Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

64. Olvasói levél: a szomszéd kutya

2018. március 03. 10:43 - Captain Admin

Az alábbi levélben arról írt egy levélíró, hogy miként változott meg az életük végleg abban a pillanatban, amikor a szomszéd kertbe egy új kutya költözött. A gazdáját nem érdekli, más szomszédokat a távolság miatt nem zavar, igazi patt helyzet.

Sziasztok!

 

Kertes házban lakunk a város szélén, egy völgyben, ahol döglött csend van. Vannak kutyák, szoktak is ugatni, sőt a szomszéd kutyái sem zavartak, amíg meg nem érkezett a Kutya (a másik kettő mellé)! Ez kb. 3 és fél éve volt, azóta használhatatlan a kertünk, ugyanis akár egy személy, akár több van kint, a Kutya addig ugat, amíg a kertben tartózkodik valaki. Akár órákon keresztül, és ez nem költői túlzás. Így sajnos nem lehet barátokat meghívni, hogy kiüljünk beszélgetni, vagy grillezni.

angry-dog-1307194.jpg

 

A házban sincs csend, ugyanis a Kutya az egész kertből 90%-ban azt a kertsarkot használja, amelyik az ablakaink alá esik. Ott a kocsibeállójuk ugyanis, naptól, esőtől véd, a kutyaházat is odatették, igaz, azt kérésemre eltették onnan, áthelyezték a túloldalra, szóval adtak a ....nak egy pofont. A nagy csöndben a Kutya mindent meghall,  gyakori, hogy 2-3 órát is folyamatosan ugat.

 

Én itthon dolgozom, szóval gyakorlatilag folyamatos kutyaugatásban élek. Már átlátásgátlót is felraktunk, ultrahangossal is próbálkoztunk, semmi. Viszont a szomszéd - már évek óta egyedül lakik - sosincs otthon. Reggel elmegy, este, késő este ér haza. 

A kutyák folyamatosan egyedül vannak, soha senki nem foglalkozik velük, nem viszik őket sétálni, nem játszik velük senki.

Például a szemben lakót is ugatta, amikor a saját garázsában tevékenykedett, végül ő is megelégelte, és lehúzta a garázsajtót, úgy tevékenykedett tovább. A délutánok a legrosszabbak, gondolom ilyenkor már éhes, unatkozik, szóval olyan 4-5 óra után 5-10 perces megszakításokkal folyamatosan ugat. Sajnos a kertek és bennük a házak elrendezése olyan, hogy mást nem zavar (ennyire) a Kutya, mivel elég messze van a többi ház, és a saját kertjét is tudja mindenki használni, mert már elég messze vannak.

dog-eat-dog-2-2-1245209.jpg

Hab a tortán, hogy a kerítésen átnyúló zöldet évek óta velünk nyíratja, mert hát ugyan nála dolgoznak kertészek, de hát olyan drága a kertész meg a zöld elszállítása, úgyhogy csináljuk csak meg mi. Az ismerőseink közül egyébként két család is az elviselhetetlen kutyaugatás miatt költözött. Jómagam pár év kivételével csak kertes házban laktam, őszintén, soha nem gondoltam, hogy kutya problémát fog jelenteni, de a költözésen kívül sajnos más megoldást mi sem látunk.

 

Egyébként mókás volt, amikor egyszer azt a választ kaptuk, hogy mi ismerjük azt, akinek a kutyája az utcában sétál, és oda szokott csinálni a bejárójára, és még mindig nem intézkedtünk, hogy ez megszűnjön és zárja el a kutyát. Kaptunk tanácsot többektől, hogy tegyük el láb alól az ebet, de ezzel a megoldással nem értünk egyet.

Szóval, marad a költözés... Üdv.

Korábbi kutyás posztok:

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy jelezze ezen az űrlapon a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

139 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr7213711742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moonshadow 2018.03.04. 08:01:09

Balfasz vagy ezzel a költözéssel.
Amikor a kutyája ugat nevelési célzattal az egész évben tartható fütyülős pukkanós pici tüzijáték rakétával kell durrogtatni amíg abba nem hagyja. egy idő után megtanulja, hogy felesleges ugatás után jön a pukkanás.

moonshadow 2018.03.04. 08:05:35

Kuvasz keverék akkor bejön a pici petárda, gyerek voltam és a kuvaszunk meg akart harapni olykor elég volt a péksütis papírzacskót felfújni és eldurrantani kézben, attól betojt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.03.04. 08:11:25

@inkvisitor: " A szomszéd oktatása: hangfalak 24 órás üzemben Justin Bieber végtelenített koncerttel."

Ez az emberiség elleni bűntett kategória.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.03.04. 08:14:27

@inkvisitor: "7. Jogi út: szólni a PETA-nak hogy itt kínozzák a kutyát."

Ez is valami, egyszer megrángatják, elgondolkozik. De én a szomszéddal "beszélnék". :-)) Na jó, ahhoz célszerű 90 kiló felett lenni. Mondjuk tudd meg a telefon számát! És hívd fel minden alkalommal hogy ugat a kutya!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.03.04. 08:18:33

@inkvisitor: " A szomszéd oktatása: hangfalak 24 órás üzemben Justin Bieber végtelenített koncerttel." - és szerintem ezt a genfi konvenció is tiltja.

mojszipupi 2018.03.04. 08:25:13

Milyen nagy emberek vagytok ha állatot kell bántani. Milyen bátrak lennétek ha azt a legnagyobb állatot kéne megölnöd, aki tehet róla? Tehát a szomszád egy tróger geci, öljük meg a kutyát. Értem...
A poszt meg amúgy is hatalmas kamu szagú. Hivatalos úton feljelentést kell tenni csendháborításért, meg állatvédőknél. Aztán majd meggondolja az ember mennyit ér meg neki a kutyája. Mégis mit vár a posztíró milyen tanácsot fog itt egy szutyok blogon kapni, ami neki amugy nem jutna eszébe??? Kamu írás

ostvan1 2018.03.04. 08:25:51

Egyszer voltam hasonló helyzetben. Eldöntöttem, hogy elmagyarázom a kutyának, kutyanyelven, hogy meddig tart az ő birtoka, a többihez meg semmi köze. Szóval este levizeltem a közös kerítést. Később mégegyszer. És a kutya megértette!
Ha hosszú a közös kerítés, akkor többször meg kell erősíteni a "határvonalat".
Hátha segít.

Mónika Bódi 2018.03.04. 08:34:52

A kutya természetes ellensége a gyöngytyúk. Alapból csendes jószág, amíg enemyt nem lát. Na akkor a műholdat is levisítja az égről. Anno anyáméknak a szomszédban volt. Csóri kutyámat aludni nem hagyták az udvar közepén, mert addig üvöltöttek a kerítés mellett, amíg szerencsétlen állat el nem takarodott a szemük elől. (A szüleimmel mondjuk egyszerű volt megbeszélni, hogy ez volt az első és az utolsó garnitúra gyöngytyúk a portán...) Szóval a javaslatom a következő:

a) ha már úgy is otthon vagy egész nap, tarts gyöngytyúkot. Érdekes lesz figyelni, meddig bírja a kutya a konkurenciát... (és meddig bírja a szomszéd...)

b) amit már többször írtak előttem: szelídítsd meg a kutyát. Lehet, hogy ha nem éhes és nem unatkozik, egész jó fej.

Fülig José 2018.03.04. 08:58:34

@mojszipupi: ne pattogj, sehonnan nem kapsz segítséget, amúgy írta is hogy mindent próbált. szép dolog az állatvédepem ha nincs más dolgod csak hajrá! de az meg az ő élete uh. leszelszíves kiballagni és megdumálni a kutyával elvégre te tudod a megoldást mi meg csak nagypofájú trógerek...nekem volt ilyen fasza szomszédom sajnos az emberölést súlyosan bünteti a a törvény ezért más megoldást kellett találni. Ennyit a poszt kamu szagáról. Szóval mutass valamit vagy halgass.

SarahConnor 2018.03.04. 09:18:50

Első blikkre a kutyával való összebarátkozást javasolnám ilyen esetben - beszéd, etetés, játék (igen, kerítésen keresztül is lehet). Persze ez fokozatosan alakul idáig. Azért nem tudom, javasolható-e ez, mert nem vagyok ott, nem tudom megítélni a kutyát. Nekem jött már be ez a módszer, meg buktam is el vele, kutyafüggő.

Ha ez nem működik, akkor a kutya likvidálása marad. A költözés kilőve, nehogy már egy sokkal rövidebb életű, félrenevelt, elhanyagolt háziállat miatt adjam el az otthonom... Én magam is nagy kutyás vagyok, de aki ilyen mértékben tojik a helyzetre, és még a tetejébe ennyire flegma is, az bizony ebben a világban a kutyája életével játszik - ha a törvények, jegyzők magára hagyják az egyszeri kisembert a gondjaival, akkor nincs más békés megoldás. Mi marad? A patkányméreg. Soha a büdős életben senki nem bizonyítja be, hogy ki volt a mérgező.
De lehet azt a megoldást is választani, hogy "elszökteted" a kutyát - biztosítod neki a lehetőséget, hogy kimenjen egy kicsit csavarogni és esetleg soha ne találjon haza. Ilyet is lépett már meg az egyik szomszédunk egy közös szomszéddal, akinek a kutyája éjjel-nappal megállás nélkül visítva ugatott vagy 8 évig. Eddig bírta. Kiengedte a kutyát a befoltozott kerítésen, hadd menjen. Nem is lett meg, azóta alszunk.

Annyira ne legyél szervilis, posztoló, hogy a kutyának való ártás szóba se jön, de te hajlandó lennél elköltözni. Azért ne a takony egye már az óvodást, bakker.

DarthVader 2018.03.04. 09:47:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ha megvered a kutyát, tartani fog tőled mint veszélyes ellenségtől. Ha összemarkolod a tarkóján a bőrt és jól megrázod, akkor közlöd vele hogy te vagy a főnök, és neheztelsz rá. Amugy a kutya a zsákmányával is igy végez, nyakon fogja és addig rázza amig el nem töri a gerincét. Egy ronggyal is lehet demonstrálni :)

maintenator 2018.03.04. 10:03:58

Mivel a törvények csak az agresszort védik (jelen esetben a kutyát és a gazdáját), továbbá a kutya gazdája tisztában van a jogaival és azzal, mint a kutyások többsége vissza is él, teljesen esélytelen bármilyen kompromisszum kötése. Általános irányelv: Csak olyat kérhetsz, amit elvileg törvénnyel ki is kényszeríthetsz. Sajnos elkapkodtad a dolgot, leálltál tárgyalni egy számodra reménytelen helyzetben. Legközelebb hasonló szituban látszólag légy közömbös, Téged a folytonos vonyítás nem zavar, imádod a sz@rógépet, és éjjel preparált kaját átlöksz a kutyusnak. Nem tiltakoztál soha, rád nem vetül a gyanú árnyéka.

2018.03.04. 10:18:21

@DarthVader: a kutyafélék a nagyobb zsákmányukat elkezdik enni, amikor még él. Általában a végbél körül kezdik. Farkas, sakál, prérikutya, kutya is így tesz. A rázást esetleg egy patkány vagy nyúl méretű zsákmánynál művelik. A nagyobb zsákmányt, embert, őzet kizsigerelik, ugyan ott is rázzák a fejüket, hogy szétszaggassák a bőrt, inakat, zsigereket, de nem a gerincet törik el. Egy szarvast, őzet, embert félig megesznek a végbéltől, alhastól indulva, mielőtt az áldozat elpusztul. Kóborkutyák által szétcincált, félig megevett, de még élő, napok óta szenvedő őzeket sokszor találnak a vadászok.

a ribancok is kidobják a csikket 2018.03.04. 10:22:57

Noha a törvények ma már egy kutya életét és érdekeit jobban védik, mint egy emberét (a szerencsétlen állatvédő bandákhoz hasonlóan), a dög mérgezése nem ajánlott. Ezzel váratlan módon is le lehet bukni: a szomszédomban élt olyan eb, amely nem fogadott el ételt idegentől, csak megszaglászta. Ugyanakkor arra volt tanítva, hogy éjfél után kiengedte a vén kurva az udvarra hugyálni, utána meg beállt az ablakunkkal szembe ugatni, amíg be nem vitték. Sajnos, úgy költöztünk oda, hogy az előzményeket csak utólag tudtuk meg, de hiába voltunk nagyon jóba az erdélyi bevándorló szomszéddal, a kutya ezt figyelmen kívül hagyta. Aztán jött a hidegvízes átlocsolás éjfélkor, ami hatékonynak bizonyult, de ezzel egyszer sikerült a banya nyakába is beküldeni egy félvödör vizet (nem láttam a sötétben, hogy ott bassza a rezet).
Azóta nem vagyunk jóba vele, sőt miután megdöglött a kutyája, azóta gyilkosok lettünk (hála az égnek, a százezer forintos kezelés nem segített rajta, mert 15 éves volt és daganatok voltak rajta, ezt a fia is megerősítette).

a ribancok is kidobják a csikket 2018.03.04. 10:35:11

@mojszipupi: "Milyen nagy emberek vagytok ha állatot kell bántani. Milyen bátrak lennétek ha azt a legnagyobb állatot kéne megölnöd, aki tehet róla? Tehát a szomszád egy tróger geci, öljük meg a kutyát. Értem..."

Igazad lehet, hiszen manapság ha az Újlak utcában elvágják egy 19 éves lány torkát, másnap a rendőrök hazaengedik a tettes hülyegyereket. Csak akad egy kis gond az ötleteddel: ha kinyírod a tahó gazdáját, a dög továbbra is ugatni fog. Jobb ötlet beszerezni egy hiltit, megvárni míg a bunkó lefekszik, utána nekiállni téglát fúrni hajnalig (fülvédővel). Szólni a másik szomszédnak, hogy egy-két napig menjen vidékre meglátogatni a rokonait.

Getta 2018.03.04. 10:40:03

Nem kell elkoltozni, be kell menni a polgarmesteri hivatalba es a jegyzonel vagy nemtudom pontosan kinel birtokvedelmi eljarast kell inditani. A birtokvedelmi eljaras direkt erre van, a zavaro hangokra, szagokra, egyeb megfoghatatlan dolgokra. Feljelentgetni nem erdemes mert a rendor kimegy es megmondja neki ha kinyitja az ajtot hogy ejnye. Az allatvedok kimennek de ha beengedi is oket akkor csak azt nezik hogy hogy tartja az allatot, kaja van, viz van, haz van, hurra, nekik ott dolguk nincs... Birtokvedelmi eljaras, az kell Neked.

nem várt fordulat 2018.03.04. 10:52:45

@DarthVader: na, nekem ez rohadtul nem jön be. amikor rájön az öt perc, elkezdi rágni a kabátomat, felugrál, meg a kezemet is harapdálja. nyilván játszani akar, én meg le akarom szoktatni erről.

megrángatom rendesen, nyüszít is, de abban a pillanatban, ahogy elengedem folytatja.

ez ilyen labrador és valami bull keverék kutya, az illatos útról hoztam el 3 hete, sehogy nem lehet nevelni :(

2018.03.04. 11:09:46

@nem várt fordulat: lehet, hogy nem a legjobb ötlet volt egy ismeretlen hátterű menhelyi állatot magadhoz venni.

she_wolf 2018.03.04. 11:18:26

@DarthVader:
A kutya egy golden-kuvasz keverék -ha minden igaz. Na azt rázogasd!:) Ívesen leszarja, meg még jól ki is röhög.
A módszer működik egyébként. Kölyöknél szocializációs időszakban, vagy kis termetű kutyáknál De ezt itt már késő, és bukó. Ráadásul ezt a gazda tudná megtenni, aki füle botját sem mozgatja a panaszra, nem pedig a panaszos dolga.
Az összebarátkozás sem feltétlenül vezet eredményre, mert a kutya területe az övé. Ha beenged és jóindulatú veled a gazda mellett, akkor meg se nyikkan, barát vagy. Mihelyt kapun kívül vagy, ellenségként kezel. Sok ilyen kutyát ismerek, a szembeszomszédomé is ilyen görcs.
Ha a kutyatartóval nem lehet megegyezni, és szabálykövetően akarsz viselkedni, akkor jön az, amit @Getta: írt.
Nem buzdítanék senkit arra hogy akár a kutyának, akár a gazdának bármilyen eszközzel ártson, mert a gazda megnevelését az anyja mulasztotta el, a kutyáét meg a gazda.
Elkötelezett állatvédő csoport van, amelyik khmm.... tudna esetleg hatni a gazdára, de az ugyebár necces:)

Bicspesz Elek 2018.03.04. 11:19:35

Mar leirtak itt megoldast:
1, petarda
2, zene
3, Dezodor. Annak a szagat a kutya nem birja

she_wolf 2018.03.04. 11:28:55

@SarahConnor:
Nagy kutyás, aki likvidálna egy olyan kutyát, aki a gazda faszsága miatt nőtt mindenki fejére?
Úgy gondolod, hogy ez "büntike" lenne a kutya tulajának, és ebből majd jól megtanulja a leckét?
Patkányméreg? Igazad van, hadd vérezzen el a beste eb befelé, ebből majd tanul a kutya is, meg az idióta tulaj is! Vagy az is megoldás, igen, hogy hadd menjen világot látni, legfeljebb megvarrja azt, aki neki nem tetszik. Téged, a kutyádat, akit sétáltatsz, vagy bárkit.
Érdekesen gondolkodsz:(

she_wolf 2018.03.04. 11:31:57

@Bicspesz Elek:
A többi szomszéd is bűnhődjön, így igaz!:(

Macropus Rufus 2018.03.04. 11:39:44

ultrahangos kutyariasztó. 200dB feletti nagyfrekvenciás hang, amit ember már nem hall, de a kutyának marhára fog fájni. Rossz esetben süket lesz instant. Ennyi. Ha a gazdája bevádol, akkor meg bíróság rágalmazás miatt, ui. csak annyit lehet bizonyítani, hogy a kutyának hallás romlása van, de más nem. Tehát ha a szomszéd bevádol, hogy te voltál, akkor meg feljelented rágalmazás miatt. Ha rajtad és rajta kívül volt ott még 2-3 ember aki hallhatta, akkor minősített esetté válik a dolog ami 2 évtől indít. És hidd el, ezek után már nem nagyon fog akciózni a srác ellened.

Macropus Rufus 2018.03.04. 11:42:31

@she_wolf: a gazdája ellen bármiféle akció btk ügy. A problémát a kutya és a gazdája okozza.
A gazdájával nem tud mit tenni, és ha jól olvastam akkor igazából jogilag nem is lehet mit tenni az ügyben.
(édesanyáméknál pl. van ebrendelet. 3 figyelmeztetés a kutya gazdájának az önkormányzat felől. A 4. a sintér formájában fog érkezni és megy a kutya altatásra.)
Tehát marad a kutya.

Macropus Rufus 2018.03.04. 11:46:29

@Getta: ez is jó 5let :)
de a birtok védelem kb. az összes szomszédot sőt az utca másik oldalát is érinti. Tehát olyanokkal is kitolhat akikkel igazából nem is akar. Egy volt kollégám csinálta ezt. Neki a szomszéd lovaival volt gond. Aztán most már kb. mindenkivel gondja van akikre kiterjedt a birtokvédelem. Szóval ez - sztem -egy kétélű fegyver.

she_wolf 2018.03.04. 12:00:30

@Macropus Rufus:
Bármennyire is utálom a hivatali ügyintézéseket (pláne hogy a jegyzővel nem nevezhető felhőtlennek a viszonyunk), ilyen esetben csak az jöhetne nálam szóba.
A poszternek esetleg nagyobb szerencséje lehet a sajátjával, keresse fel, hátha születik valami megoldás.
Mondjuk a helyi ebrendelettel kéne kezdeni, valóban.
Azért arra csak kell hogy legyen valami civilizált megoldás, hogy egyetlen neveletlen kutya ne keseríthesse meg akár több család életét is. Ha jól értelmezem a posztot, akkor arról van szó, hogy az a terület nem egy túlzsúfolt rész, talán össze kéne fogniuk az ott élőknek, és közösen lépni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 12:22:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"a kutya ott fialt az ajtóm előtt 6 kis keveréket. Akkor kellett volna elaltatnom mind. Ebből hármat elsóztam."

És a másik hárommal mi lett?

Én tavaly így jártam, de macskákkal, mert én nagy macskás vagyok. Van két befogadott anyamacskánk, akik eredetileg valamelyik szomszédéi voltak, csak átszoktak hozzánk, mert nálunk jobb a koszt (nem mindenféle áruházi szarral etetem a saját cicáinkat sem) . :D Az egyik anyamacska a szomszéd (nem a gazdája) kamrájában fialt, onnan hoztam át a kicsiket mihozzánk, mert az eredeti gazda azonnal megölte volna őket, ahogy addig is szokta. A másik már eleve a teraszunkon fialt. Azóta persze már mindkettőt ivartalaníttattam. Az eredeti gazdájuk az olcsóbb megoldást választotta, mindig megölte a kiscicákat. :(

Természetesen nem volt szívem elaltatni őket. A hét kicsiből négyen maradtak meg. Kettő éhen halt, mert az anyjuknak nem volt teje, a másik anyamacska (egy hét eltéréssel szültek) meg nem fogadta el a kicsiket. Én hiába próbáltam fecskendővel etetni őket (Calopet), nem sikerült életben tartanom őket addig, amíg képesek lettek volna önállóan enni. A harmadik fél nap alatt halt meg, délben még semmi baja nem volt, délután már csak gubbasztott és remegett. Azonnal állatorvoshoz vittem, de az sem tudta, mi lehet a baja. Mire hazaértem az állatorvostól, már alig élt, negyedórával később pedig meghalt.

A megmaradt 4 közül 3 lány, így megint lesz kiket ivartalaníttatni.

Nem neked szól: Előre is köszönöm azokat a valószínűleg most is elmaradhatatlan bölcs megjegyzéseket, hogy az állat nem meghal, hanem megdöglik. Üzenem ezeknek a kommentelőknek, hogy a bölcsességüket tartsák meg maguknak - és akkor még igen finom és nőies voltam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 12:27:11

@Colonel H. Stinkmeaner:

Az étcsokoládéban lévő nagy mennyiségő teobromin is halálos méreg a kutyáknak, bár nem tudom, mennyi kell belőle testsúlykilogrammonként.

Azért nem ajánlom semmiféle méreg alkalmazását. A gazdája bunkósága miatt nem a kutyát kell büntetni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 12:32:21

@mojszipupi:

"Hivatalos úton feljelentést kell tenni csendháborításért, meg állatvédőknél."

Az esetek 90+ százalékában nincs semmi eredménye. Főleg ha a tulaj jóban van valakivel az önkormányzatnál. A rendőrség meg úgyis elfekteti az ügyet, semmi nem lesz belőle. Amíg embert nem támad meg a kutya, mindenki szarik bele. Gyakran azután is.

martineden 2018.03.04. 12:32:36

@DarthVader: A nyakan a bort ragadjuk meg.

kunzoo 2018.03.04. 12:38:22

@Macropus Rufus:
Olyan verzió nincs amelyik az ugatásra aktiválja magát? A kutya hamar rájön az összefüggésekre. Előtte figyelmeztető jelzéssel. Nálam villamypásutor vam a kerítésnél mert szétszedték. Azóta ha kihúzok egy sárga madzagot messzire kerülik.

Irbisz 2018.03.04. 12:44:21

@Admin Kapitány:
Ööö, ezért elköltözni idiótaság a köbön, akármekkora állatbarát is valaki. A jogi út itthon szerintem nehezen érvényesíthető, bár tőlünk nyugatabbra civilizáltabb országokban az ilyen szomszédot úgy megbírságolnák, hogy a csendes kutyáit is inkább eladná.
szóval vagy tűr, vagy a kutyával kezd valamit (ellopatja, megmérgezi, elrémiti a kerítéstől valahogy stb.)

kunzoo 2018.03.04. 12:44:39

@Macropus Rufus:
Valaki említette a gyöngytúkot valóban pusztító fegyver. Elképesztő a hangjuk kitartóak. A környékünkön volt olyan mint valami rozsdás gép

she_wolf 2018.03.04. 12:45:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Te -mint macskás-, adj nekem tanácsot! Hogy vegyem rá az egyik ismerősünket, hogy ivartalaníttassa a magához szoktatott macskákat?:(
Semmi (ismétlem:semmi!) érvem nem hat rá, és mindig több generációnyi macska van nála, akik közül csak egyetlen eredeti, saját van.
Bocs, hogy éppen én kérek és éppen tőled tanácsot, de cipőt a cipőboltból, és ezért kompromisszumot kell kötnöm magammal.
A macskák minden megkapnak: oltás, féregtelenítés, egyéb élősködőkkel szembeni kezelés/ápolás, minőségi bolti kaja, házi koszt, otthonos kuckó az udvaron, tényleg...
De ebből érzésem szerint rövidesen baj lesz:(

inkvisitor 2018.03.04. 12:48:48

@she_wolf: Tartsál vadászösztönű kutyát. Az szinten tartja a szaporulatot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 12:52:02

@ostvan1:

"Eldöntöttem, hogy elmagyarázom a kutyának, kutyanyelven, hogy meddig tart az ő birtoka, a többihez meg semmi köze. Szóval este levizeltem a közös kerítést. Később mégegyszer. És a kutya megértette! "

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

kunzoo 2018.03.04. 12:52:35

@she_wolf:
Beszélj az állatorvossal aki hozzá jár. Lehet rá jobban hallgat, ráadásul a dokinak is biznisz az ivartalanítás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 12:54:23

@she_wolf:

"Bocs, hogy éppen én kérek és éppen tőled tanácsot, de cipőt a cipőboltból, és ezért kompromisszumot kell kötnöm magammal."

Megbocsájtom, de az istenért sem venném a lelkemre, hogy kompőromisszumot köss magaddal, és egy általad megvetett, lenézett és utált személytől (azaz tőlem) kényszerülj tancsot kérni.

Peter100 2018.03.04. 13:00:36

Nálam az állatvédők nem játsz@Colonel H. Stinkmeaner: magas ibuprofen tartalmú (400-800mg) gyógyszer (fájdalomcsillapító). Szelet nem túl fűszeres kolbászdarab közepén átnyomsz egy szétszedett tollat. A lyukba benyomsz 1-2 szemet. "Edd meg, ha fáj a fejed.."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 13:07:56

@Peter100:

Oké, most már ezt is tudjuk. De áruld el, miért a kutyát akarod büntetni a gazdája bunkóságáért?

she_wolf 2018.03.04. 13:08:37

@inkvisitor:
Van, kettő is:) Kizárólag patkányra és egérre vadászhatnak, minden másért megrovás van, és jelezhetnek, ha eksön van.
@kunzoo:
Nem nyerő, már a dokit is megkérdeztem tavaly.

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ne legyen üldözési mániád, sem meg nem vetlek, se nem utállak, le pedig pláne nem nézlek.
Volt néhány vitánk, amiben te voltál vehemensebb, én csak igazodtam a stílushoz. Skippeljünk.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2018.03.04. 13:41:39

@Irbisz: A költözést nem a legjobb megoldásként írtam, hanem az egyik olyan szóba jöhető megoldásként, ami nem jár konfliktussal.

2018.03.04. 14:05:13

@gisgps2014: Na... Csak azért reg.geltem, hogy segítsek.
Ugyanilyen problémám volt egy golden retrieverrel, akinek fasz gazdája volt. Egész éjaszak ugatta a holdat.

1. veszel egy horgász etetőcsúzlit és gyűjtesz pár kerek kavicsot
2. Mikor ugat a kutya, szólsz neki, aztán csattintasz egyet az üres csúzlival, végül jól pofánlövöd
3. Ezt kb 5-8 alkalommal megismételed és a kutyának elég lesz csak csattintani az üres csúzlival
4. az üres csúzli csattintást ismételgeted egy hétig, és a végén elég lesz az erkélyajtót kinyitnod, már annak a hangjára is elkucorodik a kutya
5. egy idő után csak meg kell kocogtatnod az ablaküveget
6. végül már azt sem.

7. Mielőtt valaki állatkínzással vádolna: kimondottan szeretem a kutyákat, de van határ, amit nem lehet megengedni.
8. Az eset kb. 16 éve történt, tehát elévült.

2018.03.04. 14:06:07

PS: Ha a horgászcsúzli nem elég, fegyverboltokban lehet profi csúzlit kapni, ami kurva nagyot üt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 14:19:58

@she_wolf:

Gondolom, az már megvolt és nem hatott, hogy előbb-utóbb eléri azt a macskalétszámot, amelynek már nem fogja bírni fizetni az etetését és az orvosi ellátását.

Ha láthatóan annyira fontos neki a macskái egészsége, akkor talán van remény. Magyarázd el neki, hogy az anyamacskák szervezetét megterheli az évi kétszeri szülés. Nem fog belehalni persze, de megrövidíti az életét. Ezen túlmenően az ivartalanítással megelőzhetőek a méh daganatos betegségei, amelyek ritkán fordulnak elő, de akkor szinte 100%-ban halálosak. Van olyan állatorvos, aki csak a petefészket távolítja el, de olyan orvost kell választani, aki a méhet is kiveszi.

Ha a macskái érintkezhetnek idegen macskákkal, akkor azt is említsd meg neki, hogy az oltások nem adnak 100%-os biztonságot a fertőzésekkel szemben. Az ivaros kandúrok bizony verekszenek, és eközben fertőzéseket szedhetnek össze, az ivaros lányok meg a párzás közben fertőződhetnek meg.

Az ivartalanított macskák átlagos élettartama több évvel magasabb, mint az ivarosoké, jórészt a fentiek miatt. Ha azt akarja, hogy minél tovább éljenek, akkor ivartalaníttassa őket. Ezt biztos hatni fog rá. Mindezt az állatorvos is megerősítheti.

A többit először ide írtam, de aztán jobbnak láttam privátban elküldeni, így a mailboxodban keresd.

faszpinageci 2018.03.04. 14:21:26

@Benke Péter: "Gondolom a receptre senki nem kíváncsi! :-)"

Engem érdekel, megírnád? Köszi!

Hozzászólok 2018.03.04. 14:30:48

Siman fel kell jelenteni csendhaboritasert. Decibelt merni stb.

Vegulis mindegy higy magnot vagy kutyat "hallgat " hangosan....

Hozzászólok 2018.03.04. 14:31:48

Vagy feljelenteni allatkinzasert. Egyszer ketszer, haromszor.

she_wolf 2018.03.04. 14:47:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nagyon köszönöm, sokat segítettél! Van amivel már próbálkoztam, de sok újdonsággal is szolgáltál.
Ezeket majd igyekszem bevonni a legközelebbi érvelésbe, amikor aktuális lesz.
Eléggé önfejű ember, és erősen a múltban él ami az állattartást illeti. Az a másik elképzelésem, hogy inkább a fiát kellene felhasználnom, hiszen a cél többé-kevésbé közös. Tudom, ez manipuláció, de rá talán jobban fog hallgatni:)

2018.03.04. 15:28:55

@abcdefghijklmm: vadászboltban lehetett régebben kapni kartámaszos vadászcsúzlit. Az nagyon nem vicc kategória. Csapágygolyót bele, ha azzal meglövöd a kutyát, akkor simán ki is múlhat. Nyilván ez egy végső megoldás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 16:06:32

@she_wolf:

Szívesen. Örülök, hogy segíthettem, remélem, eredménye is lesz.

gigabursch 2018.03.04. 16:30:24

Mikor még diák voltam a kolesz és az egyetemi művház közt az egyik házbál volt két dúvad kutya, akik bárki(!) is jött, mindig nekiugrottak a kerítésnek, majd ezután alul kidugták a pofájukat iszonyatosan ugatva.
Aztán egy szép este hazafele mentében jött egy diák, lábán patkolt csízma.
Majd hirtelen felindulásból teljes súlypont emelkedés ment végbe rajta úgy hogy a leérkező sarka pont a rohadt kutya pofáját reccsentette el. Jól hallhatóan.
Élmény volt annak a rohadt dögnek a vinnyogását hallani.

Utána többet ott nem volt kutya.

Valószínüleg átment az üzenet a gazdi agyán.

para_noir 2018.03.04. 17:53:02

Én imádom az állatokat, de mégis azt mondom, hogy ilyen esetben nem marad más, mint a radikális megoldás, valami gyorsan ható méreg egy darab húsba csomagolva. Ha az embernek ténylegesen ennyire ellehetetleníti a napjait, akkor sajnos felülíródik az állatok szeretete. Nyilván nem a kutya a hibás, de ha a gazda nem lép, nem lehet vele tárgyalni, akkor nem marad más.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.03.04. 18:17:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Itt vannak nálam. Nem adom sintérhez őket. Már leszoktattam őket az ugatásról.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.03.04. 18:19:40

@she_wolf: "Mondjuk a helyi ebrendelettel kéne kezdeni, valóban." - Semmire nem mész vele, az állatvédelmi törvényt egy rendelet nem írja felül. Az pedig nem korlátozza a tartható állatok számát, ha azok jól vannak tartva.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.03.04. 18:21:09

@Macropus Rufus: Az illető az megfelelő hatósághoz fordul és a sintér mehet a picsába, az ebrendelettel együtt.

2018.03.04. 19:05:22

@karandash: Igen arra gondoltam, de a csapágygolyót kesztyűben kell behelyezni, mert megmarad rajta az ujjlenyomat. :-)

she_wolf 2018.03.04. 19:05:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Önfarkába harapó saját kígyó:(
Kérdés, hogy jól van-e tartva az az állat, amelyik álló nap nem képes befogni a pofáját.
Az enyémek tök szarul vannak tartva, ha előfordult már olyan is, hogy többórás távollét után úgy jöttem be a házba, hogy megkérdeztem tőlük, hogy "na és jelezni ki fog, hogy behatoltak a területre?":D

Én akkor is azt mondanám, hogy tényleg egy alaposan megindokolt bejelentés, valamilyen intézkedés kivívása, és ha nem változik a helyzet, akkor feljelentés. Kizárólag azért, hogy nyoma legyen annak, hogy a panaszos hivatalos úton akart érvényt szerezni a jogainak!
Szükség esetén még az állatvédelmi törvényt is a maga oldalára állíthatja a poszter, csak tudni kell, hogy hol lehet megtalálni benne a kapaszkodót.
Az Alapfogalmak között rögtön a második:
"2. állat károsítása: az állat testi épségének, szervezetének, pszichikai állapotának vagy viselkedésének tartós, hátrányos megváltoztatása;"
Forrás:net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99800028.TV

Bárhol nézek bele, egy kezemen nem tudnám megszámolni, hogy hány ponton sérül annak a szerencsétlen kutyának a védelmére kidolgozott törvény:(

she_wolf 2018.03.04. 19:09:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Szerintem oszd meg a módszeredet a poszterrel, hátha...;)

she_wolf 2018.03.04. 19:20:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A teobromin azért veszélyes, mert nehezen ürül a szervezetből, ezt felgyorsítani tudtommal nem lehet (persze tévedhetek). Ezért szokták hánytatni az ebet, ha csokizabáláson kapják.
Az hülyeség, hogy egy kocka csoki végzetes, de napi 1-2 kockányi már gondot okozhat, ha hosszabb ideig és rendszeresen kapja.
Jutalomfalatnak pláne ne!

she_wolf 2018.03.04. 19:24:36

@she_wolf:
Egy táblázat hozzá:
www.hungarovet.com/?p=384

Bár felelősséget nem vállalok érte.

Alick 2018.03.04. 20:25:07

Ugatásra reagáló 200 dB-es ultrahang a legpöpecebb megoldás. Senki nem vesz észre semmit, ugyanakkor a kutyában a szar is vigyázzba áll a sokkoló hangerőtől.

she_wolf 2018.03.04. 20:58:10

@Alick:
És akkor minden kutya szívjon egy miatt? Pöpec:(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 22:26:06

@she_wolf:

A 22kHz-es ultrahang hullámhossza 15 milliméter, ez egészen jól nyalábolható már kisebb parabolaantennával is. Ha van egy használaton kívüli, de még a falon vagy tetőn lévő parabolaantenna, akkor a kültéri fejegység helyére be lehet szerelni az ultrahangos riasztót, és az antennát diszkréten lefordítani a kutya tartózkodási helye irányába. Szerencsés esetben a szomszédnak fel sem tűnik a változás.

Offszet antennánál (szinte már csak ilyeneket lehet kapni) ügyelni kell a jó beirányzásra, mert csalóka.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 22:35:43

De azon sem lennék meglepődve, ha az eszköz már eleve nyalábolt ultrahangot bocsájtana ki. A 200dB irtózatos hangerő, nyalábolással könnyebben elérhető az adott irányban.

A levélírónál - ha jól emlékszem - a szomszédon kívül nem lakik senki a közelben, így mást nem zavarhat a hang. Máshol természetesen gond lehet, ahogy írod is.

Tsukiko 2018.03.04. 23:21:52

Ennyi állatkínzót, komolyan, mert van egy idióta kutyatartó, azért egy állatot kell kínhalállal sújtani. El kell, hogy mondjam, hogy sajnos a mi utcánkban is van egy hasonló agyatlan szomszéd. Nem közvetlen, de kettővel arrébb lakik. Idehoztak három éve egy kaukázusit és egy éve mellé egy keveréket. Csaholnak mindent amit látnak, vagy hallanak, vedd szó szerint. De nem csak vakkantással, vadul, mintha az életük lenne a tét. A gazdájuk azt sem tudom ki, mert embert alig látni ott. Valószínűleg ő sem tartózkodik sokat otthon. DE sosem gondolnám, hogy a kutyákat kellene bűntetni miatta, pedig borzasztóan idegesítőek! Tavaly írtam nekik egy levelet, hogy miként kellene kutyát tartani, és hogy ez nem egy tanya, ahol nem zavar egy csaholó eb, és jó lenne ha nem kéne még egész éjjel is a kutyákat hallgatni. Azóta ugyan éjszaka elnémulnak, szerintem bezárják őket, de van (gondolom korán kelnek), hogy hat előtt már ugatnak és folytatják egész nap. Komolyan fontolgatom a feljelentésüket. Úgy olvastam, hogy birtokháborításért lehet feljelentést tenni a jegyzőnél, illetve a bíróságon. Illetve gondatlan kutyatartásért is.

she_wolf 2018.03.04. 23:33:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy nem értek hozzá:)
A kutyán kívül sok állat hallja még az uh.-ot, nálunk például denevérek élnek a helyi lovardában. Tavaszi ébredésük után a kertünk fölött szoktak elhúzni sötétedéskor, vadászni. Gondolom, ha a poszter ennyire szomszédszegény környezetben lakik, akkor ott emberek helyett inkább állatok vannak.

Azt tudom, hogy az embernek azt hiszem a 120 dB már fájdalmat okoz. A kutya füle pedig jóval érzékenyebb az emberénél, ebből következően a 200 dB nekik brutális lehet.
Vannak ugatásgátló nyakörvek, műtéttel is megoldható, hogy ne tudjon ugatni a kutya, de számomra ez már a radikalizmusnak az a fokozata, amit én nem tudok tolerálni.
Sok kutya kikerült már a kezeim közül, és nem kellett magamon és a pórázon, nyakörvön kívül más (kényszerítő) eszközt bevetnem tanításkor.
Ennek a szerencsétlen állatnak az a baja, hogy naphosszat egyedül, csak fajtársakkal van, nevelés pedig az ablakban.
Én remélem, és szemét módon kívánom is, hogy a kuvasz kerekedjen benne felül, és adja a gazdája tudtára, hogy amit tesz, embernek, állatnak egyaránt rossz!

(Most visszatértem a posztra, abban szerepel, hogy próbálkoztak ultrahangos riasztóval is, eredménytelenül.)

ételizésítő 2018.03.05. 01:50:11

@Colonel H. Stinkmeaner:
A prérikutya nem ragadozó, hanem rágcsáló, úgy néz ki, mint az ürge.
Az mit kezd enni a végbelénél fogva, a fűmagot?

ételizésítő 2018.03.05. 02:00:46

@Hozzászólok:
Jelenleg Magyarországon egyik sem ér semmit.

ételizésítő 2018.03.05. 02:05:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
A számukat lehet, hogy nem, de a viselkedésüket igen.

Mondjuk Svájcban meg a németeknél 4 feljelentés után, ha kimegy a rendőr (ott kimegy), és azt látja, hogy a feljelentés alapos, akkor a gazdi az addig 3, helyi szinten sem kis büntetés után érzelmes búcsút vehet a kutyustól.
Valamiért ezek a rohadékok már rájöttek, hogy a fontossági sorrendben az ember áll elöl a kutyával szemben.

ételizésítő 2018.03.05. 02:09:07

@Tsukiko:
Hát inkább ők, mint az agyatlan állatvédők, akik persze mindig más faszával verik a csalánt.

she_wolf 2018.03.05. 09:39:57

@ételizésítő:
Az ő esetükben sem ajánlott az általánosítás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 09:43:04

@ételizésítő:

Azzal nincs semmi baj, ha elviszik a kutyát menhelyre, onnan meg rendes gazdához adják. Itt többen, magamat is beleértve, azt tartják elfogadhatatlannak, hogy a felelőtlen gazda helyett a kutyát büntetik, pl. kioltják az életét. Erre nincs semmi épeszű, főleg nem humánus indok.

A kutya nem egy tárgy, hanem egy érző lény, ráadásul elég értelmes is. Kimondottan arra lett kitenyésztve, hogy ragaszkodjék az emberhez - ennek megfelelően törődést igényel. Erkölcstelen dolog kidobni (megölni), mint egy haszontalan vagy elromlott tárgyat.

she_wolf 2018.03.05. 09:48:55

@ételizésítő:
Szerintem összekeverte a prérifarkassal:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 10:23:41

@ételizésítő:

Ne feledd, hogy a kutya (és utána rögtön a macska) a világon a legkiszolgáltatottabb élőlények. Noha érző és elég értelmes lények, a törvények szinte alig védik őket.

A legnyomorultabb embernek is alanyi jogon jár valamilyen szintű szociális és egészségügyi ellátás, legalábbis a fejlettebb országokban. Még a hajléktalannak is ott van a szálló. Nem így a kutyának és a macskának, és itt a macska még rosszabb helyzetben van. Egyre gyakoribb, hogy a menhelyek macskát már be sem fogadnak, csak kutyát. Vidéken a macska fogyóeszköz, saját szememmel látom. Ha beteg, akkor hagyják elpusztulni, a legritkább esetben viszik őket állatorvoshoz. A kutyát legalább kötelező beoltatni, macskára még ilyen kötelezettség sincs. Ha rosszul bánnak egy kutyával, akkor előbb-utóbb kimennek az állatvédők. A macskákkal senki nem törődik, ők szenvedhetnek.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2018.03.05. 11:01:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A legnyomorultabb embernek is alanyi jogon jár valamilyen szintű szociális és egészségügyi ellátás, legalábbis a fejlettebb országokban"

Kb 1,5 milliárd ember éhezik a földön, de úgy, hogy konkrétan nem volt, most sincs is a jövőben sem lesz mit ennie. További 3 milliárd úgy él, hogy kb arra sem elég amit megkeres a munkájával mezítlábas földönfutóként, hogy normális kaját egyen. Szóval aki jobbá akarja tenni a világot, annak nem a kutyákkal kell kezdenie. A kutyák okozta problémák a felelőtlen kutyatartásból erednek és a kutyaszaporításból. Ezen sokat lehetne javítani, de a törvényhozók nem motiváltak ebben, ebben pedig hibásak az állatvédő szervezetek/csoportok is, mert közös erővel már rég elérhettek volna érdemi eredményt ilyen téren, de hülyék lennének maguk ellen cselekedni, pl kutya adóval vagy a kutyatartást megszigorító javaslatokkal. Sokkal egyszerűbb megmenteni és facebookon új gazdit keresni pár kóbor állatnak, közbep pedig reklámozni, hogy mennyire is jó emberek ők ez miatt.

A szavazás jól mutatja, hogy mi vezetne eredményre a gyakorlatban a fenti esetben. Ez egyfelől sajnos, másfelől viszont ne legyen már fontosabb egy kutya élete a levélíró életétől.

she_wolf 2018.03.05. 11:37:32

@Admin Kapitány:
Hadd kérdezzem meg, hogy hány állatmentő egyesületet ismersz személyesen, hányban fordultál meg önkéntesként, és hánynak láttál bele a különböző dokumetációiba?
Az ember gondolkodó, cselekvő és a sorsát irányítani képes élőlény. Mindenek fölé emelkedett, és most bele is fulladhat a "művébe"!
Hogy jön ide az éhezés, és emberek sanyarú sorsa? Ha valami ki tud hozni a béketűrésből, akkor az az ember és az állat összehasonlítása. Nem az állat idomította magához az embert, hanem fordítva. Az állatok teljesen jól lennének a maguk világában, és a szelekció-mutáció révén folyhatna a saját életük. Csakhogy jött az ember és megtette, amiből haszna származott.

De visszatérve az állatvédőkre: minden javaslatukat visszadobták forráshiányra, valamint a hatósági jogkör érintésére hivatkozva!
Hidd el, lenne nekik is olyan javaslatuk az állattartási kötelezettségeket és jogokat tekintve, hogy a fal adná a másikat, csakhogy ez mások érdekeibe ütközne. A tenyésztőlobbi pedig jóval erősebb, mint az állatvédelem/kutyamentés.
Csaxólok: hosszú ideje már FAJTAMENTŐK is vannak! Olyanba nyúltál a hozzászólásoddal, aminek se kezdete, se vége:( Ez persze nem a te hibád!:)
Szóval az állatvédők verik az asztalt, csak sajnos, hiába.

(A Föld szegényei pedig megint egy olyan összetett dolog, amibe belefolyni itt, ennek az ügynek a kapcsán nem célravezető.)

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2018.03.05. 11:53:58

@she_wolf: A közeljövőben külön bejegyzést szentelek majd a leggyakoribb és legbosszantóbb szomszédtílusoknak. Ebben a listában hamar sorra fognak kerülni a kutyások, ott bővebben kifejtem majd a véleményem erről is, valamint, hogy én hogyan látom, milyen emberek, miért és hogyan tartanak kutyát stb.

Azt tudom, hogy a szaporító lobbi erős, pont ezért nem szabad pénzt adni kutyáért. De amíg idióták tömegei többet költenek a kutyájukra mint a saját életük fenntartására, addig a kutyák okozta problémák nagy része rájuk vezethető vissza. Ha ők nem lennének, akkor nem lennének szaporítók sem, mert nem érné meg nekik. Természetesen elsődlegesen a törvényalkotókat és az azokat elvileg betartatókat okolom én is.

Azt látom, hogy ebben az országban ilyen téren is élhetetlenek a nagyobb települések. Kisebb településeken, falvakban, ahol mindenki ismer mindenkit, és egyvalaki kezében összpontosul minden hatalom és felelősség, ott valahogy megoldottak az ilyen problémák. Ha kell így vagy úgy, de megoldják.

Nagyobb településeken már -a kutyások nagy aránya miatt- egy vezetés sem merne számukra kedvezőtlen szabályozást alkotni. Balkáni állapotok uralkodnak ezen a téren. Pedig nem kevés pénzt hagynak így veszni az önkormányzatok, én simán kivetnék 50 ezer/év eb adót, valamint szórnám a póráz és szájkosár nélküli kutyasétáltatásokért a 30 ezres bírságokat. Mindenki, még a kutyák is jobban járnának.

she_wolf 2018.03.05. 12:32:41

@Admin Kapitány:
Az ebadóval teljesen egyetértek (leszámítva a segítő/terápiás és munkakutyákat.
Ahhoz mondjuk túl sok közöd/közöm nincs, hogy ki, mennyit költ a kutyájára. Az a kutyatulaj idiótasága. De ha az idióta vuttyon tatyókájában nincs zacsi, vagy bármi, amivel a kutyája végtermékét felszedheti, és ott hagyja a járda közepén a szeretetcsomagot, akkor kaphatná a sárga csekket. Csakhogy ahhoz kellene egy ember az utcán, aki ezt jogszerűen megteheti.

Valamit azonban tisztázni kell: vannak tenyésztők, és vannak szaporítók. És a kettő azért nem ugyanaz.
Ez a tenyésztők meccse, nekik állna érdekükben, hogy egy mixet ne tudjon a szaporító (vagy éppen egy tenyésztő társuk -mert ilyen is van sajnos) hivatalos törzskönyvvel eladni, mégha az felülbélyegzett is.
Nekem semmi bajom a keverék kutyákkal, sőt!:) Az összes mentett kutyám nagyon kevés kivétellel az volt, jelenleg is van egy öreg tacsi mixem.
Ha csak a hivatalos és korrekt tenyésztők maradnak a fajtatiszta kutyákkal, akkor is lesz keverék szaporulat akár véletlenül is. A tenyésztők többnyire a fajta miatt tenyésztenek és bár magas egy kitűnő minőségű fajtatiszta kutya ára, a mormális tenyésztő nem tart egy istállónyit belőlük, és nem fialtatja őket minden ivarzáskor.
Ahhoz pedig hogy a kutyái almot hozzanak le, kiváló egészségben kell őket tartani. Hidd el, hogy amit a kölykökért kap a tenyésztő, az gyakorlatilag egy az egyben el is megy a tenyészpárra.
Úri passzió, nem ebből élnek.
Akikről te beszélsz (szaporítók), azok igen. Fut valami jó film, Oscar eső, meg mifranc, jóskapista gondol egyet, beszerez pár Rexet, vagy Pongót és Perditát, és hajrá, mehet a dugás, kelendőek lesznek a kiskutyák, ráadásul ezek nem Dr. Szöszi-féle csivik, amik 2-3 kicsit fialnak, hanem 8-10 kölköt. Az lesz aztán a pénzeső! Meg a nagy bánat a kisgazdinak, mert Rexike súlyosan diszpláziás, zokogva közlekedik, 4-5 évesen pedig azt tanácsolja a doki, hogy búcsúzzanak el.. A pöttyöske meg szétszedi a lakást, mert a lakótelepen sehol egy hintó, ami mellett napi 10-15 kilométert kocoghat. Ja, hogy kertes ház? Lehet menni állandóan keresni a szökevényt. Legalább mozog az egész család.

Az a nagy baj, hogy nincs kidolgozva a jogi háttere az alkalmazható szankcióknak. Nagyon szépen le van írva minden az állatvédelmi törvényben, és a helyi ebrendeletekben. csak éppen a betartatás hiányzik.
És ha pampog a kisember, akkor legfeljebb van néhány levélváltás, intézkedés meg az ablakban.
Bezzeg ha kocsiról van szó! Akkor olyan tevékenyek, hogy lelőni sem lehet őket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 20:08:56

@Admin Kapitány:

"Kb 1,5 milliárd ember éhezik a földön, de úgy, hogy konkrétan nem volt, most sincs is a jövőben sem lesz mit ennie. További 3 milliárd úgy él, hogy kb arra sem elég amit megkeres a munkájával mezítlábas földönfutóként, hogy normális kaját egyen. Szóval aki jobbá akarja tenni a világot, annak nem a kutyákkal kell kezdenie. "

Már nem is haragudj, de ez egy álszent és cinikus érvelés. Sajnos baromi gyakran olvasom, de attól, hogy sokan hajtogatják, még nem lesz jobb.

1) Más emberek vagy országok szegénységére hivatkozva az égadta világon BÁRMIT le lehetne állítani. Horribile dictu a magyar szociális rendszert is, hiszen Afrikában vannak a mi szegényeinknél sokkal szegényebbek is, küldjük nekik a segélyeket. De nekünk nem feladatunk segélyekkel finanszírozni primitív afrikai országok bel- vagy egymás közötti háborúit, hiszen tudvalévő, hogy a segélyek jelentős részét a katonaság kapja meg ill, fegyver lesz belőlük.

Anno az ENSZ-szervezeteknek nem élelmiszer- és gyógyszersegélyt kellett volna küldeniük Afrikába, hanem kotonokat. Ám a hülyék megmentették az éhező kisgyerekeket, akik felnőve tíz újabb éhező kisgyereket csináltak, mert másra nem képesek, mint nyulakként szaporodni. Eközben nem kis részt épp ezeknek az éhező kisgyerekeknek az utódai özönlenek most Európába... Vagyis a segélyszervezeteknek sikerült elérniük a szegénység tízszeresen bővített újratermelődését.

2) Szegénység mindig lesz, mert az egy relatív fogalom. A mai szegények (persze nem a mélyszegények) a középkorban jómódúnak számítottak volna. A szegénységre hivatkozva tehát a jövőben is bármikor BÁRMIT le lehet állítani, meg lehet indokolni.

A továbbiakban @she_wolf: nagyjából mindent leírt, nem sokat tudnék hozzátenni.

Végezetül: Hadd döntsem már el én, vajon a karitatív célokra szánt pénzemmel dolgozni nem akaró, segélyekből, legtöbbször a farkukból (értsd: gyerekcsinálásból, az utánuk kapott segélyekből) élő lumpen alakokat segítek vagy rászoruló állatokat. A magam részéről a macskákat választottam.

(Mellesleg a fentiektől függetlenül egy tőlünk nem messze lakó cigány családot is segítünk, persze nem pénzzel, hanem természetben. A kutyáikat is gyakran mi etetjük, mert tőlük legtöbbször csak vízbe áztatott kenyeret kapnak.)

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2018.03.05. 20:22:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a mögöttes szándéktól függetlenül, minden egyes a haláltól így vagy úgy megmentett kutya, újabb kóbor kutyák tucatjait termeli ki közvetetten vagy közvetlenül. Amíg mindenhol vannak akik önként etetik, befogadják megmentik a kóbor kutyákat, addig mindig lesznek olyanok, akik átgondolatlanul kezdenek el kutyát tartani, hiszen ha megunják, majd úgyis befogadja valaki.

Hülyén hangzik, de ilyen szabályozatlan környezetben azzal tesszük a legjobbat a kutyáknak, ha nem tartunk kutyát, pláne nem fizetünk értük, nem tápláljuk anyagilag a rájuk épült iparágakat. Az adományok helyett pl sokkal célszerűbb lenne konkrétan kutyák elaltatására fordítani azt az összeget is. Így azok már nem szülnének újabb kóbor kutyákat, és nem foglalnák a helyet a menhelyekről sem a többi kóbor kutya elől.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 20:33:50

@Admin Kapitány:

Az általad írtakat most írd le újra, de a kutyák helyett szegényeket írj. Aztán gondolkodj el egy kicsit. A kutya és a macska érző lények, úgyanúgy tudnak örülni és szenvedni, mint te vagy én. Nincs olyan választási kényszer, hogy vagy a kutya, vagy te.

"Hülyén hangzik..."

Nemcsak annak hangzik, de az is.

"Amíg mindenhol vannak akik önként etetik, befogadják megmentik a kóbor kutyákat, addig mindig lesznek olyanok, akik átgondolatlanul kezdenek el kutyát tartani, hiszen ha megunják, majd úgyis befogadja valaki."

Ez butaság. A felelőtlen kutyatartót nem érdekli, befogadja-e valaki a megunt kutyáját. Tudom, saját tapasztalatból beszélek, nap mint nap látom. Fentebb írtam arról a cigányról, akinek az egyik kutyáját lelőtte a vadőr, a másikat elaltatta a polgármester által kihívott állatorvos. (Külön téma lenne, hogy tisztességes állatorvos egészséges állatot nem altat el.) Nem igazán rázta meg a kutyái likvidálása. Most eltiltották a kutyatartástól 5 évre, de nem ez volt az első eset, hogy a kutyáit elaltatták, mert a menhelynek nem kellettek a vad kutyái.

she_wolf 2018.03.05. 20:53:24

@Admin Kapitány:
"...minden egyes a haláltól így vagy úgy megmentett kutya, újabb kóbor kutyák tucatjait termeli ki közvetetten vagy közvetlenül. "

Hát nem!
Ugyanis ha állatvédőkhöz/-mentőkhöz kerül a kutya, az az első, hogy karantén, és ivartalanítás. Majd szocializáció után gazdakeresés. Kutyánál, macskánál. egyaránt. Addig jó, amíg ezek a szervezetek működni tudnak. Adományokból, állami segítség nélkül! Neked arról fogalmad nem lehet, hogy a háttérben hogyan zajlanak a folyamatok.
Kóbor dög, vagy megszökött kis kedvenc hadd csámborogjon az autópályán közveszélyt okozva, a lényeg, hogyha nem lenne, akkor a te galamblelked is megnyugodna?
Mi lenne, ha olyasmibe vernéd az orrodat bele, aminek a működésére van némi rálátásod?
Esküszöm, te már azt sem tudod, hogy mit beszélsz:( Nem ártana gondolkodni egy kicsit, mielőtt megszólalsz. És az ilyen emberek miatt érzem egyre inkább magaménak Lorenz gondolatát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 21:15:44

@she_wolf:

Ó, imádom Konrad Lorenzet (aki nem tévesztendő össze a fizikus Lorentz-cel). Olvastam az ember és kutyát, és egy könyvét, amelyben főleg a libákkal és más madarakkal foglalkozott. Sose felejtem el, amikor valóságos libahősnek nevezte azt a libát, aki halálmegvető bátorsággal bement a házba egy tojó után, pedig a nyári lúd (vagy Graugans, már nem emlékszem, magyarul vagy németül olvastam) irtózik minden nem nyílt tereptől.

A varjakról is sokat írt, a legintelligensebb európai madaraknak tartotta őket. Főleg arra emlékszem, amikor egy varjú szintén nagy bátorságról téve tanúságot kitartóan próbálta figyelmeztetni Lorenzet, hogy kerüljön el egy a varjú által veszélyesnek tartott területet. Kimondottan meghatódtam ezt olvasva.

Kíváncsi lennék, vajon mit írt volna a jákópapagájról (más néven szürkepapagáj). Egyszer majdnem lett egy jákópapagájom, de aztán kiderült, hogy igen nagy eséllyel jócskán túlélne engem (simán elél 80+ évig), a lányom meg tollallergiás, nem tudná gondozni utánam.

she_wolf 2018.03.05. 22:38:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Lorenztől nem olvastam túl sokat (Durrellt viszont imádom), nagy kedvencem volt a Családom és egyéb állatfajták.
Lorenz némileg megosztó, és igazából néhány dologban nekem is nehezemre esik elfogadni egyes párhuzamait, noha a beszéd képességétől eltekintve az ösztönök hasonló cselekedetekre ösztönzik az embert és az állatot.
De nem vagyok viselkedéskutató. A varjakról láttam egy filmet, nagyon tanulságos volt. Nagyon intelligens madarak, ráadásul egyike azon állatoknak, akik arcfelismerő képességgel rendelkeznek.

A jákó:)
Van egy ilyenem, hiszed, vagy sem. '98-ban vettem áksziósan, sérült volt a lába, a fészekben eltört kicsi fióka korában. Beregi doki összehegesztette, fél centivel rövidebb az egyik, mint a másik.
2 hete volt meg, amikor kinyitotta a kalitka ajtaját, meglógott, meglett, érdekes történet:/
Valóban végrendeleti tétel, feltéve, ha egyszer levest nem csinálok belőle, mert ha elborul az agya, akkor tiszta idióta tud lenni...és marha nagyot tud csípni.
Irene Pepperberg (ha jól emlékszem a nevére) szerint az intelligenciája egy 6 éves gyerekével van nagyjából egálban. Komolyabb játékokat nem játszunk, de a megtanult szavakat a helyzetnek megfelelően használja.
Ha enni kér, akkor a kajás edényt rázza, és szól:kapsz! Ha inni kér, akkor vizes edénnyel teszi ugyanezt, és beszól: szivacs! Ha meg unja magát és tele a tolla azzal, hogy zenét hallgatva ülök a gépnél tőle egy méternyire, akkor nekiáll pengetni a kalitka rácsát.
Olyankor jókat balhézunk. És nem tudom hogy kitől tanulta, de körmondatokban káromkodik;)
Azt sem tudom, hogy tojó, vagy hím, mert külsejükben nincs különbség a két nem között, és csak ezért nem fogom megendoszkópoztatni.
Fészekaljat pedig nem akarok tőle, nincs kedvem hivatalokba császkálni.

Szóval szeretem az állatokat, és igyekszem a helyükön kezelni őket.

ételizésítő 2018.03.05. 22:45:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Egyetértünk. Másrészt lehetne kötelezni a gazdát, hogy saját költségén vigye a kutyát olyan kutyaiskolába, ahol megtanítják viselkedni (pl. hogy ne ugasson folyton és pláne ne órákig).
Ilyenek ugyanis vannak, Magyarországon is.

ételizésítő 2018.03.05. 22:58:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Azért itt alapvetően a kontrollátlan szaporodás megfékezése lenne a cél, kutya-macska esetében egyaránt.
(Jó, mondjuk a 3. világban meg Magyarországon bizonyos társadalmi körökben az emberekét is (a többiben nem kell, mert maguktól is megteszik - de ahogy látom, ezt te is így gondolod), de hát épp kedvenc egyházad tiltakozik a legvehemensebben pl. az általad említett koton ellen is, amit mellesleg úgysem nagyon használnának, de valóban, az esélyt sem adják meg nekik, hogy megtegyék.)

Az pedig teljesen jogos, hogy az emberrel jobban törődik az emberi társadalom. Ne vegyük már egy szintre a kettőt.

A varjúfélék (varjú, holló, csóka) több kutatás szerint az egyik legintelligensebb madarak. Amikor tetőtérben laktam, aminek volt egy kis erkélye, volt egy dolmányos varjú, amivel annyira "összebarátkoztam", hogy már kézből elvette a kaját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.06. 00:14:09

@ételizésítő:

"Az pedig teljesen jogos, hogy az emberrel jobban törődik az emberi társadalom. Ne vegyük már egy szintre a kettőt."

Persze, ezt nem vitatom. Azonban ez nem jelentheti azt, hogy _mindenkinek_ az emberrel kell jobban törődnie, ahogy pedig a posztoló írta. Ahogy a társadalomban szinte mindenhol, itt is munkamegosztás működik: a többség az emberekkel törődik, s vannak, akik inkább az állatokkal. S ahogy az állatorvostól nem várom el, hogy dobja ki az állatorvosi diplomáját és tanuljon ki humán orvosnak, úgy az állatvédőktől vagy az állatokkal való törődés mellett döntő emberektől (köztük magamtól) sem várom el, hogy az állatok rovására az emberekkel törődjön.

Ki-ki végezze azt, amihez nagyobb elhivatottságot érez, társadalmi szinten meg beáll egy helyes egyensúly. Sajnos csak idővel és remélhetőleg, mert jelenleg az állatok vesztésre állnak. :(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.06. 00:18:03

@she_wolf:

"Van egy ilyenem, hiszed, vagy sem."

Elhiszem, de most leesett az állam. Ilyen véletlenek nincsenek. Majd holnap délután még visszatérek rá, most már le kell feküdnöm, mert holnap igen korán kelek.

Terézágyú 2018.03.06. 07:42:45

"- De Matula bácsi... - Ne okoskodjon, Gyula. Láttam már elég kutyát életemben."...

she_wolf 2018.03.06. 09:55:23

@ételizésítő:
Amíg olyan téveszmék tartják magukat (és meglepő módon még a felvilágosultabbak között is!), hogy a kutyának életében legalább egyszer fialnia kell, különben begolyózik, addig vért izzadva sem változtatsz szemléletet:(
És vannak olyanok is, akik olyan egyszerűen vannak huzalozva, mint a blogger, aki minden előzetes tájékozódás nélkül lazán ítéletet mond mások fölött, legyen az ember, vagy állat.
Úgyhogy mivel az állat nem tudja érvényesíteni a jogait, szüksége van az emberre, aki ezt megteszi a nevében. És ezek -bármennyire is nem tetszik neked- az állatvédők/állatmentők.
Milyen jó, amikor Bodrit meg Cirmit kimentik a fúrt kútból, és visszaadják a gazdinak ugye? Más (civilizáltabb) országban ezt pl. a tűzoltók csinálják, majd benyújtják a számlát, amit a gazdi képes is kifizetni.
Itt (az utcánkban) történt meg, hogy egy macska felmászott a villanypózna tetejére. Szerinted kik hozták le?
Végtelen a példák és ellenpéldák sora, a végeredmény pedig az, hogy kupleráj van, és látszatintézkedések tömege. Ebben az élen járunk.

Az ember törődjön az emberrel. Igen. A kutya nem harap abba a kézbe, amelyik enni ad neki. Az ember sokkal hajlamosabb erre. Ez IS saját tapasztalat.

Terézágyú 2018.03.08. 13:27:56

@she_wolf:
"Amíg olyan téveszmék tartják magukat (és meglepő módon még a felvilágosultabbak között is!), hogy a kutyának életében legalább egyszer fialnia kell, különben begolyózik, addig vért izzadva sem változtatsz szemléletet:(
És vannak olyanok is, akik olyan egyszerűen vannak huzalozva, mint a blogger, aki minden előzetes tájékozódás nélkül lazán ítéletet mond mások fölött"

Még szerencse, hogy te ilyet nem csinálsz?

TibiHU · elniotthon.blog.hu 2018.03.22. 14:14:03

Elég régiek már az üzenetek, lett végül valami megoldás? Volt jó sok használható is szerintem. Pl. az etetés vagy nevelés. Ha esetleg paprika spré nem lenne szerintem jó egy csípőspaprikás oldat is. Vagy ecet. Esetleg forró víz.
@gisgps2014 ?
Az hogy csak egy kutya zavar és az is közvetlen szomszéd megkönnyíti a helyzetet. Nálunk az egész környéket kellene megváltoztatni ha eredményt szeretnék.
Azért az durva, hogy egy kutya miatt a költözés vetődik fel. Meg az, hogy kivárni 10-15 évet hátha csend lesz utána. Szerintem azért ne golyózzunk már be mert más hülye.

Diorella Queen 2018.04.03. 12:47:41

Lecsókolbász a pofájába és elkussol.

2018.04.13. 08:27:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hát lassan inkáb ott tartunk, hogy ha egy állat szenved, milliók döbbennek meg, aztá ugyanazok belerúgnak a csövesbe.

2018.04.13. 08:30:58

@ételizésítő:
Szerintem pluszban még a gazdát is vizsgáztatni kéne, pszichológiai vizsgálattal is egybekötve. Ugyanis a kutya fegyver is lehet, sőt veszélyesebb, mint a fegyver, mert a felelőtlen gazdi hamar elveszíti a kontrollt felette.