmestert hívd közvetlenül, hanem a polgármesteri hivatalt/közös önkormányzati hivatalt. Mezőőrt magára elfogásra ne hívj, mert azok csak külterületen intézkedhetnek, viszont napi kontaktban vannak a gyepmesterrel. Ha van esetleg polgárőrség ott, ahol laksz, nekik lehet még jogosultságuk intézkedni, de ez települése válogatja, hol mi van, létezik-e egyáltalán rendelet, ha létezik is, szankcionálja-e a kóbor kutyákat.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.23. 22:34:01

@Bikli néni: Várom a részleteket a blog emailcímére. És köszönöm a kutyás tanácsot is. ;-)

dedunoka 2015.08.23. 22:38:10

@szhblog: Egyébként még a rendőrséget is ki lehet hívni és ha rá tudja venni az ember őket és vesznek fel egy jegyzőkönyvet az is jó lehet egy birtokháborításhoz, vagy magának a bérbeadónak mint bizonyíték, csak tényleg nem biztos hogy hosszú távon is bejön.
Jó ha többen aláírják a hivatalba beküldendő feljelentést, azaz összefognak a szomszédok (tanúk). Erről aztán értesül a zavaró tényező, hogy sokan pikkelnek rá. Lehet az adatainknak a zártan való kezelését is kérni magyarul hogy a hivatal ne árulja el az illetőnek ki a feljelentő, de az az igazság, hogy kitalálják, pláne, ha nem sok mindenki csenget be rajtad kívül. Akkor ugyanis csak rád tippel, hogy te jelentetted fel.
Zavarás fokozatától is függ, hogy hogy döntenek egy ügyben.
Volt olyan ügyünk, ahol egy "őrült feltaláló" lakott a szomszédban akinek éjjel eszébe jutott valami és lement a garázsba a fémvágójával és fémfűrésszel megalkotni azt. A rendőrségi jegyzőkönyv, és a hangfelvétel már elég volt arra, hogy bírságolják és egy kicsit észhez térjen.
Vagy csak a szomszédoknak ma már nincs kedve újra feljelentgetni. nem tudom...

2015.08.23. 22:40:19

@fizetekmegegysort: "két dologra jössz majd rá, ha lesz gyereked (főleg, ha több is). Az egyik, hogy van olyan, hogy egy gyereket valamire nem lehet megtanítani, létezik ördögien "rossz" (én inkább élénk/mozgásigényesnek nevezném) gyerek"

Én meg arra nem jöttem rá, hogy neked miért van gyereked (talán a postás tehet róla), mert attól még nem biztos, hogy értesz a gyerekneveléshez. Jó, azt elfogadom, hogy írni nem tudsz, de gyereked attól még lehet. Szóval, nincs olyan, hogy a gyereket nem lehet valamire megtanítani, ilyen marhaságot ne irkálj, ha megkérhetlek rá, mert még valamelyik hülye elhiszi. Az én öregem nem volt bőbeszédű ember, sokat is dolgozott, ezért néhány alapos saller meg a nadrágszíj aránylag rövid időn belül csodákat tett velem és a testvéreimmel. Nálunk tilos volt a zajongás és a kiabálás, lefekvés 9-kor volt. Ha nem csendesedtünk el időben, jött a nadrágszíj. Lehet, hogy némelyik okosnak ez durvának tűnik, de: manapság sem zavarom a szomszédokat, nem kiabálok, nem tartok kutyát, nem járatom hangosan a zenét, nem dohányzom, nem rúgok be stb.

dedunoka 2015.08.23. 22:41:29

@Bikli néni: Csak megerősíteni tudlak: Kóbor kutya = Polgármesteri hivatal, közterület felügyelő.

2015.08.23. 22:47:52

@atiz_3: Nem olvastad el, amit írtam. Vagy ha igen, akkor nem értetted meg.

2015.08.23. 22:58:21

@Thomas Dantes: "Szörnyű. Éjszaka mosnak?
Az eszébe se jutott senkinek, hogy van aki nem a poén kedvéért mos éjszaka? Hanem mert...napközben dolgozik? Tiszta ruha meg kell. "

A munkaidő 8 óra, tehát nem kötelező éjszaka mosni. Legrosszabb esetben is hétvégén meg tudod oldani, ha csak nem mindig ugyanabban a cuccban jársz.

Bikli néni 2015.08.23. 23:00:46

@szhblog: Okés, ha lesz kis időm, megírom :)

Intelli 2015.08.23. 23:23:12

@atiz_3: nem akarlak téged csesztetni, komolyba mondom, de 100 éve is hánytak a kölkök amikor még a kanyarban sem volt szőnyegtisztító gép.

Van felmosórongy, vödör, szőnyeget be a kádba, zuhanyba, leöblíteni mosószeres vízzel aztán alvás tovább, reggel majd lehet piperetakarítást rendezni.

A Te gyereked, a te problémád, másokat a vele kapcsolatos problémákba ne vonjál bele így is elég nekünk, hogy 13 féle gyerekes támogatás van már.

Deart1 2015.08.24. 13:37:55

A negatív hozzászólásokra szeretnék reagalnék..miszerint a levél írójának nincs gyermeke és fogalma sincs arról milyen szülőnek lenni.
Két fiam van...10 és 12 évesek.
Megtanítottam nekik,hogy egy panellakásban nem tehetünk azt amit akarunk.A gyerekeim jól tudjak,hogy mit szabad és mit nem.Az elején én is rongyosra beszéltem a szám,de idővel megértették,hogy miről beszélek.Természetesen a fiaim se tökéletesek..
A mozgashiányt megoldottuk azzal,hogy naponta lemegyünk iskola után biciklizni vagy rollerezni.Télen pedig az időjárásnak megfelelő sporttevékenységet folytatni.
Csak egy kis odafigyelés az egész..
A levelemben nem kisebb zajforrásról beszéltem.Sok mindent tolerál az ember egy ilyen lakásban,de mindent nem fogok!!
Ha én megtudom oldani hétköznap a fúrást,faragást (pedig 8 órában dolgozom),akkor más is oldja meg..Itt nem egy kép felfúrásáról beszélek,hanem amikor valaki 4-5 orán keresztul zajong.
Szóval mielőtt bárkit leírunk egy hisztérikus embernek,az is jusson eszünkbe, lehet igaza van.
A másik ami eszembe jutott,hogy a negatív hozzászolók általában azok az emberek, akik tönkre teszik a saját szomszédaik életét.. ;)
Befejezésképpen pedig megemlíteném,hogy egy paraszt miatt nem fogok én költözni.."Segítek" a felső szomszédnak abban,hogy először ő hagyja el a lakást. :)

Deart1 2015.08.24. 13:42:41

Nem a gyerekek szökdécselése zavar..hiszen senki nem tud lábbújjhegyen járni....De amikor a kanapéról ugrálnak le egy méter magasról (1 órán leresztul)az idegörlő.

Deart1 2015.08.24. 14:02:31

@Dzsontra Volta: Tisztelt Dzsontravolta bácsi!
41 èves, 2 gyermekes anya vagyok és 8 órában dolgozom...semmiképpen nem sorolnam magam a vén kurvákhoz!!!
Nem szeretnélek kemény szavakkal illetni,mert azonnal törlésre kerülne a levelem :D..
Ahogy azt már leírtam,pont az ilyen parasztok zavarjàk a szomszédaikat,mint te..ezért a negatív hozzászólásod :D

2015.08.24. 14:49:32

@Deart1:
A dolog nem egybites, ugyanúgy létezik a másokkal nem törődő zajongó, ahogy a normál életvitel melletti legkisebb zajra is hőbörgő szomszéd is. De találkoztam a kettő kombinációjával is, aki rendszeresen zajongott, ellenben a szomszédainak a legkisebb nesz miatt is beszólt.

Deart1 2015.08.24. 15:05:41

@nagybalfasz:

Igen ilyen is van.
Tudom,hogy milyen,ha zavar a felső szomszéd,ezért én extra módon figyelek arra,hogy az alattam lakó nyugodtan élhessen :)..

2015.08.26. 09:35:29

@Deart1:
Viszont pontosan ugyanolyan joggal mondhatja rólad bárki egy anonim blogon, hogy te meg túlzottan érzékeny vagy a zajokra, ahogy a szerinted veled egyet nem értők gátlástalanul tesznek a szomszédaikra. Holott mindez csak alaptalan feltételezés.

marczy 2015.08.27. 08:22:59

A panel eleve nem embernek való hely. Ahol 3,5 méter a belmagasság, ott nincs gond, felettünk is gyerek van, rohangál, hupákol, engem nem zavar. Ha gitároznak, az sem (zeneértő emberként meg főleg nem). Ha viszont fél méterrel a fejem fölött hupákol, az már más tészta, mert már az alacsony mennyezet is nyomasztó, és akkor még bum-bum-bum.

Ja és az egyetemen hozzászoktam, hogy alattam egész éjjel dübörgött a tucc-tucc, vagy hogy az én gépemen tolták full hangerővel a játékot a szobatársaim (igen, mélynyomóval, bwuuuuuu...), mégis tudtam aludni.

Ha egy évben kétszer-háromszor az egyik szomszédban buli van, kibírjuk. Nálunk is volt már buli, nem túl gyakran.

Egyébként pedig beteg ez az ország, sok tönkretett lelkű ember van itt, hála a magyar okítási rendszernek, ami még mindig a szovjet rendszer nyomait viseli magán. Pl. Olaszban az iskola sokfelé nem fél nyolckor kezdődik, mint nekem 12 éven át (utáltam is, de nagyon, ma is bagoly típus vagyok), hanem fél 9-kor. És hajnali 1 órakor még karon ülő gyerekeket vitt az apjuk, anyjuk Rovigóban. Nem is idegbetegek az ottani gyerekek.

meheszborz 2015.08.27. 09:14:35

Lehet, hogy túl alacsony az ingerküszöböm,de soknak tartom a trágár mocskolódást a kommentekben.

(Nekem pl. a 'vén k...va' is sok.)

Persze ,tudom, nem vagyunk egyformák :o).

Más.

Valaki itt az éjszakai mosás kapcsán célzott arra, hogy mivel 8 óra a munkaidő, nincs megfelelő indoka(mármint az éjszakai mosásnak).

Remélem nem sértő, de nekem azonnal ez jutott eszembe; 'sancta simplicitas!'

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.08.27. 09:58:25

@meheszborz: Valószínűleg ilyen szavakat a saját hasonló tapasztalatai alapján a levél írójával együtt érző hozzászóló írt, és látatlanban is hasonló tulajdonságokkal ruházza fel a levél írójának kedves szomszédját, mint amilyenhez neki is szerencséje van az életben. :)

Whiparam 2015.08.27. 13:54:20

@Szumi: Valóban nem megoldás a szigetelés én ezt tapasztalatból tudom sajnos...
Állandó pofázás miatt szigeteltettem a mennyezetet, azóta bosszúból a nagymama kergeti felettünk a 3 és 5 éves hiperaktivitásban szenvedő gyerekeket mialatt kedves anyuka fapapucsban ugrál amíg a férj haza nem jön és rendre nem utasítja a családot...

Whiparam 2015.08.27. 13:57:12

Sajnos jobb beruházásnak bizonyult venni egy subládát és lefekvési időig, azaz este 10-ig böblöltetni a TV-t...-metálzenét... azóta visszavettek csöppet, de tényleg csak csöppet...

marczy 2015.08.28. 11:16:06

@kopasz barmok országa: Ha jön a nadrágszíj, attól nem lesz a gyerek csendesebb, csak még jobban fog ordítani, amíg ütöd.
A pofozkodáshoz csak végső esetben és nagyon alapos okkal szabad folyamodni, és tekintetbe kell venni, hogy összetett viselkedésformákat nem lehet pofozkodással megtanítani, mert akkor a gyerek nem viselkedik inkább sehogy, nemhogy "rendesen", főleg ha nem tudhatja, mikor kapja a sallert vagy a letolást, ami adott esetben még rosszabb is tud lenni, mert egy hatalmas igazságos pofon senkinek sem fáj sokáig. Ha sokszor jár el a kezed, akkor a dolog súlya is elvész.

Egy: Tudomásul kell venni, hogy vannak esetek, amikor csak a példaadás módszere működik, tehát először neked magadnak kell úgy viselkedned, hogy a gyerek azt mint hiteles példát elfogadja. És nem azt fogja megtanulni, amit mondasz, hanem _ahogyan_ mondod, vagy teszed.

Kettő: Svédországban már egyetlen pofon is tiltott, nemhogy a rendszeres pofozkodás, egyből jöhet a gyámhivatal.

Három: azért is kell vigyázni a túlzottan korlátozó neveléssel, mert ezzel beszűkíted a gondolkodását a gyereknek, az eredmény pedig egy klisékben gondolkodó, tutyimutyi, teszetosza felnőtt lesz. És ezért is tart ott az ország, ahol, és nem ott, ahol tarthatna. Van, aki jól bírja, ha keménykednek vele, de van, akit már egy pofon is agyonvág. És mivel erre nincsenek tekintettel, nem csoda, hogy ez az ország tele van beteg lelkű, nyomorult, kívül a nagyfiút megjátszó, belül azonban lelkileg halott emberekkel.

Vagy a gyerek éppen máshol fogja kiélni az agresszivitását. Ha van testvére, azt fogja csépelni, vagy a kutyát, ha van, vagy az iskolában lesznek vele viselkedési gondok.
Rövid távon a négyezer éves beidegződés működik ugyan, hosszú távon azonban nem, és Magyarország nem képes hosszú távon gondolkodni, mert kiölték belőle ennek képességét az elmúlt 70 évben.

Mindez persze általánosság. Mindazonáltal a problémák kulturált megbeszélésének a híve vagyok, a gyerek mozgásigényének muszáj teret biztosítani, pl. ha sportolni kezd, azzal mindenki jól fog járni.
Ha azonnali és határozott cselekvésre van szükség, pl. veszélyhelyzetben, amikor pl. a gyerek kiugrana az autó elé, az más tészta, és valóban a gyerek életét védi, ilyenkor persze, hogy erélyesen fel kell lépni.

Nika7007 2015.10.03. 09:33:25

Jesszusom, a történetét olvasva azt hittem, én írtam a sorokat :-O Nálunk ugyan ez van, üveggolyózás, 10 éves a fiúgyerek és csak ugrálva, rohangálva tud közlekedni, letagadják, hogy nem ők azok, mi több, a nő közölte a férjemmel, nem tudnak a gyerekkel mit csinálni. Elképesztő, hogy nem a mi sztorink az egyetlen...kemény világot élünk, kitartást kívánok, mi igyekszünk elköltözni, de tekintve a jelenlegi árakat, nem sok esélyünk van, viszont most még inkább gőzerővel keresünk, mert időközben megtudtuk, hogy a tulajdonos eladja a lakást. Az Önkormányzatnál tudnak segíteni, én is oda fordultam levélben !!

Nika7007 2015.10.03. 09:41:52

@Deart1: Szívemből szólt! Egy gyereknek - nekem is van, 10 éves kislányom - mindent mi tanítunk, szülők! A gyerek olyan lesz, amilyen nevelik, vagy nem nevelik !! Úgy nőtt fel a gyermekem, ahogy én is. Soha nem jöttek fel az alsó szomszédok azzal, hogy nem bírják a zajongást. Még akkor is figyeltem - mert ez volt a feladatom ! - amikor abban a korban volt, mikor mindent dobált, pakolt. Mi három éve szenvedünk a felettünk lakó családtól és bevallom, idegileg ezt nagyon megsínyli egy ember szervezet. Költöznénk, de nagyon nehéz, persze ezen vagyunk. Mi mindig odafigyeltünk az alattunk lakóra, ránk három éve magasról tesznek. Elkezdtem én is a módszerükkel élni, ami bevallom, szintén idegőrlő , hiszen a mai rohanó világban az ember pihenni szeretne, gyermekével olvasni, vagy megnézni egy kellemes családi filmet, de ehelyett állok a botommal a kezemben és kopogálok, vagy hajnali háromkor felmegyek és becsengetek, had érezzék, mi mit kapunk tőlük. Mikor ezt jeleztük is, miért tesszük, lecsendesedtek, de ez tart pár hétig, aztán újra kezdik minősíthetetlen életvitelüket. Nehéz így élni ...

Nika7007 2015.10.03. 09:55:52

@blasiusii: Nálunk az elsőn lakó férfi láncdohányos. Mi a harmadikon lakunk és a büdös, sodort cigarettájának a bűze járja át a lakásunkat. Nyáron már azt hittem a negyven fokba, hogy megfulladok, ablakaink egy oldalra néznek, esélyem sem volt, illetőleg nincs arra, hogy a másik oldalról szellőztessek. Agyvérzést kapunk már ettől és lehet, tüdőrákot ... valóban büntetni kéne ezt is, akár csak a birtok,vagy csendháborítást !!!!