Szomszédháború

Amikor a probléma házhoz jön

73. Olvasói levél: kutyás provokátor

2018. június 23. 07:00 - Captain Admin

Az alábbi levélben Katalin írta le a tapasztalatait a Szomszédháború blog olvasóinak azzal kapcsolatban, amelyek szerint a rossz szomszédság az életkorra sincs tekintettel. A kérdés csak az, hogy egy idős házaspár vajon tud érdemben tenni a rossz szomszédi viszony javítása érdekében?

Tisztelt Olvasó!

 

Egy számomra még mindig hihetetlen, elképzelhetetlen történetet (hogy ez velünk megtörténhet) osztok meg Önökkel. Az elmúlt szombat délelőtt 10 óra körül az én párom szöszmötölt a házunk teraszánál, valami javítani valója volt. Látja, hogy a szomszéd asszony a kérésünk ellenére a kutyáját a bejárati kapunk mellé vécézteti.

Többször szóvá tettük a másik társasházi tulajdonossal együtt, hogy az udvar nem kutya wc. Pláne nem úgy, hogy napokig ott marad az ürülék a szétfolyó vizelettel egyetemben. Legutóbb 5 rakást számoltam meg. Nem tudom milyen koncepció alapján, a lakásuktól távol a bejáratunk mellé szoktatják a kutyát, holott jeleztük létesíthetnének kennelt, van rá hely. Szóval teszi a dolgát a kutya, a párom nyugodt normális hangon mondja a szomszéd asszonynak, hogy már kérte ne legyen kutyafuttató az udvar, főleg ne a bejáratunk mellé az ablakunk elé a szomszéd ház konyhai szellőzője alá piszkítson. Ráadásul ha összeszedik a piszkot azt a utcai kapu melletti kukába dobják ott bűzlik mindenki élvezheti, jövet-menet.

no_shit.jpg

Párom kérésére a hölgy arrogánsan válaszolt, amit nem is értettünk miért, húzzuk meg magunkat mivel nekünk csak szolgalmi jogunk van az ingatlanunk megközelítésére. Ebben az ingatlanban lakunk 11 éve, tehermentes 1/1 tulajdon joggal, a ház társasház. Na, ez a dolog lezajlott, a párom tovább szöszmötöl. Egyszer csak szól a telefon felveszem az említett lakás tulajdonosa üvölt mint a sakál, hogy össze töri a csontunkat, eltördeli a kezeinket, elvágja a nyakunkat, megöl bennünket ha még egyszer szólni merünk a bérlőjének. Hiába próbáltam mondani, hogy nyugodjon meg csak az ürüléket tettük szóvá ami úgy gondolom jogos kérés. Csak üvöltött tovább és kinyomta a telefont.

 

Ezután kb. 1/2 óra múlva üvöltve megjelent az ingatlanban ugyanazokat fröcsögte mint a telefonba. Bele állt a párom arcába, szinte össze ért az orruk úgy üvöltött, többször életveszélyesen megfenyegetve őt. Aztán elviharzott. Újabb 1/2 óra múlva a nő élettársa mint egy őrült üvöltve kidülledt szemekkel, erekkel rohan a párom felé, rángatja a fa kerítést, hogy ő most ezt kidönti "gyere ki te vén barom, buzi, megöllek, átvágom a torkod (úgy látszik most ez a divat) összetörlek, agyonverlek stb. Aztán berúgta a kaput. A párom még mindig nyugodtan (még csodálkoztam is) mondja mi bajod, mit akarsz, otthon üvöltözzél?!

 

A férfi csak tovább üvölt, hogy a párom bottal ment neki a nőnek (az egész területünkön nincs 1 bot sem), mikor a kezében volt a babája (nem igaz , a kutyáért jött ki, hogy behívja) és azt mondta megöli a kutyát (állat védők vagyunk, soha nem bántanánk állatot). A nő hazudott, nem tudni mi céllal, mit akart ezzel elérni. A férfi leköpte a páromat, szintén bele állt az arcába, úgy üvöltött mint egy őrült. Hívtam a rendőrséget, mivel a párom életveszélyben volt, nem lehetett tudni mi lesz a végkifejlet. A rendőrnő a telefonba kérte nyissam ki az utcai kaput, hogy a kollégái be tudjanak jönni, és maradjak vonalban. A kapu felé tartva a férfi a fülemnél lévő telefonba üvöltött, hogy hívd a rendőröket, megöllek, elrágom a nyakadat, összetöröm a csontodat, gusztustalan vén banya.

 

Kérdem a rendőrnőt tetszik hallani? Hallom maradjon vonalban, mentőt kérnek? Egyelőre nem. A nyitott utcai kapuban tovább folytatta a férfi, zengett az utca, nem törődött semmivel, hogy mindenki látja hallja teljesen kifordult magából. Ijesztő volt senkinek nem kívánom, hogy ilyesmit átéljen. A végén azért a félre értések elkerülése végett elmondanám, hogy egy nagyobb város belvárosáról van szó, semmilyen etnikumhoz sem tartoznak a szereplők. A két támadó diplomás 35 év körüli fiatal ember egy ingatlan közvetítő cég tulajdonosai (nem tudom az ügyfeleikkel is így beszélnek, és az idős hölgyeket vén banyának hívják? Az édesanyját is (ha van neki) majd az élettársát is ha megöregszik?

kutya.jpg

Még mindig döbbenten állunk a történtek előtt érthetetlen számunkra, hogy emberek a semmiért, hogy tudnak így kifordulni magukból? Mi lett volna ha tényleg úgy történik? Megölik az öregeket egy kutyáért? Az egyik kutyájuk már próbálkozott támadással, a hölgy kapta el, hogy ne jöjjön nekem. Más hozzánk érkező látogató is járt már így. A történet vége (egyelőre) az, hogy miután a rendőrök elmentek a két férfi kiült az udvarra és röhögcséltek, mint akik jól végezték dolgukat (férfi munka volt) hangosan megjegyezték a kutya még nem harapott meg senkit de a szomszédot lehet, hogy igen.

 

Mi idős emberek vagyunk a párom 72 éves 50 év munka után saját cégéből ment nyugdíjba, én 68 éves vagyok, majd 40 év munkája után lettem előbb rokkant nyugdíjas (2 rákbetegség miatt, Isten segítségével túléltem) majd nyugdíjas. 11 éve élünk ebben az ingatlanban, a támadó kb. 10 hónapja. Szomorú vagyok mert a mostani vállalkozók (tisztelet a kivételnek) legtöbbje arrogáns, átgázoló a célját minden áron áttuszkoló, empátiával nem rendelkező, főleg ha jobban keres mint az átlag, akkor elszalad velük a ló. Pedig a mostani idősek adójából taníttatta az állam őket. Hol szocializálódtak ezek az emberek? Köszönöm, hogy olvassák az írásomat, remélem Önök nem járnak így. Én is megteszem a szükséges lépéseket, mert ha így hagyom (isten lássa lelkemet nem kívánom a hivatalokat, bíróságot járni), vérszemet kapnak és tényleg tragédia lesz a vége.

Üdvözlettel Katalin

Amennyiben Ön is érintett, kérem írja meg történetét, vagy jelezze ezen az űrlapon a Szomszédháború blognak!

Elolvastam, de mi ez a blog?   Még több levél itt!   Elméleti bejegyzések itt!

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kérem ossza meg ismerőseivel is!

 

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szomszedhaboru.blog.hu/api/trackback/id/tr7814062835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.06.23. 07:09:49

A kedves panaszos pont olyan hülye, mint az, akire panaszkodik. Mégis hogy lehet rávenni egy kutyát, hogy adott helyet használjon wc-nek??
Szerintem max. elrángatni lehet valahonnan, de rávenni arra, hogy adott helyet megjelöljön vagy összeszarjon...

SarahConnor 2018.06.23. 10:17:25

És mit csináltak a rendőrök?

megadeth1 2018.06.23. 12:11:18

@hullajelölt88: Ebben tévedsz, pár nap alatt adott helyre lehet szoktatni a kutyák többségét. Sőt, ha adott helyhez szokott, képes a bélcsavarodásig visszatartani, ha nem oda viszed. Ez nevelés kérdése, igaz, ilyen kretén emberek nem hiszem, hogy képesek ennyi kutyanevelésre.

Cicaszemű 2018.06.23. 12:15:08

@hullajelölt88: Látszik nincs kutyád. A kutya igenis megtanítható hol ürítsen, de persze nem a legutolsó percben kell kivinni hanem rendszeres időben...
Itt a probléma inkább az, hogy nem szedik fel a kutyapiszkot ami a legnagyobb primitívség szerintem egy gazdától.

Im just here for the comments 2018.06.23. 12:22:40

@hullajelölt88: simán rá lehet venni, miénk is megtanulta, okos kutya, kis szoktatás kellett fiatalabb korában, semmi más.

Egyébként tényleg tahóság nem összeszedni a kutyaszart, de olvasva a levelet, a panaszosnak az is baj, ha összeszedik, mert akkor a kukában bűzlik. Tipikusan minden baj valószínűleg, amit csinálnak.

Ez megint egy olyan eset, ahol csak az egyik fél verzióját ismerjük, amiben ők végtelenül nyugodtak és ártatlanok, a másik oldal meg indokolatlanul agresszív és gonosz. Bár ha csak a fele igaz annak, amit leírt, akkor már rossz a helyzet.
Viszont ez egy teljesen egyoldalúan tálalt történet, igazán a levél célját sem értem.

Sorrybori77 2018.06.23. 12:27:07

Az utca, és a társasház előtti zöld rész közterület, nem?! Bírom amikor egyesek ki akarják sajátítani a ház előtti utcát, parkolót, kiskertet holott az nem is az ő tulajdonuk. Max íratlan szabályként lehet figyelembe venni, amolyan "nem illik" címszó alatt.

Sorrybori77 2018.06.23. 12:30:49

Meg ezt a "diplomás" jelzőt is simán ellehetett volna hagyni. Ma már tökéletesen tudjuk, hogy ennek semmi, de tényleg semmi jelentősége nincs. A diplomások többsége fizetett levelezős himihumi szakra járt, ahol az ég adta világon semmit nem tanultak, csak szétpuskázták az agyukat a vizsgákon.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2018.06.23. 12:55:46

Kedves Katalin!

Igazából amíg leírta a problémáját, ez idő alatt valószínűleg már meg is lehetett volna oldani azt. A szomszédja az állítólagos iskolai végzettségétől és minden egyéb tulajdonságától függetlenül, egy közösségi életre teljesen alkalmatlan, és érdemi, emberi kommunikációra képtelen primitív valami. Mivel buta, érzelemből/indulatból cselekszik, így az ön szerencséjére gyorsan felfedte a gyenge pontját.

Önöknek nem vele/velük kell tárgyalni, hanem azzal, akitől bérlik az ingatlant, a tulajdonossal. Ha valaki, akkor ő fog tudni hatni a szomszédaira. Vele kell egyeztetni ez ügyben, kilátásba helyezni az összes szóba jöhető feljelentést, első helyre sorolva az ingatlan bérbeadásának legálisságát. Az önök esetében szinte biztos, hogy ez azonnali eredményre fog vezetni, nem véletlenül kelt ki magából a szomszédjuk, miután önök panaszkodtak a tulajdonosnak.

Készítsenek videofelvételeket minél több alkalommal a szemetelésről és minden egyéb cselekményről, és érvényesítsék minden jogukat, ebben bármelyik helyi ügyvéd örömmel a segítségükre lesz ilyen esetben. Ha szó nélkül hagyják magukat, akkor önök fognak veszíteni. Azt a hozzáállásukat el kell felejteni, hogy ha önök rendesek és korrektek, akkor a szomszédjuk is az lesz. Erőt kell mutassanak, és amíg az erőviszonyok nem változnak,a eddig talán nyugalom lesz, de a végső cél ezeknek a szomszédoknak az elüldözése kell legyen.

Önök nyugdíjasok, hatalmas helyzeti előnyben vannak. Önök egy bírósági tárgyalásra mindenféle áldozat nélkül el tudnak menni, a szomszédjuknak ez vélhetően jobban fog fájni. Igazából nekik van veszíteni valójuk, talán pont ezért is támadtak ők előbb, megelőzve azt, hogy önök problémát okozzanak nekik. Hasonló helyzetben én nem sajnálnám a pénzt a cégük rossz hírének a keltéséhez sem a környéken, ha kell szórólapokkal és más egyéb eszközökkel is. Amennyibe ez kerül, annyit bőven megér az otthoni nyugalom. Muszáj, hogy alkalmazkodjanak és ellentámadásba lendüljenek, különben minden marad így.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.06.23. 12:56:38

Lefilmezni. Feljelenteni. Akkor rögtön nem lesz akkora arca. Már amikor előveszed a mobil és elkezded a felvételt, már akkor vissza fog venni. Ha kiveri a kezedből, az letöltendő lesz. Ha elveszi, az rablás, ülni fog mint Monte Christo If várában.

Captain Admin · http://szomszedhaboru.blog.hu 2018.06.23. 12:59:10

@Sorrybori77: nem írta egy szóval sem,h ki akarná sajátítani a területet. Annyit kért a szomszédtól, hogy ne oda vécéztesse a kutyáját. Oké, talán joga van oda vécéztetni a kutyáját, de ezen az alapon neki is joga van patkányméreggel teleszórni az udvart.

2018.06.23. 13:20:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: visszajött a középkor, vagy egy hobbijogász veszett meg benned?

2018.06.23. 13:22:37

@Im just here for the comments: hát egy fiúkutyát rávenni, hogy ne jelölgessen... vannak kétségeim. Hogy hova szarik, az meg kb. majdnem mindegy, mert normális gazda felszedi...

kutyás majmok népe 2018.06.23. 13:47:35

@Cicaszemű: "A kutya igenis megtanítható hol ürítsen, de persze nem a legutolsó percben kell kivinni hanem rendszeres időben..."

Ilyet csak kutyás mondhat, különben nem lenne tele a város kutyaszarral, beleértve minden zöldövezetet vagy ha ez igaz, akkor a szarházi kutyások 99%-a arra tanítja a dögöt, hogy az utcára piszkoljon, ne gazdája lakásába vagy udvarára. A kutya ott szarik-húgyozik, ahol rájön. Egy macska egy nap alatt megtanulja a szobatisztaságot, mivel nem ostoba lihegő droid, mint egy kutya. A jelölést nyilván egyik sem tudja visszafogni, viszont tudnám ajánlani ezt a normális honfitársaimnak is, hogy pisáljanak és szarjanak a kutyások lakásai vagy kapui elé, mert a divatmajom belelépvén elgondolkodhat a jogegyenlőségen.

Cicaszemű 2018.06.23. 13:57:56

@kutyás majmok népe:
Tévedésben vagy, nincs kutyám.
Társasházban a másodikon lakom és szeretem az állatokat, pont ezért nincs! Rendszeresen a házunk előtti fűre carnak a kutyák, sokszor belelépek én is a gumiba míg a kocsimhoz érek én mégsem rájuk, hanem a gazdáikra haragszom.
Amíg nem lesz felelős állattartás, ( és felelősségre vonás jó nagy büntetésekkel )sajnos nem lehet mit kezdeni azzal amit felvázoltál.

kutyás majmok népe 2018.06.23. 13:59:13

@Sorrybori77: " Bírom amikor egyesek ki akarják sajátítani a ház előtti utcát, parkolót, kiskertet holott az nem is az ő tulajdonuk."

Lehet, hogy ugyanazt akarta, mint a kutyás divatmajmok? Kisajátítani, teleszaratni és húgyoztatni Magyarország minden lehetséges zöldövezetét, parkolóját, játszóterét és társasházi közös tulajdonát?
Görcsölő dögök látványa az erdei sétáló utakon és a város minden utcáján ismerős? A félkegyelmű motoros durrogtatók mellett a 24 órás ugatási szmog és zajártalom nem a törvénytisztelő, normális állampolgárok elleni merénylet? Jogos-e, ha azt mondom, hogy sok itt a kutyás terrorista?

baaandyy 2018.06.23. 14:02:38

A kutyabuzik többsége primitív barom. Fel nem tudják fogni, hogy vannak, akik utálják a dögöket.

Cicaszemű 2018.06.23. 14:04:56

@ "@Sorrybori77: "Az utca, és a társasház előtti zöld rész közterület, nem?!: "
Nem ! Legalábbis abban a házban ahol lakom, a ház előtti zöld terület a házhoz tartozik a földhivatali papírok szerint is. Vagyis magánterület, amire birtokvédelmet is kérhetünk.

kutyás majmok népe 2018.06.23. 14:07:47

@Cicaszemű: Felelős állattartás nem várható el a jelenlegi magukat állatszerető színben feltűntető sznób polgároktól. Itt csak tiltással és milliós ebadóval lehetne visszaszorítani ezt a divatot. Talán egyszer a nagyfejűek ráébrednek majd arra, hogy csak akkor állíthatják meg a magyarok fogyását, ha visszaszoktatják a birkákat a gyereknevelésre (kutya helyett).

Cicaszemű 2018.06.23. 14:08:46

@baaandyy: Ebben egyetértek veled. Elég ha felmész egy olyan oldalra, ahol kutyabántalmazás a téma....
Még egy csecsemőt is felkoncolnának a családjával együtt , ha azzal sikerülne megvédeni egy kutyát. :(

UrsaMAior 2018.06.23. 14:13:28

@kutyás majmok népe:

Kutya igenis tanithato arra hiva vegezze dolgat masik kerdes hogy a legtobb tarto, mert gazda ak nem neveznem, nme foglalkozik vele. Kan kutya mindent jelol, nincs mi tenni, de az uruleket fleszednem es a szomszed ajtaja el/ra tennem.

Ha az amugy ember altal nem igazan erezheto szagu ws mennyisegu jeloles zavar, vizzel le lehet onteni es nin cs problema. Sajnos a legtobb kutyas es nem kutyas az egyutt eles minimalis kivetelmenyeivel sincs tiszaban.

Egyebirant sem a kor sem a diploma nem jogosit fel semmire.

Advanced Flight 2018.06.23. 14:14:26

Nálunk volt olyan a társasházban, hogy a "problémás" lakók macskái grasszáltak fel-alá a lépcsőházban és potyogtattak, ahova értek. Többnyire mások lábtörlőire. Egyszer-kétszer a mienkre is. Na, én szépen felszedtem zacsiba, aztán elhelyeztem a macskatulaj küszöbén, illetve egyszer a levélbedobójukon is begyömöszöltem. 1 hét alatt megszűnt a probléma.

Cicaszemű 2018.06.23. 14:14:58

@kutyás majmok népe: Az ebadót én is bevezetném, bár nem hiszem , hogy ez miatt több gyerek születne. :)

Cicaszemű 2018.06.23. 14:18:46

@Advanced Flight: Nálunk kiírta a földszinti lakó egy papírra és kiragasztotta a lámpaoszlopra, hogy figyel ! és ha meglátja, hogy valaki wc-nek használja az ablaka alatti füves magánterületet, kimegy és a hajába keni...
Működött. :)
Sajnos már 2 éve elköltöztek. :(

Cicaszemű 2018.06.23. 14:23:41

@kutyás majmok népe: Nagyon durva.... :( A kisebbik fiam imádja a kutyákat, de megértettem vele, hogy amíg nincs családi házunk saját udvarral, addig nincs kutya.

kutyás majmok népe 2018.06.23. 14:25:17

@UrsaMAior: "Ha az amugy ember altal nem igazan erezheto szagu ws mennyisegu jeloles zavar, vizzel le lehet onteni es nin cs problema."

Nem csak a szag zavaró. Az épületek sarkai, falai és lépcsői sok esetben márvány vagy egyéb drága anyagból készülnek. Ezekről a húgyfoltokat eltávolítani nem lehet, de különben is gusztustalan, hogy minden tárgy a közterületen jelölő hely (mint a tiszta falfelület a falfirkáló hülyegyerekeknek).

Girhes 2018.06.23. 14:30:42

Nálunk a lépcsőmre szaratták a kutyát. Zártsoros beépítés, kapualj, kapu, két lépcsőfok. Még jó, hogy lenéztem, mielőtt kiléptem. Kiírtam a kapura, hogy vajon örülnének-e, ha én az ő kapujuk elé szarnék. A járda és az úttest közötti zöldterület is kutyaszarató hely, csak gumikesztyűvel gazolok és a lombgereblét rendszeresen fertőtleníteni kell gereblézés után. Mifelénk undorító, igénytelen kutyások laknak.

Fülig José 2018.06.23. 15:05:56

@Cicaszemű: mer’ kutyának csak a kert, mi? Ahonnan SOHA TÖBBÉ nem kell kivinni...ez a legnagyobb f@szság ami az embereknek beakadt. A kutya családtag, a közeledben érzi jól magát ( van azért kivétel) nem kib.szva a kertbe. A macska meg semmire nem jó, csak kutyatápnak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.06.23. 15:09:10

@hullajelölt88: Működik. Mondjuk én kiverném a csávó fogait.

Cicaszemű 2018.06.23. 15:15:40

@Fülig José: Nálunk majd csak egy mopsz jöhet szóba ( zsemleszínű) , ő a favoritja a kisfiamnak. :)
Igen családi házba, mert a társas házunkban tabu a kutya, benne van az okiratban is.
Igen családi házba, mert ott egész nap futkározhat /játszhat az udvaron velünk.
És igen, szinte minden hétvégén kirándulunk, meg lenne futtatva a hengerpárna ne aggódj. :)
Hogy más milyen megfontolásból akar/tart kutyát és hol, az nem az én dolgom...

Golyós 2018.06.23. 15:18:11

Kromofágot a parasztok kocsijára éjszaka, kerámiát az üvegremert hangtalan.Szöget betámasztani a kerék elé, purhab a kipufogóba, soroljam még? Parasztot csak paraszt módszerekkel lehet legyőzni.

2018.06.23. 15:21:47

@Golyós: ez @Cicaszemű: mind bűncselekményre uszítás (ilyenkor hol a foteljogász?)

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: mi van???

Fülig José 2018.06.23. 15:22:07

@Cicaszemű: nna, van 100Ft- om, h egy év múlva rá sem fogtok nézni... láttam ilyet, nem egyet.. de ne legyen igazam!

Fülig José 2018.06.23. 15:23:59

@Cicaszemű: kimaradt: mopsz?! Kert? Futás? Kirándulás???? Na neeeee...

2018.06.23. 15:24:28

@Golyós: ez mind bűncselekmény...

Golyós 2018.06.23. 15:28:11

@hullajelölt88: És?
Azt be is kell bizonyítani :-)

2018.06.23. 15:31:41

@Golyós: ja, aztán ha véletlenül kamerával megfigyelt területen csinálják, akkor ha van egy csepp eszük, téged jelölnek meg felbujtóként amikor lebuknak :D

Cicaszemű 2018.06.23. 15:32:43

@Fülig José: 5-6 éve gyúrunk egy mopszra és ha minden jól megy, jövőre egy kertes családi házba tudunk költözni. :) A fiam mopsz imádata az egész családot megfertőzte, mindenhol mopsz párna, mopsz kerámia, stb.... 3 éve már ez is megvan:

www.libri.hu/konyv/anna_katherine_nicholas.a-mopsz.html

Szóval megnyugodhatsz, felelős gazdák leszünk. :)

Cicaszemű 2018.06.23. 15:35:45

@Fülig José: Na jó, a futtatás tényleg erős volt, de meg lesz mozgatva az biztos, meg a törődéssel sem lesz gond. :)

Alick 2018.06.23. 15:40:26

Ultra magas kapszaicin tartalmú por rendszeres kiszórása valószínűleg távoltartja az alacsonyabb marmagasságú állatokat.

2018.06.23. 15:50:14

@Alick:
1.Meddig? Az első erősebb szellőig?
2. Miért az állatot "büntetik" a magadfajták az idióta gazda helyett, hamár...?

2018.06.23. 15:51:49

@Cicaszemű: fogalmad sincs a mai kutyák valódi mozgásigényéről...

csodalámpa 2018.06.23. 15:54:11

@Cicaszemű: A mopsz pont nem az a kertbe kibaszarintandó fajta, ugye tudod? Társasági kutya, ha ez mond valamit. :)

Cicaszemű 2018.06.23. 15:55:30

@hullajelölt88: Lehet, sosem volt még kutyám..... de ha 2 gyerekkel elboldogulok, a kutyával sem lesz gond szerintem. :)

Cicaszemű 2018.06.23. 15:57:51

@csodalámpa: Nem azt mondtam, hogy ott fog élni.
A fiam szobájába fog aludni, hallgatják majd egymás horkolását... :)

csodalámpa 2018.06.23. 15:59:52

@Cicaszemű: :) legyen sok örömötök benne, és jó helyről hozzátok el, ne szaporítótól. Nagyon okos és tanulékony kis jószágok.

2018.06.23. 16:01:00

@csodalámpa: no igen, ilyesmire céloztam. :) Mondjuk a német("dán-")dog nem épp öleb, de annak sincs sokkal több igénye. :)

2018.06.23. 16:01:54

@Cicaszemű: hát ha úgy méred fel a gyerekek igényeit, ahogy a kutyákét...

Cicaszemű 2018.06.23. 16:02:58

@csodalámpa: Köszönöm a jókívánságokat. :)

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.06.23. 16:15:41

Az lenne a normális, ha szankcionálni lehetne a kutyát össze vissza szaratókat. Elég kellene legyen egy videó felvétel, ha menne az 50 ezres bünti, meggondolná legközelebb. 3 bünti után meg elzárás és a kutya elvétele.

tlantos 2018.06.23. 16:29:19

Mnimum 10000ft/ho/kutya ado. Es megtiltani a lakasban tartast.

mennelinkabbfelemeli 2018.06.23. 16:46:54

@kutyás majmok népe: a város macskaszarral is tele van, csak azt nem ismered fel. Ha lenne igazság, a kóbor macskákat és kutyákat ugyanúgy összeszednék, majd altatnák x idő után. De nincs, így ha befogsz egy kóbor ebet, azt leadhatod a sintéreknek. De ha elkapsz egy macskát, azért !fizetned! kell.

kutyás majmok népe 2018.06.23. 16:47:55

@Orbán Hazaáruló Viktor: Nyilvános kutyaszaratásért járjon ugyanannyi, mint a nyilvános emberszaratásért, de minimum 25 botütés. Indokolatlan (tehát amikor a dög nem kimondottan támadástól védi a tulajdonosát) vagy folyamatos ugatásért esetenként 50 ezer forint bűntetés (éjszaka 25 botütéssel megtoldva). A botozást nem a kutyákra értettem, hanem tulajdonosaikra (direkt nem gazdát írtam, mert ez a szó nem illik olyanra, aki haszontalan dögöket tart divatból).

@tlantos: " Es megtiltani a lakasban tartast. "

Nem tudom hány gyerek vagy öreg széttépése szükséges a törvényhozóknak egy ilyen döntéshez. Ugyanakkor kemény intézkedés lenne azoknak, akik nemi életet is élnek a kutyáikkal, nem csak etetik, szaratják vagy ugattatják.

kutyás majmok népe 2018.06.23. 17:06:45

@mennelinkabbfelemeli: Jó, de most nem a kóbor állatokról beszélünk. A macska viszont nagy előnyben van a kutyával szemben, ugyanis nem ugat és ha odaszarik, elkaparja. Általában van saját kijelölt helye a piszkoláshoz, nem szarik össze-vissza. A kutyával szemben hasznos, mert rágcsálókat eszik, de ugyanakkor megrögzött madárgyilkos, amiért én sem tartok macskát, bár kertes házban lakom. Aki meg városi lakásban macskát tart, az minimum nem normális vagy nem ért az állatokhoz. Hozzánk sok féle madár jár egész évben, a látvány miatt pedig gondoskodunk róluk. Szabadon jönnek-mennek, amikor csak akarnak. Én így szeretem az állatokat (na meg a természetes helyükön).

Egyébként sem értem a nagy önjelölt állatszeretőket: miért pont a rohadt dög kutyát kell imádni, más állat nincs is a világon? Édes a szara vagy mi?

BiG74 Bodri 2018.06.23. 17:22:29

Van kutyánk, bárhol is vagyunk, park a társasház mellett, park a Duna-parton, édesanyám házának kertje, a mi házunk kertje, mindig a megszokott egy négyzetméteren belül végzi a dolgát. Amit összeszedünk és zárt zacskóban kerül a szemetesbe, így nincs szag. Amúgy egy debella vadállat bison.De a történetben nem a kutya a hunyó, vagy a főszereplő.
A kutyaszaros helyükről sem a kutyák tehetnek hanem Isten barmai!

Alick 2018.06.23. 17:48:59

@hullajelölt88: A fű alatt megmarad egy ideig, a kutya pedig ki fogja kerülni.

Cicaszemű 2018.06.23. 18:39:48

@szépjuhászné: Köszönöm. Megjön a fiam és már mutatom is neki. Szerintem még ma megy a rendelés... :)

Em.MA 2018.06.23. 18:45:18

@Cicaszemű: Van egy kitűnő könyv, 400 tanács kutyatartóknak.
Sok örömet a kutyushoz! :)

Cicaszemű 2018.06.23. 18:54:57

@Em.MA: Köszönöm.
Remélem jövőre már boldog mopsz gazdik leszünk, de titokban reménykedem, hogy egy cica is belefér a projektbe. :)

pina noir 2018.06.23. 19:07:36

Én a legközelebbi hasonló megmozdulásukkor rögzíteném az egész viselkedésüket, és ha berúgják a kaput, akkor bizony mellkasba lőném a gumilövedékes önvédelmivel, az majd megjuhászítaná egy kicsit.

2018.06.23. 19:15:49

@pina noir: szerintem olvasd el újra a posztot... mert vagy én értettem félre valamit, vagy te beszélsz hülyeséget. Szerintem ugyanabban a társasházban laknak, nem nagyon kellene kaput rugdalni. Persze lehet, hogy rosszul emlékszem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.06.23. 19:27:00

@hullajelölt88: Belédállok én is mint sokan mások
Hülyeséget irogatsz!

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.06.23. 19:31:21

@kutyás majmok népe:
miért pont a rohadt dög kutyát kell imádni, más állat nincs is a világon?"

Én pl. zsiráfot tartok és mindig balhézik az első emeleti lakó hogy benéz az ablakán
Mit tegyek a szomszéddal?

Aranyi Gábor 2018.06.23. 19:34:16

Mindenki nyugodjon le a **csába! Mind a kutya, mind a macska TÁRSállat, akinek személyisége, igényei vannak. Ha valaki nincs tisztában ezzel (mármint az igényeivel meg a személyiségével), az ne tartson kutyát - és gyereket se igen neveljen...
Közvetlen tapasztalatom a pitbullal meg a vizslával van, mert 7-9 évig ilyenekkel éltem együtt. Kontakt kutyák, rosszul vannak, ha nem bújhatnak oda a gazdihoz. (A pit ezen belül általában a legkisebbhez, a legvédtelenebbhez húzódik közel.) Mind a két kutya ivartalanítatlan hím volt, mégsem támadott meg senkit, más kutyákkal alapból barátságos volt, cicákkal is - már ha megálltak nekik... Mind a kettő mellett volt cicánk, és igen jól kijöttek egymással.
A lakásban tartott kontakt-kutyákat föltétlenül, de a "házőrzőket" is meg kell sétáltatni. Rendszeresen, a kutyák igényeit maximálisan szem előtt tartva.
Nem hallottam olyat, h. megtaníthatók lennének adott helyre nagydolgozni. Igaz lehet a közmondás: oda ...tesznek, ahol korábban már volt valami hasonló... Alap, h. megfelelő mennyiségű zacsi legyen az embernél, azonnal szedje föl, és lehetőleg a kimondottan kutyaürülék gyűjtésére kirakott (fedeles) szemetesbe rakja.

A konkrét esetben szükséges teendőket mások már leírták: 1. rögzítés. 2. közterületfelügyelet értesítése (0-24-es kutyaugatás esetén is!) 3. feljelentés, 4. feljelentés 5. megfelelő felszereltségű őrző-védő munkatárs felkérése: akik adott esetben mind a sétáltatót, mind a kutyát képesek "MEGFELELŐEN" kezelni. A tapasztalatok szerint sem (MAJDNEM) halott ember, sem döglött kutya nem ugat. NEKEM nem valószínű, hogy az arcomba merjen üvölteni valaki - mert magas térdemeléssel azonnal ivartalanítom az illetőt, a második mozdulatom hangulattól és helyzettől függően a torkába vagy az orrába könyöklés. Hiába tenne följelentést, mert NEKI kellene bizonyítania, hogy Én támadtam meg, ok nélkül. A saját kapumban??? Talán elkaptam valahol Bivalybaßnád-Alsón, és odavonszoltam???

Az írásból sajnos nem derül ki, hogy mit intézkedtek a rendőrök. Ugyanis veszélyes fenyegetés, kutyával veszélyeztetés, közterület beszennyezése stb. szabálysértésétől akár garázdaság vétségéig is lehetne ragozni a témát, vagy még tovább.

szépjuhászné 2018.06.23. 19:41:21

@Cicaszemű: Enélkül nem lehet meg mopszos gazda. :)

2018.06.23. 20:03:24

@horex: jó. Az összes (60-80) általam ismert kutya rosszul van nevelve és nég buták is.

infrablue 2018.06.23. 20:04:25

Már ott rosszul kezdődik a sztori amikor "a kutyát WC-zteti" elhangzik. Ez a degenerált társadalom már egy kutya szarását is WC használatnak veszi, ami ugye kizárólag emberek számára lett kitalálva.
A folytatás sem különb, az ugyancsak degenerált kutya tulajdonos összevész az egyébként "állatbarát" sérelmezővel. Nesze neked új világ, élet és halál foroghat egy kutya ürügyén, hát nem nevetséges? Ha netán egy gyerek kapcsán kapnának hajba, hát legyen. Az hogy egy kutya már emberi viszonylatok főszereplője legyen- na ez a vég. Amelyik társadalomban lassan több kutya van mint gyerek, az megérdemli hogy kutyaszarban ébredjen. Mellesleg az öregeknek igaza van, a kutyás egy paraszt.

2018.06.23. 20:07:29

@Aranyi Gábor: életemben nem bántottam senkit. Egy hozzád hasonlóan nagyszájú faszi is addig volt nagyszájú, míg oda nem állt velem szembe ordítozni. A vállamig ért. Nagyon nem jó ez a módszer, hogy majd jól torkon rúgod... azt neked kell bizonyítanod, hogy jogos volt az önvédelem mértéke. Verbális agressziót fizikailag megtorolni, minimum önbíráskodás.

Cicaszemű 2018.06.23. 20:12:09

@infrablue: "a kutyát WC-zteti" finom megfogalmazása annak, hogy " a kutyáját össze-vissza engedi szarni" , még ha össze is szedi utána a piszkot....

Ne ítélkezz ez miatt.....

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.06.23. 20:41:46

@hullajelölt88:
Nézd, volt kutyám. Csak akkor fosta össze az utcát ha hasmenése volt
Minden más esetben visszatartotta magát a füves térig
Nem tanítottam nagyon, de ha láttam hogy szarnia kell, pórázon igyekeztünk a megfelelő helyre
Később ezt megtanulta póráz nélkül is
Ha te mást láttál, ott a gazda volt gizda

2018.06.23. 20:52:28

@horex: magyarán nem egy konkrét helyen intézte, mintha wc-re járna. Akkor meg miről beszélünk?

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.06.23. 21:01:56

@hullajelölt88:
Ezt irtad elsőre
" Mégis hogy lehet rávenni egy kutyát, hogy adott helyet használjon wc-nek??"
Úgy ahogy írtam. Nem , nem egy konkrét helyen, de nem is a szomszéd ajtaja elött vagy a járdán stb. hanem egy bagy zöld területen.
Megjegyzem ez olyan régen volt hogy még nem kellett összeszedni a szart a kutya után. Voltak utcaseprők és park takarítók :)

2018.06.23. 21:07:48

@horex: régen kutya is kevesebb volt. Sokkal. Adott helyet úgy értettem, hogy mindig csak és kizárólag egyetlen fát hugyozzon le, ugyanoda szarjon. Ahogy pici korában a pelenkát használta.

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.06.23. 21:24:10

@hullajelölt88:
mindig csak és kizárólag egyetlen fát hugyozzon le, ugyanoda szarjon"
Ne erröl volt szó! Ne szarjon a szomszéd orra , ajtaja elé
Kutyafuttatóban akárhova
Sose volt pelenka a kutyámon. Kölyök korában össze is szarta a lakást és marhára szégyelte magát miatta
Ilyen a kutyakölyök. Macsek az pici korában is keresi a szaróhelyet, nem szarik mindenhova

pina noir 2018.06.23. 23:17:51

@hullajelölt88: "Újabb 1/2 óra múlva a nő élettársa mint egy őrült üvöltve kidülledt szemekkel, erekkel rohan a párom felé, rángatja a fa kerítést, hogy ő most ezt kidönti "gyere ki te vén barom, buzi, megöllek, átvágom a torkod (úgy látszik most ez a divat) összetörlek, agyonverlek stb. Aztán berúgta a kaput."

hullajelölt88 (törölt) 2018.06.24. 07:09:49

@pina noir: eddig már nem jutottam az olvasásban. Így elég érdekes... na majd elolvasom újra.

hullajelölt88 (törölt) 2018.06.24. 07:12:20

@horex: pelenka nem a kutyáRA kell :) Leteszed a lakásban egy olyan helyre, ahol nem tragédia, ha mellémegy valami és az apróság rászokik, mint a macska az alomra. :)

Advanced Flight 2018.06.24. 15:36:16

@Aranyi Gábor: "Mind a két kutya ivartalanítatlan hím volt, mégsem támadott meg senkit,"

Mi az, hogy mégsem? Hát éppen azért, mert ivartalanított! jóval kevésbé lesznek utána agresszívek.

hullajelölt88 (törölt) 2018.06.24. 16:19:02

@Advanced Flight: nem ezt írta, ha hinni lehet az idézetednek :D

Terézágyú 2018.06.26. 10:52:57

Figyelem. A pósztban NEM a kutyák viselkedése a gond, hanem a gazdájuké.

funivia 2018.06.28. 17:23:28

A kapu körül, ahová a kutyát hordják, tetszőleges távolságban kutyariasztó zselével kell csinálni egy védelmi kört.
Obiban is kapható ez a zselé. Lényegesen kevesebbe kerül, mint az ügyvéd meg a bíróság, és sokkal hatásosabb.
Nem kell jajgatni a kutya miatt. Nem lesz tőle semmi baja, csak nem megy oda, mert nem szereti a szagát. Majd elintézi a dolgát máshol.
Általános tanács: ha bármi baj van a szomszéddal, egyszer kedvesen meg kell kérni, hogy ne csinálja, ami zavaró. Ha erre durván, vagy sehogyan nem reagál, akkor le kell vonni a tanulságot, hogy nem lesz együttműködő a probléma megoldásában.
Akkor jön a saját megoldás - mielőtt elmérgesedik a helyzet - barátod a Google, beleírod mi a bajod, és megveszed, megteszed ami kell, hogy nyugtod legyen.