Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

11. Olvasói levél: Lépcsőházi ablaknyitogató

2015. október 03. 06:00 - Captain Admin

A mai bejegboritekuj2.jpgyzésben egy saját történetet osztok meg az olvasókkal, ami többféle szempontból is érdekes. 

Új lakóként szomorúan szembesültem az első hűvösebb őszi éjjel után, hogy reggel a lakásból kilépve, sűrű lila dohány füsttel telítődött lépcsőházban kell leballagnom az emeleteken. Mivel ezt belélegezni sem szerencsés (pláne kisgyerekeknek), valamint  a lakásokba is beszivárog, ezért magától értetődően kinyitottam az ablakokat, minden szinten, szinte mindet! :) Ekkor még nem tudhattam, hogy ez hatalmas véteknek számít errefelé! 

dohanyozni-tilos-a5-tabla-86624.jpgKorábban azért nem tűnt föl a dohányfüst a lépcsőházban, mert állandóan nyitva voltak az ablakok. Késő délután estefelé hazafelé menet, az ablakok továbbra is nyitva voltak, de kicsit visszafogottabb mértékben, emeletenként csak egy. Valaki becsukogatta, de  az egészséges szellőzés lehetőségét még megtartva. Reggel megint lila füst, ablakok bezárva! Megoldás ugyanaz. Ez így ment hetekig hónapokig, amikor is téli jó szokásomhoz híven, elkezdtem este uszodába járni, ahonnan hazaérve szomorúan tapasztaltam, hogy áll a lila füst a lépcsőházban, és az ablakok már be vannak zárva! Tehát valaki este végigjárja a lépcsőházat és gondosan bezárja az összes ablakot. Azt, hogy ezt ki csinálja, nem sikerült kideríteni, de a dohányzó megkerült. Egy látszólag a 70 és a halál között lévő krákogó 30 kilós öregasszony, aki reggel már 6 óra előtt sorban elszív 3 legolcsóbb kategóriájú legbüdösebb sodort teveszart, valamint ugyanezt napközben is jó párszor, és persze este lefekvés előtt is. Ennek köszönhető a szinte vágható füst a lépcsőházban.

Amikor összefutottam az öregasszonnyal a lépcsőházban, és kérdeztem, hogy miért csinálja ezt, hogy a saját lakását sajnálja összefüstölni, de a lépcsőházat ahol nem egy kisgyerekes család is van, és az ajtók alatt minden lakásba beszivárog a füst, azt pedig nem, a válasz egy ostoba bamba előre lesés volt. Nem is értette, hogy mi a gond! Mihelyst beszereltettem egy tökéletesen záródó és szigetelő ajtót majdnem 200 ezer forintért, hogy legalább otthon bent a lakásban ne kelljen a cigifüstöt éreznünk, ezután felgyorsultak az események. Történt ugyanis, hogy amikor egyik késő este hazafelé menet kinyitottam az ablakokat a lépcsőházban, akkor az éjjeli -17 celsius fok hatására elfagyott az összes muskátli és egyéb növény az emeleteken. Ebből már beszédtéma lett az épületben.

lepcsohaz.jpgMajd szinte az ezt követő nap délután hazafelé menet, épp amikor kinyitom az egyik ablakot, a közvetlenül mellettem lakó szomszéd, akit csak büdös bunkónak hívok azóta (BB), egy "Áááááá, szóval maga az!?" felkiáltással üdvözöl! Nagyon örült, hogy végre megtudta, hogy ki nyitogatja az ablakokat rendszeresen, nekem pedig világossá vált, hogy ki zárja be azokat rendszeresen, biztosítva a gázkamrát 13 család lakóinak. Legfőbb érveim a tettem mellet nem győzték meg, de mindenesetre kevésnek bizonyultak az övéihez képest, miszerint ő ettől jobban fázik otthon, valamint ő a régebbi lakó. Megkértem, hogy mivel ő a régebbi lakó és jól ismeri, és nagyjából egy korosztály, akkor bírja rá az öregasszonyt, hogy ne a lépcsőházban dohányozzon,  mire azt felelte, hogy semmi közöm hozzá, hogy ki mit csinál a lépcsőházban! Akkor oké, ezen az alapon magának sem, naponta többször jövök megyek, az ablakok nyitva lesznek. Akkor ő lezárja őket! Én meg kitöröm az üveget!

A lényeg, hogy nem jutottunk dűlőre, de szerencsére az öregasszony hamarosan belepusztult a káros szenvedélyébe. Az üresen maradt lakásban megjelent egy hasonszőrű, de talán egy fokkal nyomorultabb, valamivel fiatalabb dohányzó csontváz öregasszony, és ő is épp a lépcsőházba kezdett volna kiszokni. Annyira csalódtam, hogy nem sokáig maradunk füst nélkül, hogy első alkalommal amikor találkoztunk reggel épp amint szívta a teveszart, kérés nélkül közöltem vele, hogy ha ezt így folytatja itt a lépcsőházban, akkor minden reggel le fogom pisilni a lábtörlőjét! A füst büdös és fölfelé száll, a vizelet pedig ragad és lefelé folyik. Szerencsére nem költözött oda, és nem gyújt rá a lépcsőházban amikor ritkán itt van. így a dohányfüst problémája megszűnt gyakorlatilag, de BB-vel a szomszédháború csak ekkor kezdődött! Ami még az ablak nyitogatáshoz tartozik, és a közöttünk kialakult szomszédi viszony szemléltetéséhez, szükséges idéznem 1-2 magasröptű párbeszédet, ami vele zajlott.

Lépcsőházban szembe jövet:

  • Nem megmondtam, hogy ne nyitogassa az ablakot?!
  • De.
  • Akkor miért nyitogatja?
  • Hogy nyitva legyen.
  • De nem lehet!
  • De lehet!
  • De nem érti meg, hogy kihűl a lakás?
  • Nem, de ha fázik otthon, akkor miért nem fűt?
  • Fűtök, de semmi köze hozzá!
  • Magának pedig ahhoz, hogy mikor nyitom ki az ablakot. Ha olyanom van kinyitom, ha magának nem tetszik, akkor csukja be, ezért van rajta kilincs.

Szokatlanul otthon ebédelek hétköznap, párom itthon a kisgyerekkel: Természetesen amikor hazajöttem ebédelni kinyitottam az ablakot. Épp kezdem a falatozást, amikor valaki ököllel veri az ajtót! Ez mondom biztos nem a postás, tuti a ház ég! Párom gyorsan ajtót nyit, és hallom, hogy ordítani kezd vele BB!

  • Nem megmondtam, hogy nem lehet(!) kinyitni az ablakot?! Biztos, hogy maga nyitotta ki, mert fél órája még nem volt nyitva!
  • Odamentem és egy "Mi bajod van?!"-al üdvözöltem. Ekkor furcsa mód vissza vett, de feltette ugyanazt a kérdést, vagyis "Nem megmondtam, hogy nem lehet kinyitni az ablakot?!"
  • De ki lehet, nincs 10 perce, hogy kinyitottam, nézd meg!
  • Le fogom zárni!
  • Oké, de akkor én kinyitom és leszerelem róla a zárat. Ha meg fázol otthon, akkor ne szaladgálj a lépcsőházban állandóan köntösben.
  • Hogy beszélek vele?!
  • Így!
  • A nagyapám lehetne!
  • Ha a nagyapám lennél, nem is beszélnék így veled!
  • Mit képzelek?!
  • Amit te nem!
  • Neki még ilyen szomszédja nem volt!
  • Most már van!

BB-ről és a vele kapcsolatos további kalandokról, szóváltásokról, feljelentésekről és azok kezeléséről, valamint a végleges megoldásról következő bejegyzésekben lesz még szó. ;)

Pár megjegyzés: A lépcsőházban a dohányzást a házirend is tiltja a legtöbb helyen, nyilván nem véletlenül. A láncdohányos öregasszony példája jól mutatja, amivel már egy korábbi bejegyzés alkalmával páran vitatkoztak, hogy a dohányos emberek sokkal nagyobb arányban sz.rnak az embertársaikra, mint a nemdohányzók. Ez is beszélni sem tudott már szinte, csak krákogni, szívja azt a szart állandóan, tudja jól, hogy nemsokára beledöglik, de addig még jól telefüstöli a lépcsőházat naponta többször, hagy szívja a többi lakó is, nehogy már csak ő dögöljön bele! Minek él az ilyen most őszintén? Gyakorlatilag évtizedek óta vegetál, tv-t néz és mások egészségét (ha már neki nincs) károsítva dohányzik.

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy javaslatait.

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr257862218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theutat villám 2015.10.03. 15:40:41

@a fidesz csak lopni tud: erted, nem az a beteg elme, aki telefustoli masok eletteret, hanem akit ez zavar. Te olvasod is, amit irsz vagy csak a billentyuzetet pufolod?

Mylady 2015.10.03. 16:00:24

Szeretném jelezni, hogy nem házirend miatt tilos a dohányzás a lépcsőházban, hanem a nemdohányzók védelméről szóló törvény miatt. Meg persze a másik ember tisztelete miatt de ez nyilván nem érdekli a dohányzókat.

Én rá szoktam szólni arra, aki a lépcsőházban dohányzik. Minden alkalommal. Nem beszélek bunkó módon az illetővel (mint a kedves poszter), csak megkérem, hogy legyen szíves másol dohányozni. Nem szeretnek, de leszarom.
Pl egy nő teljesen fel volt háborodva, amikor megkértem, hogy ne cigizzen a lécsőházban. Mert ő nem tud hova menni cigizni, mert a lakásban a lánya nem engedi, az unokák miatt. Én meg megkérdeztem, hogy most komolyan azért panaszkodik, mert a lánya nem engedi, hogy megölje az unokáit? Soha többé nem köszönt. Mondjuk nem lakott ott sokáig, mert pár hónap múlva tüdőrákban elhalálozott.

Nem kell bunkónak lenni, elég, ha határozott az ember és kiáll a jogaiért. Soha nem lesz olyan, hogy minden tökéletesen úgy van, ahogy én akarom, de lehet csökkenteni a konfliktust és élhetőbbé tenni a környezetet.

a fidesz csak lopni tud 2015.10.03. 16:02:00

@theutat villám:

Betudom szövegértelmezési képességeidnek a mellébeszélést.
Segítek, a probléma, a cigifüst előidézője meghalt. A te fajtád alpári szóhasználatával élve elpusztult.
Probléma megszűnt, kötözködés maradt.
Újból segítek. Ha még figyelmesebben elolvasod, a probléma drasztikus megszűnésével (haláleset), a lieblinged keresi a következőt akibe bele lehet kötni, hiszen előrejelzi, hogy kivel fog legközelebb problémázni.
Örülök, hogy segíthettem, ha valami problémád van, akkor nyugodtan szólj, segítek. Ha kérhetném annyira azért ne süllyedjünk le maximális képességeid szintjére, hogy a kötőszavakat is meg kelljen magyarázni amiket nem fogsz fel, ez ügyben tanáraid, szüleid a hunyók, velük tisztázd.
Relaxálj, megnyugszol, nem beszélsz mellé és nem csinálsz még nagyobb hülyét magadból.

csakolvasok11 2015.10.03. 16:08:19

@theutat villám: Mielőtt agyvérzést kapsz, segítek: fütölő rég meghalt, ennek posztoló örül, mert öreg is volt dohányzott is, megérdemelte. Posztoló viszont nem tud leszokni a permanens nyitott ablakról, ezért fázós szomszéd hebegős idegbeteg, bunkón beszél posztolóval, aki ezért - és csak ezért - bunkón beszél fázós szomszéddal. Mi a megoldás? (Szerintem egyszer fázós szomszéd is meg fog halni, mert senki sem él örökké, és akkor posztoló megint örülhet, amíg......... szomszéd nem lép be a képbe.)

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 16:10:23

@a fidesz csak lopni tud: "Probléma megszűnt, kötözködés maradt."A probléma részben szűnt meg, a kötözködő pedig BB volt. Soha nem én kezdeményeztem vele "beszélgetést".

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 16:12:34

@csakolvasok11: Az élet nem ilyen egyszerű, probléma már 2 éve nincs egymással, de most még nem árulhatom el, miért hagyta abba a kötözködést. Az otthon fázás csak ürügy volt, ennyit elárulok.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 16:15:41

Amióta kint van ez a poszt, ma már harmadszor csuklok. A történet folytatásánál a következő ilyen poszt előtt szólok majd anyámnak,h valószínűleg csuklani fog, mert emlegetni fogják páran...

a fidesz csak lopni tud 2015.10.03. 16:20:22

@SZHBadmin:

Rakd időrendbe, rajzolj folyamatábrát amivel megérted, tök mindegy:

Öreganyó, cigifüst, ablaknyitás, ablakcsukás.

BB a sor végén van. A probléma előidézője meghalt (hogy te is értsd, elpusztult), a következő szinten te vagy. Rajtad múlik, lesz további probléma vagy nem. Ha füst nélkül is nyitogatod az ablakot, akkor nem BB a gond hanem te. Ha meg nem nyitogatod, akkor nincs mit becsuknia, mégis kötözködsz vele, ergo ismét te vagy a probléma okozója.

a fidesz csak lopni tud 2015.10.03. 16:29:12

Úgy harminc évvel ezelőtt ideális házbizalmi lehetett volna belőled. Mindenkiről írtad volna a jelentést, egzecíroztatnád a lakókat, fontoskodnál, házirendet írnál és ellenőriznéd ki tartja be.
De ne aggódj, ismét eljött a ti időtök, írhatod a jelentéseket BB-ről, viktor meg fogja simogatni az okos buksidat.

Azt ajánlom költözz el. Neked családi ház való, ott csak két ember életét tudod megkeseríteni ha a szembeszomszédokat nem számoljuk.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 16:30:57

@a fidesz csak lopni tud: Írtam kommentben is, hogy maradt még dohányzó, de az ő általuk termelt füst rövid szellőztetéssel is kimegy a lépcsőházból, ezért leszoktam róla,h minden ablakot kinyitottam minden szinten. De BB gondosan mindig minden ablakot zárva tartott, gyakorlatilag hallgatózott,h mikor hallja a szobájában,h valaki becsukott egy ablakot, és már rohant is ki köntösben, és jó hangosan bebaszta az ablakot! Mivel eléggé rámenős faszi, sokan rajtam kívül nem is mertek az ablakhoz nyúlni (kinyitni). Ő az a típus, aki nem nagyon szellőztet,m kimegy a meleg. Egy 4 szintes házban pl a legfelső szinten egy egyszem 15cm-es résre nyitva lévő ablak miatt nem fog kihűlni a lépcsőház végképp! De írtam már, ez is csak azért volt fontos neki,m tudta,h engem zavar ha zárva van. Próbált gyengepontot keresni, ráment az ablak témára.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 16:35:36

@a fidesz csak lopni tud: Beletaláltál, mert BB az volt, mostanáig pedig küldött a lakásszövetkezetnél. Régebben pedig állítólag munkásőr, úgyhogy már értem a szimpátiád felé. ;)

Amúgy mint már többször említettem, már nincs vele gond, megoldódott. Magától! De majd a későbbi posztokból kiderül hogyan.

VT Man 2015.10.03. 16:36:20

Tűzjelzőt tenni a lépcsőházba, nem olyan drága, az majd sípol ha füstölnek..

a fidesz csak lopni tud 2015.10.03. 16:42:54

Igen, a munkásőrözés tökéletesen mutatja a beállítottságodat amit már jeleztem, és azt, hogy miért hiszed azt, hogy neked mindent szabad.
Nyugodj meg, te is pofán leszel egyszer verve, eljön az idő, amikor megszűnik az elnyomásotok és ismét szabad lesz mindenki, nem kell félni a hozzád hasonló önjelölt karhatalmista férgektől.
Ez az ügy messze nem az ablak becsukásáról szól, hanem arról, hogy nem tudod elviselni az önálló döntésű és akaratú embereket, a saját beteg világképedet akarod mindenkire ráerőszakolni. Gyerekeidért kár, ők nem választhatnak, kénytelenek a terrorod alatt élni.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 16:49:19

@a fidesz csak lopni tud: "az ügy messze nem az ablak becsukásáról szól, hanem arról, hogy nem tudod elviselni az önálló döntésű és akaratú embereket, a saját beteg világképedet akarod mindenkire ráerőszakolni"
Ez tökéletesen illik BB-re, de majd később te is belátod. És nem munkásőröztem, csak közöltem,h ő régen állítólag az volt.
Ha érvelsz is, akkor válaszolok, amúgy neked felesleges.

theutat villám 2015.10.03. 16:54:50

@a fidesz csak lopni tud: es tudja es tudja es tudja.... :D minden egyes leirt betuddel a sajat szanalmassagodat bizonyitod, okoska... nem tudom, hogy anyad vagy apad volt-e nagyobb troll, de mindketto buszke lenne rad. ahahhahahha

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.03. 16:55:43

Naiv fiatalemberként úgy gondoltam, hogy családi házba költözve paradicsomi állapotok várnak rám a korábbi, társasházi körülmények után. A gyakorlat felülírta a hiedelmeket, az elméletet nem nyert igazolást. A probléma ugyanis nem szűnt meg, csak átalakult. A következő történetet megismerve, talán a néha kényszerűen bagófüstöt szívó szerző is átértékelheti mindennapjait, és megbékél viszonylag egyszerűen kezelhető helyzetével:
udvar.wordpress.com/2015/09/19/akarhova-nezek-1

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 17:01:36

@udvaros: Azért mert a föld más részén másoknak rosszabb, nem fogom nem megtenni azt a minimális lépést az életkörülményeim javítása érdekében,h kinyitok egy ablakot. Ezt nem is értem igazából...

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.03. 17:08:25

@SZHBadmin: Félreérthetted vigasztaló szavaimat. Ablaknyitogatás terén tégy belátásod szerint, de hogy ezt a csekélységet súlyos gondként tálald a közönségnek, azzal nem értek egyet. Ezért osztottam meg saját, szintén szomszédos történetemet, mert azzal összevetve a te viszonylag enyhe gondodat, saját helyzetedet máris rózsásabbnak értékelheted.

csakolvasok11 2015.10.03. 17:10:01

@SZHBadmin: "engem zavar ha zárva van"
Azt hiszem, itt van a kutya eltemetve. Fene tudja minek keverted bele a dohányzó nénit, egyszerűen nem tudod elviselni, ha zárva van az ablak. Pont.
Ha - mint írod - elfagytak a lépcsőházban teleltetett virágok, akkor csak kihűlt az a nyomorult lépcsőház.
Vegyétek már tudomásul (a mi ablaknyitogatónk is, aki annyival cifrább, hogy egyben ő a fázós is), hogy max. 5 percig szellőztetünk, utána a kinti levegőt cseréljük a kinti levegőre.
A mienk az utcán úgy közlekedik, hogy zsebkendőt tart az orra elé. Utána hazajön, és szélesre tárja a lépcsőház, és a lakása ablakai, hogy beszívja a friss levegőt:-DDDD
Bolondok vagytok.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.10.03. 17:28:44

Ez már aztán igazán valami.

Tisztelet a posztolónak, hogy nem hagyja magát lábtörlőrongynak használni. Meg kell fenyegetni a büdös parasztot, meg ordítani kell vele, mert másból nem ért a kutya fajtája.

hillman. 2015.10.03. 19:21:24

Alapvetöen két féle állat van ebben a témában. a diszno és a marha(nem sértés).
A diszno inkább megfullad,de legyen meleg.
A marha inkább megfagy a hidegben csak legyen friss a levegö.
Ha te marhaként beköltöztél egy többnyire disznokbol állo közösségbe az a te hibád. Lakásvásárláskor a leendö szomszédok megismerése fontosabb mint a lakás.
Lehet a törvényekre hivatkozni egy közösségben a bevett szokásjoggal szemben, de ne csodálkozz ha ellened , vagy a gyereked ellen fognak élni vele a jövöben.(pl:rendört hivni a kamasz kölykeidre minden szarért) A bosszuállo szomszéd nem felejt.

Sokfelé szokás a lépcsöházban teleltetni a növényeket, mert erre a lakások alkalmatlanok. A füsttöl te nem halsz meg. A virágok a hidegtöl igen.

Aki meg az egészségröl beszél annak figyelmébe ajánlanám a belsö égésü motorok által termelt port. A füst természetesen is létezik, tehát a tüdönk bizonyos mértékig kezelni tudja.
A belsö égésü motorokban keletkezö por nagyon finom és a természetben nem fordul elö, tehát a tüdönk se tud mit kezdeni vele. Mégse tiltják be, pedig sokkal károsabb.
A kocsmabéli dohányzás eredményeként a kocsmák erre felé üresek. Ha már ki kell menni akkor a pala, vagy a kisbolt mellett is lehet (ráadásul olcsobban) inni.

30 év körfolyosos agyrém után kiköltöztem az agromerácioba. Azota semmi bajom a szomszédokkal.

Sir Galahad 2015.10.03. 19:24:58

@SZHBadmin: "Én nem döntöttem semmiről, pusztán kinyitottam az ablakokat" - fordítsuk magyarra: úgy döntöttél, kinyitod az ablakokat és meg is tetted. Így már érthető? "Mielőtt felsöprök a lépcsőházban, ez előtt is hívassak össze lakógyűlést?" Ha attól is megdöglenek a szomszédok cserepes virágai a lécsőházban, illetve annak következtében is mindenki bosszankodik a hideg, huzatos lépcsőházra, igen. De megnyugtatlak, a felmosás - ellenben az ablaknyitogatással - nem jár ilyen, a többi lakót is érintő kellemetlenségekkel.

2015.10.03. 19:28:25

Lehet hogy félreolvastam valamit de ha megszűnt a folyosói dohányzás akkor az ablakkal mi a gond? Nálunk is valaki bagózik a lépcsőházban de ő betakarodik ha szólnak neki de stikában kijár. Azt sem tudom ki az, 10 emelet, én nem megyek le nézelődni. Az ablakkal meg nem foglalkozom mert a gondnok-takarító dolga ki-be csukogatni. Az ajtónk jól szigeteli a szagokat és lifttel közlekedünk. Persze 4 emeletesekben nincs mindenhol lift. A mi házi bolondunk szokott néha felcsöngetni hogy miért nyitjuk ki az ablakot, bejön a galamb DD. Pár év alatt felfogta, talán, hogy mi nem nyúlunk az ablakokhoz.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 19:31:31

@hillman.: Nincs az a növény a világon, ami számomra tőlem fontosabb lenne! A másik pedig, hogy a lépcsőházban télen az esetek 99%-ában utcai viseletben közlekednek az emberek, így én sem és más sem fázott ott. Kivéve esetleg BB-t,m ő köntösben járt ki rendszeresen bezárogatni az ablakokat, amint MEGHALLOTTA, hogy valaki kinyitott egyet. Ezek ilyen nehéz vas keretes nyílászárók, jellgzetes hangja van amikor lenyitja az ember.

csakolvasok11 2015.10.03. 19:35:44

@SZHBadmin: Kicsillag, a lakótelepi lakások bejárati ajtajai nem hőszigeteltek. Még a 200 e ft-os sem. Szóval nem a lépcsőházíban fázik, hanem a lakásában. Ez azért nem atomfizika.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 19:37:17

@Turchi: Lehet félreérthető volt a posztban, de kommentben már írtam többször is, hogy amint meghalt az öregasszony, a téli időszakra jellemző szinte állandó összefüggő kék füst szűnt meg a lépcsőházban, mert a maradék két dohányzó lakó csak az otthonukból elindulva szoktak rágyújtani még a lépcsőházban, de ez lényegesen kevesebb füsttel jár, és sokkal ritkábban mint amit az öregasszony termelt. Ehhez már nem szükséges az összes ablakot kinyitni, mert elég fölül 1-2-t és viszonylag hamar kiszellőzik a kevesebb füst. De BB-nek már 1 szem ablak nyitott állapota is eléri az ingerküszöbét. A hülye nem fogta fel,h amíg kijön a lakásából a lépcsőházba, és nyitott lakásajtónál lebattyog bezárni az ablakot, azidő alatt sokkal több meleg (és büdös) áramlik ki a lakásából, mint 147 nap alatt, ha csukva hagyja a lakás ajtaját. De mint írtam már, azóta történt egy s más, az ablak csak indok volt.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 19:40:32

@csakolvasok11: Ebben az épületben a 4. emeleten senki sem fázik! Gyakorlatilag alig kell fűtenünk,m alattunk megteszik részben helyettünk is. Plusz mindkét oldalról. És állítom ezt úgy,h ő alatta egy eléggé jól fűtő kisgyerekes család lakik, akik akkor egész nap otthon voltak, alattunk pedig akkor még üres volt a lakás, de mégis minimális a fűtési ktg.

pöndörödő macskaseggszőr 2015.10.03. 19:45:04

Sok degenerált bagós mit össze puffog :))) Posztíró! Igazad van! Én sem hagynám, hogy egy elmeroggyant vénasszony és a bűzölgő spanjai miatt a gyerekem füstöt szívjon. Bár én nálad drasztikusabb lennék...

Sir Galahad 2015.10.03. 19:47:10

@Bambano: Bocs, de a posztban egy mukk sem volt arról, hogy a dohányzás a lépcsőházban már eddig is tilos volt.

csakolvasok11 2015.10.03. 19:49:05

@SZHBadmin: Ugye megengeded neki, hogy eldöntse, fázik, vagy sem?
Az előző hsz-odhoz: szerintem eléggé szükséged van egy pszichiáterre

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.03. 19:54:22

@csakolvasok11: Figyu, nincs és nem is volt ezzel gond. Ha fázik vagy zavarja vagy akármi, akkor becsukja. De ez a jog engem is megillet, szóval ha én úgy látom jónak, akkor kinyitom. És nem én förmedtem rá egyszer sem,h hogy az anyjába meri bezárni, hanem mindig ő. Mert így szokta meg,h ő bezárkózik otthon és a lépcsőházban is bezár mindent, mert azt hiszi,h így éves szinten fog spórolni a fűtésen 1670.- Ft-t. És mert nem ütközött eddig ellenállásba. Most igen, így agresszióval válaszolt az új helyzetre, ami rám nem hatott.

hillman. 2015.10.03. 21:15:18

Én értem, hogy neked te vagy a legfontosabb. A lakoközzösség igy nem müködik. Igy te leszel a csunya néni a gyerekeknél; a banya.
Nem neked valo a társasház.

A virágok szebbé teszik a lépcsöházat. Ráadásul máséi voltak. Legalább vettél helyette ujakat?
Vannak házak ahol büszkeség a növényekkel telitömött lépcsöház; igazi függökertek. Egymásét is gondozzák. És akkor jönnél te és kiirtanád az oázisukat. Szivtelen dög vagy.
Ha az én virágaim lettek volna akkor a hobbimmá válnál és a bosszantásodban lelném örömöm. Ovis, de igy megy.

"így agresszióval válaszolt az új helyzetre, ami rám nem hatott." dehogynem. Söt a virágok megölése volt az elsö agresszio. te kárt tettél más tulajdonában és nem téritetted meg.

Ez nem bagos és rendes harc. Voltak a közösségnek bevett szokásai amit te a közösség véleményét figyelmen kivül hagyva felrugtál. te az uj arc. te kezdted a háborut.
Vagy megbeszéled a lakokkal, hogy beviszik a virágot és te szellöztetgetsz, vagy ha a többség a virágokra szavaz akkor nem szelloztetsz.
Minden más esetben te nem tartod tiszteletben a szabályokat. te Az uj banya.

2015.10.03. 21:40:13

@Orosz Attila: pedig igaza van. Sok ilyen lény él társasházakban, akik csak a szó biológiai értelmében emberek, azonban alkalmatlanok mindenféle emberi együttélésre. A haláluk szerencse a környezetükre nézve, és megváltás rájuk nézve. Egy lakótelepen sokféle ember van összezárva minimális élettér mellett, és aki ezt szándékosan megnehezíti, méginkább nyomorulttá teszi a kényszerűségből vele egy közösségben létezők életét, az bizony bőven megérdemli, hogy örüljenek a halálának.

Peter100 2015.10.03. 21:49:30

Simán a baszik mindenki mindenkire eset, és mindketten élvezitek, hogy csesztethetitek egymást. Pont egymásnak valók vagytok. Küzdjetek.

féregírtó 2015.10.03. 22:05:33

Én is megtettem amit a blogger leírt. Pont ugyan az a szitu, csak nálunk nem a lépcsőházba mentek ki füstölni, hanem többen csak úgy szenvedélyből a bagóval mentek végig. Én nem győztem nyitogatni az ablakokat. Ha másnak nem gond egy zárt teret telefüstölni, nekem sem gond frisslevegőre cserélni a bagófüstöt. Máskor soha nem nyitogattam ablakot, tehát nem én voltam a probléma okozója.
Akinek él rokona a "fejlett" nyugaton, az pontosan tudja, milyen precízen képesek egy társasház lakói betartani az egymás mellett élés szabályait. Le is van szabályozva minden. Ott elképzelhetetlen, hogy egy zárt közös teret telefüstöljenek, ahol ráadásul tiltva is van a dohányzás. Ilyen egyszerű.

féregírtó 2015.10.03. 22:16:12

@hillman.:

Te képviseled a "leszarom" magyar embertípust.
Először is, ha valaki huzamosan törvényt és szabályokat sért (dohányzási tilalom leszarása) semmiféle szerzett jogokra nem tesz szert. Ha évekig füstös volt a lépcsőház, és ez mindenkinek tetszett, tudni kellett volna, hogy ez csak addig tart, amíg lesz valaki, aki nem akar részt venni a szabálysértésben.

Másodszor, a többszintes társasházak lépcsőházaiban sem virágok, se bútorok nem tárolhatók tűzrendészeti szabályok miatt. Én tudok olyan esetről, ahol volt tűzrendészeti bejárás, és a tűzoltók a lépcsőházi virágokba belekötöttek. Teljes joggal. Úgyhogy meg kéne ismerkedni azzal a szép magyar szóval, hogy "szabálykövetés". Nem idegen szó, ez magyar szó.

2015.10.03. 22:19:39

@a fidesz csak lopni tud: Amúgy te dohányzol, pubi? Kutyád nincs véletlenül? Mindegy, csak azt ne mondd, hogy bringás vagy, mert akkor te vagy a mintapolgár ebben az akolban, ahol rabságban élsz és várod a forradalmat.

al Dajjal 2015.10.03. 22:39:23

Ha jól értelmezem a fentieket, akkor: A poszt-toló konkrétan kárt okozott a lakóközösségnek a virágok elfagyasztásával. Ezt az után, mikor ő már ajtót cserélt, így a lakásába nem szivárgott be folyamatosan a füst. Majd a füstölés megszűntével is következetesen nyitogatja az ablakokat. Ha jól értelmezem, a szomszéd nyugdíjas. Valószínűleg sem ajtócserére nincs pénze, sem arra, hogy max lángon égesse a fűtést - egy rosszul szigetelő ajtón pedig jön a hideg rendesen. Tényleg kihűl tőle a lakás, vagy huzat van a bejáratnál.
A legfőbb kérdés: A füstölés megszűnése után miért is kell továbbra is nyitogatni az ablakokat télen is?
Szerintem azért, mert a poszt-toló egy bosszúálló, nyomorult kis köcsög, aki egy szóbeli sérelmet (túl heves reakciót, nem jó passzban, s ezért talán túl vehemensen történt észrevételt) nem tud feldolgozni, és csakazértis meg akarja mutatni, hogy ő itt a faszagyerek.
Hát nem. Egy komplexusos, hisztis kis szarjankó viselkedik így az óvodában, nem pedig egy felnőtt ember.

Bambano 2015.10.03. 23:11:27

@SZHBadmin: tegyük helyre a fogalmi zavarokat: a lépcsőházi ablak folyamatos nyitvatartása, pláne télen, sem nem szellőztetés, sem nem rendeltetés-szerű használat. azt fagyasztásnak hívják. nőnemű egyedek gyakran nem érzik a szemantikai különbséget a két dolog között.

taga20 2015.10.04. 00:07:34

egyszerű a képlet, bassza meg az összes dohányos a cigijét. tüdőrák rulez!

badmin hajrá, nálad van az igazság:)))

7roller 2015.10.04. 06:22:37

a poszternek nagyon nagy szerencseje van, hogy nem velem lakik egy lepcsohazban!

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 08:07:22

@al Dajjal: Korábbi hozzászólásomban már megválaszoltam, de bemásolom megint, csak neked.
" Lehet félreérthető volt a posztban, de kommentben már írtam többször is, hogy amint meghalt az öregasszony, a téli időszakra jellemző szinte állandó összefüggő kék füst szűnt meg a lépcsőházban, mert a maradék két dohányzó lakó csak az otthonukból elindulva szoktak rágyújtani még a lépcsőházban, de ez lényegesen kevesebb füsttel jár, és sokkal ritkábban mint amit az öregasszony termelt. Ehhez már nem szükséges az összes ablakot kinyitni, mert elég fölül 1-2-t és viszonylag hamar kiszellőzik a kevesebb füst. De BB-nek már 1 szem ablak nyitott állapota is eléri az ingerküszöbét. A hülye nem fogta fel,h amíg kijön a lakásából a lépcsőházba, és nyitott lakásajtónál lebattyog bezárni az ablakot, azidő alatt sokkal több meleg (és büdös) áramlik ki a lakásából, mint 147 nap alatt, ha csukva hagyja a lakás ajtaját. De mint írtam már, azóta történt egy s más, az ablak csak indok volt."

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 08:08:39

@taga20: Ha más nem is, de a blog népe döntött, a szavazás aránya egyértelmű, és sokat mondó.

csakolvasok11 2015.10.04. 08:34:57

@SZHBadmin: Nem javaslom, hogy messzemenő következtetéseket vonj le a szavazásól. Eleve összezagyváltad a problémát, az ablaknyitogatásba belekeverted a dohányzást, a többség elolvassa, - ahogy lejött a kommentekből - megérti, dohányos kontra nem dohányos, reagál, pusztuljon a köcsög dohányos.
Amúgy valami elvarázsolt kastélyban lakhatsz. Elég régóta élek társasházban, de
1. lépcsőházban dohányzó embert láttam már, de az nagyon régen volt,
2. köntösben lépcsőházban flangáló szomszédot még sosem láttam,
3. errefelé az idősek inkább bezárkóznak, nem élnek nyitott lakásajtónál, pláne nem szarnak nyitott lakásajtónál,
4. még embert nem láttam úgy elindulni otthonról, hogy az ajtón kilépve rágyújt.

Tedd a szívedre a kezed, ha senki nem lenne dohányos a házatokban, sőt még a kerületben sem, te akkor is kinyitnád az ablakot, és úgy is hagynád akkor is, ha már bekötöztek a jegesmedvék, mert az neked úgy tetszik.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 08:48:48

@csakolvasok11: Azért mert nem láttál még űrhajót, attól még létezik. Járj végig egy 10 emeletest valamikor gyalog, nézd meg hány emeleten lesz kint a hamutartó a folyosón. Segítek, ha az orrod vezet, hamar kiszúrod melyik szinten dohányoznak rendszeresen. ;).

"Tedd a szívedre a kezed, ha senki nem lenne dohányos a házatokban, sőt még a kerületben sem, te akkor is kinyitnád az ablakot, és úgy is hagynád akkor is, ha már bekötöztek a jegesmedvék, mert az neked úgy tetszik."
Természetesen ha büdös lenne, akkor is kinyitnék EGY ablakot, hogy cserélődjön a levegő. De nem nyitnám ki minden szinten mindet. Ez a sztori már évekkel ezelőtt történt, azóta is ez a kialakult "rend", vagyis ha büdös van,m pl az elsőn nyitott ajtónál főz az öregasszony, akkor más is kinyitja az ablakot,h kimenjen a büdös a lépcsőházból. Tehát rendeltetésszerűen használja az ablakot.
Az ominózus éjjel, amikor elfagytak a növények, akkor igazából nem is érdekeltek a növények. Ha mag az öregasszony pl kizárta volna magát a folyosóra miközben telefüstöl mindent, akkor is kiszellőztettem volna, remélve,hogy meg is fagy amíg bagózik. :)
Persze aki látott már lépcsőházat belülről, az tudja, de legalábbis el tudja képzelni, hogy mert emeletenként 10-15cm-es résre le van buktatva 1-3 ablak, ettől nem fog kinti hőmérsékletre hűlni a lépcsőház. Nem is ez történt, de a hőmérséklet csökkenés már elegendő volt a virágoknak., az öregasszonynak sajnos nem ártott. Sem BB-nek.

csakolvasok11 2015.10.04. 09:31:43

@SZHBadmin: Jézusom, ne folytasd, ne ragozd tovább. Egyre szánalmasabb vagy. Éjjel aludj, ne a lépcsőházat szagolgasd. Az normális szerinted, hogy hazafelé kinyitod az ablakot, tudván tudva, hogy egész éjszaka úgy fog maradni, oszt mindenki rohadjon meg, mert neked így tetszik? Tényleg pszichiáterre van szükséged. Vagy egy lakatlan szigetre. Sok ablakkal:)

al Dajjal 2015.10.04. 09:40:32

@SZHBadmin: Aham... És azután a "viszonylag gyors" kiszellőzés után a kedves ablaknyitogató kibattyog becsukni az ablakot vagy röhög a markába, s várja, hogy a szomszéd járjon körbe rendszeresen?
Nem mellékesen a kedves poszt-toló egy véreb szaglásával rendelkezik, ha már attól is ellenállhatatlan szellőztethetnékje van, ha valaki égő cigivel végigmegy a lépcsőházban? Ez esetben - pusztán a kíváncsiság kedvéért - mit csinál, mikor az utcán egy 6-8 fős dohányzó társaság mellett kell elmennie? Hogy védekezik a város meglehetősen büdös és autókkal szennyezet levegőjében? Hogy éli túl, ha egy BKV busz vagy teherauto megy el mellette füstöt okádva.
Továbbra is tartom a korábbi megállapításaimat. (Legelsősorban azért, mert egyetlen szóváltás után büdösbunkónak könyvelni el valakit, s utána következetesen bosszantani, leginkább rólad állít ki bizonyítványt.)

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 09:54:54

@csakolvasok11: Attól senkinek semmi baja nem lesz otthon a lakásában, mert a lépcsőházban nyitva vannak az ablakok, és még így is 15-20 fokkal melegebb van ott mint az utcán. A lépcsőházban pedig már utcai ruházatban, a kinti hőmérsékletnek megfelelő öltözetben közlekedik a többség. Viszont a dohányzó aki a zárt ablakok miatti közös használatú zárt teret telefüstöli, az az igazán genya szerintem, és ő dögöljön meg. A kívánságom hamar teljesült, ezt olvashattad te is. :D
Az érveid nagyon gyengék, nincs igazad. De érdekelne,hogy mi és miért zavar ennyire, vagy mi lzavar leginkább a történetben? Az,hogy te is dohányos vagy és jogosan támadási felületet véltél fölfedezni magadon?
Vagy irritál,hogy van aki a saját maga érdekében (is) képes kiállni az igazáért, és tenni azért,hogy jobb legyen valami, akár még másokkal történő konfrontálódás árán is? Tényleg kíváncsi vagyok, írd le.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 10:10:56

@al Dajjal: A gyors szellőzés sajnos nem gyors, mert csak résnyire lehet kinyitni az ablakokat, mint már írtam. Szabad térben is kerülöm a lehetőségét, hogy cigifüstöt kelljen nyelnem. Közterületen pl ha mellettem egy padon ha rágyújt valaki, akkor kezdetben még kértem,h szívja máshol, mert zavar, de meguntam,m nem értik, és azóta csak szólok,h ha nem szívja máshol, akkor leöntöm azzal ami épp nálam van, vagy leköpöm véletlenül, mert felé fogja fújni a szél a cseppeket. Ebből értenek. És meglepő, a fiataloknál látni,h ők gondolnak arra,h ez leehet,h másokat zavar. Az öregebbek pedig senkire sem gondolnak. Örül,h tud ülni, neki szar akkor másnak se legyen jobb, ha zavar valakit, akkor zavar, leszarja. A minimum az lenne a dohányosoktól közterületen, hogy úgy szívják azt a szart,h azzal másokat ne zavarjanak. Tehát, hogy a füst ne szálljon mások felé, hanem mondjuk az ellenkező irányba.

Szerencsére nem nagyvárosban kell élnem, sőt, itt eléggé természetközelben élünk, az utca sem forgalmas. Nem kell kifinomult szaglás ahhoz,h megérezze a cigiszagot az ember a lépcsőházban. BB igenis egy önző rosszindulatú büdös bunkó, mert évekig fenntartotta azt az állapotot, hogy a mérgező dohányfüst bent rekedjen a lépcsőházban, minél hosszabb ideig. Azzal,hogy rendszeresen ügyelt arra,h zárva legyenek az ablakok. Ráadásul még hülye is, mert nem értette az érveimet sem, pedig az ő érdekében is állt volna, hiszen ő is szívta más füstjét nap mint nap. Felajánlottam neki a kompromisszumos megoldást az első beszélgetéskor, KÉRTEM, hogy mivel régóta ismeri a dohányzó öregasszonyt, beszéljen vele,h pl battyogjon le egy emeletet a bejárat elé a ház elé, és ott füstöljön, ne a lépcsőházban. Ez lett volna a civilizált megoldás, de mivel EZEK nem ilyen emberek, más megoldást kellet találnom. Ez lett az aljas és embertelen lépcsőházi ablaknyitogatás! :D

csakolvasok11 2015.10.04. 10:30:52

@SZHBadmin: Elárulod mi lett jobb? Mármint nem neked, hanem a kényszerűségből körülötted élőknek? Hogy meghalt a szomszéd, hogy elfagytak a virágok, hogy magasabb a fűtésszámla (nem kéne ezen vitatkozni, egyszerű fizika, bár megpróbálni téged erre rávezetni, olyan mint lóval sakkozni)?
Miből gondolod, hogy én dohányos vagyok? Hogy szintén kénytelen vagyok együtt élni kényszeres ablaknyitogatóval, notórius ablaknyitvahagyóval és tudom, milyen kellemetlen. Én mentem már éjjel 2-kor ablakot becsukni, mert olyan szél volt, hogy a szellőzők miatt dübörgött a bejárati ajtóm. De többet nem fogok. Tudom a telefonszámát:)
Egyébként a rossz hír, hogy súlyosbodik. A mi ablaknyitogatónk idősebb nálad, vittem már én be a sürgősségire, mert inkább meghal, sem mentő, sem ügyelet nem fogja végigjárni cipőben a lakását:)
A másik rossz hír, hogy ezek után téged egy szomszédod sem fog bevinni a sürgősségire.
Nem tudom, te milyen hendikepedet kompenzálod a szaglászással, a mienknek olyan gombás a körme, hogy biológiai fegyverként tartják nyilván a lábát.

al Dajjal 2015.10.04. 10:32:53

A gyors szellőzést nem én írtam, a válaszból másoltam. De akkor döntsük már el, hogy gyors-e vagy nem. Ezen kívül továbbra sem hiszem el, hogy ha valaki égő cigivel végigmegy a folyosón, akkor akár 10 perccel utána is olyan elviselhetetlen füstszag lenne. Ez már pavlovi reflex inkább a korábbi erős füst miatt. Orvoshoz kéne fordulni vele. Másrészt: kb. 2 perc lehet átmenni a folyosón - ajtónyitogatással, zárással együtt - annyi idő alatt nem szed össze a ruha több szagot, bűzt, mint amit amúgy is összeszed az utcán. (Továbbra is abból indulok ki, hogy a folyosón nem dohányoznak, csak néhány "szemétláda" nem átall égő cigivel a kezében végigmenni rajta.) A lakás már szigetelt, oda nem megy be. Akkor minek is nyitogatni az ablakokat?
De a parkos eset a legjobb. Csak azért, mert volt néhány negatív tapasztalat, már rögtön a fenyegetőzés (leönt, leköp) jön. Ha ilyet mondjuk valamelyik kisebbséggel szemben csinálnak, már világgá kürtölik a feneketlen rasszizmust. Amúgy mi lesz a következő lépés? Figyelmeztetés nélkül leönteni, leköpni? És, ha ezek után az illető felrúgja, mert véletlenül arra lendült a lába bosszúságában, akkor még a kedves poszt-toló lenne felháborodva. Pláne úgy, ha még a szél is úgy fúj, hogy nem száll rá a füst - sokan figyelnek ám erre.

csakolvasok11 2015.10.04. 11:13:32

@SZHBadmin: Kicsillag, nem tapasztaltam még, csak látom, attól, hogy valaki öreg, még nem feltétlenül szar neki. Lehet, hogy te is leszel öreg. Na, neked biztos szar lesz.

csakolvasok11 2015.10.04. 11:20:39

Aszongya a tévé egy cigicsempész kidöntött egy villanyoszlopot és egy faluban nincs áram. A rohadt életbe, áramszünetet is okoz a dohányzás, poszttolónak leolvad a hűtője, és ételmérgezést kap a gyereke. Javaslom a dohányosokat lágerekbe szállítani, ott gázzal megölni őket, mert úgyis meg fognak dögleni a rohadt szenvedélyük miatt. Ha elfogynak jönnek a fázósok, felkészülnek a virágot teleltetők.

ekat 2015.10.04. 11:37:09

1., Nem utálom a dohányosokat, 26 évig cigiztem, nálam rá is lehet gyújtani, ha valaki akar.
2., Tartok kint télen a lépcsőházban leandert és csillagjázmint.
De én is szoktam időnként ablakot nyitogatni felfele jövet (3 emelet, lift nincs), ha büdös van, mert itt legfelül szokott megülni. (Ha fűtés lenne a lépcsőházban, akkor persze meggondoltabban tennék ilyet.) Büdös alatt nem azt értem, hogy érzem, hogy valaki cigizett vagy főzött, az nem is jön be a lakásba. Ámde sokan jó ötletnek tartják a lépcsőházba szellőztetni a cigiszagot, vagy a főzést, és akkor aztán tud büdös lenni. Meg olyan lakó is van, aki a szemetét az ajtó előtt tárolja. Most az utóbbi pár napban pl. egészen az elsőig iszonyatos rohadó hússzag volt...
Én is észreveszem, hogy valaki legközelebbre, mikor kintjárok, becsukta, de vita még sosem volt belőle, nem is emlegette senki.
És szeretném megjegyezni, hogy az előírásoktól függetlenül a lépcsőház közös tulajdon, nem akárkinek a bútor- és virágtárolója, tehát ha akármi is történne ott a virágaimmal, nem lenne jogom panaszkodni, és nem is tenném meg.

PanelProli 2015.10.04. 12:07:44

Csak azt nem értem, hogy ha már nem dohányzik a banya a lépcsőházban és az utóda sem, akkor miért kell kinyitogatni továbbra is az ablakokat a lépcsőházban???

PanelProli 2015.10.04. 12:18:18

@SZHBadmin: Azt nem értem, hogy ha a fő indok megszűnt, mert a lépcsőházban láncdohányzó banya, aki órákig füstölt a lépcsőházban, az már meghalt, akkor az egy-két lakó, aki távozáskor rágyújt és kb 30 másodpercig füstöl a lépcsőházban, az miért elviselhetetlen.

Azt írtad, hogy szereltettél nagyon jó záródó ajtót, tehát hozzád nem megy be a füst.

Szóval az alapkérdés továbbra is az, hogy ha a probléma a korábbi szint tizedére csökkent, ráadásul téged már alig-alig érint, akkor miért nyitogatod továbbra is az ablakot?

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 12:32:33

@PanelProli: Hogy szellőzzön a lépcsőház, mert szükségét érzem. Felsoroltam az okokat, amiért többek között én is néha szükségét érzem annak,hogy arra használjam a lépcsőházi ablakot, amire való.
A gond nem itt van, hanem BB-nél. Ezt egyrészt megmutatja a szavazás eredménye is, nem véletlenül teszek ilyen lehetőséget a bejegyzés végére,hogy az olvasók véleményt is nyilváníthassanak így is. Pont az ilyen esetekben hasznos. Másrészt a későbbi események is arra adnak igazolást,hogy BB egy irigy büdös bunkó. De nem fogom előre lelőni a poént, ha a blogot olvasod, a későbbi saját történeteket bemutató posztok olvasása után, neked is egyértelmű lesz. Megpróbálom majd időrendben előbbre venni a saját sztorikat.

a fidesz csak lopni tud 2015.10.04. 12:46:04

@kutyás majmok:

A valósággal ne foglalkozz, csak megzavarja az egyszerű, buta világodat.

PanelProli 2015.10.04. 12:46:55

@SZHBadmin: Igazából a célodat nem értem, ami akkor lebegett a szemed előtt, amikor a posztot közzétetted.

Feltételezem, hogy valamiféle szimpátiát szerettél volna elnyerni, vagy önigazolásból írtad a posztot.

Sajna szimpátiát nem szereztél sokat (az 55 - 45 %-os szavazati arány alig van túl a statisztikai "nem tudom" szavazatarányon), ha a való életben is így kezeled a problémákat, az ellentmondásokat, mint itt, akkor a valóságban elég kellemetlen ember lehetsz. Szerintem a jövőben majd az jön a posztokban, hogy a lakógyűlésen nem téged támogattak a vitában, ezért vagy különösen frusztrált...

Mivel én életem felét panelban töltöttem és különösebb konfliktusom nem alakult ki az emberekkel, azt tudom tanácsolni, hogy tanuld meg, hogy mi az a tolerancia!!! Akkor nem lesz a valóságban és a virtuális térben is konfliktusod mindennel és mindenkivel.

(Amúgy én is a lépcsőházban tartom télen a virágaimat. Lopni már loptak el belőle, legyen vele boldog, aki elvitte. Viszont ha valaki merő rosszindulatból lefagyasztaná őket, annak én sem örülnék.)

a fidesz csak lopni tud 2015.10.04. 12:50:28

"és azóta csak szólok,h ha nem szívja máshol, akkor leöntöm azzal ami épp nálam van, vagy leköpöm véletlenül, mert felé fogja fújni a szél a cseppeket. "

Igazi kultúrlény vagy.

a fidesz csak lopni tud 2015.10.04. 12:54:43

"Tehát, hogy a füst ne szálljon mások felé, hanem mondjuk az ellenkező irányba."

Emlékeztetsz egy agyhalott fideSS potentátra, amelyik egy régi Afgán esetnél ahol a PSZH mellett felrobbanó bomba megölt egy magyar katonát, a PSZH gyártóját akarta felelősségre vonni, mert szerinte rossz oldalon volt az ajtó, ha a másik oldalra nyílik, akkor megvédte volna a bakát a robbanástól.
Feltették neki a nagyon egyszerű kérdést, hogy mi van akkor, ha az ajtó a másik oldalon van... és a bomba is.
A műsor maradék részében kussban volt az állatja, rájött mekkora barom volt.

Rád ez mondjuk nem jellemző mert tovább nyomod az idiotizmust, de erősen el kéne gondolkodnod egy jó idegorvoson, szükséged lenne rá.

a fidesz csak lopni tud 2015.10.04. 12:56:34

@SZHBadmin:

"KÉRTEM, hogy mivel régóta ismeri a dohányzó öregasszonyt, beszéljen vele,"

Vagyis nem csak bunkó vagy, hanem gyáva is, hogy a problémáidat magad intézd. Most meg bosszút állsz rajta, mert nem a te szájízed szerint intézkedett.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 13:00:32

@PanelProli: Eddig az időm nagy részét én is társasházban töltöttem, és hidd el, ismerem már ezt a közeget, és tudom azt is, hogy eddig még normálisabb közösséget sikerült kifognom. A saját sikertelenségedet ne vetítsd ki rám, mert én hozzád képest is teljesen más mentalitás vagyok, én érvényesítem a jogos érdekem, még ha konfrontálódnom is kell. Lakógyűlésen is így történt, de erről majd később lesz szó. Sajnos a te mentalitásod az általános, bármilyen szar is valami, ne is tegyünk ellene, jól van ez így, lehetne sokkal rosszabb is. Ha más nem szól, akkor én se, nehogy valami baj legyen. Én ezeken csak nevetek, mert érteni sosem fogom. Egy egyedülálló öreg idős magányos ember nyilván nem fog pattogni sok esetben a törvényes eszközöket igénybe véve sem, de már fiatalok között is látni ezt a beletörődöm, beleszarok mentalitást.
Most írom le útóljára, nem én kerestem a konfliktust, olvasd el a posztot megint, hanem ő talált meg, amire nem úgy reagáltam mint amit várt, amit már megszokhatott.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 13:02:51

@a fidesz csak lopni tud:
"Igazi kultúrlény vagy." Azokkal a dohányosokkal ellentétben én igen, mert magamtól soha nem csinálok ilyet, csak úgy, vagy azért,h másokat zavarjak vele. De, mivel másból nem értenek (tapasztalat), muszáj voltam alkalmazkodni.
Ha állítasz RÓLAM valamit, legalább leírnád,hogy ezért és ezért. Fejtsd ki nyugodtan.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 13:09:09

@a fidesz csak lopni tud: Komolytalan vagy. Olvasd el a posztot, ne csak fröcsögj. Időrendben előbb szóltam az öregasszonynak, csak utána beszéltem BB-vel, mivel ő állított meg (blog poszt 4. és 5. bekezdés). És mivel az öregasszony képtelen volt a kommunikációra, ezért javasoltam Bb-nek is,h próbálja meg ő jobb belátásra bírni, ha már úgyis régóta ismeri, és akkor nem fogok szellőztetni, mindenki problémája megszűnik. Ez így korrekt, mindegy mit fröcsögsz.
Tudom,h irritál,h nem vagyok hajlandó eltűrni más igénytelenségét és bunkóságát szó nélkül úgy, mint ahogy neked kell a fidesz világot elviselned nap mint nap már évek óta. :D

PanelProli 2015.10.04. 13:14:41

@SZHBadmin: "Most írom le útóljára, nem én kerestem a konfliktust"

Ja, mert a virág tönkretétele nem elég konfliktuskeresés? Szerinted mi a konfliktuskeresés?

Ha szerinted az a sikeres ember, akit utálnak a szomszédai (kollégái, beosztottai, ismerősei, stb) a folyamatos sikeres önérvényesítése miatt, akkor köszönöm, nem akarok sikeres ember lenni. Egy ember nem attól sikeres, hogy folyton igaza van a környezetével szemben.

Mielőtt folytatod itt a sztorit, azért menj el egy csoportterápiára, vagy coachingra, vagy valami hasonlóra, mert komoly gondok vannak az önértékeléseddel.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 13:23:56

@PanelProli: Hidd el nem utálnak sem a kollégáim, sem a szomszédaim. Sőt, csalódást kell majd okozzak, mert ideköltözésünk után nem sokkal volt olyan tettem, ami 15 éve húzódó (számomra felfoghatatlan) problémát oldott meg. 1 blogposzt és pár komment alapján ne akarj kiismerni valakit. Ha tanácsot szeretnél osztogatni valamiben amiben jónak tartod magad, akkor pedig élj meg belőle, vagy indíts egy szakmai blogot. ;)

"Ja, mert a virág tönkretétele nem elég konfliktuskeresés? Szerinted mi a konfliktuskeresés?"
Pár szirszar muskátliról (de nem az a világbajnok fajta) és egyéb a folyosón hamutálnak használt növényről volt szó. Hogy rövidre zárjuk ezt a virág kérdést elárulom, hogy pár éve végigjárta a lépcsőházat a katasztrófavédelem, és bevitettette az összeset a lakásokba. Elsőre csak figyelmeztettek és közölték,h pénzbírság lesz legközelebb. Nem lett, bevitte mindenki a saját növényeit.
De ha szerinted emberek és pláne kisgyerekek egészségének a kockáztatása, életkörülményeinek szándékos rontása egyenrangú MUSKÁTLIK (tegyük fel szándékos) elfagyasztásával, akkor te pszichopata vagy, és erre fogadni is merek! Ha annyira fontos növények lettek volna ezek, akkor nem kint tárolják, hanem bent a lakásban a többi fontos növény között.

PanelProli 2015.10.04. 13:51:27

@SZHBadmin: "Ha annyira fontos növények lettek volna ezek, akkor nem kint tárolják, hanem bent a lakásban a többi fontos növény között. "

Anyám :-(

Ezzel a szöveggel elárultad, hogy nőt még közelről sem láttál, egy magányos, rosszindulatú bajkeverő vagy, akit messziről kerül mindenki.

Ha lenne nő a közeledbe, akkor annak lenne virágja és akkor tudhatnád, hogy a muskátlit ki kell tenni telelni egy kicsit hűvösebb hőmérsékletre, mert a meleg lakásban nem telel át.

bubbii 2015.10.04. 14:19:37

@SZHBadmin: Én már régen nem lakom panelben, de közel húsz évig laktam, egy alapvetően normális, értelmes lakóközösségben. . Egy sztori volt, talán az első évben. Egy piszok hideg téli estén becsengetett a felső szomszéd és jelezte, hogy büdös a lépcsőház, kajaszag van, tőlem jön, oldjam meg. Behívtam, megmutattam a zárt konyhaajtót, a nyitott konyhaablakot és a fövő marhapörit, majd megkérdeztem: van egyéb tippje, esetleg szeretne adni listát a főzhető ételekről? Ha gondolja, hozza bátran, a férjemnek adja oda! Azóta nem köszön, mert egy agresszív állat vagyok.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 15:18:45

@PanelProli: Kommentjeidnek már semmi értelme. Olvasd el legalább azt amit tőlem idézel a hozzászólásodban, nem csak muskátlikról volt szó. De így pláne csak trollkodsz, mert akkor végülis csak jót tett a hideg a virágoknak, vagyis két legyet ütöttem egy csapásra, hiszen a cigifüst is kiszellőzött, valamint a virágok is jól jártak.

leonyid_brezinszkij 2015.10.04. 16:50:59

Na most már értem, miért is jutott eszedbe ilyen témájú blogot indítani. Neked nem egy rossz szomdszédod van, hanem az összes az. Persze ilyen esetben el kel gondolkodni, hgy ha mindenki forgalommal szemebn hajt az autópályán, lehet, hogy te vagy rossz sávban...
Csak ebből a posztból ítélve, a te prolémamegoldó technikáddal van a gond. Itt semmi olyan nem törént, ami indokolná az éveken keresztüli gyűlölködést. Egy apró problémából (rossz szag a lépcsőházban) csináltál egy a saját és mások életét éveken át megkeserítő ellenségeskedést. És ez csak a "kihaénnem", "nekemjogomvannemdohányszagotszívni" hozzáállásból adódik.
Őszintén, az a napi 2x2 perc,amit a épcsőházban töltöttél, megérte a szomszédháborút? Nyilván nem, de te csak azt túráztad magadnak, hogy neked márpedig igazad van, mert lépcsőházban dohányozni tahóság. Valóban, az, igazad volt. De te erre egy ugyanilyen tahósággal válaszoltál, (ablaknyitogatás -20 fokban), amivel egy másik, addig normális szomszédot irritáltál, és a kérésére se hagytad abba, akkor se, amikor már a dohányzó tahó meghalt. Innentől kezdve te vagy az agresszor, te csak passióból szivattad a szomszédot. Plusz persze magadraharagítottad az egész lakóközösséget a fűtéspazarlással meg a növények tönkretétlével.
Apropó, a növényekért bocsánatot kértél? Vagy legalább kifizetted a kárt?
Szóval ebben a sztoriban te vagy az agresszor. Lehetett volna friss, új lakóként szépen kezdeni, dohányzót normálisan megkérni, lakógyűlésen normális hangnemben felhozni a problémát, és ha mindez nem működik (nyilván nem működött vona), azután nekiállni öntevékenykedni, ekkor nem tűntél volna egy agressszív tahónak a többiek szemében. De nem, te rögtön az elején beveted a nehéztüzérséget, mert neked igazad van, hát nyilván az jön le a lakóközösségnek, hogy agresszív vagy, és úgy is álltak hozzád.
Nem kell eszkalálni a pitiáner helyzeteket, kompromisszumkészség kell, és nem lesz szmszédháború. De te csak totális győzelemben gondolkodsz, azt meg csak totális hábrúban lehet kivívni. Na ezért háborúzol te folyton a szomszédaiddal.

leonyid_brezinszkij 2015.10.04. 17:03:17

@SZHBadmin:
"Pár szirszar muskátliról (de nem az a világbajnok fajta) és egyéb a folyosón hamutálnak használt növényről volt szó."

Na ez az a mentalitás. Más éveken át gondozott növénye az szirszar, a TE aprócseprő kellemetlenséged (cigiszag a lépcsőházban, ahol max napi 4 percet töltesz) viszont rögtön emberiségellenes bűntett("gyerekek egészségenek szándékos veszélyeztetése")...
Jóhogy azt nem mondod, hogy a dohányzó gyerekek tömegmészárlására készült, mert hát ugye rákot okoz...

dedunoka 2015.10.04. 17:13:58

Sajnálom hogy sokan nem olvasták végig a történetet, vagy ha elolvasták akkor csak az maradt meg belőle amit a saját környezetükben negatívként megéltek és az alapján asszociálnak. A dohányzók, vagy akinek a nagymamája dohányzó, azok nem olvasták hogy egy dohányzó miatt nyitottak ablakot. Sokan nem olvasták, hogy ma már csak egy ablakot nyit, azt is csak buktatva tudja tehát ma már nem fagyhat el virág. Annak idején se a virággyilkolás volta z elsődleges cél. A virág itt csak egy másodlagos áldozat.
A láncdohányos kifejezés sem akarták sokan észrevenni, pedig kulcsszó és nagyon kellemetlen dolog annak aki nem dohányzik.

Ez általánosságban a véleményem, de lássuk külön külön elemezve a főszereplőket:

Az ablaknyitogató:
Nem jó úgy hazajönni fáradtan a munkából, hogy a lépcsőházba cigarettafüst vár. (Pláne ha állandó) Az hogy minden ablak nyitva (buktatva) volt télen is, a hideg miatt biztos kellemetlenségeket okozhatott, de nem a blogírónak kellett volna erre figyelni, hogy kinyissa hanem a dohányzó néninek. Ha már dohányzott és ráért, igazán figyelhetett volna arra hogy maga után kiszellőztet és utána be is zárja majd az ablakot. Ez elvárható lett volna tőle. A blog író kicsit szatirikus volt az írásában, de talán annyi kellemetlenség (cigeretta bűz) után nem csoda ha kiborul és a nénire nem szeretettel, és nem féltően gondol(t).

Dohányzó néni:
Sok idős ember unatkozik, szereti nézni ahogy a fiatalok jönnek mennek. Szeret szóba elegyedni pletykálkodni, a lépcsőházban megfigyelni az életet. Falun a kerítés előtt a kis lóca lényege is ez. De mit tehet egy városi néni? Valami indok kell miért leskelődik, topog a lépcsőházban, hát dohányzik, (vagy nyitva hagyja az ajtót stb.). Minél többet és minél több ideig, annál több mindent meg tud figyelni. De nem is kell szóba elegyedi sem senkivel, máris érdekes napja van, hiszen Mancika a szertőjével ment fel megint, Pistike cigeretta szagú volt ahogy ellibbent mellette, (majd szólok az anyjának) Józsi bá meg megint 5 öveg sört vett estére a reklámszatyrából kilátszott.
Sajnálom hogy az időseknek sok helyen csak ez jut. A mi városunkban egy akkora szervezet van, amelynek 300 idős tagja kéthetente szombaton táncos estet tud rendezni ahová 80-100 öreg elmegy bulizni!!! Kirándulnak, terménykiállítást rendeznek, kórust alakítottak. És akkor vannak magányos néni akinek csak a dohányzás jut, meg a kesergés, hogy nem volt gyereke vagy volt de külföldön él, vagy meghalt, vagy elüldözte mert rosszul viselkedett stb. A szociális munkás is csak kitakarítani jár hozzá, de nem segít neki az önpusztításból kilábalni.
Nem ismertem a nénit, de a láncdohányzásról nem hiszem hogy bárki szomszéd le tudta volna szoktatni.
Marad az ablaknyitogatás.

Összességében az írás és a történet olvasása közben először nekem az jutott eszembe hogy vicces szatírát olvasok viszont a hozzászólások után elgondolkoztam: nálunk a legfelső ablak a lépcsőházban mindig buktatva van és még soha senkinek nem tűnt fel.Csak ha vihar van akkor zárjuk be. (10 lakás) Valóban ennyire bicskanyitogató, ha valaki kinyitja vagy nyitva hagyja ??? Tele vagyunk virággal és sosem fagyott meg ...

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 17:16:12

@leonyid_brezinszkij: Figyelj, ezekkel a felsorolt feltételezéseiddel nem tudok mit kezdeni. Normálsi felvetésekre válaszolok, de te is olyan feltételezéseket írsz, ami a valóságtól távol áll, és még csak a posztban sem történt rá utalás. Nincs gyűlölködés, a többséggel jóban vagyok, BB-ről a felesége is megmondta,h megváltozott és ilyen lett, nézzem el neki. De te nyilván jobban tudod. Írtam már több hozzászólásban,hogy lesz folytatása a történetnek későbbi posztokban, és már jó ideje (több éve) nincs semmilyen konfliktus, mert megoldódott az a dolog, amiért BB KERESTE a konfliktust.
Lakógyűlés egy évben egyszer van, nem fogom hónapokig szívni egy idióta miatt a füstöt a lépcsőházban sem. Hanem ha tudok ellene tenni, akkor megteszem.
Érdekérvényesítő fajta vagyok, de nem esek túlzásba. Ha a lépcsőházi ablak RENDELTETÉSSZERŰ használata túlzás szerinted, akkor változtatnod kell. ;)

csakolvasok11 2015.10.04. 18:01:15

@atiz_3: "A láncdohányos kifejezés sem akarták sokan észrevenni, pedig kulcsszó...'

ÉS tényleg! Valószínűleg a poszttoló - igazát alátámasztandó - barokkos túlzásával állunk szemben. Egy láncdohányos - pláne ha egyedül él - nem áll ki a folyosóra füstölni, mert leszarja.
De ha "szerencsére" meghal a láncdohányos, akkor a Jóisten eme bájos teremtménye azon a kevés nyilvános helyen keres magának dohányzót, ahol még lehet dohányozni. Csak, hogy kiakadhasson, és LEKÖPHESSSE.

Pista Bácsi 2015.10.04. 19:54:20

Ráadásul úgy látom, hogy az admin úr elkezdte törölgetni neki nem tetsző hozzászólásokat. Az enyémet legalábbis törölte, nyilván kezdett túl sok lenni a neki ellentmondó beírás.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.04. 20:02:54

@Pista Bácsi: Azok lettek törölve, amikben a hozzászóló érdemben nem tudott hozzászólni a témához, vagy valamilyen korábbi kérdésre válaszolni, ellenben az admint szidta. Pista bácsi legutóbbi hozzászólása is ilyen volt, de ez a legutóbbi sem sokban érinti a témát. Bent hagyom, mint sok szitkozódót is., 2-3 bannolás történt eddig összesen.

ekat 2015.10.05. 10:53:57

@SZHBadmin: Egyetértek, a tolerancia nagyon fontos, de csak kultúremberek között működőképes a dolog.

ekat 2015.10.05. 11:00:55

@leonyid_brezinszkij: A lépcsőház közös tulajdon, nem tároló. Valamint tűzrendészetileg tilos is bármit akármennyi szélesség alatti folyosón tartani. (Ettől még én is tárolok a lépcsőfordulóban télen kettőt, de rohadtul nem lenne jogom panaszkodni, ha történne vele valami. És rohadtul utáltam, mikor az egyik lakó a keskeny folyosónkat végig telepakolta növényekkel úgy, hogy szlalomozni kellett hozzánk, de sosem szóltam neki, mert amúgy csíptem őket.)

boundary 2015.10.05. 11:21:45

Rohadjon meg az összes cigis, aki a másik rraalá füstöl.

boundary 2015.10.05. 11:31:18

Aki az öregasszonynak ad igazat, az egy tapló állat.
A baromarc ne füstölje tele a lépcsőházat.

boundary 2015.10.05. 11:32:22

Lopós fideszes, te különösen nagy paraszt vagy.

boundary 2015.10.05. 11:38:54

@a fidesz csak lopni tud: az ilyenek miatt nem lehet nyugodtan élni, mint te, tuskókám.

hillman. 2015.10.05. 12:06:16

Többen a törvényekre hivatkoznak. A törvények rendszeresen változnak. A törvények betartatása a hatoságok dolga. Ha te szerzel igazat a törvénynek az önbiráskodás.
Ha nem tetszik jelentsd fel(de onnantol ne lepödj meg semmitöl, mert a rendörök is megvetik a vamzereket).
A közösségekben már a törvények elött is létezett szokásjog.Ezt a közösség beleegyezése nélkül felrugni föbenjáro bün. A lakoközösség közösség. (pl: a kresszben is az van, hogy ha mindenki szabálytalankodik akkor inkább te is légy szábálytalan, mint, hogy a szabályok mindenáron betartásával balesetet okozz. jelen esetben a virágok lettek a baleset áldozatai.)

"Pár szirszar muskátliról (de nem az a világbajnok fajta)" A te gyereked pont ilyen más szemében.
A más gyerekét hallgatni legalább olyan rossz mint füstöt szagolni.

Féregirto:"Te képviseled a "leszarom" magyar embertípust. " pont, hogy nem. Én a közösséggel közössen történö problémamegoldást pártolom és nem a rambo stilusu önbiráskodást/önmegvalositást.

A szomszédháboru gyerekkorom meghatározo része volt. A szülöktöl függetlenül játszottuk(még nem volt számitogép), de zsoldosként a nagyokéba is beszáltunk (fagyi, csoki, kola).
Nem egy virág egy rossz nézés is elég volt a hadiállapothoz. A gyerekének a bántása éppen annyira bevett volt, mint a lábtörlöre hugyozás.
Baromi mázlis vagy amiért megértö békés emberek közt laksz.

Az egész inkább olyannak tünik, mint amikor a falka uj tagja megmérközik az erösebbekkel a rangsorért. Semmi kulturemberség, az indulatbol cselekvés azt kizárja.

boundary 2015.10.05. 13:05:50

@hillman.: A törvények betartása pedig az emberek dolga.
Ha a sok tuskó igazodna a szabályokhoz, nem is lenne probléma.
nehogy már az legyen a hibás, aki jogkövető.

hillman. 2015.10.05. 18:19:41

Akkor jogom lenne a vonaton hangoskodo gyerekeseket lerugni? Világossan benne van az utazási feltételekben, hogy nem zavarhatja a többi utast, de a gyerekesek egy része leszarja.
Max szolhatok nekik, de azt sem fenyegetöen.
A többség a telefonját sem tudja lehallkitani a tömegközlekedési eszközökön, puttyogtatják mindenhol; pedig az is szabályellenes.
A villamoson szülö mellett zabálo kölykökkel, az ülésen cipöben állo kisgyerekekkel mi legyen? Internáljuk öket; mert nem tudják betartani a szabályokat?
A láncdohányos néni is megérdemelte mi?
A virágtulajdonos meg a járulékos veszteség. Ö is megérdemelte.
Ha igy akarnánk mindent rendezni akkor még élhetettlenebb lenne az ország.

Volt egy közösség amit dohányzok és dohányzást tolerálok alkottak. Ide beköltözött egy nemdohányzo. Az az egy elvárta mindenkitöl, hogy hozzá alkalmazkodjanak mindannyian. Na melyik a fasiszta?
Talán nemdohányzo közösséget kellett volna választani. Azért kell lakásvásárlás elött a leendö szomszédokkal beszélgetni; de mivel ö szarik rájuk ezért ez kimaradt.
Régen falvak, városok alkottak közösséget; ehelyett ma sok ÉN van.
(ma is van falu ami az állami törvényekkel ellentétes dolgokat is tesz helyi rendeletekkel megtámogatva, mégsem rohanja le öket a rendörség)

Amugy jol mondod, a betartása és nem a betartatása.
"Ha a sok tuskó igazodna a szabályokhoz, nem is lenne probléma." Ja, nem lenne se gyorshajtás, se bünözés. Még több szabályt és csipet mindenkibe.
Ha mást akarsz szabálykövetésre kényszeriteni akkor máris szabályszegö vagy.

A kresszes példát azért hoztam, mert ha mindenki szabálytalankodik, csak te nem, de ezzel balesetet okozol akkor te leszel a hibás; ebben az esetben törvény szerint a jogkövetö a hibás.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.05. 20:11:03

"Volt egy közösség amit dohányzok és dohányzást tolerálok alkottak. Ide beköltözött egy nemdohányzo. Az az egy elvárta mindenkitöl, hogy hozzá alkalmazkodjanak mindannyian."

Javítalak. Volt egy közösség amit dohányzók és nemdohányzók alkottak. A dohányzók szartak a nemdohányzókra. A nemdohányzók pedig annyira beleszartak mindenbe,hogy még az ablakot sem merték kinyitni, nehogy valakinek ne tetsszen, nemhogy még megkérni az öregasszonyt,h ne csinálja ezt ami a házirend szerint is tilos, és mindenkit zavar rajta kívül.
Erre jött egy nemdohányzó, akit ki merte nyitni a lépcsőházi ablakot.
Ennyi történt. A többi már BB konfliktus kereső magatartásának a következménye. Hozzám nem kell alkalmazkodnia senkinek, nincs olyan szokásom ami mást jobban zavarna itt, mint bármelyik másik lakó azzal,h itt él.

2015.10.06. 00:48:23

@csakolvasok11:
Ez mondjuk baromság, mert ha a régi ajtókra lehet, hogy igaz, amit írsz, de ma ugyanolyan bejárati ajtót árulnak lakáshoz, mint családi házhoz, legalábbis szigetelés szempontjából, mert családi házhoz ajánlott erősebbet venni.

2015.10.06. 00:51:25

@hillman.:
Én laktam anno olyan társasházban, ahol tele volt növénnyel a lépcsőház, de csak addig, amíg kiderült, hogy a tűzvédelmi szabályok miatt (szűkítették a menekülés útvonalát) ezt így nem lehet egy szűk lépcsőházban, akkor hirtelen mindenki eltüntette a növényét. Nem tudom persze a posztoló milyen lépcsőházban lakik.

2015.10.06. 00:54:54

@al Dajjal:
Nálunk volt, hogy egy tahó égő cigivel ment le, és bizony sokáig érezhető volt, ha te dohányos vagy, nyilván kevésbé érezhető. Az viszont gáz, hogy véded az ilyen tahót.

2015.10.06. 00:57:57

Amúgy persze nem szimpatikus amit a posztoló művelt, viszont a legirritálóbb akkor is a haragosa, ugyanis azzal érvel, hogy ő régebben lakik ott. Nem, nincsenek olyan jogok, amik azért járnak, mert valaki régebben lakik ott, ilyet csak a begyöpösödött emberek gondolnak.

2015.10.06. 01:04:25

@hillman.:
Egyáltalán nem tudhatod, hogy mást zavart-e a dohányzás, hiszen lehet, hogy már a fél lakóközösség lecserélődött azóta, hogy rendszeresen ott bagózott az öregasszony meg a másik 2 ember, csak az új lakók úgy gondolkodtak mint te, vagy egyszerűen nem voltak elég bátrak szólni. Ugyanakkor nem, nem elfogadható sehogy sem a lépcsőházi dohányzás, a nem dohányzók védelme nem opcionális, a társasházak meg nem úgy működnek, hogy van törvénysértő és törvénytisztelő társasház, ilyen alapon az is elfogadható lenne, ha az adott házban szokás, hogy kirabolják egymást, hát miért költöztél oda, így jártál.

Azokban az általad dicsőített falusi közösségekben sem biztos, hogy a többség akarata érvényesült, simán van olyan, hogy a közösség hangadói kényszerítik rá az akaratukat a többségre, csak kívülről ez nem így látszik. Itt meg pont hogy az történik, hogy egyes, mások jogaira alapvetően szaró embereket védesz a közösségre hivatkozva. Nem vagy talán politikus?

boundary 2015.10.06. 11:31:58

@hillman.:
A NAGYBATŰT AZÉRT HASZNÁLOM, HOGY A VÁLASZ MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐ LEGYEN. NEM ORDÍTOK!

Akkor jogom lenne a vonaton hangoskodo gyerekeseket lerugni?
NEM, nincs jogod.

Világossan benne van az utazási feltételekben, hogy nem zavarhatja a többi utast, de a gyerekesek egy része leszarja.
Max szolhatok nekik, de azt sem fenyegetöen.
ÍGY VAN.

A többség a telefonját sem tudja lehallkitani a tömegközlekedési eszközökön, puttyogtatják mindenhol; pedig az is szabályellenes.
AZÉRT, MERT A TÖBBSÉG BUNKÓ, NEM MUSZÁJ NEKED IS AZ LENNED, ÉS NE A BUNKÓ TÖBBSÉG LEGYEN MÁR A NORMA, PLÁNE, HA SZABÁLY IS VAN RÁ.

A villamoson szülö mellett zabálo kölykökkel, az ülésen cipöben állo kisgyerekekkel mi legyen? Internáljuk öket; mert nem tudják betartani a szabályokat?
CSAK SZÓLHATSZ, INTERNÁLNI NINCS JOGOD.

A láncdohányos néni is megérdemelte mi?
NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL NEM A POSZTOlÓ SZERINT HALT EG, EZ VOLT A SORSA. EGYSZER MINDENKI MEGHAL.

A virágtulajdonos meg a járulékos veszteség. Ö is megérdemelte.
BOCS, EZT NEM OLVASTAM MÉG, ÉS nincs időm most átovasni.

Ha igy akarnánk mindent rendezni akkor még élhetettlenebb lenne az ország.
SZÉPEN KÉRNI, SZÓLNI LEHET. HA A SZÉP SZÓ NEM MEGY, IGÉNYBE LEHET VENNI A HIVATALOS SEGÍTSÉGET. EZ AZ ÚTJA-MÓDJA. ÉS NEM, NEM 50-ES ÉVEK FELJELENTŐSDIJE! HA ÉN MEGTISZTELEM A SZOMSZÉDOMAT KULTURÁLT VISELKEDÉSSEL, ELVÁRHATOM UGYANEZT, DE EGY MINIMUMOT MINDENKÉPPEN. ÉS HA AZ SEM MEGY? AKKOR LEHET BEJELENTENI. UGYANIS MINDENKINEK JOGA VAN A NYUGALOMHOZ.

Régen falvak, városok alkottak közösséget; ehelyett ma sok ÉN van.
(ma is van falu ami az állami törvényekkel ellentétes dolgokat is tesz helyi rendeletekkel megtámogatva, mégsem rohanja le öket a rendörség)
EZ NEM IS A RENDŐRSÉG DOLGA LENNE...

Amugy jol mondod, a betartása és nem a betartatása.
"Ha a sok tuskó igazodna a szabályokhoz, nem is lenne probléma." Ja, nem lenne se gyorshajtás, se bünözés. Még több szabályt és csipet mindenkibe.
EL KELLENE JUTNIA ODÁIG MINDEN MAGYAR EMBERNEK, HOGY LEGALÁBB A KÖZVETLEN KÖRNYEZETÉT TISZTELJE, ABBÓL ESETLEG KIFEJLŐDHETNE EGY KULTURÁLT TÁRSADALOM.

Ha mást akarsz szabálykövetésre kényszeriteni akkor máris szabályszegö vagy.
SZÉP SZÓ, HIVATALOS SEGÍTSÉG, SEMI KÉNYSZERÍTÉS.

A kresszes példát azért hoztam, mert ha mindenki szabálytalankodik, csak te nem, de ezzel balesetet okozol akkor te leszel a hibás; ebben az esetben törvény szerint a jogkövetö a hibás.
A KRESZHEZ NEM ÉRTEK, FELTÉTELEZEM IGAZAD VAN, EBEN AZ ESETBEN KÖZVETLEN ÉLETVESZÉLYT JELENTHET A JOGKÖVETŐ SZABÁLYKÖVETÉSE -- FELTÉTELEZEM EZ EHET A MAGYARÁZAT, DE ÉRDEKES TÉMA, MAJD UTÁNANÉZEK...

makkospacal 2015.10.07. 08:15:13

Troll on... És végül eljutottunk oda, mint szokás szerint, hogy a sértett rohadjon meg. Detto mint a kutyatartás problémáinál, előkerülnek a rendbontó gyerekek pl és az ipari szerecsenmosdatás. Nincs undorítóbb nyomorultul önző ostoba károkozó, mint a bagós és a kutyás. A bagósok már kiharcolták a mérhetetlen tahóságukhoz méltó tiltó rendeletet, a kutyásoké még hátra van. Addig járjatok csak tovább a parasztképző szeánszaitokra érvelést tanulni. És nyugodtan meg lehet sértődni, bekaphatjátok.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2015.10.07. 08:19:55

@makkospacal: A kutyások külön állatfaj! A panelkutyás az meg végképp.

hillman. 2015.10.09. 18:34:31

@boundary : "SZÉPEN KÉRNI, SZÓLNI LEHET. HA A SZÉP SZÓ NEM MEGY, IGÉNYBE LEHET VENNI A HIVATALOS SEGÍTSÉGET. EZ AZ ÚTJA-MÓDJA."
Pont ide akartam én is kilukadni, ezért hoztam oly sok ide nem vágo példát. Hátha Szhbadmin is belátja.

@makkospacal: A dohányzo szenvedélybeteg. A szenvedélybetegségek tiltással és büntetéssel nem gyogyithatok. Söt nyilvános megszégyenitéssel sem. Érted az a szot, hogy beteg?
A dohányzás kocsmabeli tiltása is kivállo eredményt hozott: itt a faluban a kocsmák fele bezárt, a másik fele kong az ürességtöl. Az utcán meg csordában állnak a részegek a kisboltoktol 5 méter távolságra. Eddig a részeg és bagozo csordákat nem látták a gyerekek, most már igen. A cél teljesült, vagy nem ez volt? Én is nagyon szeretek a részegek közt mászkálni.

@nagybalfasz: mások jogaira alapvetően szaró emberek közösségébe költözött be. Ha az ilyen nem tetszik, akkor nem költözöm oda.
Ö odaköltözött és háboruzni kezdett. Erröl szol e blog.(már ahogy kivettem)

Traff7 2015.11.01. 09:16:16

@SZHBadmin: A dohányzók,kutyások,idősek,fiatalok,gyerekesek és úgy általában azok emberek szemében akik tudják hogy panelban lakni türelmet és toleranciát kíván a mindenbe belekötő,tudálékos lakótárs egy külön állatfaj kedves Kerei Oszkár adótanácsadó....